"Olen voimakastahtoinen ja kärsimätön," sanoo mies. Diagnoosinne tälle?
Olen viestitellyt 60+ miehen kanssa ja lähes joka viestissä hän korostaa olevansa voimakastahtoinen ja kärsimätön ihminen. Mitä hän siis haluaa kertoa minulle?
Emme ole vielä tavanneet kasvokkain, kun välimatka on satoja kilometrejä.
Olemme molemmat eronneita ja vielä riittäisi virtaa aloittaa elämän viimeinen parisuhde.
Itse olen N54.
Kannattaako jatkaa, ärsyttää ja huolestuttaa tuon saman toisteleminen.
Kommentit (44)
Vaimon haukkuminen ventovieraalle on kyllä melkein vielä pahempi juttu kuin tuo komentelu.
Kysy siltä mieheltä miten hänen mainitsemansa piirteet voimakastahtoinen ja kärsimätön näkyvät hänen arjessaan ja käytöksestään?
Vastaus voi kertoa paljon… jos mies esim kertoo että haluaa päättää mitä tehdään ja milloin niin voit sitten tehdä omat johtopäätöksesi suhteen jatkosta….
Sitten voisit kertoa mitä sinä haluat. Ja voitte miettiä sovittelu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimakastahtoinen = minä määrään, mitä tehdään.
Kärsimätön = se, mitä määrään tehtäväksi, tehdään heti.
Saapiko kysyä, onko miehessä sellaisia ominaisuuksia, jotka kompensoivat nämä edellä mainitut?
N57
En vielä tiedä, kun on viestitelty vasta reilu kuukausi. Harrastaa lukemista kuten minäkin ja on muutama yhteinen lempikirjailija. Ei ole vielä paljon muuta tullut esille. Erosi täysin mahdottomasta vaimosta. Vaimon haukkuminen ventovieraalle ei ole silmissäni plussaa, mutta heidän eronsa on tuore. AP
Ex-vaimon haukkuminen vielä pahempaa. Ryhdistäydy ja lopeta viestittely. Vai haluatko mieluummin olla kynnysmatto kuin yksin? Nyt itsetunto kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluaa sanoa, ettei pidä pitää sitä huonona asiana. Että sinun fiksuna pitäisi osata poimia nämä asiat ja nuo ominaisuudet. Kun asennoidut niin.
Odottaako mies, että kommentoin hänen omaa kuvailuaan itsestään jotenkin? En ole kommentoinut. Haluaako hän tietää, miten suhtaudun jos hän on kärsimätön ja voimakastahtoinen? Toisteleminen viittaa ehkä siihen?
En halua tulla jyrätyksi enkä siedä tiuskimista ja epäystävällistä käytöstä. Haen tasa-arvoista parisuhdetta, jossa sovitaan asiat yhdessä. AP
Hän toistelee samaa, koska et ole kommentoinut asiaa.
Hän testaa sinua.
Tulkitsee mahdollisesti niin, että hiljaisuutesi on myöntymisen merkki ja että sopeudut ja alistut.
"voimakastahtoinen ja kärsimätön ihminen" tarkoittaa miehen sanomana = en halua olla haavoittuva, avoin ja vastavuoroinen, koska kun olen ollut sellainen, olen kokenut epävarmuutta, enkä ole enää pystynyt hallitsemaan tilannetta haluamallani tavalla. Koska peitän epävarmuuteni ja mahdolliset pelkoni hallitsevuudella, olen oppinut elämään näin, enkä ehkä osaakaan muuta, mutta koska olen yli 60-kymppinen mies, en ole halukas oppimaan, muuttumaan, haluaisin nyt vaan mukavia hetkiä sopivan naisen kanssa, siis sellaisen joka ottaa minut sellaisena kuin olen, eli voimakastahtoisena, ja kärsimättömänä eli dominoivana ja hallitsevana miehenä. Toivottavasti olet sellainen".
Tuossa oma tulkintani.
Jos olisin sinä toisin ajatukseni esille samalla tavalla kuin olet tässä tuonut: että haluat tasaveroisen ja vuorovaikutukseen perustuvan suhteen.
Varoittava punainen lippu siellä heiluu, varoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saapiko kysyä, onko miehessä sellaisia ominaisuuksia, jotka kompensoivat nämä edellä mainitut?
N57
En vielä tiedä, kun on viestitelty vasta reilu kuukausi. Harrastaa lukemista kuten minäkin ja on muutama yhteinen lempikirjailija. Ei ole vielä paljon muuta tullut esille. Erosi täysin mahdottomasta vaimosta. Vaimon haukkuminen ventovieraalle ei ole silmissäni plussaa, mutta heidän eronsa on tuore. AP
Olisi kiva kuulla, mitä sanottavaa tuolla täysin mahdottomalla ex-vaimolla on.
Pidä järki mukanasi. Katso miestä parhaan kaverisi silmin, siis siten, että ajattelet omaa parastasi, etkä anna kiintymyksen ja toiveajattelun sumentaa silmiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluaa sanoa, ettei pidä pitää sitä huonona asiana. Että sinun fiksuna pitäisi osata poimia nämä asiat ja nuo ominaisuudet. Kun asennoidut niin.
Odottaako mies, että kommentoin hänen omaa kuvailuaan itsestään jotenkin? En ole kommentoinut. Haluaako hän tietää, miten suhtaudun jos hän on kärsimätön ja voimakastahtoinen? Toisteleminen viittaa ehkä siihen?
En halua tulla jyrätyksi enkä siedä tiuskimista ja epäystävällistä käytöstä. Haen tasa-arvoista parisuhdetta, jossa sovitaan asiat yhdessä. AP
Hän testaa sinua.
Tulkitsee mahdollisesti niin, että hiljaisuutesi on myöntymisen merkki ja että sopeudut ja alistut.
"voimakastahtoinen ja kärsimätön ihminen" tarkoittaa miehen sanomana = en halua olla haavoittuva, avoin ja vastavuoroinen, koska kun olen ollut sellainen, olen kokenut epävarmuutta, enkä ole enää pystynyt hallitsemaan tilannetta haluamallani tavalla. Koska peitän epävarmuuteni ja mahdolliset pelkoni hallitsevuudella, olen oppinut elämään näin, enkä ehkä osaakaan muuta, mutta koska olen yli 60-kymppinen mies, en ole halukas oppimaan, muuttumaan, haluaisin nyt vaan mukavia hetkiä sopivan naisen kanssa, siis sellaisen joka ottaa minut sellaisena kuin olen, eli voimakastahtoisena, ja kärsimättömänä eli dominoivana ja hallitsevana miehenä. Toivottavasti olet sellainen".
Tuossa oma tulkintani.
Jos olisin sinä toisin ajatukseni esille samalla tavalla kuin olet tässä tuonut: että haluat tasaveroisen ja vuorovaikutukseen perustuvan suhteen.
Hyvä analyysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän testaa sinua.
Tuossa oma tulkintani.
Hyvä analyysi.
Kiitos. Teen tätä työkseni vastaanotolla :)
Eli vanhaa paskanhajuista kusipäätä haaveilet elämääsi määräämään? Ei noilla vanhoilla hajukyrvillä toimi edes vehekään. Samalla hinnalla saat muualta parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän testaa sinua.
Tuossa oma tulkintani.
Hyvä analyysi.
Kiitos. Teen tätä työkseni vastaanotolla :)
Huh. Kahdesta sanasta tuollainen analyysi. Mitäpä, jos mies onkin pienestä pitäen ollut hallitseva tyyppi ja tietää sen itsekin? Ja sinä sepustelet epävarmuuksien ja pelkojen peittelemisestä? Ymmärrän kyllä, että tuosta maksetaan sinulle rahaa, mutta jokin roti pitäisi ihmisten manipuloimisessa silti olla.
Oletko hullu? Juokse ja lujaa, ja vaihda puhelinnumerosi.
Luulostaa hienommalta kuin että sanoisi olevan pelkästään kiukuttelija.
Vierailija kirjoitti:
"Olen voimakastahtoinen ja kärsimätön," sanoo mies. Diagnoosinne tälle?
Diagnoosini ole hyvä:
1. Mulkku äijä.
2. Virtsaa päässä.
Älä ala mihinkään tuollaisen itseään ihailevan törpön kanssa. Kuten joku tuossa yllä jo kysyikin, mitä tuollaisella jäkäläkäppyrällä on tarjottavanaan Sinulle Ap? Harvakseltaan juuri ja juuri puolikovaksi kehittyvä keskinkertaisen kokoinen lerssi? Kannattaako sen takia tuollaista a-s-p-kiaista katsella? Vähintään sitä, mihin tuo "seurustelukumppanisi" pystyy, saat aina tilapäisesti mistä tahansa ravintolasta tai treffipalstaltakin, ilman noita päävammaisen ihmisen negatiivisia luonteenpiirteitä ja raivokohtauksia.
Pian tuon "voimakastahtoisuuden ja kärsimättömyyden" oheen alkaa tulla lähimuistin katoamista, ajan ja paikan tajun menettämistä, kyvyttömyyttä orientoitua tilanteeseen ja puheenaiheeseen, yleistä höperyyttä ja hitautta, ja sitten sillä jo diagnostisoidaankin joko Alzheimer tai Parkinson ja sitten sinä joudut sen omaishoitajaksi etkä enää saa siltä edes sitä puolikovaa lerssiäkään.
Tuo Sinun ylkäsi alkaa olla laitoskamaa. Et Sinä saa siltä mitään muuta kuin henkistä väkivaltaa (ja etteikö se ajan myötä eskaloidu jopa ruumiilliseksikin?). Et saa siltä edes seksuaalista tyydytystä.
Heivaa käppyrä: sano sille oikein voimakastahtoisesti: "Kiitos ja hyvästi!"
Aina Sinä Ap melaa muualtakin saat.
Jonkin sortin luonnevikainen on. Tunnen pari tämän tyyppistä ihmistä, ja heidän kanssaan on mahdotonta tulla toimeen, ellei vain myötäile ja alistu kaikessa.
Lopettaisin kaiken yhteydenpidon jos olisin ap. Ainakaan mitään perisuhdeviritystä en alkaisi järjestellä,
Itse: olen voimakastahtoinen ja kärsimätön
Muut: sietämätön tyranni, joka ei kykene kompromisseihin, vaatii että kaikki tehdään hänen tavallaan ja oikkujen mukaisesti ja saa raivarin jos ei saa tahtoaan läpi
Kokemusta on. Juokse kun vielä voit.
Lapsellinen kiukuttelija. Kuusivuotiaan tasolla. Ellei tehdä heti niinkun mä haluun, saan itkupotkuraivarin.
Olisit mielummin ottanut jonkun nuoren kundin ja opettanut sille seksin salat. No, oma on elämäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N57
Vaimo ei siis tehnyt, mitä hän määräsi, tai teki sen "liian hitaasti". Ei esim. ruoanlaitossa osannut riittävästi ennakoida sitä, mitä mies haluaa. Kuten se, että perunat kypsyivät miehen mielestä liian hitaasti, oli vaimon vika ja syy.
Eli herra on alistava kuumakalle. Älä semmoista ota.