Kuinka monta kertaa ja mistä syystä olet soittanut hätäkeskukseen?
Itse olen soittanut kolme kertaa. Kaksi kertaa asia koski silloisen asuintaloni rauhattomuutta, kolmas tulipaloa ja savuvahinkoja (palo oli jo sammunut)
Ensimmäinen soitto häkeen paljasti kannabiksenkasvattajat, olisi vaan kannattanut olla hiljempaa.
Kommentit (29)
Viimeksi soitin kun piti lähteä synnyttämään keskellä yötä, ei ollut kuskia, supparit tuli tiheästi ja matkaa oli likemmäs 200km. Aiemmin olen soittanut pari kertaa asiakkaalle ja esikoista kun lähdin synnyttämään soitin myös mutta silloin ohjautui tosin kentän vuoksi norjan häkeen..
en oo vielä kertaakaan joutunut soittamaan. 40+ koputtaa puuta.
Mulla on aina ollut asiaa vaan poliisille. Kerran alakerrasta kuului kun poikaystävä hakkasi akkaa, poliisit tuli ja vei ukon pois.
Kerran soitin kun yksi paappa kiilasi minua autollaan niin että kolari olisi tullut jos ei olisi sattunut olemaan oikealla tyhjä kaista jonne sain väistettyä, pappa meni ensin vasemmalle kääntymiskaistalle, ja kai sitten kun minä olin rinnalla viereisellä kaistalla, hokasikin että ei haluakaan siitä kääntyä, ja lähti tulemaan vaan mun auton kylkeä kohti, ei kääntänyt päätä yhtään mihinkään että olisi katsonut että onko siinä vierellä kenties autoja, kylmän rauhallisesti vaan käänsi ratista.
Kerran piti soittaa seinänaapurissa yöllä haukkuvasta koirasta, sattui olemaan eräs poliisi se naapuri, koira ei ollut naapurin vaan hänen seuralaisensa, olivat jossain "juhlimassa" en tiennyt naapurin puhelinnumeroa, ja soitin sitten työkavereille että teillä varmaan on sen numero, koittakaa soittaa sille että tulee hiljentämään sen rakin jotta naapurit saa nukuttua, rivitalossa se haukkuminen kiiri monen asunnon läpi. Poliisit tuli pihaan, ja siitä se rakki innostui vielä kovempaa haukkumaan kun kuuli että oven takana on vieraita ihmisiä, ja koira oli vieraassa tyhjässä asunnossa. Kyllä ne poliisit lopulta työkaverinsa sai kiinni tai löysivät. Seuraavana päivänä naapuri toi puhelinnumeronsa mulle :)
Kerran kyllä kolaroin myös risteyksessä aikaisin sunnuntaiaamuna kaupungin keskustassa toisen naisen kanssa... sekin oli aika noloa kun varmaan oltiin ainoat autolla liikkuvat ihmiset siinä ydinkeskustassa.
1 kerran keskellä yötä mökillä miesystävän diabeteksesta johtuvan tajuttomuuden takia, oli verensokeri mennyt liian alas. Paikalle tuli ambulanssi.
1 kerran kun äitini pyörtyi meillä eikä heti vironnut, mutta tilanne meni itsestään ohi ja syy oli raju vatsatauti, joka aiheutti ilmeisesti verenpaineen äkillisen laskun.
Kaksi kertaa. Eka oli kun asuin vielä kerrostalossa ja sieltä parvekkeelta yöllä näin kun joku juoppo oli tunkeutunut naapurissa melkein valmiiseen rivitaloon ja pisti siellä paikkoja remonttiin. Ehti rikkoa varmaan kymmenkunta ikkunaa ennen kuin poliisit tulivat ja veivät tyypin mukanaan.Kuului vielä kun huusi, että "Mä oon hirvee kaappi!" :D
Toinen kerta oli kun naapurissa jatkui mökä tuntikaupalla keskellä yötä, olivat tuoneet karaokelaitteet terassille ja laulu raikasi täysillä. Eivät tulleet poliisit, oli kiirellisempiä tehtäviä. Tämä sama mökä jatkui koko kesän mutta en soittanut toista kertaa:D
Kerran olen joutunut soittamaan. Edellä ajava auto seilasi ees taas kaistalla ja koukkaili aina välillä vastaantulevien puolellakin. Soitin häkeen ja kohta poliisit soittivat minulle takaisin ja kyselivät tarkemmin autosta. Aikoivat tarkistaa tilanteen.
Aikaisemmin kun oli vielä erikseen poliisille numero, niin soitin heille kun nollakelillä löysin taloyhtiömme roskakatoksessa nukkumassa olevan miehen... varmaan sammunut. Katsoin, että hengitti ja soitin poliisille. Tulivat aika nopsaan onneksi. Tämä oli joskus 1997.
Kerran soitin miehelle kun oli loukannu ittes pahasti, toinen kerta oli omalle pojalle kun oli vauva ja kolmas kerta oli kun loukkasin itseni.