Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno patttitilanne, mies haluaa ulkomaan komennukselle..

Vierailija
14.11.2014 |

Terve kaikki tutut!

Homma on tällainen: meillä on kaksi lasta 12 ja 9v., olemme samassa työpaikassa..nyt mies on saanut päähänsä, että meidän pitää päästä 2 vuodeksi jenkkeihin töihin firman sisäisenä vaihtona.

Aivan perseestä En arvosta sikäläistä kulttuuria pennin vertaa, en halua sinne, lapset eivä halua sinne. Pelkään, että lapset tapetaan, raiskataan ja paloitellaan jossain järjestyksessä.

Pelkään, että jos totaalisesti kieltäydyn, mies katkeroituu ja tätä puidaan loppu elämä, menetettyä mahdollisuutta. Mies on jo aika iäkäs, joten tämä olisi hänen "big chance" ennen eläkettä..

Voi saakeli....olisiko tämä lapsille lottovoitto vai ei?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:22"]

Idiootti. AP siis. Mikään niin mahtavaa lapsille tuossa iässä kun päästä oppimaan se 'valta'kieli ja ihan oikealla ääntämyksellä. Sekä näkemään tosienlaista elämää. Miksi ihmeessä sinä ap vastustat tätä?!

[/quote]

Sori vaan , mutta minun mielestäni ei todellakaan oppisi oikeaaa ääntämystä, jenkkienglanti on todella rumaa. Sekin säälittäisi, että lapset alkaisivat mongertamaan. Itse arvostan enemmän brittienglantia-sitä oikeaa.

ap

[/quote]

Olen kuullut myös väittämän, että suomen kieli kuulostaa rumalta. Ja suomalaisella korostuksella puhuttu englanti kuulostaa... tyhmältä? Vrt. K. Räikkönen. 

Jos lapsilla on kielikorvaa omaksuvat sitten sen "oikean" brittiläisen ääntämyksen. Sulla on kyllä sen verran diskriminoivia mielipiteitä, että en usko USA: n olevan sulle oikea paikka. Ihmiset on kuitenkin aika hyväntuulisia, kohteliaita ja ystävällisiä. Ehkä on parempi, että pysyttelet Suomessa ja et tule tärväämään tätä hienoa maata.

Vierailija
62/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:02"]

Terve kaikki tutut!

Homma on tällainen: meillä on kaksi lasta 12 ja 9v., olemme samassa työpaikassa..nyt mies on saanut päähänsä, että meidän pitää päästä 2 vuodeksi jenkkeihin töihin firman sisäisenä vaihtona.

Aivan perseestä En arvosta sikäläistä kulttuuria pennin vertaa, en halua sinne, lapset eivä halua sinne. Pelkään, että lapset tapetaan, raiskataan ja paloitellaan jossain järjestyksessä.

Pelkään, että jos totaalisesti kieltäydyn, mies katkeroituu ja tätä puidaan loppu elämä, menetettyä mahdollisuutta. Mies on jo aika iäkäs, joten tämä olisi hänen "big chance" ennen eläkettä..

Voi saakeli....olisiko tämä lapsille lottovoitto vai ei?

[/quote]

Työskentelen komennusmiesten kanssa. Kyllä sinun pitää haluta sirä = pärjätä, muuten ei tuu mitään.

Jos et pärjää, ota huomioon että se komennus ei siitä häviä mihinkään. Mies on töissä

10-13 päivässä, jos tarve vaatii. Lapset on niin kun niille markkinoidaan. Et kai ole tollasta

Sanonut niille. Turvallisuus toki jörjestetään mutta sinä et saa viihdyttäjää kotiin.

Mielestäni, älä lähde, mutta anna miehesi mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 04:33"]

Kylläpä tähän ketjuun on etsiytyneet pelkästään kieli ruskeana usata lipovat. Vai kielitaito kehittyy...njaah, kyllä varmaan sanavarasto kasvaa, mutta kun se kuulostaa aivan järkyttävältä, todellakin korvat vuotaa verta jos sitä joutuu kuunteleen, miksi siis pitäisi ääntämystään muuttaa? Tommimäkis-englantikin on heti toiseksi parhain vaihtoehto aidon, briteissä puhutun jälkeen.

Terveisin yksi Hertfordshiressä asunut jota ei saa kyllä millään astumaan usan kamaralle.

[/quote] Haa, haa and haa! Luen juuri Ruth Rendellin kirjaa "Monster in the Box" jossa Inspector Wexford luulee puhuvansa Standard British TV-English kunnes kuulee nauhoitettua puhettaan ja tajuaa etta se onkin murteellista Sussexia. Kehoitan teita kaikkia "taydellista englantia/amerikkaa" puhuvia nauhoittmaan puhettanne. Aksenteissa ei ole mitaan vikaa tai havettavaa niin kauan kun puhe on ymmarrettavaa ja aksentti on vai pikantti mauste mutta kun luullaan etta skvirrel ja juuvellery ovat ymmarrettavaa kielta niin silloin on peiliin katsomisen aika.

Vierailija
64/70 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 06:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:02"]

Ja paaseehan taalta aina pois jos ei mielenterveys kesta ;). Mina olen asunut taalla 40 vuotta enka ole kertaakaan nahnyt aseistettua ihmista (paitsi poliiseja) enka kuullut ampumista. Enta jos sinua pohjimmiltaan peloittaakin etta et haluakaan takaisin Suomeen kun taalla on kaikki paremmin.

[/quote]

ja kirjoitat noin hyvää suomea?

jos olet lähtenyt parikolmekymppisenä, niin olet nyt 60-70 vuotta?

jos olet lähtenyt ennen kahdenkympin ikää, niin suomenkielesi ei uskoakseni ole noin vahva?

en usko sun juttuun.

öp

[/quote] En ole suomalainen missi joilta aidinkieli unohtuu viikossa. Ennen internetaikaa oli vaikeampaa pitaa kielta ylla mutta ei aidinkieltaan kukaan normaali ihminen unohda. Puhun ja kirjoitan amerikkaa ihan yhta hyvin ellen paremmin koska ratkaisen vaikeita NYTin ristikkoja vaivatta mutta suomalaisia en koska en tunne enaa populaarikulttuuria ja uudissanoja. Joskus olen kysynyt niiden merkitysta talla palstalla ja saanut sellaista halveksuntaa ja haukkumista vastaukseksi etta enaa en sita virhetta tee. 

Jos et usko niin laita tanne puhelinnumerosi, soitan ja jutellaan. Puhuminen on kuitenkin kankeampaa kuin kirjoittaminen mutta kylla se kymmenessa minuutissa alkaa sujua.

[/quote]

Siis mitä helvettiä, ei se oma äidinkieli KOSKAAN unohdu. Olen asunut nyt muutaman vuoden ulkomailla ja varsinkin netin aikaan todella helppo pitää yhteyttä Suomeen. Kirjoitan suomea joka ikinen päivä ja vielä kertaakaan ei ole yksikään sana unohtunut. Olen myös onnekas ja mulla on suomalaisia kavereita, joten puhutussakaan suomen kielessä ei ole koskaan tarvinnut miettiä sanoja. Ne joilla muutaman vuoden toisen kielen puhumisen jälkeen unohtuu äidinkieli niin on aika rajoitettu aivokapasiteetti, itse puhun sujuvasti 4 kieltä, eikä muiden käyttö vähennä toisten kielten osaamista. Ihme esittämistä, kun korostetaan omaa ulkosuomalaisuuttaan sillä, että muka ei osaa enään suomea.

Vierailija
65/70 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70: et kai kirjoittanut "enään"?

Vierailija
66/70 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi lapsille lottovoitto. Pääsee tutustumaan toiseen kulttuuriin sisältä käsin, oppii kulttuurin, tavat ja kielen, saa ystäviä. Sinäkin voisit avartaa näkökulmiasi. On aika yksisilmäistä tuomita koko valtava maa asukkaineen omien ennakkoluulojen perusteella.

Vierailija
67/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 07:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 04:33"]

Kylläpä tähän ketjuun on etsiytyneet pelkästään kieli ruskeana usata lipovat. Vai kielitaito kehittyy...njaah, kyllä varmaan sanavarasto kasvaa, mutta kun se kuulostaa aivan järkyttävältä, todellakin korvat vuotaa verta jos sitä joutuu kuunteleen, miksi siis pitäisi ääntämystään muuttaa? Tommimäkis-englantikin on heti toiseksi parhain vaihtoehto aidon, briteissä puhutun jälkeen.

Terveisin yksi Hertfordshiressä asunut jota ei saa kyllä millään astumaan usan kamaralle.

[/quote] Haa, haa and haa! Luen juuri Ruth Rendellin kirjaa "Monster in the Box" jossa Inspector Wexford luulee puhuvansa Standard British TV-English kunnes kuulee nauhoitettua puhettaan ja tajuaa etta se onkin murteellista Sussexia. Kehoitan teita kaikkia "taydellista englantia/amerikkaa" puhuvia nauhoittmaan puhettanne. Aksenteissa ei ole mitaan vikaa tai havettavaa niin kauan kun puhe on ymmarrettavaa ja aksentti on vai pikantti mauste mutta kun luullaan etta skvirrel ja juuvellery ovat ymmarrettavaa kielta niin silloin on peiliin katsomisen aika.

[/quote]

Hahah, juurikin näin. Itse asun Pohjois-Carolinassa ja kuulen usein positiivista palautetta aksentistani, kun en vedä samaa "syvää etelää" mitä keskivertoihminen täällä. Itse asiassa moni on yllättynyt, että olen ulkomaalainen, ovat vissiin kuvitelleet tätä Minnesotan tms. aksentiksi.

Ystäväni juuri vitsaili siitä, että minulla on liian hyvä kielioppi amerikkalaiseksi, niin siitä erottaa että olen muualta :D

Mutta ei sitä aksenttia kannata häpeillä/peitellä, siitä tulee ainakin itselläni suuri myötähäpeä kun joku tätä yrittää.

Vierailija
68/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minullakin tuollainen mahdollisuus. Lähtisin kyllä mielellään. Jos teillä hyvä perhe, niin se yhdistää perhettä. Palaisivatko lapset kuitenkin samoihin paikkoihin ja palaisitte samaan kotin?

millä nyt 6, 9 ja 11 lapset ja mä toivoisin niin, että päästäis ulkomaille, mutta ei noita töitä niin vain meidän aloilla ole.

Vierailija
69/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja huomenta...

-Tuo työpäivien pituus myös mietityttää..mitä siitä tulee jos olemme molemmat puolet vuorokaudesta töissä?

-Autoilu on vähän..krööh..olen aika paska kuski, paniikissa heti kun kaistoja on enemmän kuin kaksi edessä..taskuparkista ei kannat apuhuakaan..-

-lapsilla on hyvä kielikorva,

-Palaisimme samoille sijoille mistä lähtisimme.

Kuten aikaisemmin sanottu, mies ei halua yksin lähteä. Olemme aika tiivis yksikkö.

ap

Vierailija
70/70 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 09:57"]

..ja huomenta...

-Tuo työpäivien pituus myös mietityttää..mitä siitä tulee jos olemme molemmat puolet vuorokaudesta töissä?

-Autoilu on vähän..krööh..olen aika paska kuski, paniikissa heti kun kaistoja on enemmän kuin kaksi edessä..taskuparkista ei kannat apuhuakaan..-

-lapsilla on hyvä kielikorva,

-Palaisimme samoille sijoille mistä lähtisimme.

Kuten aikaisemmin sanottu, mies ei halua yksin lähteä. Olemme aika tiivis yksikkö.

ap

[/quote]

Kuule, nämä on näitä selityksiä. samaa sarjaa kuin että "puhun vain britti-englantia" tai "inhoan Amerikkaa". sinun täytyy haluta lähteä ja ottaa vastuu siitä että järjestät kodin ja elämän teille kaikille niin, että teillä siellä sujuu. jos noin isot asiat mietityttää, etkä tajua rooliasi, älä lähde. sillä että etsit kaikkia verukkeita miksi on hyvää tai huonoa, ette tule pärjäämään. sinulla täytyy olla sisäinen palo omasta ja perheen puolesta pärjätä maailmalla. nämä kaiken maailman muut jututhan teille järjestetään siihen ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi