Ihmiset meni sekaisin reilussa vuodessa, nopeasti se kävi!
Miettikää, että korona on ollut keskuudessamme tavalla tai toisella n.1,5 vuotta ja tässä ajassa ihmiset ovat menneet noin sekaisin!
Korona ja rokotukset ja rajoitukset ovat saaneet ihmiset ihan todella käyttäytymään erittäin oudosti. Ja tähän meni vain reilu vuosi!!
Miettii vaan mihin kaikkeen siis ihmiskunta voidaan taivutella tulevaisuudessa. Pelottava ajatus!
Kommentit (44)
Mun lähipiirissä kaikki on kuten ennenkin.
Toyota tykkää kun sen mainos esiintyy tämän tollomaisen pimeänupin aloittamassa ketjussa.
En minä ainakaan ole mennyt sekaisin. Kertaakaan en ole käynyt testissä, ottanut rokotusta tai käyttänyt maskia.
Olen syönyt ravintoloissa, käynyt keikoilla, elokuvissa, bileissä…
Ihan normaalia elämää olen viettänyt. Normaali elämä loppuisi koronapassiin.
Koko tilanteeseen on liittynyt niin paljon epävarmuutta ja liittyy edelleenkin, että mielestäni erikoisetkin tavat reagoida asiaan ovat ihan ymmärrettäviä. Kenelläkään ei ollut aiempaa kokemusta maailmanlaajuisesta pandemiasta - ei tutkijoilla, ei poliitikoilla, ei kenelläkään. Koronapandemiasta varmasti saadaan ajan kanssa enemmän tutkimusdataa ja faktaa, jolloin selviää paremmin miten vastaavanlaiseen tilanteeseen kannattaa tulevaisuudessa reagoida.
En ole huomannut, ap. Ainoastaan kaltaisesi tyhjäpäät ovat saaneet uusia trollausaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Esim sillä tavalla että ihmiset pitävät maskia tuplarokotettuna. Ilmeisesti "suojellakseen" lapsia. Reps.
Ai tää on sun mielestä sekoamista. Okei. En voi mitään sun matalalle ymmärryskyvylle. Mutta koitetaan elää sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole mennyt sekaisin. Kertaakaan en ole käynyt testissä, ottanut rokotusta tai käyttänyt maskia.
Olen syönyt ravintoloissa, käynyt keikoilla, elokuvissa, bileissä…
Ihan normaalia elämää olen viettänyt. Normaali elämä loppuisi koronapassiin.
Juuri näin! Helpottavaa lukea, että meitä tervejärkisiäkin ihmisiä vielä on!
Älä viitsi! Nälänhädät, sodat ja sortokaudet voi kestää pidempään ennen ja nyt.
Kyllä ihmiskunta taas normaaliin palaa joskus.
En jaksa noita, jotka luulee, että tää on joku yritys saada ohjailla porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa esimerkiksi ketjuja täällä, kuinka ei voida työskennellä rokottamattomien kanssa, jne jne. Ketjuja on lukemattomia! Onko se teidän mielestä normaalia ajattelua/käytöstä?
Jos on, olen entistä enemmän huolissani teistä.
Eli mielestäsi on normaalia ja oikeutettua levittää tappavaa tautia, kun sen voisi erittäin helposti ja turvallisesti estää? Kuulostaa todella oudolta.
Jos tauti olisi nimetty rutoksi, niin ajattelisitko eri tavalla?
Myös rokotettu levittää tätä tautia ympäriinsä. Täysin samalla tavalla kuin rokottamaton. Joten pakkorokottamiselle ei ole mitään tiedettä joka tukisi sitä, kun rokotettujen argumentti on aina se että rokottamaton levittää virusta.
Rokotettukin levittää täysin samalla tavalla. Joten naurattaa, kun nämä piikitetyt itse eivät ymmärrä näistä piikeistä mitään, tai sitten tietoisesti valehtelevat tukien agendaansa.
Itselle rokote on ihan itsestäänselvyys. Voin toki ymmärtää että jos läheisissä on joku sikapiikistä aikanaan sairastunut, niin voi pelottaa. Mutta silti.
Ja varmasti tästä keissistä koetetaan oppia kaikki mahdollinen vastaisuuden varalle.
Sekoilua aiheuttaa paljon muukin kuin korona. Pelkoa, vihaa, kaunaa ja ihan vainoharhaisuutta ruokitaan ihan selvästi. Puhutaan polarisaatiosta mutta kovin vähän on julkisuudessa rakentavaa yritystä purkaa poteroita. Joku hyväosainen toki välillä vähän vaikeroi ja vääntelee käsiään. Pääkaupunkiseudun eliittikommarikuplat elävät yhä kauempana muun maan todellisuuksista. Taivaan sanotaan putoavan niskaan just huomenna. Tavalla tai toisella.
Ei minua korona huoleta tuon kaiken rinnalla paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona vastaa influenssaa. Ei ne reaktiot nyt ihan oikein ole menneet.
Tilastollisesti influenssa on vaarallisempi.
Miten olisi, jos ei olisi ollut rajoitteita liikkumisessa, karanteenia, maskeja , rokotetta jne.? Olisi tullut ruumiita ja pitkäaikaissairaita roppakaupalla. Mitään edelläkuvattuja toimenpiteitä ei ole tehty influenssan takia. Mietipä sitä
Vierailija kirjoitti:
Voitko sä nyt yhtään selventää, että miten tämä sekoaminen ilmenee? Minä en ole huomannut mitään yleistä sekoamista.
En ole ap, mutta saan ehkä kiinni hänen ajatuksestaan. Korona on saanut monet käyttäytymään hysteerisesti. Toisilla tämä ilmenee denialismina, toisilla paniikin lietsomisena ja muiden pakkomielteisenä vahtimisena. Tällä palstalla on tänäänkin ihmetelty, miten outoa on, kun tapahtumia on taas alettu järjestää, ja jotkut kommentoivat ketjuun, että he eivät ainakaan aio "rillutella" missään. Korona-aikana ihan normaaleista vapaa-ajan aktiviteeteista on tullut vastuutonta rilluttelua, ja tämän mentaliteetin kitkeminen tulee kestämään pitkään. Puolin ja toisin on maalailtu kauhukuvia ja käytetty halventavia nimityksiä ("kulkutautimyönteiset"). Ne, jotka käyttävät maskia, paheksuvat niitä, jotka eivät käytä
ja sama toisinpäin. Tällainen ilmapiiri on otollinen sellaisille pyrkyreille, joita nähtiin esimerkiksi 1930-luvun lopussa Saksassa.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona vastaa influenssaa. Ei ne reaktiot nyt ihan oikein ole menneet.
Tilastollisesti influenssa on vaarallisempi.
Miten olisi, jos ei olisi ollut rajoitteita liikkumisessa, karanteenia, maskeja , rokotetta jne.? Olisi tullut ruumiita ja pitkäaikaissairaita roppakaupalla. Mitään edelläkuvattuja toimenpiteitä ei ole tehty influenssan takia. Mietipä sitä
Minullakin on ollut koko ajan valkosipuliletti kaulassa, ei ole vampyyreitä näkynyt. En edes uskalla ajatella, millaista olisi ollut ilman valkosipulilettiä.
Vierailija kirjoitti:
Esim sillä tavalla että ihmiset pitävät maskia tuplarokotettuna. Ilmeisesti "suojellakseen" lapsia. Reps.
Maskin käyttö vaikeaa vai? Onko pukeutuminenkin haasteellista sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaksi olette erinomainen esimerkki siitä, mitä ap haluaa sanoa, tai siis mitä tulkitsen hänen haluavan sanoa. Olette kumpikin kaivautuneet omiin poteroihinne, joista käsin huutelette toisillenne. Luuletteko, että kun riittävän kauan ja kovaa huutelee, jompikumpi lopulta voittaa? Vai onko rähjääminen teille itsetarkoitus, lopputuloksesta viis? Onko tässä edes kyse koronasta, vai onko korona tekosyy, jonka avulla pääsette kiusaamaan muita ja pätemään?
Minusta on todella huolestuttavaa miten moni kertoo toivovansa vakavaa tartuntaa ja kivuliasta kuolemaa rokottamattomille ja maskittomille. Osa jopa menee niin pitkälle että toivoo näiden läheisille samaa kohtaloa. Ja ainoa perustelu tähän on etteivät tee riittävästi estämään tartuntoja ja kuolemia. Normaaliako?
Ihmiset on muuttuneet. Asenteet hirveen kovia. Suvaitsevaisuus kadonnut. Mielestäni myös "maalaisjärkeen" perustuva järkevyyskin ja suhteellisuudentaju monilta ihan hukassa. Jos kulkee ilman maskia (mulla esim. niin huonot keuhkot, että tukehdun se naamalla, hengitys ei vaan toimi) niin saa ihan järkyttäviä katseita, sanoja, vihaaaaa. Ilman että kukaan tajuaa että mä en ole "vastuuton p.ska" kuten "opetettu" ajattelemaan. Olen varmistanut eri tavoin etten levitä sitä jos olen oma-aloitteisesta eristäytyneisyydestäni (sairaana kotona pääasiassa ollut, muut käyneet kaupassakin ja ovelle tuoneet kassit) lähtenyt käymään jossain. Sitten jos en levitä mutten käytä (voi käyttää edes) maskia, niin se toinen puoli eli että itse saan tartunnan on oma vastuuni ja oma asiani jos "altistan itseni" jollekin. Mutta eihän "koronahullu"t ihmiset tätä ymmärrä ajatella. Ei kukaan älyä sitä. Ollaan vaan niiin opituissa 1) vihassa 2) nimittelyssä 3) leimaamisessa kysymättä 4) huonosti kohdellen. Hyvä ettei turpiin vedetä. Nyt jään katsomaan kuinka tähän reagoidaan. Tuleeko jotain asenteellista tähänkin? Kun mielestäni istuu jo lujassa ihan umpityhmyys ja hyvin ikävät asenteet ilman oikeaa ymmärrystä mikä on mitä. Ja että aloitus on erittäin perusteltu eikä sen asian näkemiseksi ole "salaliittoteoreetikko", "hullu", "kulkutautimyönteinen" tai tyhmä vaan tarkkanäköinen, syystä huolestunut tavallinen älykäs ihminen. Muut ajatukset on sitten muita ajatuksia, enkä puutu siihen tässä ovatko mielestäni oikeita/vääriä, tyhmiä/älykkäitä ne "foliohattuasioiksi" leimatut jutut. Tämä asia on ihan sitä että joku vielä näkee sivusta katsoen mihin jouduttu, kun iso osa porukasta on jo sokeita ja aivopestyjä tietyllä tavalla, tarkoittaen hyvin yksipuolista ajattelua ja suhtautumista mistä puuttuu valitettavasti jo inhimillisyys, kohtuus ym. mainitsemani asiat. Jopa järki. Pelottaa. Tosi paljon. Ihmisyyden hienot puolet katoamassa. Hemmetin kaameeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaksi olette erinomainen esimerkki siitä, mitä ap haluaa sanoa, tai siis mitä tulkitsen hänen haluavan sanoa. Olette kumpikin kaivautuneet omiin poteroihinne, joista käsin huutelette toisillenne. Luuletteko, että kun riittävän kauan ja kovaa huutelee, jompikumpi lopulta voittaa? Vai onko rähjääminen teille itsetarkoitus, lopputuloksesta viis? Onko tässä edes kyse koronasta, vai onko korona tekosyy, jonka avulla pääsette kiusaamaan muita ja pätemään?
Ei, anteeksi vilpitön kysymykseni. Mikä siinä maskissa niin hiertää? Kuten joku aina jaksaa muistuttaa, rokotettukin voi tartuttaa, ja koska maksin käyttäjä suojelee eneenkaikkea muita tartunnalta, niin miksi en käyttäisi maskia kahdesti rokotettunakin? Miten se on hysteriaa?
Kommentoija465 kirjoitti:
Ihmiset on muuttuneet. Asenteet hirveen kovia. Suvaitsevaisuus kadonnut. Mielestäni myös "maalaisjärkeen" perustuva järkevyyskin ja suhteellisuudentaju monilta ihan hukassa. Jos kulkee ilman maskia (mulla esim. niin huonot keuhkot, että tukehdun se naamalla, hengitys ei vaan toimi) niin saa ihan järkyttäviä katseita, sanoja, vihaaaaa. Ilman että kukaan tajuaa että mä en ole "vastuuton p.ska" kuten "opetettu" ajattelemaan. Olen varmistanut eri tavoin etten levitä sitä jos olen oma-aloitteisesta eristäytyneisyydestäni (sairaana kotona pääasiassa ollut, muut käyneet kaupassakin ja ovelle tuoneet kassit) lähtenyt käymään jossain. Sitten jos en levitä mutten käytä (voi käyttää edes) maskia, niin se toinen puoli eli että itse saan tartunnan on oma vastuuni ja oma asiani jos "altistan itseni" jollekin. Mutta eihän "koronahullu"t ihmiset tätä ymmärrä ajatella. Ei kukaan älyä sitä. Ollaan vaan niiin opituissa 1) vihassa 2) nimittelyssä 3) leimaamisessa kysymättä 4) huonosti kohdellen. Hyvä ettei turpiin vedetä. Nyt jään katsomaan kuinka tähän reagoidaan. Tuleeko jotain asenteellista tähänkin? Kun mielestäni istuu jo lujassa ihan umpityhmyys ja hyvin ikävät asenteet ilman oikeaa ymmärrystä mikä on mitä. Ja että aloitus on erittäin perusteltu eikä sen asian näkemiseksi ole "salaliittoteoreetikko", "hullu", "kulkutautimyönteinen" tai tyhmä vaan tarkkanäköinen, syystä huolestunut tavallinen älykäs ihminen. Muut ajatukset on sitten muita ajatuksia, enkä puutu siihen tässä ovatko mielestäni oikeita/vääriä, tyhmiä/älykkäitä ne "foliohattuasioiksi" leimatut jutut. Tämä asia on ihan sitä että joku vielä näkee sivusta katsoen mihin jouduttu, kun iso osa porukasta on jo sokeita ja aivopestyjä tietyllä tavalla, tarkoittaen hyvin yksipuolista ajattelua ja suhtautumista mistä puuttuu valitettavasti jo inhimillisyys, kohtuus ym. mainitsemani asiat. Jopa järki. Pelottaa. Tosi paljon. Ihmisyyden hienot puolet katoamassa. Hemmetin kaameeta.
No eipä tämä sinunkaan vuodatuksesi lihavointeineen, kursivointeineen ja numeroitune listoineen ihan täysipäistä kuvaa sinusta anna. Samassa veneessä olet niiden kanssa, joiden toimintaa kauhistelet.
Minulle ei. Olin kuullut suurkuluttajista jo aiemmin.