Elättekö omilla tuloilla vai puolisonne tuloilla.
Omiin tuloihin ei sitten kuulu mitkään valtion tukiaiset.
Kommentit (36)
Ihan omilla tuloilla elän ja elätän perheenkin, mies on aloitteleva yrittäjä eikä sillä ole tällä hetkellä tuloja.
Elän yrittävän miehen tuloilla, jos omaa eläkettäni ei kerran lasketa.
Omilla tuloilla. Mies jo eläkkeellä, ja vaikka eläke suuri olen silti suurituloisempi.
Juu, tällä hetkellä elän mutta elintaso muodostuu omista ja puolison tuloista.
Yksinäni ei olisi mahdollisuutta isoon taloon ja vapaa-ajan asuntoon.
Sekä että. Tienaan kyllä itse palkkani, mutta miehen tulot on omiini nähden nelinkertaiset (vaka-ope vs. di). Molemmat maksaa palkastaan tietyn prosenttiosuuden yhteisiin menoihin lainojen jälkeen. Sanomattakin selvää että määrällisesti elämme enemmän miehen tuloilla.
Yhteisillä silloinkin kun olin valtion tukiaisilla.
Ap elää äiteensä eläkkeellä ja päivärahoilla. Jos peräkammarissa hikikomerointi lasketaan elämiseksi.
Omilla tietysti. En pystyisi heittäytymään kenenkään muun elätettäväksi, oli se sitten valtio tai mies.
Ap ei ole koskaan ottanut vastaan opintotukea, lapsilisää, sairauteen liittyviä tukia, ei tule ottamaan mm eläkettä. Siinä vasta sankari on, kuulkaas tienannut omat rahansa heti syntymästään ja hautaan asti.
Parisuhteessa kaikki on yhteistä, ap: koti, toimeentulo, laskut, lapset, työt.
Elän uramieheni hyvillä tuloilla.
Omilla tuloilla. Miehen kanssa on samansuuruiset palkat ja meillä on yhteinen taloustili, jolle laitetaan tietty summa kuukausittain yhteisiin menoihin ja sitten omat tilit, joiden rahoilla saa tehdä sitten mitä itse lystää.
No jos ei kotihoidontukea ja opintotukea lasketa niin tällä hetkellä mies elättää. Normisti käyn töissä ja "elätän itse itseni". (Meillä kyllä kummankin rahat ovat molempien käytössä eikä mitenkään korvamerkittyjä).
Yhdessä kun ollaan niin valehtelisin jos sanoisin eläväni omilla tuloillani. Tai elän, mutta minun ei tarvitse osallistua yhteisiin kuluihin niin paljoa, jolloin rahaa jää enemmän omaan käyttöön. Mies kun tienaa moninkertaisesti niin elintaso määräytyy sen mukaan, luonnollisesti.
Mies maksaa elämisen, minä voin käyttää palkkani miten haluan. Yhteiseen hyvään sekin kyllä yleensä menee kuten lapsiin, lemmikkeihin, sisustamiseen...omiin harrastuksiin ja kauneudenhoitoon myös.
Minkä puolison? Ihan omilla tuloilla elelen ja elätän teiniä. Tulot tosin tulevat verovaroista, mutta työni hyödyttääkin kaikkia kansalaisia.
Tällä hetkellä pääosin puolison tuloilla kun itse saan vain kotihoidontukea.
Mielenkiintoinen sana tämä elintaso. Sitä on joko omaa tasoa elää, tai sitten joutuu/saa laskea/nostaa omaa tasoa toisen vuoksi. Että minkä tasoinen oikeasti sitten onkaan...
Vierailija kirjoitti:
Omilla tuloilla. Miehen kanssa on samansuuruiset palkat ja meillä on yhteinen taloustili, jolle laitetaan tietty summa kuukausittain yhteisiin menoihin ja sitten omat tilit, joiden rahoilla saa tehdä sitten mitä itse lystää.
Juuri näin meilläkin.
Opiskelen ansiosidonnaisella, joka varmaan lasketaan valtion tukiaisiksi, joten tarkoittaako tämä sitä että elän miehen tuloilla? Mies tosin kotihoidontuella, joten valtion tukiainen sekin.
Voi hitsi.