Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

n. 30 vuotiaiden miesten kiire perustaa perhe

Vierailija
13.11.2014 |

Olen jutellut netissä muutamille plus/miinus 30v miehille, ja todella monen kanssa jutellessa huomaa sen että sillä on tullut se vaihe elämässä kun on kiire löytää nainen jonka kanssa perustaa perhe, kun kaikilla kavereillakin se jo on ja sukulaisetkin kyselee että koska sinullakin. Kunhan vaan saisi jonkun naisen jonka kanssa mennä naimisiin ja tuupattua paksuksi että elämä olisi niinkuin muillakin!

Ei kiitos.. Olen vela ja sitä ei tietenkään kaikki ymmärrä millään vaan kovasti ajatellaan että "se on vain vaihe joka menee ohi" tai että "et ehkä nyt halua lapsia nyt mutta myöhemmin kyllä". En tietenkään näe kristallipallolla 10 vuoden päähän missä olen tai mitä haluan silloin, mutta kuitenkin.

Sitten se on joidenkin mielestä väärin jos katselen itseäni 10-15v vanhempia miehiä, jotka ovat jo siinä iässä että lapset on tehty jos niitä on haluttu.

Ehkä joskus mullekin vielä löytyy mukava ja sopiva mies! Onko mahdollisesti muita veloja paikalla joiden kanssa jakaa kokemuksia? Tämä on vauvapalsta, mutta ei se minusta lapsivihaajaa tee vaikka omia en halua =)

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisiko olla niin, että monet kolmekymppiset nyt vain sattuvat haluamaan perheen? Ei se kiire välttämättä mistään ryhmäpaineesta johdu.

Vierailija
2/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama se on monella naisilla, että siinä kolmenkympin molemminpuolin on se kovin halu lisääntyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 22:59"]

Vai voisiko olla niin, että monet kolmekymppiset nyt vain sattuvat haluamaan perheen? Ei se kiire välttämättä mistään ryhmäpaineesta johdu.

[/quote]

Niin se tuntuu olevan. Erittäin vaikea löytää tuosta ikäluokasta sellaista miestä joka tietää varmaksi ettei halua perhettä. -AP

Vierailija
4/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihmettelee että miksi helvetissä Suomessa tai missään valtiossa pitäisi sitten elää ja työskennellä, jos ei halua perhettä?

Eikö helpompi olisi matkustella ja elää rikollisena tehden mitä lystää.

Vähän ihmettelen näitä lapsettomien ihmisten haaveita. Miten ajattelitte kuluttaa elämänne ilman lapsia hyvinvointiyhteiskunnassa tylsistymättä ja menettämättä mielenterveyttänne?

Moni on jo kolmekymppisenä kokeillut kaikkea, koska kaiken saa rahalla ja länsimaissa kaikki on mahdollisuus kokea. Jäljelle jää se perhe ja lapsenlapset. Ne ja kuolema on kokematta.

veteraani tekijä

Vierailija
5/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:05"]

Mies ihmettelee että miksi helvetissä Suomessa tai missään valtiossa pitäisi sitten elää ja työskennellä, jos ei halua perhettä?

Vähän ihmettelen näitä lapsettomien ihmisten haaveita. Miten ajattelitte kuluttaa elämänne ilman lapsia hyvinvointiyhteiskunnassa tylsistymättä ja menettämättä mielenterveyttänne?

Moni on jo kolmekymppisenä kokeillut kaikkea, koska kaiken saa rahalla ja länsimaissa kaikki on mahdollisuus kokea. Jäljelle jää se perhe ja lapsenlapset. Ne ja kuolema on kokematta.

veteraani tekijä

[/quote]

Kylläpä vaikutat kärttyiseltä.

Vierailija
6/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi ihmeessä elää yhteiskunnassa, jos ei hanki lapsia ja perusta perhettä :D ????

Miksi ette vain painu vittuun täältä. Yhteiskunta kaipaa lapsia ei lapsellisia aikuisia.

Vierailija
7/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:14"]

Niin. Miksi ihmeessä elää yhteiskunnassa, jos ei hanki lapsia ja perusta perhettä :D ????

Miksi ette vain painu vittuun täältä. Yhteiskunta kaipaa lapsia ei lapsellisia aikuisia.

[/quote]

Vituttaako naminami?

Vierailija
8/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:19"]

Vituttaako naminami?

[/quote]

Kiehun raivosta täälä konttorissa. Ryttäsin pahvisen kahvimukin hampaat irvessä lukiessani typerää aloitustasi. Tekisi mieli sylkäistä lattialle niin pahasti aloituksesi provosoi minua.

Pala helvetissä!

Vierailija
9/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan ilmiöön. Minulle kaikista pahin vaihtoehto olisi kuitenkin mies, jolla on jo kakaroita siellä täällä, yksikin suhde, jossa on tehtailtu penikoita ilman sitoutumiskykyä, tekee ihmisestä minun silmissäni kuvottavan elukan. Pidän lapsista ja jos löytäisin elämäni rakkauden, voisin jopa hankkia omia jos se olisi hänelle tärkeää. Silti jaksan haaveilla vela-miehestä, olisi ihanaa nauttia elämästä kaksin ja hemmotella välillä ystävien ja sukulaisten lapsia. Minulla kyllä on jo sen verran ikääkin, että jos ei parissa vuodessa tapahdu, ei tapahdu ollenkaan.

Vierailija
10/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:05"]Mies ihmettelee että miksi helvetissä Suomessa tai missään valtiossa pitäisi sitten elää ja työskennellä, jos ei halua perhettä?

veteraani tekijä
[/quote]
No huh, toivottavasti provoat. Miten sinä ajattelit kuluttaa loppuelämäsi, jos lapset ovat ainut virike? Lyhyt aika elämästä kuitenkin, jolloin ovat vanhemmissaan täysin kiinni.

Vierailija
11/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika normaalia, että jossain kohtaa ihmiset haluaa lisääntyä kun kokevat olevansa riittävän kypsiä? Omalla kohdalla ei ainakaan ollut mistään ryhmäpaineesta kyse, kenelläkään kaverilla ei ollut lapsia. Mutta sopivassa iässä on ehtinyt näkemään kaikenlaista, reissailemaan riittävästi jne ja ehtii miettiä millaista sisältöä elämäänsä haluaa ja haluaako ottaa vastuuta muustakin kuin omasta navasta. 

Vierailija
12/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 06:29"]Eiköhän se ole aika normaalia, että jossain kohtaa ihmiset haluaa lisääntyä kun kokevat olevansa riittävän kypsiä? Omalla kohdalla ei ainakaan ollut mistään ryhmäpaineesta kyse, kenelläkään kaverilla ei ollut lapsia. Mutta sopivassa iässä on ehtinyt näkemään kaikenlaista, reissailemaan riittävästi jne ja ehtii miettiä millaista sisältöä elämäänsä haluaa ja haluaako ottaa vastuuta muustakin kuin omasta navasta. 
[/quote]
Niin että jos ei halua lisääntyä, ei ota vastuuta mistään? Kaltaisesi tyhjäpäät saavat minut raivon partaalle, pelottava ajatus, että sinulla on lapsia, jotka aivopeset samaan suppeaan ajatusmaailmaan. Sillähän ne maailman ongelmat ratkeavat, että kaikki lisääntyvät, muunlaista vastuunottoa ei ole.

Vierailija
13/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 06:48"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 06:29"]Eiköhän se ole aika normaalia, että jossain kohtaa ihmiset haluaa lisääntyä kun kokevat olevansa riittävän kypsiä? Omalla kohdalla ei ainakaan ollut mistään ryhmäpaineesta kyse, kenelläkään kaverilla ei ollut lapsia. Mutta sopivassa iässä on ehtinyt näkemään kaikenlaista, reissailemaan riittävästi jne ja ehtii miettiä millaista sisältöä elämäänsä haluaa ja haluaako ottaa vastuuta muustakin kuin omasta navasta. 
[/quote]
Niin että jos ei halua lisääntyä, ei ota vastuuta mistään? Kaltaisesi tyhjäpäät saavat minut raivon partaalle, pelottava ajatus, että sinulla on lapsia, jotka aivopeset samaan suppeaan ajatusmaailmaan. Sillähän ne maailman ongelmat ratkeavat, että kaikki lisääntyvät, muunlaista vastuunottoa ei ole.
[/quote]
Ainakin tämän palstan velat mainitsevat valintansa syyksi hedonistisen vapauden säilyttämisen halun. Koskaan kukaan ei ole sanonut, että haluaa pysyä lapsettomana jotta voi rauhassa taistella maailmanrauhan, ihmisoikeuksien tai talouskasvun puolesta.

Vierailija
14/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännittävää elämää on ihmisen täytynyt elää jos kolmikymppisenä on nähnyt ja kokenut jo kaiken muun paitsi lapsiperhe-elämän... Mulla alkoi kokeminen ja näkeminen vasta 30+ kun oli jo vakityö ja rahaa millä matkustella. Nyt olen käynyt jo yli kolmessakymmenessä maassa ja en todellakaan voi sanoa nähneeni kaiken. Odotan innolla esim. vuoden päästä jouluna olevaa Etelä- Mantereen risteilyä. Jos olisin lapsia hankkinut kolmekymppisenä, jäisi Etelä-Mannerkin kokematta.

Vierailija
15/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas täysin päinvastainen ongelma kuin ap:llä, minulla ikää 25 ja tuntuu että kaikki miehet joihin olen törmännyt (ikähaarukka 26-31) ovat olleet sitä mieltä että "en ymmärrä miksi kukaan haluaa pilata elämänsä hankkimalla lapsia"...

Ja ei, en minäkään niitä lapsia NYT halua, mutta olisi kiva tavata mies, jonka kanssa voisi muutaman vuoden päästä harkita perheen perustamista. Tiedän niitä lapsia jossain vaiheessa kuitenkin haluavani, joten en halua "tuhlata aikaani" miesten kanssa joille se perheen perustaminen tuntuu olevan sula mahdottomuus. Mutta ap:n viestin perusteella kaipa niitä lapsia haluaviakin miehiä on olemassa :)

Vierailija
16/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap- oiskohan niin että sä olet jotenkin pudonnut junasta. Huomaat jonkun vuoden kuluttua että sun juna meni jo etkä saa sitä enää kiinni

Vierailija
17/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteikunta, kultuuri, sivistys = Lapset

Lapsettomuus on loismaista elämäntyyliä.

Vierailija
18/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuommoisia kolmekymppisiä miehiä on??? Mun tuntemat miehet ovat iästä riippumatta järjestään sitoutumiskammoisia eikä niitä perhe kiinnosta. Nekin pari jotka ovat joutuneet naimisiin ja saaneet lapsia elävät kuin poikamiehet.

Vierailija
19/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä kyllä ymmärrän, ettei kaikki halua hankkia lapsia, mutta miksi te lapsettomat ette voi ymmärtää, että jotkut taas haluavat perustaa sen perheen? Hirveää kapekatseisuutta molemminpuolin. Antakaa ihmisten elää sellaista elämää, kuin tahtovat. Eivät kaikki kolmekymppiset miehet ole pakotettuja lasten hankintaan, suurin osa varmasti itse niitä lapsia tahtoo, ja vain pieni prosentti tulee huijatuksi mukaan toimintaan.

Vierailija
20/70 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 07:17"]

Aika jännittävää elämää on ihmisen täytynyt elää jos kolmikymppisenä on nähnyt ja kokenut jo kaiken muun paitsi lapsiperhe-elämän... Mulla alkoi kokeminen ja näkeminen vasta 30+ kun oli jo vakityö ja rahaa millä matkustella. 

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen! Olin 27 kun valmistuin yliopistosta, siihen mennessä olin käynyt muutamalla ruotsin risteilyllä. Kaikki vapaa-ajat piti viettää töissä jotta pysyi hengissä, ja välissä oli esim. viiden vuoden jakso jossa pisin "loma" oli muutama viikonloppua kun ei sattunut vuoroja kaupan kassalla.

Sitten kun pääsi töihin, niin meni tietysti noin 1.5 vuotta ennen kuin oli eka kesäloma, ja vasta sen jälkeen alkoi rullaamaan normaalit loma-ajat. Melko kiirettä olisi pitänyt, jos siinä noin 1-2 vuodessa ennen 30v täyttämistä olisi voinut "nähdä ja kokea kaiken".  Vasta siinä noin 32 vuotiaana oli talous siinä mallilla, että esim. matkusteleminen oli ihan todellinen vaihtoehto. Ja normipalkkatyöläisenä kun sitä lomaa on tasan 5 viikkoa vuodessa, niin aika pitkään kestää, että on kerennyt koluta kaikki ne paikat, joissa haluaa käydä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi