Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa ja mistä syystä olet soittanut hätäkeskukseen?

Vierailija
14.11.2014 |

Itse olen soittanut kolme kertaa. Kaksi kertaa asia koski silloisen asuintaloni rauhattomuutta, kolmas tulipaloa ja savuvahinkoja (palo oli jo sammunut)

Ensimmäinen soitto häkeen paljasti kannabiksenkasvattajat, olisi vaan kannattanut olla hiljempaa. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kun on pitänyt pyytää asiakkaalle ambulanssi.

Vierailija
2/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti. Ekalla kerralla ajoin autolla ojaan talvimyräkässä. Toisella kerralla isäni sai aivoinfarktin kotona ja soitin aika hädissäni apua hänelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi siksi, että törmäsin auton kanssa peuraan, tai saattoi olla peurakin.
Lapsena/nuorena äidilleni lukuisia kertoja sairaus kohtausten vuoksi.

Vierailija
4/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tommosista kannabisjutuista ilmoiteta poliisille eikä häkeen kun ei ole akuutti hätä?

Vierailija
5/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Ogelissa juoksentelevasta hirvestä. Kerran, kun veljeni soitti paniikissa Nuuksiosta, että heitä jahtaa mies puukon kanssa. Akku loppui siihen. Kerran sairaskohtauksen saaneelle miehelle ambulanssin. Ja kahdesti ambulanssin hukuvale lapselle. 

Vierailija
6/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:37"]

Eikö tommosista kannabisjutuista ilmoiteta poliisille eikä häkeen kun ei ole akuutti hätä?

[/quote]

Ap ilmeisesti melun takia soittanut ja poliisit on nähnyt kasvit kun menneet selvittämään asiaa

Vierailija
7/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kertaa. Muutaman kerran naapurin mummolle, kerran eläinpelastustehtävä, kerran oli nuori poika sammunut kadulle, kerran kotitaloni edessä joku nainen sekoili ja mekasti keskellä yötä. Niin ja kerran pariskunta riiteli kadulla rajusti ja fyysisesti, pikkuinen vauva kaukalossa mukana.

Vierailija
8/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu viinat ja teki mieli pillua :d

Vierailija
9/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:34"]

Viimeksi siksi, että törmäsin auton kanssa peuraan, tai saattoi olla peurakin. Lapsena/nuorena äidilleni lukuisia kertoja sairaus kohtausten vuoksi.

[/quote]Mä luin, että törmäsin perunaan...

Vierailija
10/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana jouduin ensimmäisen kerran soittamaan häkeen. Parhaan ystäväni mummo veti yliannostuksen lääkkeitä ja huusi haluavansa kuolla. Ystäväni ja hänen äitinsä olivat liian paniikissa ja huusivat vaan "minä en ainakaan soita!"

Vierailija
11/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa työssäni asiakkalle

Vierailija
12/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa kolari, 1 kertaa tulipalo, 2 kertaa sydänongelma

Vierailija
13/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti minäkin. Ensimmäisellä kerralla ilmoitin, että menin bussilla sellaisen peltoaukean ohi, jonka toisella puolella näytti sauhuavan omakotitalo. En voinut olla varma, paloiko talo vai poltettiinko siellä jotain roskia tms., joten varmuudeksi soitin. Oli kauhea häslinki, kun päivystäjälle ei meinannut tulla selväksi, mistä paikasta oli kyse. Lopulta taisi kyllästyä. Toivottavasti mikään talo ei palanut kuitenkaan.

Toisella kerralla huomasin kerrostalon rapussa makaavan miehen. Soitin hälytyskeskukseen, ja päivystäjää kiinnosti vain, onko mies kännissä/huumeissa vai ei. Käski minun mennä herättelemään. Koska minä olen pienikokoinen nainen ja mies oli jotain 190-senttinen tatuoitu heppu, ennakkoluuloni sanoivat minulle, että ei kannata mennä yksin. Huolestuneena kävin sitten vartin päässä katsomassa uudestaan, ja onneksi mies oli siitä jonnekin kadonnut.

Vierailija
14/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon, että lanssikuskit ja poliisit ovat tulleet ulkonäöltä tutuiksi. Töissä siis. Siviilissä kymmenkunta kertaa sairauskohtausten takia.

Vierailija
15/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein. Milloin sairaskohtausten takia soitellu ja milloin tappeluiden takia. Milloin taas hullun eksäni takia ja milloin taas varkaiden takia.
Kaikkia puheluita en ole siviilissä tehnyt vaan valtaosan työtehtävissä.

Vierailija
16/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa rattijuopoista, pari kertaa häiriköistä, kerran sammuneesta juoposta, pari kertaa parkkipaikalla kumia polttavista bensalenkkareista ja pari kertaa varastelevista mustalaisista.

Vierailija
17/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran naapurin palohälytin soi keskellä yötä ja rappukäytävässä oli sankkaa savua. Tämä siis kerrostalossa. Palokunnan tullessa paikalle kävi ilmi että juoppo asukas oli sammunut kesken kokkailuiden. Oli keittänyt makkaraa..

Toisen kerran piti soittaa kun silloinen mies viilteli ranteensa niin että koko koko keittiö lainehti verestä.

Kolmannen kerran soitin kun näin pullosta juovan miehen horjuvan auton rattiin. Poliisien tullessa paikalle kävi ilmi että mies joi limukkaa ja kärsi jostain sairaudesta, joka aiheuttaa epävakaata kävelyä. Ei ollut kuulemma eka kerta kun hänet tultiin puhalluttamaan, kait pystyi ilmeisesti kuitenkin autoa ajamaan, sairaudestaan huolimatta.

Vierailija
18/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta. Mm. pari rattijuoppoa, lapsen sairastapaus. Kerran viereisen talon naapurin auton etusivulasi oli rikottu. Huomasin sunnuntai aamuna koiraa käyttäessä, eikä tullut ovelle. Ilmoitin siinä odotellessa ja kertoivat poliisin tulevan paikalle. Puhelun jälkeen tuli unisena, pukivat päälle, tarkistettiin auto ja kiittivät. Pian poliisi oli siinä.

Samoissa vuokrarivareissa seinänaapurin asunnossa tehtiin äänekästä remonttia yhtenä lauantai iltapäivänä. Tuuletusaukkoja syntyi vähän joka puolelle, mm. takaoveen ja ikkunoitakin laitettiin uusiksi. Sitä edelsi, kun vanhemmat kuntoili juosten meidän päädynkin ympäri, mies edellä, vaimo perässä. Ilmeisesti vaimo keksi rikkoa jotain, joka sai miehenkin suuttumaan. Vanhempien huutojen lomasta kuului lastenkin huutoa.

Soitin jo alkuvaiheessa ja ehdin soittaa toistaamiseen ja soitin isännöitsijällekin, kun poliisilla kesti melkein puoli tuntia. Poliisit kävivät korjaamassa vanhemmat ja odottivat jonkun aikaa, että saivat lastenhoitajan hakemaan lapset. Isännöitsijä saapui siinä välissä ja kun lastenhoitaja saapui, poliisit kyseli tapahtumia ensin meiltä, sitten kävivät vahinkoja läpi isännöitsijän kanssa. Pihalla oli se, mitä sähkökitarasta oli jäljellä, Cd-levyjä, pari orkideaa, Pentikin astiastoa ja ainakin Arabian Verna lasit. Isännöitsijä teki rikosilmoituksen samalla ja totesi, että kalliilla kalusteilla ja astioilla oli tehty paljon niitä kalliimpaa vahinkoa.

Siitä perheestä en sen jälkeen kuullut. Oli yksi pelottavimpia kokemuksia mitä tiedän. Sama perhe oli sitä ennen ilmoitellut useamman kerran heidän seinänaapurissa asuvista työssäkäyvistä ja hyvin toimeentulevista ulkomaalaisista vähän väliä, kun kuulivat pienintäkin normaalin elämisen ääntä siltä puolen, meistä ei kuitenkaan koskaan. Näillä asuntonsa tuhonneilla vanhemmilla oli ollut äänekkäitä riitoja aikaisemminkin, lähes poikkeuksetta riidat alkoivat grillailusta ja sen yhteydessä juomisesta, mutta koskaan aikaisemmin ei mennyt tuollaiseksi. Tuolla kertaa ainakin mies oli ottanut kasvoihinsa osumaa ja kuulosti, että hän oli jossain vaiheessa alkanut lyödä takaisinkin.

Vierailija
19/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, minäkin olen kerran soittanut myös tulipalosta. Ihmishenki pelastui! :)

Eli noin kymmenen kertaa olen soittanut häkeen yhteensä ja kaikensorttisia piipaa-autoja tilannut.

8

Vierailija
20/29 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut ainakin kolme kertaa, yksi kerta kun naapurit melusivat aivan älyttömästi neljän aikaan yöllä, hajottivat asunnossa jo paikkoja ym, toisen kerran kun epäilin edessäajavaa rattijuopoksi (sen oli PAKKO olla rattijuoppo, ainakin ajeli todella vaarallisesti ja sekopäisesti) ja kolmannen kerran kun mulla meni olkapää sijoiltaan, just ja just pystyin tuskiltani itselleni ambulanssin soittamaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä