Miksi jotkut on tulipunaisia naamasta juostessaan?
Olin itse kävelyllä ja näin jonkun naisen juoksemassa naama tulipunaisena ja mietin, että onkohan vähän liian kova vauhti. Vai ehkä joku sairaus? Suurin osa ihmisistä on normaalin värisiä juostessaan, varsinkin näin viileällä säällä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia lopetin salilla käymisen. Tuttava siellä koilotti suureen ääneen, että miten punoitan ja hän ei yhtään. Kaikki kääntyivät katsomaan, enkä ole sen jälkeen käynyt. 😳
Ei ylipainoa, ei huono kunto. Silti huono itsetunto ja muutenkin oli vaikeaa käydä salilla muiden seassa. Juuri kun aloin tottua ja tykätä, niin siihen jäi.
Käytätkö liikaa alkoholia?
Turha kysyä koska ei he myönnä sitä kuitenkaan.
Mullapa on naaman lisäksi toinen tissikin tulipunainen enkä kerro ap:lle miksi.
Ihmettelijät ihmetelkööt, pieni elämä = pieni sielu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia lopetin salilla käymisen. Tuttava siellä koilotti suureen ääneen, että miten punoitan ja hän ei yhtään. Kaikki kääntyivät katsomaan, enkä ole sen jälkeen käynyt. 😳
Ei ylipainoa, ei huono kunto. Silti huono itsetunto ja muutenkin oli vaikeaa käydä salilla muiden seassa. Juuri kun aloin tottua ja tykätä, niin siihen jäi.
Turha kysyä koska ei he myönnä sitä kuitenkaan.
Tämä. Kysyin punakalta työkaveriltani hänen alkoholin käytöstään. Valehteli vakavalla naamalla ettei juo lainkaan. No kuinkas ollakkaan törmäsin häneen Alkossa viime joululomalla viiniostoksilla.
Kalpeanaamaiset voi olla ihan rauhassa. Miettikää mikä etu.
Ylös alas pomppivat tissit pumppaa veren päähän.
Kadkera naisten tuijotus on se A sekä O tässäkin.
Mitä helvettiä. Tän on pakko olla provo. Eihän ketään voi kiinnittää huomiota tuommoisen asiaan. Saahan sitä olka vaikka vihreä juostessaan. Idiootti.
Mulla tämä urheillessa punoitus on periytynyt lapsillenikin. Mutta varmasti ovat olleet alkoholisteja vauvasta pitäen, koska alkkikset aina valehtelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko idiootti? Sinulla taitaa itsellä olla alkon kanssa ongelma kun tyhmiä kyselet?
Happi ei kulje astmakeuhkoissani kovin kummoisesti mutta en näe että ainakaan liikkumisen lopettaminen auttaisi joten aion jatkaa liikkumista puuskutuksen ja punoituksen kera jatkossakin. Jos häiritsee laita kuulokkeet ja käännä pää toiseen suuntaan.
Sulla on sitte aina toi - suurin osa/kaikki muut/yleensä.
Sä oot otantamies, hyvin laaja-alaisesti.
Vaalea iho. Ja joillakin ihmisillä pieniä pintaverisuonia on kasvojen alueella enemmän kuin toisilla.
Siksi.
Veri viilenee pintakerroksissa.
Mä olen kuin punajuuri kun harrastan hikiliikuntaa, olen hyvässä kunnossa ja urheillut koko ikäni.
Täällä eräs jolla tuo kasvojen punaisuus on estänyt välillä liikunnan riemun ja sen harrastamisen. Eli kovakuntoisenakin kasvot ovat tomaatinpunaiset. Olen hyvin vaalea ja ohut valkoinen hieman punertava herkkä iho. Eli verisuonet vaan kuultaa ihon lävitse. Mies hikoilee enemmän kuin minä mutta on tummempi ihoinen niin hänellä ei ole mitään punoitusta, minulla pienestäkin vaikken edes hikoaisi.
Mulla kans naama on koko ajan punainen. Kahvi ja muut kuumat juomat, mausteiset ruuat, alkoholi, tupakka, sauna, aurinko, tuuli, kylmä, kuuma, naaman kosketus tai hieraisu... miljoona asiaa jotka saa naaman punottaa. Ainoa hetki, jolloin naama ei punota ja on suht normaalin värinen kuten muillakin, on aamulla heti herättyäni. Aamupalan jälkeen (ihan sama mitä syö) hyppään autoon ja lähden ajaa töihin niin viimestään tässä vaiheessa ollaan jo naama tomaattina ja se ei normaaliksi palaudu, ennen kuin taas seuraavana aamuna hetkeksi.
Ihon pigmentittömyys. Mulla on herkästi punoittavien kasvojen lisäksi aina mustat silmänaluset. Se on huvittavaa miten jotkut tummapigmenttiset uhriutuvat kun heiltä kysytään mistä ovat kotoisin ja minä supervaaleana olen saanut myös usein kyselyjä siitä onko hiukset värjätyt, nukuitko huonosti, miksi punoitat noin paljon juostuasi :D Ihan vähemmistönä olen omassa enemmistöalueessanikin...
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans naama on koko ajan punainen. Kahvi ja muut kuumat juomat, mausteiset ruuat, alkoholi, tupakka, sauna, aurinko, tuuli, kylmä, kuuma, naaman kosketus tai hieraisu... miljoona asiaa jotka saa naaman punottaa. Ainoa hetki, jolloin naama ei punota ja on suht normaalin värinen kuten muillakin, on aamulla heti herättyäni. Aamupalan jälkeen (ihan sama mitä syö) hyppään autoon ja lähden ajaa töihin niin viimestään tässä vaiheessa ollaan jo naama tomaattina ja se ei normaaliksi palaudu, ennen kuin taas seuraavana aamuna hetkeksi.
Kokeile jättää pois tuo alkoholi. Ehkä se on ainoa syy ongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile jättää pois tuo alkoholi. Ehkä se on ainoa syy ongelmaasi.
Saattaahan se ollakin, mutta epäilen vähän ettei mun käytöllä aiheuta jatkuvaa punaisuutta. Enkä ala muutenkaan karsimaan nautintoja elämästäni naaman värin takia.
Ap lienee vaan kateellinen kun itsellään ei riitä kunto juoksemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap lienee vaan kateellinen kun itsellään ei riitä kunto juoksemiseen.
Heh. Olen kovassa kunnossa ja varmasti nuorempi kuin tuo aamun punajuuri wannabe juoksija mamma.
Jep. Sellaiset ihmiset jotka eivät hikoa tai punastu urheillessaan, eivät varmaan jaksa/viitsi urheilla kunnolla.
Eli ovat laiskoja.