Kuinka usein vanhempanne soittavat teille (aikuisille kotoaan poismuuttaneille)?
Olen 34v nainen ja olen muuttanut lapsuudenkodistani jo 19v pois toiselle puolelle Suomea. Nyt minulla on luonnollisesti oma elämä, löytyy mies ja lapset, oma ura jne. Äitini soittelee minulle lähes joka päivä omia asioitaan tai juoruilee ihmisistä keitä en edes tunne. Koen olevani hänelle terapeutti. En jaksa tätä! Olen sanonut miljoona kertaa että en jaksa enää vastata ja puhua turhia asioita, ja joka kerta hän loukkaantuu. Silti sama jatkuu heti seuraavana päivänä. Lisäksi jos minä en vastaa lukuisiin soittoyrityksiin niin hän pommittaa miehelleni ja lapsilleni. Ahdistavaa!
Kommentit (65)
Tuntuu kauhealle lukea näitä kommentteja. Omat vanhemmat on jo kuolleet. Mitä antaisinkaan, että voisin soittaa.
Äitini soittaa minulle vähintään kerran viikossa, minä soitan äidilleni vähintään kerran viikossa. Usein soittelemme tai viestittelemme useamminkin. Joskus montakin kertaa päivässä. Olen 48-vuotias.
Syy tälle? Iän myötä suhteemme on hienolla tavalla jalostunut. Se ei ole enää vain äiti-lapsi, saati äiti-tytärsuhde vaan aito ystävyyssuhde.
Kun äitiäsi ei enää ole, kaipaat vielä noita soittoja.
Ehkä kerran kk:ssa- parissa kk:ssa. Yleensä silloin, kun olen itse yrittänyt kysellä kuulumisia. Asutaan parin kilometrin säteellä toisistamme...
Vähintään kerran viikossa jompi kumpi soittaa. Yleensä 2-3krt viikossa. Ei todellakaan mitään "vain silkkaa asiaa" puheluita, vaan yleistä höpinää. Ei nähdä kovin usein, mutta tällä tavoin yhteys säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estot puhelimiin
Mutta löytäisit sopivan raon tulla perukirjaa kuulemaan ja perintöä jakamaan?
Rintaperillisellä on oikeus lakiosaan vaikkei toimisikaan vainajan terapeuttina ja pilaisi siinä elämäänsä.
Tässä kohtaa on lain uudistus paikallaan. Rintaperillisen lakiosat pois, ja jokainen voi jättää omaisuutensa kenelle lystää.
Vierailija kirjoitti:
No mä en kaipaa narsistäitini soittoja vaan itken ilosta kun ne sit loppuu. Niin paljon olen kärsinyt tuon sadistin kiusaamisesta ja väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estot puhelimiin
Rintaperillisellä on oikeus lakiosaan vaikkei toimisikaan vainajan terapeuttina ja pilaisi siinä elämäänsä.
Tässä kohtaa on lain uudistus paikallaan. Rintaperillisen lakiosat pois, ja jokainen voi jättää omaisuutensa kenelle lystää.
Ei missään nimessä. Narsistin lapsena en saisi mitään jos lakiosaa ei ole. Ja olen se kiltti ja tunnollinen lapsi joka joutu narsistin syntipukiksi. Työtön hunsvottisisarus on kultalapsi jolle koko perintö on testamentattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se silti ole syy häiriköidä jatkuvilla puheluilla. Marttyyrimammoja ketju täynnä alapeukuttamassa. Antakaa lastenne elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en kaipaa narsistäitini soittoja vaan itken ilosta kun ne sit loppuu. Niin paljon olen kärsinyt tuon sadistin kiusaamisesta ja väkivallasta.
Miksi et vain vaihda numeroa ja katkaise välejä, jos noin paljon haluat äidistäsi eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se silti ole syy häiriköidä jatkuvilla puheluilla. Marttyyrimammoja ketju täynnä alapeukuttamassa. Antakaa lastenne elää!
Puhelimessa on punainen luuri. Siitä vaan painamaan, jos äiti ahdistaa liikaa. Voi myös vaihtaa numeron niin tarvitse OMAN ÄITINSÄ yhteydenotoista häiriintyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnöttömäksi tuollaiset kiittämättömät kakarat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estot puhelimiin
No siitä sitten van
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimessa on punainen luuri. Siitä vaan painamaan, jos äiti ahdistaa liikaa. Voi myös vaihtaa numeron niin tarvitse OMAN ÄITINSÄ yhteydenotoista häiriintyä.
Oma äitini ymmärtää olla häiriköimättä. Totta kai laittaisin numeron estolistalle jos joka päivä yrittäisi soitella!
Ei koskaan. En sitten itsekään soittanut.
Äiti soittaa ehkä pari kertaa kuukaudessa. Enemmän ollaan WhatsAppin ja Messengerin välityksellä yhteyksissä useampana päivänä viikossa. Isä ei ole soittanut enää moneen vuoteen, kun on mennyt niin heikkoon kuntoon. Muistisairaus edennyt siihen pisteeseen, että ei jaksa enää puhua.
Muutamien kavereiden kanssa juttelen puhelimessa satunnaisesti. Olen nyt 30 ikävuoden jälkeen vetäytynyt aikalailla omiin oloihini. Keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö ovat pahentuneet ja en jaksa enää turhia jutella. Hyvin sujuneet yliopisto-opinnot ovat vaihtuneet pitkäaikaistyöttömän arkeen, kun sain gradun valmiiksi ja paperit ulos yliopistosta. Työnhaku ei tuota tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain vaihda numeroa ja katkaise välejä, jos noin paljon haluat äidistäsi eroon?
Ei auta. Mulla on toinen vanhempi ja se saa soitella. Mutta sitä kautta se äitikin pääsee ”käsiksi”.
Harvoin koska olemme alkaneet viestitellä mesen kautta. Meillä on myös ryhmä johon kuuluu äiti, siskot ja aikuinen tyttäreni, ei tarvi sitten samoja asioita selostaa moneen kertaan.
Viestittelyä on aina tarpeen vaatiessa, joskus soitellaan jos ei jaksa näpytellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan. En sitten itsekään soittanut.
Mulla sama, mutta valinta oli vanhempien. Lapsilleen sanoivat että kotoa pitää muuttaa kun täyttää 18 ja heidän vastuut loppu siihen. Niin loppui samalla kaikki yhteydenoitokin. Ja välittäminen. Ei saanut edes jouluksi mennä kotiin.
Ei olla soiteltu tai pidetty yhteyttä 25 vuoteen. He ei halua. Lapsenlapsiakin on syntynyt, eivät ole niitäkään viitisineet tavata.
Yleensä oli viikoittain hänen puoleltaan. Minulle kelpaisi kerran kuussa. Pari viikkoa sitten ärsyynnyin joten ei olla juteltu vähään aikaan.