Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette pojasta, joka ratsastaa?

Vierailija
03.09.2006 |

Aloitin itse ratsastuksen aikuisena ja siinä samassa silloin 9-vuotias poikani halusi mukaan alkeiskurssille. Niin minä kuin poikakin innostuimme lajista valtavasti. Pojalle löytyi talli, jossa oli poikien ratsastusryhmä. Nyt olemme vaihtaneet paikkakuntaa ja siksi myös tallia. Poikani on tallin ainut poika ja häntä kiusataan harrastuksesta koulussa. Mutta poikani on aivan koukussa harrastukseen ja hyppää esteitä isoilla hevosilla (sen verran vireillä, etten itse uskalla niiden selkään). Kummallista tuo kiusaaminen. Ratsastus on aika hurja laji, ei pitäisi olla luokan muilla pojilla mitään kiusaamisen aihetta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että omat poikani innostuvat lajista, joka siis myös omaa sydäntä lähellä. Kiusaajat tuskin ovat käyneet kokeilemassa, mikä tunne on ratsastaa isolla hevosella, luulevat tyttöjen jutuksi ;) Erilaisuus ei ole nykymaailmassa hyve. Sinuna kannustaisin poikaa jatkamaan jos haluja löytyy, juttelisin kiusaamisesta ja siitä miksi sitä on, ettei ainakaan sen takia lopeta, eiköhän aina löydy kiusaamisen kohteita, sen takia ei kannata ruveta pelaamaan lätkää tai fudista, että sulautuisi joukkoon...

Vierailija
2/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitimäinen siis toisten poikien silmissä, ei mun mielestä lainkaan. Monet pojan pitää ratsastamista lällynä koksa eivät käytännössä tiedä siitä mitään. Kannattaisi yrittää saada luokan pojat tunniksi pariksi ratsastamaan...

Mun mielestä ihana harrastus sukupuoleen katsomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten vähän huumoria kehiin, mahtaa olla tytöillä supattelua kun on ainut poika talleilla ja jos on vielä komea, niin tytöt tykkää

Vierailija
4/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti saa pojilta asiasta kuulla. Meillä on oma hevonen ja poikakin sillä tietenkin välillä ratsastaa, mutta hänen harrastuksensa kuitenkin ovat toisenlaisia.

Vierailija
5/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siistit kledjut, hyvät pyörät jne... Ne ainakin vähentää kiusaamista. Jos itsetunto on hyvä, kyllä se kiusaaminen aikanaan loppuu.

Vierailija
6/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aloitin itse ratsastuksen aikuisena ja siinä samassa silloin 9-vuotias poikani halusi mukaan alkeiskurssille. Niin minä kuin poikakin innostuimme lajista valtavasti. Pojalle löytyi talli, jossa oli poikien ratsastusryhmä. Nyt olemme vaihtaneet paikkakuntaa ja siksi myös tallia. Poikani on tallin ainut poika ja häntä kiusataan harrastuksesta koulussa. Mutta poikani on aivan koukussa harrastukseen ja hyppää esteitä isoilla hevosilla (sen verran vireillä, etten itse uskalla niiden selkään). Kummallista tuo kiusaaminen. Ratsastus on aika hurja laji, ei pitäisi olla luokan muilla pojilla mitään kiusaamisen aihetta.

jollekin tallille yhdelle ratsastustunnille. Tämän pitäisi tapahtua niin, ettei heti huomattaisi, että nyt tehdään näin sinun poikasi vuoksi.

Ja opeen joka tapauksessa yhteys, kerrot, että poikaasi kiusataan hänen harrastuksensa vuoksi. Toivottavasti poikasi ei lopeta moisten moukkien takia hyvää harrastusta.

Vierailija
7/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastushan on mitä parhain harrastus pojille. Tue ehdottomastio poikaa harrastuksessa, se ei edellytä hienojen pyörien tai " kledjujen" hankkimista. Luulen, että itsetunto on jo vahva kun on harrastuksen kerran aloittanut.

Vierailija
8/8 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jopa pahentaa tilannetta. Moni poika käyttäytyisi tallilla ylimielisesti ja varmasti poika saisi kuulla siitä.

Opettaja ei pysty tämmöisiin asioihin vaikuttamaan. Se mikä vaikuittaa enemmän on näiden " kiusaaja" poikien vanhemmat.

Miksi ihmeessä tässäkin ketjussa yritetään siirtää kasvatusvastuuta opettajalle?

Itse suosittelisin, että poika jatkaa ratsastusta mutta ottaa siihen rinnalle jonkin poikien mielestä hienon ratsastuksen.

Kannattaa myös pitää tosiaan huolta, että pojan muut varusteet/vaatteet ym. ovat makeita. Semmoiset asiat ikävä kyllä vetoavat toisiin lapsiin/nuoriin.

T. se jolla oma heppa ja poika välillä myös ratsastaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän