Muuttuuko kuukautiset lapsenteon jälkeen?
Miten teillä muilla on ollut? Mulla menkat muuttui kestoltaan pidemmiksi, mutta niukemmiksi. Siitä huolimatta nykyisin yösiteen kanssa tulee aikaisemmasta poiketen ohivuotoja takaa. Hyvä muutos on se, että lapsenteon jälkeen aikaisemmin vaivanneet migreenikohtaukset on loppuneet ja muutkin kuukautisoireet lieventyneet.
Kommentit (23)
Mulla muuttui täysin kivuttomiksi, ennen oli tosi kivuliaat. Kierto säännöllistyi ja lyheni. Myös menkkojen kesto lyheni. Otin kuparikierukan ehkäisyksi, en tiedä vaikuttaako tohon. Menkat alkoi 7,5 kk synnytyksestä, imetin vielä silloin.
Minulla alkoi menkat 1kk synnytyksen jälkeen (lapsi nyt 5kk imetän kiinteiden ohella). Mutta ne tulee miten sattuu, koko ajan pientä ihme tiputusta ja kun ne alkaa, se on kuin hanan avaisi. Eli lisääntyi hirveästi. Tosin en tiedä johtuuko minipillereistä (lopetin nyt, eivät sovi minulle, naama kukkii koko ajan, tukka rasvoittuu nopeasti + tippuu ja kärttyinen ja äksy minkä kerkeän :(
Ensimäisen kohdalla niukkeni ja harveni.
Kyllä, tuli nimittäin aivan helvetilliset kuukautiskivut. Jotka vielä paheni lapsi lapselta. Onneksi sain lopulta mirenasta avun.