Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko kuukautiset lapsenteon jälkeen?

Vierailija
13.11.2014 |

Miten teillä muilla on ollut? Mulla menkat muuttui kestoltaan pidemmiksi, mutta niukemmiksi. Siitä huolimatta nykyisin yösiteen kanssa tulee aikaisemmasta poiketen ohivuotoja takaa. Hyvä muutos on se, että lapsenteon jälkeen aikaisemmin vaivanneet migreenikohtaukset on loppuneet ja muutkin kuukautisoireet lieventyneet.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautiset ovat runsaammat, mutta kivuttomammat. Esikoisen jälkeen, kun kuukautiset alkoivat, mulla puhkesi migreeni. Oletan, että samaa on odotettavissa tällä toisellakin kerralla, mulla nimittäin puhkesi migreeni silloinkin, kun kuukautiset 12-vuotiaana alkoivat. Migreenikohtauksia tuli molemmilla kerroilla n. vuoden ajan ja sitten loppui.

Vierailija
2/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi kuukautiskivut lähes kokonaan kahden lapsen jälkeen. Äidilleni kävi valitettavasti päin vastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikasemmin menkat tuli miten sattui, kieron pituus vaihteli jotain 30 - 45 päivään. Nyt kierto on 29 pv. ja menkat lähes kellontarkat.

Vierailija
4/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut onneksi mitenkään.

Vierailija
5/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut jäivät esikoisen synnytyspöydälle, jeeee! Muuten ovat samanmoiset, ehkä hieman pidemmät kestoltaan mutta niukemmat?

Vierailija
6/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. En halua lapsia, mutta pitäiskö kuitenkin kokeilla, kun mammat kertoo ihania tarinoita aknen loppumisesta raskauteen ja menkkakipujen lakkaamisesta. Jos noi edut sais, niin kai siinä yks muksukin menis sivussa. ;)

t. 9 päivää kestävät saatanan kivuliaat menkat (yhtään pidempiä en kylläkään suostu ottamaan...)

Vierailija
7/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ennen synnytystä kuukautiseni olivat pahat, mutta vielä mitä... Nyt runsaammat, kivuliaammat ja lisäksi pidempi kestoisemmat :(

Vierailija
8/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:40"]

Luulin, että ennen synnytystä kuukautiseni olivat pahat, mutta vielä mitä... Nyt runsaammat, kivuliaammat ja lisäksi pidempi kestoisemmat :(

[/quote]

Sama juttu. Mahaa viilletään auki ja verta tulee kuin saavista kaataen. Ennen viiden päivän normaalit (?) melko kivuliaat menkat ovat nyt potenssiin kymmenen. Ennen en tarvinnut edes yösidettä, nykyisin pidän sellaista yöt päivät viikon ajan.

Vierailija
9/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas ristiin tuntuu naisilla meneen nuo kuukautisissa tapahtuneet raskauden jälkeiset muutokset. Itsellä en kyllä huomannut juurikaan muutoksia.

Vierailija
10/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa tämä! Näköjään muuttuu suuntaan jos toiseen tai ei ollenkaan. Odotan aivan innolla omia ekoja menkkoja, ennen olivat ekat pari päivää kivuliasta kärvistelyä. poikani on nyt 3kk, imetän eikä menkkoja vielä ole näkynyt.

Vierailija
11/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuivat pahemmiksi kohdun myoomien vuoksi, jotka todettiin jo toisen lapsen kohdussa olon aikana. Nyt kohtu poissa ja elämä hymyilee.

Vierailija
12/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuivat kivuttomammiksi. Aiemmin söin kipulääkkeitä kuukautisten ensimmäisenä päivänä, nyt enää harvoin. Ovat myös niukemmat. Pituudesta en muista, onko muutosta, kun ensimmäinen lapsi on jo 8 v.

Vierailija
13/23 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaisivat... Lapsi jo 14 kk

14/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuivat ensimmäisen lapsen jälkeen todella kivuliaista täysin kivuttomiksi, joten huima parannus. Kivut alkoivat ennen pari päivää ennen vuodon alkua ja jatkuivat ensimmäisen vuorokauden, ja olivat sitä luokkaa, että söin iboprofeenia kolmesti vuorokaudessa ne kolme vuorokautta. Muuten ei tullut mistään mitään. 

Kuukautiset ovat aynnytyksen jälkeen minulla myös aikaisempaa lyhyemmät kestoltaan ja niukemmat. Vuotoa kesti ennen lapsia pitkine alku- ja lopputuhrutteluineen 10-12 vuorokautta. Nykyisin kestää 5-7 vuorokautta.

Sama tilanne toisen synnytyksen jälkeen, eli vain ensimmäinen synnytys muutti asioita. 

Vierailija
15/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:45"]

Kun alkaisivat... Lapsi jo 14 kk

[/quote]

Vieläkö imetät? Mulla kanssa lapsi vuoden ja menkat pysyy poissa. Itse luulen et johtuu siitä, et osaimetän vielä.

Vierailija
16/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täysimetin, mutta menkat alkoi jo kolmen kuukauden kuluttua synnytyksestä. Nyt lapsi vuoden ja menkat eivät ole vakiintuneet. Eivät tule ihan säännöllisin välein ja oireetkin vaihtelee, et välillä on paha mielialanvaihtelu-ongelma ja välillä koskee enemmän. Saa nähdä mille mallille asettuu.

Vierailija
17/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:25"]

No aikasemmin menkat tuli miten sattui, kieron pituus vaihteli jotain 30 - 45 päivään. Nyt kierto on 29 pv. ja menkat lähes kellontarkat.

[/quote]

Mulla kävi samoin, kierrosta tuli säännöllinen. Ehkä runsaammat, mutta edellen samat 2 päivää.

Vierailija
18/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen muuttuivat säännöllisiksi mikä oli uutta mulle. Mutta vuoto lisääntyi paljon. Tokan ja kolmannen jälkeen edelleen lisääntyi, tulee sellaisia yhtäkkisiä syöksyjä että menee kaikesta läpi. Kesto piteni siten, että kokonaispituus samat 6-7pv, mut synnytysten jälkeen runsaan vuodon päiviä enemmän. Kipuja ei ole ikinä ollut. Eka oli alatie, muut sektioita, tuskin vaikuttaa.

Vierailija
19/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin, menkat alkoivat kun lapsi oli 10kk.

Ennen raskautta menkat olivat kellontarkat, edellisenä päivänä pientä juilimista alavatsassa, 2päivää vuotoa niin että pienimmällä tamppoonilla selvisi, sen jälkeen pari päivää pikkuhousunsuojilla. Siinä se.

Nykyisin kellontarkat, minulla on puhelimessa muistutus "burana". Kun muistutus pärähtää otan välittömästi burana 800, sitten alkaa helvetti. Sattuu, koskee, vatsa menee löysäksi, oksentelua, kiukkua,tuskaa, hihitystä.

Sitten aukeavat hanat.. 4päivää super tamppoonilla ja paksulla kestositeellä, sitten 4päivää pienemmällä tamppoonilla ja kestositeellä. Ovulaatioaikaan pakko pitää pikkuhousunsuojia koska tulee kunnon limat, hyih. 

Eli tiivistettynä. Muuttuivat runsaammiksi ja kivuliaimmiksi.

Vierailija
20/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sain ihan hirveät megamenkat, jotka kestää ja on sikarunsaat. Enkä ole saanut näihin mitään apua useista lääkärissä käynneistä huolimatta. Ei synnytyksessä minkään pitänyt pieleen mennä. Mutta toisen lapsen jälkeen olen vuotanut aivan sairaasti joka kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä