Elättekö omilla tuloilla vai puolisonne tuloilla.
Omiin tuloihin ei sitten kuulu mitkään valtion tukiaiset.
Kommentit (36)
Vaikka olisikin puoliso, niin mainiosti eläisin silti ihan omilla tuloillani ja elätän vielä lapsenikin. Olen opiskelijatuloilla monta vuotta elättänyt kaksi ihmistä: ensin itseni ja työttömän puolison ja sen jälkeen itseni ja lapseni. Nyt on vakityö ja ylimääräinen raha pankkitilillä saa aikaan varsinaisen Kroisos-tunteen 👑
Mitenhän tätä jakaisi. Minä maksan vuokran niin kaiketi mies asuu minun rahoilla. Sähkön maksaa mies niin juttelen täällä hänen rahoilla.
Elän sinkkuna velattomassa asunnossani asuen. Mulla on 74 m² ihan vain itselleni. Tosin hain ja sain asumistukea, mutta ap just totesi, ettei sitä lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole koskaan ottanut vastaan opintotukea, lapsilisää, sairauteen liittyviä tukia, ei tule ottamaan mm eläkettä. Siinä vasta sankari on, kuulkaas tienannut omat rahansa heti syntymästään ja hautaan asti.
Eikä kuluttanut verovaroin tuotettuja palveluja kuten koulutusta, terveydenhoitoa, hammashoitoa, tieverkkoa, vesijohtoja, sähköä, kirjastoja, sontinut pönttöön jne. Ja ilmeisesti syntynytkin saunassa, kullatussa saunassa.
Kunnon harhainen PersKokkare 😂
Et tiedä kuinka moninkertaisesti hän on ne maksanut veroina !
Oletko itse ?
Sitäpaitsi jos asuu omakotitalossa kustantaa automaattisesti vesijohdon, tiestä osan, jätehuollon, sähköliitännän jne. itse
Minä elän omilla tuloillani ja mies pääomatuloilla, josta saan minäkin osuuteni.
Huomioonottaen, että puolisoni maksaa tulo- ja pääomaveroja enemmän ku mitä mä verorahoilla työllistettynä ansaitsen palkkatuloja, niin koko kysymys on vähän absurdi. Mutta joo, ihan itse maksan henkilökohtaiset hankintani sekä osallistun yhteisiin asumis-, ruoka-, ym. kuluihin, että tulkitse miten haluat.
Muutama vuosi mennyt niin, että koko perhe elää miehen tuloilla koska lapsia hoidettu kotona. Eli sellanen viiden vuoden poikkeustila
Elän pääomatuloillani. Palkan käytän pääomatulojen lisäämiseen ja varallisuuden kasvattamiseen.
Pääosin elätän omilla tuloillani tämän perheen. Mies on keskituloinen, mutta omat tuloni ovat aina olleet suuremmat. olishan se kiva joskus kokeilla, miltä tuntuu, kun ei tarvitsisi olla lainkaan vastuussa mistään...
Elän omilla tuloillani enkä edes tiedä puolison tuloja. En saa mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole koskaan ottanut vastaan opintotukea, lapsilisää, sairauteen liittyviä tukia, ei tule ottamaan mm eläkettä. Siinä vasta sankari on, kuulkaas tienannut omat rahansa heti syntymästään ja hautaan asti.
Eikä kuluttanut verovaroin tuotettuja palveluja kuten koulutusta, terveydenhoitoa, hammashoitoa, tieverkkoa, vesijohtoja, sähköä, kirjastoja, sontinut pönttöön jne. Ja ilmeisesti syntynytkin saunassa, kullatussa saunassa.
maksan moninkertaisesti veroina mikä minun osuuteni olisi noista mainitsemistasi kuluista. Julkishallinnon kulut vuodessa on noin 23 000 €/nuppi vuodessa.
Parisuhteessa emme jaa omaisuuttamme tai tulojamme, jaamme mieluummin ajatuksia ja kokemuksia. Elätän itseni varsin mukavasti ja olen tyytyväinen tilanteeseen, jossa ei tarvitse tyytyä taloudellisiin kompromisseihin.