Missä menee flirttailun raja, mikä on ok
Lyhyesti: aloitin uudessa työpaikassa jokin aika sitten, ja välittömästi erään työkaverin kanssa meillä synkkasi. Itse olen sinkku, mutta en sinänsä parisuhdetta etsimässä tai kaipaa, jossain vaiheessa sitten paljastui kumminkin, että tämä työkaveri on naimisissa. Hän myös kertoi, että suhde on todella onnellinen eli homma selvä.
No, meillä oli ollut jo ennen tätä ja on edelleen aika pitkällekin menevää flirttailua. Enemmän mukavaa ajanvietettä kuin varsinaisesti mitään (ainakaan itselle) sellaista, että homma olisi etenemässä. Itse vähän yritin jarrutella, koska en oikeastaan halua olla mikään kolmas pyörä, en edes ajatuksissa, mutta mies vaan jatkoi ja jopa tuntuu innostuvan vaan enemmän. Nyt viime viikolla hän jo viestitteli hyvin selkeäsanaisesti ehdotellen... vaikka edelleen kaikki on myös tulkittavissa vain puolinokkelaksi sanailuksi, riippuu nyt miten asiaa ajattelee...
Mutta noh, tämä ei taida olla päättymässä mitenkään hyvin? Ja viisainta olisi vaan lopettaa...
Mietin kuitenkin sitä, mitä oikeasti liikkuu tällaisen ihmisen mielessä? Avioliitto on omien sanojen mukaan todella onnellinen, ja silti lähettelee p*rnahtavia viestejä toiselle naiselle? Onko se jotain itsepetosta, jännityksen hakua vai mitä?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Aika perussettiä.
Okei, mitä meinaat? Itse en ole aiemmin törmännyt varattuihin, jotka nimenomaan ovat (muka) onnellisia suhteessaan ja silti flirttailevat muille kovin vahvasti. Toki sellaisia on nähty, jotka haukkuvat vaimojaan ja haluaisivat salasuhdetta, mutta tästä ei nyt ollut kyse. Ap
Ai taas tämä keskustelu pitäisi käydä? En jaksa, joten vaihdan mielipidettäni ja sanon, että nussi sen kanssa kaksi kertaa päivässä kuuden kuukauden ajan ja päätä sen jälkeen että oliko se hyvä vai huono juttu.
Eli sinä toivoisit, että hän haluaisi muutakin kuin flirttailla, mutta et kehtaa asiaa ihan suoraan täällä kertoa.
On ihan mahdollista, että hänelle kelpaisi pieni syrjähyppy. Tosin koskaan ei kannattaisi sekaantua työkavereihin. Hän on näppärästi suojannut selustansa sillä, että jos jää kiinni viestittelystä, niin se näyttää vain flirttailulta. Kokeile. Laita hänelle viesti, jossa pyydät iltateelle. Jos hän tulee, niin pelin henki on selvä.
Ennen kuin haaveilet hänestä loppuelämän kumppani itsellesi niin muista kuitenkin, että ennemmin tai myöhemmin teidän onnellisen suhteenne aikana hänen työpaikalleen tulee jälleen uusi nainen...
Vierailija kirjoitti:
Ai taas tämä keskustelu pitäisi käydä? En jaksa, joten vaihdan mielipidettäni ja sanon, että nussi sen kanssa kaksi kertaa päivässä kuuden kuukauden ajan ja päätä sen jälkeen että oliko se hyvä vai huono juttu.
Älä jaksa, en minä ole varattuun suhdetta aloittamassa. Minua oikeasti kiinnostaa ihmismieli ja motiivit, miksi ihminen käyttäytyy noin. Ap
Mitä itse ajattelet? Onko rajasi ylitetty?
Flirttailun pitäisi olla molemmille mukavaa, tuntua hyvältä ja piristää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perussettiä.
Okei, mitä meinaat? Itse en ole aiemmin törmännyt varattuihin, jotka nimenomaan ovat (muka) onnellisia suhteessaan ja silti flirttailevat muille kovin vahvasti. Toki sellaisia on nähty, jotka haukkuvat vaimojaan ja haluaisivat salasuhdetta, mutta tästä ei nyt ollut kyse. Ap
Ehkä he ovat onnellisia koska toinen ei pidä heitä henkisessä kuristusotteessa ja siksi he uskaltavat flirttailla. Kun taas surkeassa avioliitossa kärvistelevät ovat vain epätoivoisia ja haluavat minkä tahansa ulospääsyn.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä toivoisit, että hän haluaisi muutakin kuin flirttailla, mutta et kehtaa asiaa ihan suoraan täällä kertoa.
On ihan mahdollista, että hänelle kelpaisi pieni syrjähyppy. Tosin koskaan ei kannattaisi sekaantua työkavereihin. Hän on näppärästi suojannut selustansa sillä, että jos jää kiinni viestittelystä, niin se näyttää vain flirttailulta. Kokeile. Laita hänelle viesti, jossa pyydät iltateelle. Jos hän tulee, niin pelin henki on selvä.
Ennen kuin haaveilet hänestä loppuelämän kumppani itsellesi niin muista kuitenkin, että ennemmin tai myöhemmin teidän onnellisen suhteenne aikana hänen työpaikalleen tulee jälleen uusi nainen...
En halua suhdetta enkä kumppania ja aivan varmasti kehtaisin täällä myöntää, olen pahempaakin täällä myöntänyt :D
Minusta flirttailu on mukavaa, mietin enemmän sitä, että miksi varattu ja onnellinen sellaista tekee tai siis en sitä flirttiä ihmettele niinkään, vaan sen intensiivisyyttä ja sitä, että omasta mielestäni se menee nyt pidemmälle kuin ns normaali "hauska sanaleikki pienellä jännitteellä".
Vierailija kirjoitti:
Ei minun rajani varsinaisesti ole ylittynyt, mutta jos olisin suhteessa, niin olisi ylittynyt reilusti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perussettiä.
Ehkä he ovat onnellisia koska toinen ei pidä heitä henkisessä kuristusotteessa ja siksi he uskaltavat flirttailla. Kun taas surkeassa avioliitossa kärvistelevät ovat vain epätoivoisia ja haluavat minkä tahansa ulospääsyn.
Voi olla. Ehkä eniten ongelma on nyt se, että minun mielestäni toinen osapuoli menee liian pitkälle siinä mielessä, että ei ole vapaa. Vaikka se lopulta on hänen moraalinen ongelmansa, ei minun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jokainen seurustelusuhde on alkanut jonkinlaisen rajan ylittämisestä. Rajojen ylittäminen on hyvä asia. Pahantekeminen ei ole.
Pahantekemiseksi se muuttuu sitten, kun olet sanonut, ettet ole kiinnostunut ja toinen vain ei lopeta.
No mitäpä jos ihan kysyisit, onko juttu puolisolle ok?
Sinkut ja eronneet koetaan enemmän vapaaksi riistaksi.
Vaikea sanoa, yrittääkö hän rakentaa itselleen haaremia, vai mitä. Joka tapauksessa "todella onnellisesti naimisissa" olevan herran sanojen ja tekojen välillä on räikeä ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynytkin. Mihin mies totesi, ettei varmasti tykkäisi jos tietäisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä siinä tilanteessa sanonut hänelle, että "Ehkä meidän olisi sitten parempi lopettaa tällainen viestittely", koska...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies haluaa ja mitä sinä haluat?
Tietääkö AP mikä on miehen ja hänen naisensa parisuhdemuoto? Ehkä ovat onnellisesti avoimessa suhteessa, jolloin flirttailu ja sekstailu muitten kanssa on ok. Ehkä ovat polyamoristeja.
Sitten on kans se mahdollisuus, että mies kokeilee saisiko sinusta sivupanon. Muistahan että miehille ei ole mikään ongelma harrastaa seksiä ilman tunteita.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttailun pitäisi olla molemmille mukavaa, tuntua hyvältä ja piristää päivää.Jokainen seurustelusuhde on alkanut jonkinlaisen rajan ylittämisestä. Rajojen ylittäminen on hyvä asia. Pahantekeminen ei ole.
Pahantekemiseksi se muuttuu sitten, kun olet sanonut, ettet ole kiinnostunut ja toinen vain ei lopeta.
Oikein tästäkään ei ole nyt kyse. Tämä ei minun osaltani ole tähtäämässä mihinkään, varsinkaan sen jälkeen kun sain kuulla, ettei ole sinkku. Mutta flirtti on mukavaa. Sitä mielelläni jossain kohtuullisessa määrissä teen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa, en minä ole varattuun suhdetta aloittamassa. Minua oikeasti kiinnostaa ihmismieli ja motiivit, miksi ihminen käyttäytyy noin. Ap
No, minä teen sitä siksi, että olisi iloinen mieli ja tuntuisi että on yhteys jonkun toisen ihmisen kanssa, etten ole oman perheeni ulkopuolella yksin ja hylätty, vaan tunnen olevani hyväksytty ja olemassaolooni oikeutettu. Sitten jaksan perhearkeakin paremmin. Ok, myönnän että minulla on hirveä läheisyyden kaipuu ja olemme vaimon kanssa tässä erilaisa, hän ei ole niin hellyydenkipeä ja hän ahdistuu jos olen koko ajan kiehnäämässä, mitä siis teen jos en saa puhua kenenkään muun naisen kanssa esimerkiksi viikkoon. Surkea juttu, mutta minkäs teet. Näin tämä minun kohdallani toimii, minkäs teet. Helpompaa olisi olla tunteeton robotti mutta kun en ole.
Työkaverisi on varmaan kiinnostunut sinusta ja haluaa kanssasi sänkyyn. onnellinen parisuhde ei ole siihen este tai sitten valehtelee suhteen tilasta.
Voi myös haluta kevyen salasuhteen ja pelkää että olisit vakavammasta kiinnostunut. Siksi tekee selväksi, ettei ole eroamassa onnellisesta suhteestaan, vaikka vieraissa käyminen kiinnostaa.
Mutta oikeasti en voi tietää toisen motiiveja! Arvailla vaan…
Aika perussettiä.