Kuka äänestää kokoomusta?
Kuka äänestää kokoomusta ja mitä kokoomus-äänestäjä toivoo saavuttavansa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne, jotka eivä itke tällä palstalla oman elämänsä kurjuutta.
Töissäkäyvät, yritteliäät ja ahkerat ihmisevät äänestävät kokomuusta, mm. siksi että se on puolue, joka haluaa lisää työpaikkoja ja yrityksiä Suomeen ja tukea kotimaisia yrityksiä niin, että työpaikat säilyvät kotimaassammme.
Tätä eivät palstan tahallaan työttöminä pyörivät nuoret tajua. Kosks työ on heille myrkkyä!
Kokoomus ei ole mikään työtä tekevän puolue, vaan pääoman etua ajava puolue. Se on jännä juttu miten ihmisiä voi vaalimainoksilla pissittää. Oikeistolaiseen ideologiaan kuuluu työntekijöiden ja heikkojen ihmisten kyykytys ja vauraan, yrityksiä omistavan, kansanosan etujen ajaminen.
No mikset ala yrityksiä omistavaksi kansanosan edustajaksi? Minä olen alkanut aikoja sitten.
Koska ei kiinnosta yrittäminen, vaan teen mieluummin hyväpalkkaista päivätyötä ja vietän muulloin aitoa vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän hyvien vaihtoehtojen puuttuessa.
Haluaisin oikeasti vihreän puolueen joka myös ajaisi kotimaan asioita eli sellaista ei löydy joten äänestän sitten kokoomusta ihan vaan protestina.
Protestiäänet on koko vaalijärjestelmän syöpä. Aina pitäisi valita edes se osittain sydämen lähellä oleva aate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissäkäyvät, yritteliäät ja ahkerat ihmisevät äänestävät kokomuusta, mm. siksi että se on puolue, joka haluaa lisää työpaikkoja ja yrityksiä Suomeen ja tukea kotimaisia yrityksiä niin, että työpaikat säilyvät kotimaassammme.
Tätä eivät palstan tahallaan työttöminä pyörivät nuoret tajua. Kosks työ on heille myrkkyä!
Kokoomus ei ole mikään työtä tekevän puolue, vaan pääoman etua ajava puolue. Se on jännä juttu miten ihmisiä voi vaalimainoksilla pissittää. Oikeistolaiseen ideologiaan kuuluu työntekijöiden ja heikkojen ihmisten kyykytys ja vauraan, yrityksiä omistavan, kansanosan etujen ajaminen.
No mikset ala yrityksiä omistavaksi kansanosan edustajaksi? Minä olen alkanut aikoja sitten.
Koska ei kiinnosta yrittäminen, vaan teen mieluummin hyväpalkkaista päivätyötä ja vietän muulloin aitoa vapaa-aikaa.
Kuka yrittämisestä on puhunut. Omistamisesta oli puhe. Väitän että käytät todella suurella todennäköisyydellä joka päivä jotain minun omistamieni yhtiöiden tuotteita ja näin tuot tuloja minulle.
Köyhän itku on musiikkia korvilleni.
-Kokoomusta joka vaaleissa äänestänyt
Kummalla on paksumpi lompakko, korkealla puoluehierarkiassa olevalla kokoomuslaisella vai vastaavanlaisella kommunistilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka yrittämisestä on puhunut. Omistamisesta oli puhe. Väitän että käytät todella suurella todennäköisyydellä joka päivä jotain minun omistamieni yhtiöiden tuotteita ja näin tuot tuloja minulle.
Aika usein yrityksen omistaja on yrittäjä. Paitsi ehkä, jos on joku osa-omistaja tai osakesijoittaja. Sikäli en näe mitää erikoista tulkinnassani, kun et tarkemmin avaa.
Ja edelleenkin olen onnellinen palkansaajana. Tulotasoni riittää oikein mukavaan elämään. Ja ei, kokoomuksen oikeistolaisia arvoja en jaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummalla on paksumpi lompakko, korkealla puoluehierarkiassa olevalla kokoomuslaisella vai vastaavanlaisella kommunistilla?
Ja näihin ääripäihinkö sun mielestä mahtuu kovin paljon suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Köyhän itku on musiikkia korvilleni.
-Kokoomusta joka vaaleissa äänestänyt
Tyhmyys ja ylimielisyys sattuu silmiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän hyvien vaihtoehtojen puuttuessa.
Haluaisin oikeasti vihreän puolueen joka myös ajaisi kotimaan asioita eli sellaista ei löydy joten äänestän sitten kokoomusta ihan vaan protestina.
Protestiäänet on koko vaalijärjestelmän syöpä. Aina pitäisi valita edes se osittain sydämen lähellä oleva aate.
Eikö esim vasemmistoliitto ja vihreät ole pääasiassa protestiääniä, koska ei niitä oikeasti äänestetä siksi että esim yritettäisiin suojella luontoa tai suomalaista vähäosaista, koska niitähän asioita puolueet eivät aja.
Sellaiset, jotka haluaisi olla rikkaita, mutta ei ole. Fiksut miljonäärit maailmalla on ymmärtäneet jo aikoja sitten, että ahneus tuhoaa lopulta koko maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten elintason ja hyvinvointivaltion mahdollistaa käytännössä teollisuus ja pääasiassa vientiteollisuus, teknologiateollisuus, kemian ja metsäteollisuuus. Ulkomaantuloista/ viennistä muiden (esim. raaka-aineiden ja matkailun osuus on vain 19%). Tällä rahalla pystymme ostamaan ulkomaisia tuotteita ja palveluita, sekä lomailemaan esim. Ulkomailla, muuten joutuisimme ottamaan kokoajan lisää velkaa ja meille kävisi kuin Kreikalle.
Jotta teollisuus toimisi sen täytyy olla kilpailukykyinen, tästä kokoomus ja muut oikeistopuolueet haluavat pitää huolta, nykyvasemmiston agendaan se ei näytä kuuluvan ollenkaan.
Vasemmistoliitto näyttää edelleenkin tähtäävän sosialistiseen järjestelmään, onhan se käytännössä nimeään vaihtanut kommunistipuolue, jossa on rehellisesti itseään kommunisteiksi nimittäviä esim. Kontula ja Li Andersson jotka molemmat toteavat olevansa marxisteja. Nykydemarit ovat myös ottaneet ison harppauksen vasemmalle ja Sanna Marin on puoluekartalla yhtä vasemmalla kuin Li Andersson.
Molemmat puolueet käyttävät äänestäjiä kalastaessaan verkkoinaan vasemmistopopulismia, jossa kaikille potentiaalisille äänestäjille luvataan jakaa lisää veronmaksajien rahaa, välittämättä siitä että riittävän pitkälle jatkussa Suomi joutuu samanlaiseen tilanteeseen kuin Kreikka, Venezuela tai joka ikinen sosialistimaa on joutunut, lisääntyvän kurjuuden kierteeseen ja lopulta vararikkoon.
Vihreät ovat jopa vielä vaarallisempi puolue, heidän vaatimuksensa ovat kuin potku suoraan suomalaisen teollisuuden ja hyvinvoinnin nivusiin, siksi suurinosa demareistakin vastustaa heidän pahimpia vaatimuksiaan.
Vihreät ovat todellakin myrkkyä, miksi suomalaisten täytyisi olla joka paikassa ensimmäisenä kurittamassa omaa elintasoamme. Vasemmistoliitto on käytännössä vihreiden kanssa yhtämieltä kaikesta ja myös iso osa demareista. Ja sitten vielä pyrkiivät täyttämään maan muualtatulleilla kilpailemaan meidän työpaikoista ja kaikki muka suomalaisten köyhien puolella arghh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein yrityksen omistaja on yrittäjä. Paitsi ehkä, jos on joku osa-omistaja tai osakesijoittaja. Sikäli en näe mitää erikoista tulkinnassani, kun et tarkemmin avaa.
Ja edelleenkin olen onnellinen palkansaajana. Tulotasoni riittää oikein mukavaan elämään. Ja ei, kokoomuksen oikeistolaisia arvoja en jaa.
Minun tulotasoni riittää oikein mukavaan elämään ilman että tarvitsee tehdä yhtään töitä. Pääomatulot pitävät tästä huolen. Haluan kuitenkin hiukan lisää pääomatuloja ennen kuin lopetan työni kokonaan. Pari vuotta ehkä teen töitä ennen vapaalle heittäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tulotasoni riittää oikein mukavaan elämään ilman että tarvitsee tehdä yhtään töitä. Pääomatulot pitävät tästä huolen. Haluan kuitenkin hiukan lisää pääomatuloja ennen kuin lopetan työni kokonaan. Pari vuotta ehkä teen töitä ennen vapaalle heittäytymistä.
Kuulostaa mukavalle, kannattaa nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki järkevät ihmiset, jotka ymmärtävät että ihmiset eivät ole valtiota varten vaan päin vastoin. Tämä yletön kansalaisten ryöstö ja rahan kaataminen kankkulan kaivoon saisi loppua. Kokoomus on valitettavasti ainoa vaihtoehto, vaikka turhan konservatiivinen onkin.
Kun Kokoomus vihdoin 1980-luvulla pääsi maamme hallitukseen, alkoi Suomen kansallisvarallisuuden hallitsematon pilkkominen ja myynti. Suomen epäisänmaallisin kansanliike.
Paras vitsi vuosikymmeniin oli Kokoomuksen taannoinen vaalikampanja, jossa mainostivat itseään ”työväen puolueena”. Miten kierommin voi maailmaan yrittää kääntää ympäri ja haalia tavallisisia ihmisiä äänestämään oikeistolaista ideologiaa.