Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus naapurista

Vierailija
26.09.2021 |

En oikein tiedä pitäisikö tehdä. Naapuri karjuu lapsilleen tämän tästä ja sisältö on sellaista, että lapsen ei tuollaista kuuluisi mielestäni kuunnella. Kysyin äidiltäni apua, että pitäisikö ilmoittaa, mutta hän sanoi, että olla välittämättä. Tosin olen herkempi kuin äitini, mutta mietin että saako naapuri selville että ilmoitin?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ilmoita jos siellä ei kuulosta huutamista pahempaa tapahtuvan. Mutta jos epäilet mitään väkivaltaan viittaavaa niin sitten olisi hyvä ilmoittaa.

Huutaminen ON väkivaltaa. Itse tekisin ilmoituksen silmittömästä huutamisesta kyllä. Se on todella pelottavaa ja traumatisoivaa lapsille.

Vierailija
22/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiroilen itsekseni vaikka stressiä tai kiirettä, kun olen yksin kotona. Toivottavasti naapurin lasu-kynnyslaskuri ei ylity niistä. Joskus olen ollut yksin kotona ja vääntänyt vaikkapa isäni kanssa jostain puhelimitse -> mennyt ärräpäiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuuluisi enemmänkin ja pitäisi tehdä ilmoitus niin parempi pysyä poissa ja laput silmillä. Et joudu näin mihinkään ikävään välikäteen. Itse en ilmoita vaikka olisi epäilystä ilmoituksen tekoon. Asun kerrostalossa ja ihmiset saavat puolestani elää miten haluaa. En ole mikään kerrostalo kyttääjä.

Vierailija
24/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiih, äsken kiroilin kovaan ääneen ja puhuin itsekseni, kun on niin paljon tekemistä. Toivottavasti ap ei ole naapurini.

Vierailija
25/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAATANAN IDIOOTTIKEHARI VITTUPIDÄSEPÄÄSKII!!??

Suunnilleen noilla sanoilla huudettiin. Ap.

No tää on ihan selvästi kyllä lastensuojelun asia. Mitä suurimmissa määrin. Itse menisin varmaan tuossa tilanteessa jo ovikelloa soittamaan ja sanoisin pari tarkoin valittua sanaa tuollaiselle ”vanhemmalle”. Kertoisimpa myös samalla että teen lastensuojeluilmoituksen, niin eipä tarvitsisi arvuutella kuka naapureista sen on tehnyt.

Vierailija
26/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään kostoa. Sitä kun ei tiedä millaiset taustat sieltä löytyy. Mutta siellä kiroillaan ja lapsia haukutaan tosi rumasti. - ap

Tee ilmoitus nimettömänä paikalliseen lastensuojelutoimeen!

He ovat velvollisia tutkimaan asiaa!

Jos epäilyttää kiinnijääminen niin laita kirje postiin viereisestä kunnasta.

Vierailija
27/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkö tuo tapahtui? Olen ollut ainakin yksin kotona. Kiroillut ja rähjännyt olen kyllä itsekseni, tosin en ole varma, olisiko voinut sentään naapuriin saakka kuulua. Mihin päin Suomea menee?

Vierailija
28/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään kostoa. Sitä kun ei tiedä millaiset taustat sieltä löytyy. Mutta siellä kiroillaan ja lapsia haukutaan tosi rumasti. - ap

Tee ilmoitus nimettömänä paikalliseen lastensuojelutoimeen!

He ovat velvollisia tutkimaan asiaa!

Jos epäilyttää kiinnijääminen niin laita kirje postiin viereisestä kunnasta.

Vaikka nimettömänä tekisi niin sisältö paljastaa että lasun tekijä on naapuri.

Vierailija
29/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä heippalappu? :D

"Hyvä lapsillesi todella rumasti huutava naapuri ..."

Vierailija
30/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sanomaan tuoreeltaan asiasta. Huudon syy voi käydä ilmi ja lisäksi se, huutaako itsekseen tai puhelimeen.

Vierailija
31/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saattaa olla jo ihan loppu, lasu joko pelastaa tai työntää yli reunan.

Vierailija
32/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi soimaan itseäni useasti silleen, että "voi v*ttu mä oon tyhmä idiootti", jos epäonnistun jossain. Saatan sanoa siten yksikseni kotona. Toivottavasti kukaan ei luule, että kohdistaisin sanani johonkin muuhun ihmiseen.

Vierailija
33/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se nykyään menee. Jos joku on vaikka ylirasittunut ja ärräpäät lentelee sen vuoksi, niin tehdään viranomaisilmoituksia sen sijaan, että joku puhuisi kuin lähimmäinen lähimmäiselle ja vaikka auttaisi sitä väsynyttä.

Ennen ihmiset juttelivat tai veivät vaikka viemisiä ilahduttaakseen. Nykyään lähimmäisenrakkaus on ulkoistettu viranomaisille. Mutta eivät viranomaisetkaan aidosti rakasta tai välitä - hoitavat vain velvollisuudet ohjeiden mukaisesti ja sen jälkeen ihminen on taas uudelleen yksin.

34/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uhkailee lapsia sosiaalidemokratialla niin heti pari kolme lasua.

Vierailija
35/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä mikään tyhmä ole, siellä on lapsi kotona. Se tietty voi olla että huutaa vaikka exälle, isälle, pomolle tai vaikka presidentille, mutta lapsi on kotona. Ap

Vierailija
36/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on ihan selvästi kyllä lastensuojelun asia. Mitä suurimmissa määrin. Itse menisin varmaan tuossa tilanteessa jo ovikelloa soittamaan ja sanoisin pari tarkoin valittua sanaa tuollaiselle ”vanhemmalle”. Kertoisimpa myös samalla että teen lastensuojeluilmoituksen, niin eipä tarvitsisi arvuutella kuka naapureista sen on tehnyt.

Suunnilleen noilla sanoilla. Eli oliko se tuo, vai "voi perkele taas, oletko ihan mäntti" mikä meillä on usein käytössä koska nuorempi tekee tahallaan älyttömyyksiä ja on niiden takia usein erilaisissa pinteissä.

Ja kyllä mun mielestä lause on oikeutettu, kun lapsi onnistuu viidettä kertaa jättämään päänsä jumiin sängyn pinnojen väliin, mihin se pitää tosissaan tunkea vieläpä.

Vierailija
37/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen noilla sanoilla. Eli oliko se tuo, vai "voi perkele taas, oletko ihan mäntti" mikä meillä on usein käytössä koska nuorempi tekee tahallaan älyttömyyksiä ja on niiden takia usein erilaisissa pinteissä.

Ja kyllä mun mielestä lause on oikeutettu, kun lapsi onnistuu viidettä kertaa jättämään päänsä jumiin sängyn pinnojen väliin, mihin se pitää tosissaan tunkea vieläpä.

No ei ollu niin herttainen nimitys kuin "mäntti". Ap

Vierailija
38/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä mikään tyhmä ole, siellä on lapsi kotona. Se tietty voi olla että huutaa vaikka exälle, isälle, pomolle tai vaikka presidentille, mutta lapsi on kotona. Ap

Eli ei ole edes varmaa kenelle huudetaan ja ketä haukutaan. Voihan se olla vaikka jääkiekon puusilmäinen tuomari joka saa kuulla kunniansa.

Vierailija
39/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa kuunneltavaa tuo huutaminen on :/ Olen miettinyt samaa. 

Lapsen kaveri tuli käymään ja vanhempansa toi. Toinen vanhemmista huusi lapselle pihalla todella inhottavasti.

Lapsi raukka siitä sitten käveli meille sisälle ja oli aika sydäntäsärkevää katottavaa, miten yritti pitää itsensä koossa siinä. En oikein osannut itsekkään sanoa tai tehdä mitään järkevää muuta kuin koettaa olla lasta kohtaan kannustava :(

Vierailija
40/44 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa kuunneltavaa tuo huutaminen on :/ Olen miettinyt samaa. 

Lapsen kaveri tuli käymään ja vanhempansa toi. Toinen vanhemmista huusi lapselle pihalla todella inhottavasti.

Lapsi raukka siitä sitten käveli meille sisälle ja oli aika sydäntäsärkevää katottavaa, miten yritti pitää itsensä koossa siinä. En oikein osannut itsekkään sanoa tai tehdä mitään järkevää muuta kuin koettaa olla lasta kohtaan kannustava :(

Ihanaa kun välität ja kannustat. Se huutaa joka pelkää. Mua raivostuttaa ihmiset, jotka yrittää puolustella huutoa. Kyllä sen ihminen kuulee, koska on erotuomarille huuto kyseessä ja tuskin sitä huutoa jatkuu montaa minuuttia silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi