Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko eläkeläiset useinkin sellaisia, että puhuvat vain omista asioistaan eivätkä kysy, mitä kuuluu?

Vierailija
25.09.2021 |

Tänään taas törmäsin sellaiseen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ainakin on. Puolen tunnin puhelujen aika puhutaan aina vain hänen asioistaan.

Vierailija
2/41 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on niin vähän juttuseuraa, että pelkäävät sen ainoankin hetken loppuvan liian pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset ovat tuollaisia. 

Vierailija
4/41 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit juuri sosiaalisesta ympyrästäsi aika paljon.

Vierailija
5/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole! Olen eläkeläinen JA nainen, enkä yleensä juuri omista asioistani puhu. Olen hyvä kuuntelemaan ja tukemaan.

Vierailija
6/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini ainakin on. Puolen tunnin puhelujen aika puhutaan aina vain hänen asioistaan.

Meillä piti puhuu tunnin tai kaksi. Tahallaan vielä puhuu ärsyttääkseen.

Vierailija
7/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina

Vierailija
8/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on niin vähän juttuseuraa, että pelkäävät sen ainoankin hetken loppuvan liian pian.

Tuolla menolla se loppuukin kokonaan.

Vierailija
9/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki. Mutta osa on yksinäisiä, ei ole ketään kenelle kertoa asioistaan, siksi tilaisuuksiin tartutaan. Toinen juttu hyvin vanhoilla ihmisillä on ikä. Tavallaan tulee kovalevy täyteen, mitään uutta ei enää jaksa ottaa, sisälle, käsittelee vanhoja asioita ja tuttuja asioita, kyky sosiaaliseen kanssakäymiseen ohenee, asiat menee enemmän oman itsen ympärille. Kuten pienillä lapsilla jotka näkevät kaiken itsensä kautta, elämässä ympyrä sulkeutuu vanhemmiten.

Vierailija
10/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerrotaan ihan itse mitä kuuluu.

Vierailija
11/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä puheenaihetta kun kertyy koko aja niin sitten kun pääsee puhumaan, purkautuu kaikki kerralla.

Vierailija
12/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitas poika etsiä äitiä, joka on kiinnostunut vain pojun mielenkiintoisista asioista. Äiskän jutut ei oikeasti kiinnosta, mutta voipahan hänen puhuessaan ajatella omiaan.

Vierailija
13/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On törkeää udella muiden asioista. Omistaan voi puhua. Kerrot itsestäsi jos haluat. Ei se minulle kuulu miten sinä elät.

Vierailija
14/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla molemmat tädit puhuvat vain itsestään tai lapsistaan tuntikausia. Toinen vielä kehuu ja kerskuu. Ovat olleet sellaisia niin kauan kuin muistan.

Vierailija
15/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on narsisti vanhanakin.

Vierailija
16/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On törkeää udella muiden asioista. Omistaan voi puhua. Kerrot itsestäsi jos haluat. Ei se minulle kuulu miten sinä elät.

On ero siinä, uteleeko, vai kysyykö vaikka että "Entäs teille"?

Vierailija
17/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vanhemmaksi tullessaan vanhemmat kääntyy koko ajan itseensä jutuissaan. On aika rasittavaa kuunnella monologeja siitä, mitä heille on tapahtunut eli käytännössä ei mitään. Juurta jaksaen viidettä kertaa naapurin Marja-Leenan lonkkaviat ja tulppaanien istutukset.

Samalla eivät jaksa enää kuunnella meidän lasten juttuja kuin paloissa, vaikka meillä olisi ehkä jotain aidosti uutta kerrottavaakin....

Vierailija
18/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan nuo kysyä mitä kuuluu, mutta ei niitä kiinnosta kuunnella mitä kuuluu vaan alkavat länkyttää taukoamatta omia juttujaan. Sitten jos yrität sanoa jotain väliin, niin olet keskeyttäjä.

Vierailija
19/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että vanhemmaksi tullessaan vanhemmat kääntyy koko ajan itseensä jutuissaan. On aika rasittavaa kuunnella monologeja siitä, mitä heille on tapahtunut eli käytännössä ei mitään. Juurta jaksaen viidettä kertaa naapurin Marja-Leenan lonkkaviat ja tulppaanien istutukset.

Samalla eivät jaksa enää kuunnella meidän lasten juttuja kuin paloissa, vaikka meillä olisi ehkä jotain aidosti uutta kerrottavaakin....

Juuri tämä. Miten siitä ei-mistään riittääkin niin paljon kerrottavaa? Eikä kiinnosta omien lasten esim. palkankorotukset tai lomalle lähdöt tai lastenlasten todistukset tms. Se Mairen kukkapenkki on paljon mielenkiintoisempi asia joka täytyy jakaa ihmiselle joka ei ole koko Mairea ikinä tavannutkaan saati tämän kukkapenkkiä.

Vierailija
20/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää omassa subjektiivisessa kuplassaan. Teidän ”aidot uudet kerrottavanne” ovat vanhemmillenne niitä lonkkavikoja ja tulppaanin istutuksia = kiinnostaa kuin kilo paskaa.