Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuukupista jotain NEGATIIVISTA sanottavaa??

Vierailija
13.11.2014 |

Kuukuppia ylistetään täällä aina kuin jotain epäjumalaa mutta tuskin mikään asia on noin mustavalkoinen-onko jollain siis negatiivisia kokemuksia?

Olen lueskellut keskusteluja kupin alipaineen haitoista...mitä mieltä?

Olen harkinnut ottaa kokeiluun mutta epäröin vielä...mulla on melko runsaat kuukautiset (etenkin ensimmäiset päivät),  melko ahtaanoloiset paikat-tamponin paikalleen laittokin hieman hankalaa ja tampoonia käytänkin vain pakon edessä eli yleensä pelkästään siteitä. Ei kierukkaa, en ole synnyttänyt.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainut negatiivinen puoli on ollut se, että kirkas kuppi tummuu käytössä ajansaatossa. Eli ei kovin negatiivisia kokemuksia löydy multa. Mutta voin kertoa sen, että tamponi tuottaa mullakin ongelmia, mutta kuppi ei kun se ei kuivata ja siten satu laittaessa :)

Vierailija
2/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ja päätä sitten. Hinta on kuitenkin melko edullinen, et konkurssiin joudu, vaikka et lopulta tykkäisikään. Alipaineen haitoista en ole kuullutkaan, mitä tarkoitat sillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en vaan osaa laittaa sitä paikoilleen, jonkunlainen haitta kai sekin.

Vierailija
4/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä pesussa oma vaivansa. Ja joskus unohtuu koko kuukautiset niin ei muista tyhjätä sitä kuppia. 

Voihan sitä käyttää sidettä lisänä/pelkkää sidettä ekoina päivinä jos vuoto on runsasta, silti vuodon loppuvaiheessa voi pelkkä kuppi toimia hyvin. 

Vierailija
5/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tunkee alapäähän niin tulee ihan raiskattu olo. Hirveä vehje!

Vierailija
6/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua vähän ällöttää kaataa se tavara pönttöön ja sit siitä pesualtaaseen pesulle. Sekä sen olemassa olon sisällä tuppaa unohtamaan, joten jos unohdat ja  päästät ittes liian väsyneeksi, sen pois ottaminen voi vähän ärsyttää. Silti en vaihda, oon sen verran lahopää etten ikinä muista ostaa tamponeja joten käytän tätä.

Vierailija
7/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:10"]

Kokeile ja päätä sitten. Hinta on kuitenkin melko edullinen, et konkurssiin joudu, vaikka et lopulta tykkäisikään. Alipaineen haitoista en ole kuullutkaan, mitä tarkoitat sillä?

[/quote]

Olen lueskellut kokemuksia että aiheuttaisi alapäähän herkistymistä ja kipeytymistä ja ongelmia limakalvojen kanssa jne.ja noita ongelmia saan jo satunnaiseta tamponin käytöstä. Ja sitten on se koulukunta joka väittää että pidemmän päälle kuppi löystyttää paikkoja...vaikka ajattelisin että se kyllä aktivoi lihaksia.

Vierailija
8/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, huhutaan että joskus kupin imu voisi imaista kierukan pois paikoiltaan, mutta hormonikierukan kanssa en tarvinnut mitään kuukautissuojia, joten en osaa vahvistaa.

Vierailija
9/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää tunkea/ottaa pois. Jotenkin vastenmielistä.

Vierailija
10/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö se kuppi siellä paikoillaan luotettavasti myös ponnistaessa reippaassa liikunnassa, onko kokemusta? Ja ponnistuksella tarkoitan esim.kyykkäystä painojen kanssa salilla ja hyppyharjoituksia jne.

Vierailija
11/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:25"]Pysyykö se kuppi siellä paikoillaan luotettavasti myös ponnistaessa reippaassa liikunnassa, onko kokemusta? Ja ponnistuksella tarkoitan esim.kyykkäystä painojen kanssa salilla ja hyppyharjoituksia jne.
[/quote]

Ei hievahdakaan. Paras kuukautissuoja maailmassa! En keksi mitään negatiivista. Helppo puhdistaa, ei kuivata limakalvoja, lyheni menkat päivällä, yksi ainoa suoja otettava vain mukaan, voi laittaa etukäteen-listaa voisi jatkaa loputtomiin. Negatiivista ehkä vain se jos on pakko keksiä, niin se, että unohdan menkkani sen kanssa. Siksi saattaa olla yli vrk sisällä :D

Vierailija
12/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällövaroitus:musta se on tosi sotkuinen. En tiedä onko mulla jotenkin erityisen paksu limakalvo, mutta on vaikea saada tavaraa "katkeamaan" ja sitten se pirun venyvä verivana tuhrii kaikki paikat ja kädet. Näyttää vähän samanlaiselta mönjältä, kuin kuollut vampyyri True bloodissa. Byörk. Sitkeästi silti kuppia käytän, ihan ekologisista syistä. Ai juu, on vielä ohivuotojakin. Ja joskus se kupin reuna osuu inhottavasti virtsaputken suulle, niin että pissiminen ei onnistu ja sattuukin. Menkkojen viimeisinä, kuivempina, päivinä voi vähän limakalvot hiertyä.

Pluspuolella on se, että hyvin paikalleen asettuessa ei tunnu yhtään eikä vuoto tosiaan haise.

Vierailija
13/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys tuosta, että menkat lyhenee päivällä: Imaiseeko se alapaine kuukautisveret pois kohdusta vai? :D en keksi mitään muuta syytä, miksi ne lyhenee...

Vierailija
14/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin kupin asettamisen harjoittelun aikanaan tosi haastavana, mutta sinnikkäästi yritin, niin kyllä se suhteellisen lyhyessä ajassa alkoi sujumaan.
Ainoa mikä vähän ärsyttää on se hiton keitteleminen kuukautisten välissä. Pikku juttuhan se on, mutta en silti meinaisi jaksaa enkä muistaa.
Käyttömukavuudeltaan on silti aivan ylivertainen muihin suojiin nähden, joten vaikka sitä joutuukin asettelemaan ja tyhjentelemään ja pesemään, tarvitsee se tehdä sen verran harvoin päivässä, ettei loppujen lopuksi haittaa yhtään!

Vierailija
15/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkua tulee vähemmän, kun jo poisottaessa suhuuttaa bideesuihkulla ja pesee sen niin. Kunhan ei lipeä käsistä...

Vierailija
16/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kierron ekana päivänä paikat niin hellänä, että kupin pois ottaminen sattuu. Sitä siis tietysti täytyy kestää vain kerran kierron aikana, kun sen ekana päivänä tyhjentää. Joskus on yöllä falskannut, mutta yhden käden sormin on ne kerrat laskettavissa. Noin kymmenen vuotta olen kuppia käyttänyt, enkä voisi kuvitellakaan vaihtavani tamponeihin takaisin. Ehdottomasti paras suoja, jota olen kokeillut! Olen suositellut lämpimästi kaikille kiinnostuneille, ja aika moni on myös kokeillut. Yksi ystäväni sanoi, ettei saanut sitä hyvin asetettua paikalleen, ja käyttö ilmeisesti jäi pariin kokeilukertaan, mutta useimmat kokeilleet ovat kyllä tykästyneet. Mielestäni tämä on myös hyvin edullinen, kun samalla kupilla mennään edelleen, ja aikoinaan se maksoi 27 euroa. Sitä ennen tarvitsin aina paria eri vahvuista tampaxia ja varmuudeksi oli vielä siteitä. En tosin edes muista niiden hintoja, mutta veikkaan, että moneen kertaan olen ne rahat jo säästänyt,

Vierailija
17/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:10"]

[/quote]

Olen lueskellut kokemuksia että aiheuttaisi alapäähän herkistymistä ja kipeytymistä ja ongelmia limakalvojen kanssa jne.ja noita ongelmia saan jo satunnaiseta tamponin käytöstä. Ja sitten on se koulukunta joka väittää että pidemmän päälle kuppi löystyttää paikkoja...vaikka ajattelisin että se kyllä aktivoi lihaksia.

[/quote]

Kyllä itse olen huomannut tuollaista kipeytymistä ja epäilen, että kuppi on aiheuttanut jonkunlaisen laskeuman. En toki voi olla varma onko juuri kupin aiheuttamaa, mutta en keksi muutakaan, kun en ole synnyttänyt ja muutenkin vielä nuori. Mutta tamponia ja kuppiahan ei voi sinänsä verrata keskenään, sillä kuppi ei kuivata limakalvoja kuten tamponit.

Vierailija
18/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joskus se on väärässä paikassa kun kk alkaa eikä tamponiakaan lähimailla

Vierailija
19/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvot kipeytyivät hankauksesta ja lähes joka kuukautisten yhteydessä tuli hiivatulehdus. Muutaman kierron sitä jaksoi katsella, sitten siirryin takaisin tamppooneihin.

Vierailija
20/60 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se toimii reissussa? Kaikissa julkisissa vessoissa ei ole lavuaaria siellä kopissa, joten sitten housut kintuissa mennään lavuaariin pesemään se ja jonotetaan sitten uudestaan koppiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi