Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkulautoja jätetään hujan, hajan ja pitkin, poikin! Mikäs muoti-ilmiö tämä on olevinaan?

Vierailija
26.09.2021 |

Tekisi kovasti mieli ajaa autolla niiden yli.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ilmiö kuin se pyörien jättäminen lojumaan pyörätelineiden eteen.

Vierailija
22/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallisia ovat poikittain esim. pyörätiellä.

Nyt vielä illat ja aamut pimeitä, ei heti huomaa.

Kuinkakohan moni sokea on jo itsensä telonut noihin. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me melkein ajoimme  autolla yhden päälle kun oli keskellä tietä. Mies  kävi heittämässä  alaspäin viettävään jyrkkään rinteeseen täynnä pensaita, etsikööt omistaja sieltä!

Vierailija
24/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen heittänyt niit yli 20kpl Aurajokeen.

Niin raivostuttavia ovat.

Sama täällä!

Asun merenrannalla pääkaupunkiseudulla. Täällä laudat lojuu pitkin rantaraittia. Useamman olen nakannut jo mereen.

Vierailija
25/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akut eivät kuulu vesistöihin. Etsi apua mielenterveysongelmiisi.

Vierailija
26/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllä melkoinen rasite esim. pyöräilijöille, vauvan vaunujen kanssa ja pyörätuolilla liikkuville. Kävelijä pystyy ne vielä jotenkin väistämään, mutta vauvanvaunujen kanssa täytyy alkaa nostella niitä sivuun. Todella rasittavaa. Toivoisin, että koko vempaimet häviäisivät katukuvasta. 

Vierailija
27/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan teineistä ja lapsista, mutta kyllä ne ainakin täällä pk-seudulla ovat nuoria miehiä, jotka noilla kruisailevat. Ja niillähän sitten mennään ihan mistä vaan pääsee, välillä oikaistaan autotien kautta jne.

Vierailija
28/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aika loppuu ja meno tyssää, jätetään siihen paikkaan eikä vaivauduta siirtämään sivummalle.  Joku tyyppi sitten kiertää keräämässä pakettiautoon . Me mietimme puolisoni kanssa piruuttamme, että jos veisimme yhden laudan  autotalliin niin tultaisiinko ovelle koputtelemaan :D

Vierailija
29/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että laudat pitää pysäköidä niin, ettei niistä ole haittaa ja vaaraa kenellekään.

Mutta olen tänä kesänä useammankin kerran nähnyt, miten joku ohikulkija tahallaan kaataa ihan nätisti pysäköityjä lautoja. Kerran näin, kun ohi ajava polkupyöräilijä potkaisi jalallaan tien laidassa olevan potkulaudan kumoon. Miksi jotkut näin tekevät?

Vierailija
30/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kyllä melkoinen rasite esim. pyöräilijöille, vauvan vaunujen kanssa ja pyörätuolilla liikkuville. Kävelijä pystyy ne vielä jotenkin väistämään, mutta vauvanvaunujen kanssa täytyy alkaa nostella niitä sivuun. Todella rasittavaa. Toivoisin, että koko vempaimet häviäisivät katukuvasta. 

Tämä kuulostaa jo siltä, että siellä on 10 metrin välein potkulauta edessä poikkipäin.

Vierailija
31/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aika loppuu ja meno tyssää, jätetään siihen paikkaan eikä vaivauduta siirtämään sivummalle.  Joku tyyppi sitten kiertää keräämässä pakettiautoon . Me mietimme puolisoni kanssa piruuttamme, että jos veisimme yhden laudan  autotalliin niin tultaisiinko ovelle koputtelemaan :D

Viekää ihmeessä, niissä on gps paikannin. Voitte sitten selittää, miksi lauta on autotallissanne.

Vierailija
32/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kesän aikana joitakin kertoja vaarallisissa paikoissa. Lähinnä sellainen pyörätien alikulkuristeys jossa mennään kahteen alikulkuun ja pyörätie jakautuu neljään suuntaan. Oli lähes keskellä siellä teiden risteyksessä. En uskaltanut koskea siihen koska pian minut olisi nähty sitä käsittelemässä jos jotakin olisi tapahtunut. En ole koskaan niillä ajanut enkä tiedä miten toimivat. 

Sitä vaan tuolloin mietin että miksi se oli pitänyt jättää keskelle pyöräteiden risteystä eikä laittaa sitä sinne sivumpaan?! Että mitähän tuolla käyttäjällä on oikein liikkunut pääkopassa?

Muut havainnot: niillä ajetaan järkyttävän kovaa ja noin viidesosa menee niillä kaksi päällä. Mutta en ole ollut törmäyskurssissa näiden kanssa. Joskus on ongelmana että jos ylittää pyörätien kääntyäkseen jonnekin niin ei tahdo kuulla että sellainen tulee takaa että voisi sitä allekin huonossa lykyssä jäädä tai törmätä sellaisen kanssa. Eli tulevat ja liikkuvat aika äänettömästi.

En ole puolesta enkä vastaan. Ihan ok jos niitä oikein käytetään ja sääntöjen mukaan ajellaan. Sitä olen miettinyt että nykyisin puhutaan liikkumattomista nuorista niin ehkä tuollainen kannustaa vielä enemmän sellaiseen ettei liikuta kuin "helpoilla" tavoilla. Eli ei tuo hyöty- ja kuntoliikunnasta käy.

Vierailija
33/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa jo siltä, että siellä on 10 metrin välein potkulauta edessä poikkipäin.

Voi kuule, niitä on välillä 10 sikin sokin toistensa vieressä tukkimassa koko kävelytien. :D 

Vierailija
34/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän oikeudella nuo potkulautojen vuokrausfirmat saa jättää romujaan pitkin kaupunkia, ja muut ovat vastuussa niistä? Nuo pitäisi kerätä kaikki pois, ja laskua vastaan saa noutaa varastolta. Viikko aikaa noutaa, tai ne menevät romutukseen.

Vierailija
35/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän oikeudella nuo potkulautojen vuokrausfirmat saa jättää romujaan pitkin kaupunkia, ja muut ovat vastuussa niistä? Nuo pitäisi kerätä kaikki pois, ja laskua vastaan saa noutaa varastolta. Viikko aikaa noutaa, tai ne menevät romutukseen.

Yhteiskunnan piikkiin menee myös henkilöille tapahtuvat onnettomuudet, joita tuli kesällä monta sataa.

Vierailija
36/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuomitsen kaikenlaisen vahingonteon, mutta sinulle antaisin mitalin. Näille pitäisi olla merkityt parkit, kuten kaupunkipyörillekin oli, ja maksu jäisi juoksemaan moninkertaisena, jos laudan jättää mihin sattuu.

Vierailija
37/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Well done!

Muuten suositeltava harrastus, mutta akut ovat haitallisia luonnossa. Ehkä akun voi irrottaa ennen svidduun nakkaamista?

Vierailija
38/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kesän aikana joitakin kertoja vaarallisissa paikoissa. Lähinnä sellainen pyörätien alikulkuristeys jossa mennään kahteen alikulkuun ja pyörätie jakautuu neljään suuntaan. Oli lähes keskellä siellä teiden risteyksessä. En uskaltanut koskea siihen koska pian minut olisi nähty sitä käsittelemässä jos jotakin olisi tapahtunut. En ole koskaan niillä ajanut enkä tiedä miten toimivat. 

Nappaat jostakin kohtaa vehjettä vain kunnon otteen ja raahaat pois tieltä. Se alkaa pian piipittää, kun joku rekisteröitymättä liikuttaa, mutta piipitys kyllä loppuu sitten kun sen jättää paikoilleen tien viereen. Itse olen jokusen siirtänyt ja todistanut monta kertaa, kun aikuiset miehet vihaisen näköisinä niitä viskovat pusikkoon.

Vierailija
39/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa vihreää siirtymää kohti ekologisia kulkuvälineitä.

Kävelemisen, fillaroimisen tai joukkoliikenteen vaihtaminen sähköpotkulautaa ei liene kovin ekologinen vaihtoehto. 

Vierailija
40/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lenkillä huomasin taas, että potkulautoja oli ilmestynyt reitin varrelle yön aikana. En laskenut niitä, mutta varmaan parisenkymmentä kappaletta niitä ainakin oli. Tällä kertaa kaikki näkemäni laudat olivat tosin pystyssä ja teiden reunoilla.

Nyt alkavat illat olla pimeitä ja vaikka laudoissa onkin valot, niin onhan se aika hurjaa touhua, kun niillä kännissä ajetaan baareista kotiin. Tämä seutu ei ole muutenkaan mikään Pohjanmaa, vaan jyrkkiä mäkiä on joka puolella. Onneksi sentään potkulautoihin on saatu nopeusrajoitus ilta- ja yöaikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme