Eronneen miehen kanssa parisuhdeyritystä
Olen seurustellut miehen kanssa joka eronnut ja joka toinen viikonloppu lapsia hänellä. Tällöin ei tavata eikä sukulaiset muutenkaan ole tietoisia minusta. Lapsiviikonloppuna on aikalailla radiohiljaisuus nykyään.
Muuna aikana meillä on kivaa puuhaa yhdessä, harrastamista ja mies on osittain mukana arjessani.
Seksin kanssa ollut harjoittelemista, että löytyisi yhteinen sävel.
Nyt miehen luokse muuttaa entisen perheen yhteinen lemmikki ja hän aikoo sen takia viettää enemmän aikaa kotona päivisin sekä öitä.
Onkohan tässä suhteessa oikein mitään järkeä yrittää. Ystävinä hänen kanssaan varmasti sujuisi, mutta parisuhderintamalla tuntuu asiat menevän takapakkia. Jos ei ole sitäkään yhteistä aikaa mitä nyt ja läheisyys hakee uomiaan niin voiko tästä mitään kunnon suhdetta jatkossakaan tulla?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Eläinrakas mies joka ottaa isyytensä vakavasti ja keskittyy lasten kanssa yhdessäoloon silloin kun sitä on. Sehän kuulostaa ainoastaan hyvältä. Mutta ei se sitä tarkoita että suhteenne olisi tähtiin kirjoitettu. Ilmeisesti ei ole kun kuulostaa niin laimealta.
Sepä se, kuulostaa hyvältä ja arvostan sitä, että kantaa vastuunsa isänä. Kyllä minä vanhempana tiedän kuitenkin sen, että kellonympäri ei kouluikäiset lapset huomiota kaipaa ja jonkun viestin kerkiää laittaa eikä painaa suhteessa pause-nappia, kun ex tuo lapset pihaan. Kyllä hän tapaa ystäviäkin lasten kanssa.
Tuo lemmikki kuitenkin tuo suurimman haasteen. Miehellä työ ja säännölliset harrastukset ja sen jälkeen ei muutenkaan montaa tuntia päivästä jää. Nytkin monena päivänä viikosta syödään vaan iltapala yhdessä ja nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä välity rakastuminen. Ei millään tavalla. Hyvin itsekeskeinen ihminen kylläkin, ap. Sinä itse.
Et sovi parisuhteeseen tämän miehen kanssa mutta sovitkohan ollenkaan? Ehkä kaikki muuttuisi hetkeksi rakastumalla johonkin mieheen, mutta alkuhuuman jälkeen olet taas ongelmissa.
Kun kaikessa toisen ihmisen toiminnassa ei olekaan kyse sinusta.
Mitä itsekeskeistä on haluta olla olemassa toiselle joka päivä? Tai olla harmissaan siitä, että eläin vie vähästä yhteisestä ajasta ison siivun lisää?
Vierailija kirjoitti:
Kun et tämä aihe kykene mies ystäväsi kanssa puhua. Laitakaa kantapäät eri suntiin. Täysin ymärän miksi mies ei sinua ole esitellyt oma sukunsa ja lapsensa ymm.Pitäisi se sinun itsekin ymärtää jo. 1 )esimerkki ette puhu oikeista asioista keskenänne.2)Mistä tiedämme? Valitat täällä!
On puhuttu ja mies harkitsikin josko pitäisi olla vaan ystäviä sen takia, että lemmikki tulee ja aikaa on vielä vähemmän.
Max. puoli vuotta ja, jos senkään jälkeen ei kukaan miehen läheisistä tiedä sinusta, niin juokse! Puhun kokemuksesta ja tämän neuvon olisin tarvinnut siinä vaiheessa, kun olin ihastumisesta sokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun et tämä aihe kykene mies ystäväsi kanssa puhua. Laitakaa kantapäät eri suntiin. Täysin ymärän miksi mies ei sinua ole esitellyt oma sukunsa ja lapsensa ymm.Pitäisi se sinun itsekin ymärtää jo. 1 )esimerkki ette puhu oikeista asioista keskenänne.2)Mistä tiedämme? Valitat täällä!
On puhuttu ja mies harkitsikin josko pitäisi olla vaan ystäviä sen takia, että lemmikki tulee ja aikaa on vielä vähemmän.
Yrittänee lemmikin varjolla erota siististi jotta säilyt ystävänä.
Vierailija kirjoitti:
Max. puoli vuotta ja, jos senkään jälkeen ei kukaan miehen läheisistä tiedä sinusta, niin juokse! Puhun kokemuksesta ja tämän neuvon olisin tarvinnut siinä vaiheessa, kun olin ihastumisesta sokea.
Alkaa puoli vuotta olemaan suhdetta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapset hänellä joka toinen viikonloppu ja tämä on sinusta teidän parisuhdettanne suurestikin rajoittava tekijä? Oh dear.
Ei vaan se, että lemmikki tulee rajoittamaan yhdessäoloa jatkossa. Lisäksi se, että minua ei käytännössä ole olemassa joka toinen viikonloppu. Voisihan illasta jokusen viestin laittaa lasten mentyä nukkumaan niin ei ole heiltä pois.
Niin tuttua. Ihmiset, jotka eivät ole tuota kokeneet, eivät tiedä miten syövyttävää tuo on pitkään jatkuessaan. Älä suostu siihen, että sinua piilotellaan ja sinut voidaan laittaa karusti pois hattuhyllylle odottamaan tietyiksi ajoiksi (miehen mielen mukaan). Ymmärrän se, että mies ei lasten elämään uutta ihmistä ole ihan heti tuomassa, mutta jos meinaa sinut pitää, niin ei sinua saa täysin sulkea pois miehen elämästä. Älä katso tuota pitkään ja hukkaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapset hänellä joka toinen viikonloppu ja tämä on sinusta teidän parisuhdettanne suurestikin rajoittava tekijä? Oh dear.
Ei vaan se, että lemmikki tulee rajoittamaan yhdessäoloa jatkossa. Lisäksi se, että minua ei käytännössä ole olemassa joka toinen viikonloppu. Voisihan illasta jokusen viestin laittaa lasten mentyä nukkumaan niin ei ole heiltä pois.
Niin tuttua. Ihmiset, jotka eivät ole tuota kokeneet, eivät tiedä miten syövyttävää tuo on pitkään jatkuessaan. Älä suostu siihen, että sinua piilotellaan ja sinut voidaan laittaa karusti pois hattuhyllylle odottamaan tietyiksi ajoiksi (miehen mielen mukaan). Ymmärrän se, että mies ei lasten elämään uutta ihmistä ole ihan heti tuomassa, mutta jos meinaa sinut pitää, niin ei sinua saa täysin sulkea pois miehen elämästä. Älä katso tuota pitkään ja hukkaa elämääsi.
Tätä olen miettinyt. Voisihan vaikka laittaa jokusen kivan viestin mitä mukavaa ovat touhunneet ja kysyä minun päivästä. Lisäksi sukulaisille olisi hyvin voinut kertoa vaikka ei lapsille vielä esittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa puoli vuotta olemaan suhdetta takana.
Itse teet ratkaisusi, mutta toivon, että et tee samaa virhettä kuin minä ja tuhlaa elämästäsi paria vuotta kuunnellen miehen meriselityksiä ja ajatellen olevasi aikuinen, joka osaa laittaa lapset kaiken edelle. Sinullakin on oltava arvo ja elämä piilotettuna salaisuutena on sinua kohtaan totaalisen väärin.
Haluat enemmän kuin mies on valmis juuri nyt antamaan. Ehkä tosissaan kantsii etsiä joku muu sen sijaan että alkaa tekemään vaatimuksia toisensa perään. Kaipa sä haluisit että mies heivaisi lapset, lemmikit ja elämän hiiteen ja palvois vaan sua.
Eli etsi joku muu jolla riittää aikaa ja halua olla sun luona jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Haluat enemmän kuin mies on valmis juuri nyt antamaan. Ehkä tosissaan kantsii etsiä joku muu sen sijaan että alkaa tekemään vaatimuksia toisensa perään. Kaipa sä haluisit että mies heivaisi lapset, lemmikit ja elämän hiiteen ja palvois vaan sua.
Eli etsi joku muu jolla riittää aikaa ja halua olla sun luona jatkuvasti.
En todellakaan haluaisi, että heivaa lapset! Haluaisin tutustua myös lapsiin ja tehdä kivoja asioita heidän kanssaan, kuten me miehen kanssa olemme tehneet minun lastenkin kanssa.
Mies antaa itsestään somessa ja lähipiirilleen kuvan itsekseen asuvasta, erosta toipuvasta miehestä (ilman uutta naista), joka panostaa isyyteensä nyt eron jälkeen?
Oscarin arvoinen esitys. Valehtelee lapsilleen, exälleen, ystävilleen, sukulaisilleen, työkavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mies antaa itsestään somessa ja lähipiirilleen kuvan itsekseen asuvasta, erosta toipuvasta miehestä (ilman uutta naista), joka panostaa isyyteensä nyt eron jälkeen?
Oscarin arvoinen esitys. Valehtelee lapsilleen, exälleen, ystävilleen, sukulaisilleen, työkavereilleen.
Osa työkavereista tietää suhteestamme tai ainakin, että tapailemme.
Ehkä hieman ohi aiheen, mutta ihmettelen aina, että jos synkkaa ja on kemiaa, niin miten seksi voi olla sähläämistä tai harjoittelemista? Eikö se intohimo hoida homman niin, että kaikki sujuu luonnostaan hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Somesta tosiaan näkyy, että eronnut viikonloppuisä jolla harrastuksia.
Sulla itselläsikin on lapsia. Eikö teidän kaltaisille lisääntyneille pitäisi riittää että tapaillaan pari kertaa kuussa lapsettomilla viikoilla. Kyllä lasten ja lasten lemmikkien pitää mennä joka hetki edelle! On tärkeää ettei lasten elämään tuoda enää yhtään uutta ihmistä tai ne kärsii. Palstalta opittua.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hieman ohi aiheen, mutta ihmettelen aina, että jos synkkaa ja on kemiaa, niin miten seksi voi olla sähläämistä tai harjoittelemista? Eikö se intohimo hoida homman niin, että kaikki sujuu luonnostaan hyvin?
Sitä olen itsekin ihmetellyt miten voi olla niin hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla itselläsikin on lapsia. Eikö teidän kaltaisille lisääntyneille pitäisi riittää että tapaillaan pari kertaa kuussa lapsettomilla viikoilla. Kyllä lasten ja lasten lemmikkien pitää mennä joka hetki edelle! On tärkeää ettei lasten elämään tuoda enää yhtään uutta ihmistä tai ne kärsii. Palstalta opittua.
Kommentti taitaa olla sarkastinen? No kerron kuitenkin, että minulla ei ole lapsettomia viikkoja. Tuon mukaan olisin ainakin kymmenisen vuotta yksin.
Kuinka pitkä aika miehen erosta? Jotenkin vaikuttaa siltä, että mies ei ole varma sinusta ja siksi ei halua esim. tutustuttaa sinua lapsiinsa. Tai pyrkii pitämään tietynlaista mielikuvaa yllä lapsiinsa ja lasten äitiin. Tässä ei sinänsä ole mitään tavatonta. Toiset haluavat lokeroida ihmissuhteensa ja pitää ne "erillään". Jos teidän kahden suhdetta on kestänyt pidemmän aikaa, on syytä huolestua ja vetää omat johtopäätökset. Se on kumma kuinka ihmiset roikkottavat toisiaan löysässä hirressä, jos se on heille mahdollista.
Kaikkien kannalta parempi erota nyt kuin tuhlata aikaa.