Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa vai koira?

Vierailija
15.11.2014 |

Kumpi eläin on valloittanut sydämesi?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:39"]

Jopa niinkin neutraalista aiheesta kuin kissa ja koira saadaan täällä aikaiseksi ärsyttävä jankkaus/väittely -ketju :D  Olisi ollut kiva lukea ihmisten mielipiteitä asiasta, mutta ei.. 

[/quote]

Tottakai tulee väittely. Koska jokainen jolla on lemmikki on ainut kukaa osaa pitää eläimä oikein, ja muiden tavat on väärin.

Vierailija
22/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 09:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 08:54"]

Niin. Ulkoistat aktivoinnin kissalle itselleen ja vielä sellaisella tavalla, joka ei ole sille turvallinen. Ei hyvä.

[/quote]

Täällä maalla kissat on aina olleet pihakissoja. Pitääkö niitä nyt alkaa jalostamaan sisäkissoiksi, että sinulle tulee hyvä mieli? En usko, että pihakissat on yhtään sen huonommassa asemassa, kun kerrostaloasunnossa koko ikänsä viettävät.

[/quote]

No se nyt vain on fakta, ettei vapaa ulkoilu ole kissalle turvallista, ei ole kyse minun mielialoistani.

Kyllä maalla on varmasti suhtauduttu lemmikkeihin aika käytännönläheisesti (katit on ulkona pyydystämässä hiiriä. Jos ilves vie tai auto ajaa päälle niin ei se mitään, koska seuraavana keväänä syntyvät uudet katinpojat). Se on kuitenkin minulle, juuri omaan lemmikkiini kiintyneelle, vieras tapa pitää lemmikkiä. Jokainen tosin valitsee lähestymistapansa lemmikinpitoon itse. :)

[/quote]Ei saa yleistää. Meillä kissat saa olla ulkona vapaasti ja tietenkin myös sisällä(kissanluukku). Kaikki kissat steriloitu, ja muutenkin terveydestä huolehdittu. Vanhin kissa kuoli jokuaika sitten yli 19:sta vuotiaana ja loputkin kissat on 10 ja 12 vuotiaita.Joten kyllä niistä maallakin pidetään hyvää huolta. Ja ovat ihan yhtä tärkeitä ja rakkaita lemmikkejä. Itseasiassa kun asuin kaupungissa kissat oli yhtä tärkeitä kuin nyt maalla asuessakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät kykene ymmärtämään, että kissa ja koira ovat täysin erilaisia eläimiä erilaisine tarpeineen? Kissalla on paljon lyhyempi historia ihmisen kanssa, mitä koiralla ja eläimenä se on koiraa villimpi.
Jotkut "kissaihmiset" jaksavat selittää, miten he pitävät heidän kultimussukkansa sisällä tai käyvät taluttamassa sitä, kuten koiraa, ettei sille nyt vaan sattuisi mitään. Kissat ovat kuitenkin sen verran alkukantaisia, että niiden luontaisiin tarpeisiin kuuluu päästä ulos pitämään reviiriä ja metsästämään. En tiedä yhtään täysijärkistä sisäkissaa, enkä ihmettele.

On totta, että ulkona yksin liikkuessa on vaaroja ja Suomen laki on myös tosiasia. Itse en kissaa ikinä ottaisi, mikäli sitä ei voisi päästää ulos itsekseen, koska tietäisin, ettei se kissa olisi kovinkaan onnellinen.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena siis KISSA. ;)

Vierailija
24/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:10"]

Ainoa, joka toiminnastasi häviää, on kissasi, josta et kirjoitustesi perusteella vaikuta kauheasti välittävän.

[/quote]

Sisäkissan omistajan mielipide on tuo.

Luulen, että kissa joka saa vapaasti mennä ulos/sisään viettää onnellisemman elämän, kun jossain kerrostaloasunnossa koko ikänsä viettävä.

Vierailija
25/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira!

Vierailija
26/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa.

Vierailija
27/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa

Vierailija
28/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ehdottomasti!!!!!!

Vierailija
29/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kissa. Tykkään molemmista mutta en pakkoulkoiluttamisesta säällä kuin säällä niin mulla on kotikatti :)

Vierailija
30/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kai vähän enemmän, mutta molemmista tykkään.

Vierailija
31/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kissat on epäilyttäviä ja arvaamattomia.

Vierailija
32/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa! <3

Vierailija
33/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat.

Vierailija
34/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:39"]

Mun mielestä kissat on epäilyttäviä ja arvaamattomia.

[/quote]

Et osaa lukea niiden ajatuksia, sinulta puuttuu herkkyyttä.

Vierailija
35/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira. Sen kanssa on mukava harrastaa/kilpailla (Toko) ja se on kiva lenkkikaveri. Meillä on myös kissa, mutta se nyt on lähinnä omissa oloissaan viihtyvä nukkuja.

Vierailija
36/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa, on kuin nainen. Koirat ovat kuin piparia kerjääviä miehiä.

T:mies

Vierailija
38/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:57"]Miksi ihmiset eivät kykene ymmärtämään, että kissa ja koira ovat täysin erilaisia eläimiä erilaisine tarpeineen? Kissalla on paljon lyhyempi historia ihmisen kanssa, mitä koiralla ja eläimenä se on koiraa villimpi.
Jotkut "kissaihmiset" jaksavat selittää, miten he pitävät heidän kultimussukkansa sisällä tai käyvät taluttamassa sitä, kuten koiraa, ettei sille nyt vaan sattuisi mitään. Kissat ovat kuitenkin sen verran alkukantaisia, että niiden luontaisiin tarpeisiin kuuluu päästä ulos pitämään reviiriä ja metsästämään. En tiedä yhtään täysijärkistä sisäkissaa, enkä ihmettele.

On totta, että ulkona yksin liikkuessa on vaaroja ja Suomen laki on myös tosiasia. Itse en kissaa ikinä ottaisi, mikäli sitä ei voisi päästää ulos itsekseen, koska tietäisin, ettei se kissa olisi kovinkaan onnellinen.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena siis KISSA. ;)
[/quote]

Et tiedä yhtään täysjärkistä sisäkissaa? Mikä kommentti ;D kuulut varmaan myös niihin, joiden mielestä kissan pitää saada yhdet pennut ennen leikkauttamista tai että hyvin se pärjää talven Sulmen luonnossa. Hienoa, että tiedät ettei sisäkissa voi olla onnellinen. Laitatko lähteen vai mihin perustat tämän tietosi.

Vierailija
39/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 16:52"]

Et tiedä yhtään täysjärkistä sisäkissaa? Mikä kommentti ;D kuulut varmaan myös niihin, joiden mielestä kissan pitää saada yhdet pennut ennen leikkauttamista tai että hyvin se pärjää talven Sulmen luonnossa. Hienoa, että tiedät ettei sisäkissa voi olla onnellinen. Laitatko lähteen vai mihin perustat tämän tietosi.

[/quote]

Itseasiassa en kuulu. :) Toki sisäkissa VOI olla onnellinen, mutta mikäli otetaan huomioon (perus)kissan lajinomaiset tarpeet, niin harvempi todennäköisesti on. Perehdy sinä itse kissaan lajina paremmin tai ota koira.

Vierailija
40/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta molemmista. Kissa oli oikeasti täysi kusipää :D Kynsi minua, vieraita ja lapsia. Koira taas on ihanan uskollinen ja lempeä! Fiksu! Ai että miten voikaan eläintä rakastaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme