Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein vanhempanne soittavat teille (aikuisille kotoaan poismuuttaneille)?

Vierailija
25.09.2021 |

Olen 34v nainen ja olen muuttanut lapsuudenkodistani jo 19v pois toiselle puolelle Suomea. Nyt minulla on luonnollisesti oma elämä, löytyy mies ja lapset, oma ura jne. Äitini soittelee minulle lähes joka päivä omia asioitaan tai juoruilee ihmisistä keitä en edes tunne. Koen olevani hänelle terapeutti. En jaksa tätä! Olen sanonut miljoona kertaa että en jaksa enää vastata ja puhua turhia asioita, ja joka kerta hän loukkaantuu. Silti sama jatkuu heti seuraavana päivänä. Lisäksi jos minä en vastaa lukuisiin soittoyrityksiin niin hän pommittaa miehelleni ja lapsilleni. Ahdistavaa!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että hän tekee samaa myös siskoilleni.

Vierailija
2/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kanssa soitellaan päivittäin :) ollaan hyvin läheisiä, vaikka välimatkaa 650km. Laitellaan myös usein viestiä

Isän kanssa yhteydessä 4kk välein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lähes joka päivä ja täysin turhanpäiväisistä asioista. Nyt ei ole kuukauteen enää soitellut kun suuttui siitä että ostin omalle pojalleni kodinkoneita uuteen asuntoonsa.

Vierailija
4/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei koskaan (äiti elossa enää). Itse soitan hänelle 2-3 viikon välein.

Vierailija
5/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että työkiireiden vuoksi et ehdi vastailla joka päivä. Paitsi jos äiti on yksinäinen, varmaan voisi jutella, mutta ei kukaan halua kuulla vanhempansa elämästä KAIKKIA yksityiskohtia (siitä olisi pakko sanoa että stop) ja juoruaminen voisi olla liian vaikeaa jos sitä ei halua. Ehkä äitiäsi ahdistaa tai pelottaa alitajuisesti että asut kaukana (toisella puolella suomea), siksi soittelee, koska kaikki vanhenevat koko ajan - ja ehkä hän ei näe enää sinua kuin harvoin. Ehkä hänellä ei ole muuta juttukaveria vai onko. Mistä hän saisi samantyyppisen kuin itse on

Vierailija
6/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
7/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estot puhelimiin

Vierailija
8/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole soittanut tytölleni moneen vuoteen ja luultavasti en soita jatkossakaan.

Joskus viestejä jos asiaa.

Vierailija
9/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viidessä vuodessa. Vanhempani eivät välitä lapsistaan eikä lapsenlapsistaan (kahta lapsistani eivät ole nähneet koskaan). Tuo kerran viidessä vuodessa -puhelu on sisällöltään haukkumista ja sättimistä.

Kaikille ei riitä hyviä vanhempia.

Vierailija
10/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät soittele ollenkaan, laitetaan välillä viestejä. Soitan itse ehkä 2-3 kertaa vuodessa ja käyn vierailemassa 1-3 kertaa vuodessa, paitsi nyt korona-aikana en ole käynyt kertaakaan. Ikää 30v, ei lapsia, olen asunut kaukana vanhemmista yli 10 vuotta.

Jos äitisi häiriköi, estä hänen numeronsa. Itse en sietäisi tuollaista ollenkaan.

Vierailija
11/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on kuollut, mutta aiemmin soittelin hänen kanssaan viikottain (hän minulle tai minä hänelle). Isälle soitan n. 1*kk, jos en soita, isä soittaa minulle päin. Hän soittaa myös synttäreilläni ja jos joku sukulainen on kuollut tms.

Vierailija
12/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soitella. Asutaan samassa kaupungissa ja nähdään parin kuukauden välein. Ja whatsappissa laitellaan perheen kesken kuulumisia jos on tapahtunut jotain jännää.

Vierailija
13/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran viikossa. Whatsapp-viestejä laitetaan lähes päivittäin.

mies40v

Vierailija
14/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estot puhelimiin

Mutta löytäisit sopivan raon tulla perukirjaa kuulemaan ja perintöä jakamaan?

Vierailija
15/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estot puhelimiin

Mutta löytäisit sopivan raon tulla perukirjaa kuulemaan ja perintöä jakamaan?

Rintaperillisellä on oikeus lakiosaan vaikkei toimisikaan vainajan terapeuttina ja pilaisi siinä elämäänsä.

Vierailija
16/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa äitini soittaa.

Kysyy kuulumisia, kertoo omistaan.

Isä ei juurikaan, on introvertimpi.

Olen 50v.

Vierailija
17/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, olen 31v, 12 vuotta sitten muuttanut omilleni. Joskus yrittivät soitella useamminkin, mutta torppasin sen alkuunsa. Minulla ei yksinkertaisesti ole kovin paljon asiaa heille, en jaksa jutella töistäni, kertoa arkitekemisistäni tai päivitellä mitään turhanpäiväisyyksiä. Iltaisin haluan rauhoittua ja hoitaa omia hommiani enkä roikkua puhelimessa. Riittäisi harvempikin väli minun puolestani.

Äitini on lähes aina se, joka soiton tekee. Isäni on kuulolla, mutta vain ehkä kerran-pari vuodessa soittaa itse. Asumme kaukana toisistamme, näemme noin 2-3 kertaa vuodessa.

Vierailija
18/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin soiteltiin äidin kanssa päivittäin, nykyään olen töiden sun muun takia niin kiireinen, että en ehdi puhu enää niin usein. Onneksi on useampi sisarus, niin äidillä on halutessaan juttuseuraa 😄

Vierailija
19/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjalta noin tiheä yhteydenpito aikuisen lapsen ja vanhemman välillä! Mitä ihmettä? Ei ole ihan normaalia, kyllä aikuisilla pitää jo olla oma elämä...

Vierailija
20/65 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön 33v perhe yllättäen muutti tien toiselle puolelle.  Lapsenlapset käyvät monta kertaa viikossa, vien heitä kouluun ja harrastuksiin. Tulevat yökylään jos molemmat vanhemmat yövuorossa. Tyttö eikä vävy käy koskaan kylässä, laitamme lähinnä vaan viestejä mitkä koskee lapsia.