Vanhoja tatuointeja halutaan poistaa koko ajan enemmän
Vanhoja tatuointeja halutaan poistaa koko ajan enemmän
Tatuointien poistaminen laserilla on lisääntynyt Suomessa selvästi viimeisen kymmenen vuoden aikana, kerrotaan Eiran sairaalasta ja Cityklinkalta. Myös tatuointeja poistavien klinikoiden määrä on yritysten mukaan kasvanut.
Eiran sairaalan mukaan eniten tatuointeja poistattavat 20–40-vuotiaat, ja naiset hieman useammin kuin miehet.
Osalle tatuoinnista eroon pääsemiseen riittää muutama laserointikerta, osa voi vaatia jopa 15 käsittelykertaa.
Kommentit (44)
Jos joku ensin maksaa siitä, että saa töherryksen ihoonsa, ja myöhemmin alkaa katua ja maksaa sitten töherryksen poistamisesta, niin kansantuotettahan se vaan kasvattaa.
Itse poistatin tatuoinnin, mutta "vanhanaikaisesti" kirurgisesti. Tatuointi oli värikäs, joten olisi ollut aivan turhaa edes lähteä kokeilemaan laseria. Mustissakin tatuoinneissa käyntikertoja laserissa tulee lukuisia jos ei kymmeniä. Tämän totesin kun tutkin millä oma tatuointini kannattaa lähteä poistamaan. Poistonopeuteen ja käyntikertoihin vaikuttaa niin käytetyt värit, miten ja kuka työn tehnyt, kuin oman ihon ominaisuudet. Laserin osalta on myös pakko hyväksyä se, että jäljelle saattaa silti jäädä jonkinlainen haamu. Rahaa tähän saa palamaan tuhansia. Omalla kohdalla onni, että tatuointi muotonsa ja sijaintinsa puolesta soveltui leikkauksella poistettavaksi.
Hyvä bisnes tatuointien poisto varmasti on. Tatuointi saattaa alkaa kaduttaa hyvin piankin sen ottamisen jälkeen. Paras olisi, että jättäisi kokonaan ottamatta. Omalta kohdaltani tietysti jälkiviisautta. Jäi itselleni leikkauksesta toki arpi, jonka tiedostin jo operaatioon mennessäni. Itseäni se häiritsee vähemmän kuin mahdollinen laserrumba ja epämääräiseksi jäävä laserointilopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko noilla menetelmillä ihan oikeasti virheetön puhdas iho vielä?
En tiedä, mutta epäilen ettei voi tulla.
Mietityttää onko turvallista laserilla sörkkiminen isoille alueille.Laserilla ne poltetaan pois, eli kyllä se saattaa ihosyövälle altistaa.
Ja aika kivuliaaksikin sitä joku tytteli kommentoi jossakin sarjassa, jossa hoidettiin epäonnistuneita "kauneusoperaatioita"... no kun iho käristyy, että ei ihan kivutonta voikaan olla.
18-vuotiaana otettu tatuointi ei varmaa näytä enää hyvältä 35-vuotiaana.
Vähän sama juttu tapettien kanssa. Silloin kun ne pistettiin 90-luvulla, ne oli niin modernit ja supermageet, nyt ne on nolot ja kulahtaneet. Tosin tapetit saa vaihdettua aika helposti ja edullisesti ;)
Huvittavia kommentteja ei voi muuta sanoa. Vielä 2021 eräille tulee tatuoinneista tai niiden poistamisesta mieleen rappio ja sodoma ja gomorra. 🙄😂 Mitä se kenellekään kuuluu mitä ihmiset haluavat omalle iholleen tehdä omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia kommentteja ei voi muuta sanoa. Vielä 2021 eräille tulee tatuoinneista tai niiden poistamisesta mieleen rappio ja sodoma ja gomorra. 🙄😂 Mitä se kenellekään kuuluu mitä ihmiset haluavat omalle iholleen tehdä omilla rahoillaan.
Huvittavinta tässä onkin, että meidän ei tatuoitujen ei tarvitse mennä näihin poistoihin mikäli sattuisi alkaa kaduttamaan.
Se tässä oli pointtina.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama juttu tapettien kanssa. Silloin kun ne pistettiin 90-luvulla, ne oli niin modernit ja supermageet, nyt ne on nolot ja kulahtaneet. Tosin tapetit saa vaihdettua aika helposti ja edullisesti ;)
Juuri pysyvyyshän on hienoin asia tatuoinneissa, kunhan tatuoinnit suunnittelee hyvin ja menee hyvälle tekijälle. Nykyisessä pikamuotimaailmassa minulle on kultaakin kalliimpaa, että tatuointini ovat jotain pysyvää. Kaikki eivät mene trendien mukana ja jotkut osaavat vaalia ja rakastaa myös vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä onkin, että meidän ei tatuoitujen ei tarvitse mennä näihin poistoihin mikäli sattuisi alkaa kaduttamaan.
Se tässä oli pointtina.
No tietenkään ei tarvitse ei-tatuoitujen mennä poistoihin, sehän on itsestään selvää? Läheskään kaikki tatuoidut ihmiset eivät kadu tatuointejaan ja jos jotain sattuukin katumaan niin eikös ole vain hieno asia että ikävän kuvan saa poiskin ihosta tai haalistettua peittokuvaa varten. Mikä saa aikaan ivallisen / huvittuneen reaktion tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tässä oli pointtina.No tietenkään ei tarvitse ei-tatuoitujen mennä poistoihin, sehän on itsestään selvää? Läheskään kaikki tatuoidut ihmiset eivät kadu tatuointejaan ja jos jotain sattuukin katumaan niin eikös ole vain hieno asia että ikävän kuvan saa poiskin ihosta tai haalistettua peittokuvaa varten. Mikä saa aikaan ivallisen / huvittuneen reaktion tähän?
Varmaan se saa ivallisen ajatuksen pulahtamaan, kun en voi olla ajattelematta kuinka muutamat tuttujen lapset joskus voi katua "upeita" otoksiaan.
Yhdellä jo nyt toinen käsi kokonaan peitetty pelkällä mustalla ja en oikeasti jaksa uskoa, että on tyytyväinen tekoonsa lopun ikää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 18-vuotiaana otettu tatuointi ja olen nyt 42v. Värit on tatuoinnista haalistunut, mutta sen asian saa korjattua tatuoijalla. Olen suunnitellut, että tuohon vanhaan tatuointiin värit uusiksi ja siihen tehdään vähän jatkoa. Eli en todellakaan ole poistamassa yhtäkään tatuointia.
Se on sitä kun seurataan muotia. Säälittää Instassa ne 18ve tytöt, joiden ensimmäinen kuva on iso perhonen kaulaan tai ruusu kämmeneen!
Olen itse 44 ja otin ensimmäisen kuvani 22vuotiaana kun niitä ei vielä ollut jokaisella vastaantulijalle, nyt kuvia on 16 enkä yhtäkään ole katunut!
Vierailija kirjoitti:
Kuulumisesta en tiedä mutta ne näkyy ja näyttää rumalta, vähän samalta kun puhtaalla nurmikolla miljoona kiloa hanhen paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri pysyvyyshän on hienoin asia tatuoinneissa, kunhan tatuoinnit suunnittelee hyvin ja menee hyvälle tekijälle. Nykyisessä pikamuotimaailmassa minulle on kultaakin kalliimpaa, että tatuointini ovat jotain pysyvää. Kaikki eivät mene trendien mukana ja jotkut osaavat vaalia ja rakastaa myös vanhaa.
Yksikään tatuointi ei ole täysin pysyvä.
Kuten joku jo tuossa yllä mainitsikin, totta kai se kaduttaa kun parikymppisenä otat jonkun ruusuköynnöksen otsaan jotta voit esitellä sitä Insassa ja sitten tajuat, ettet saa töitä "hienon" kuvasi takia!
Toinen ottaa tatuointeja, toinen syö ittesä lihavaksi, molempiin menee rahaa eikä ole välttämätöntä.
Vaan mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ah mitä ihanaa pa*kaa. Laser poistoja sai ennen tehdä tatuoijat ja kauneushoitolat itse. Sitten, no about juuri tuo 10v sitten tulikin laki, että vain lääkäri tai erikseen siihen koulutettu sairaanhoitaja saa laseria käyttää. Tautoijat ratsattiin, hel**tin kalliit laserit roskiin jne.
Varmaan poistot on tosiaan lisääntyneet näillä törkeän kalliilla lääkäriasemilla, kun muut ei niitä enää saa suorittaa.
No,miksi ei palkata se erikoiskoulutuksen saanut sairaanhoitaja ?
Mä itse menisin heti poistattamaan isohkon tatuoinnin jos tietäisin että sen oikeasti saa pois. Pelkään pahaa että tilalle jää kuitenkin joku epämääräinen musta sotku joka näkyy kuitenkin. Onneksi se nyt on sellaisessa paikassa että saa piiloon. Joo,olin ajattelematon kun otin sen.
Hyi tatuoinneille!