Suositelkaa hotellia Pariisista
Onko kenelläkään kokemusta Pariisin hotelleista? Viikon matka tiedossa kahdestaan miehen kanssa. Mieluiten ihan keskustasta tai ainakin suhteellisen läheltä. :-)
Kommentit (12)
George V
hotel Keppler
prince de Galle
Vaikea suositella kun mitään hintahaarukkaa ei ole määritelty. Se on Pariisin hotelleissa aika törkeä pointti...
Itse suosittelisin Notre Damen ympäristöstä hotellia. Hyvät metroyhteydet lentokentälle ja Eiffelille, Louvreen kävelymatka ja kyllä me käveltiin miehen kanssa Seinen vartta Eiffel-tornille ja Seinen toista rantaa takaisin kerran. Ympäristö on kaunis ja suht rauhallinen, alueella on paljon ravintoloita ja hotellien hintataso oli pari vuotta sitten suht edullinen.
Mitään tiettyä hotellia en osaa suositella kun omasta reissusta on jo pari vuotta.
Pariisissa "keskusta"-ajattelu ei oikein toimi. Koska metrollakin välimatkojen taittamiseen Pariisin toisesta päästä toiseen menee aikaa, kannattaa ensin miettiä, missä haluaa hengailla, ja mitä nähdä, ja napata hotelli siitä kulmilta. Pariisi EI ole yhtä kuin Champs-Élysées. Se on kallis, älkää syökö siellä, käykää korkeintaan kahvella . Kävelyretken jälkeen menkää safkaamaan vaikka Latinalaiskortteliin. www.tripadvisor.com on hyvä hotellien etsimiseen - määritelkää alue jossa haluatte olla ja se näyttää alueen hotellit, hintatasot, suositukset jne. Sieltä kannattaa myös etsiä ravintoloita. Pariisin ruokatarjonta on valtava ja mahtava, perinteisiä turistimestoja kannattaa välttää. Itse suosin kuudetta arrondisementia, kahdeksattatoista ja viidettä. Pariisi siis jaetaan arrondisementteihin, alueisiin, joissa jokaisessa on oma sielunsa.
Pariisi on ihana, nauttikaa!
Hotel Eldorado, suosittelen lämpimästi!
St. Germainin aluetta suosittelen. Esim. Hotel Academie tai Deux Continents.
Itse olin Pariisissa vikon syyskuussa Les Dégrés de Notre-Dame -hotellissa, voin suositella! Notre-Dame näkyi ikkunasta, tosi hyvät etäisyydet metroon ja Latinalaiskortteliin (joka muutenkin on lempialueitani Pariisissa), talo vanha ja hyvin ainutlaatuinen. Varasin itse Bookingin kautta, sieltä saa lisätietoja... Ei mikään Pariisin halvin hotelli (esim. Gare du Nordin lähellä on usein paljon halvempaa, mutta seutu ei mielestäni kauhean kivaa), mutta ei kalleinkaan. Mielestäni sijaintiin nähden erinomainen hinta-laatusuhde.
Mä tykkäsin tästä:
Le 20 Prieure Hotel
Trendikäs ylä Marais ihan vieressä ja Republique-aukiolta pääsee metrolla mihin vaan.
Ennemmin "oikeaa" Pariisia kuin turistialueilla Operalla, vasemmalla rannalla, Champs Elyseestä puhumattakaan.
Ihanaa matkaa!
Keskusta on Pariisissa suhteellinen käsite. Onko se Operan lähistöllä Seinen pohjoispuolella, vai esim. Montparnassen alueella. Pariisissa on loistava metro, joten on periaatteessa sama millä "hyvistä" alueista hotelli sijaitsee. Itse asuin viimeksi montparnassen ytimessä ja se on mielestäni aivan loistava alue kaikinpuolin. Metrolla pääsee ilman vaihtoja todella laajalle alueelle.