Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen nimissä olevaa pikavippiä karhutaan?

Vierailija
14.11.2014 |

Mitä tuosta seuraa? Annanko pikkuherran leluja ulosottomiehelle? :D

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsen nimellä voi olla pikavippi?! Maksa se heti pois senkin idiootti.

Vierailija
2/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin sama nimi vai onko vippi oikeasti lapsen nimellä otettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä on nyt se kuuluisa provo

Vierailija
4/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa on provo, justhan tästä oli lehdessä juttua, miten noita vippejä otetaan lasten nimiin.

Vierailija
5/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, jos äitiä naurattaa, sitä "pikkuherraa" ei taida naurattaa, kun 18-vuotiaana toteaa luottotietojen menneen.

Vierailija
6/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaa vaan lapsenkin luottotiedot. Tiesitkö että kaikki pankit eivät myönnä esim luottokorttia jos on joskus edes ottanut pikavippiä/ se voi vaikuttaa muuhunkin lainan saantiin. 

Vierailija
7/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelee vanhempi, joka vtää lokaan lapsensa nimen ottamalla sen avulla pikavippejä ja jättämällä ne maksamatta? Kyllä silloin jokin muu asia on paljon arvokkaampi kuin oma alaikäinen jälkeläinen. Suosittelisin, että vanhempi otetaan huostaan ja pannaan johonkin myllyhoitoa vastaavaan prosessiin.

Vierailija
8/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäinen ei voi pikavippiä ottaa joten karhu on aiheeton.

Se on sitten eri asia kun aletasan selvittämään kuka sen vipin on lapsen nimissä ottanut, se onkin vakavampi juttu.

Vierailija
9/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti halus kerran ottaa pikavippiä mun nimillä. No ajattelin että sehän on mun oma äiti tottakai luotan häneen. Noh ei siin meinas mennä luottotiedot mun rakas isäni pelasti tilanteen. Vanhemmat eronneet. Sen jälkeen en oo suostunut otttaa äitille, en siskolle en kellekkään. En edes omalle lapselleni ottaisi. 

Vierailija
10/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ollut jo maailman sivu. Moni lapsi on huomannut olevansa luottotiedoton ja velallinen 18 vuotiaana. Jos ennen pikavippifirmoja.

Vierailija
11/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velka on pieni ja löytyy hyvät pelikoneet, niin eiköhän ne ulosottomiehelle kelpaa.

Vierailija
12/30 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi VOI olla ulosotossa, mutta EI pikavippien takia, koska niitä haettassa kysytään hlötunnus eikä alle 18v saa vippiä!

Esimerkkejä alaikäisten ulosottoveloista:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/alaikaisia-ulosotossa-velkojen-vuoksi/1986544

Vierailija
13/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitkos että jos ottaa pikavipin lapsen nimiin niin sitä ei tarvitse maksaa  :D

Vierailija
14/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni heti 18v luottotiedot yves rocherin tilauksesta, jonka olin tehnyt 4-vuotiaana. Kiitos äiti :). Onneksi muut laskut sain siirrettyä hänen nimiinsä, hän kun ne oli tehnyt!

Vierailija
15/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti halus kerran ottaa pikavippiä mun nimillä. No ajattelin että sehän on mun oma äiti tottakai luotan häneen. Noh ei siin meinas mennä luottotiedot mun rakas isäni pelasti tilanteen. Vanhemmat eronneet. Sen jälkeen en oo suostunut otttaa äitille, en siskolle en kellekkään. En edes omalle lapselleni ottaisi. 

Nuoruudenrakkauteni äiti sössi omat raha-asiansa todella pahasti ottamalla useita kulutusluottoja (mm. matkustelua ja sisutamista varten). Pankissa suosittelivat että hän yhdistäisi monet pienet lainat yhdeksi jota olisi helpompi hallita.

Äiti päätti tehdä kuten pankissa neuvottiin ja pyysi lapsensa takaajiksi. Yritti saada muitakin sukulaisia ja tuttavia, mutta nämä eivät alkaneet, ja saivat kuulla olevansa mm. vastuuttomia paskiaisia.

No, äiti sai lainansa lastensa takausten ansiosta. Otti siihen vähän ylimääräistäkin että pääsee matkalle ja saa vähän ostaa uusia vaatteita. Eikä maksanut ensimmäistäkään lainanlyhennystä. Takaajat saivat postia pankista äidin matkan aikana ja muutamaa kuukautta myöhemmin olivat kaikki ulosotossa :/

Ei kaikki äidit lastensa parasta ajattele.

Vierailija
16/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa on provo, justhan tästä oli lehdessä juttua, miten noita vippejä otetaan lasten nimiin.

Siksi se onkin provo. Joku, jolla ei ole omaa elämää, laittaa aina aloituksen jonkun lehtikirjoituksen perusteella.

Vierailija
17/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavatko pikavippifirmat tosiaan lainoja ilman että tarkistavat lainanottajan henkilöllisyyden ja täysi-ikäisyyden jollain tavalla?

Vierailija
18/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, jos äitiä naurattaa, sitä "pikkuherraa" ei taida naurattaa, kun 18-vuotiaana toteaa luottotietojen menneen.

Luottotietojen menettämisellä ei ole vitun karvan vertaa merkitystä. nyky-yhteiskuntaa ja sen kuvottavaa ahneuskulttuuria vastaan on välillä hyvä hyökätä ja laittaa raha-asiat vituiksi. Toivottavasti kokkareiden persekin raiskautuu siinä sivussa.

Vierailija
19/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antavatko pikavippifirmat tosiaan lainoja ilman että tarkistavat lainanottajan henkilöllisyyden ja täysi-ikäisyyden jollain tavalla?

No eihän pikavippifirmaa kiinnosta pätkän vertaa henkilö ja etenkään se onko maksukykyä. Ei tuollasilla firmoilla ole minkään valtakunnan valtuuksia tarkistella yksityisten ihmisten tilitietoja. Koko pikavippifirmojen olemassaolo perustuu siihen, ettei lainaaja pysykään maksamaan ajoissa, jolloin revitään sitten sitä voittoa sairaan korkealla korolla. Rahanlainaaminen on ollut olemassa niin kauan kuin rahakin ja se on yksi kuvottammista tavoista nylkeä hädässä olevia lähimmäisiä. Rahatalous on henkisesti sairaampaa kuin fyysisen väkivallan tekeminen.

Vierailija
20/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vippien ehdot sitten muuttuneet? Vai onko jossain firmassa niin viidakonlait, että alaikäisen nimissä voi vipin ottaa?