Miksi jotkut on tulipunaisia naamasta juostessaan?
Olin itse kävelyllä ja näin jonkun naisen juoksemassa naama tulipunaisena ja mietin, että onkohan vähän liian kova vauhti. Vai ehkä joku sairaus? Suurin osa ihmisistä on normaalin värisiä juostessaan, varsinkin näin viileällä säällä.
Kommentit (75)
Olen aidosti vaaleahiuksinen, siis todella blondi. Kulmakarvat valkoiset, samoin ripset. Tähän kuuluu haittapuolena se, että pintaverisuonet ovat täysin pinnassa, paljon enemmän kuin ihmisillä tavallisesti. Kaikkien pintaverisuonet aktivoituvat liikkuessa, mutta jos ne eivät ole pinnassa, eivät kasvot muutu punaiseksi. Jos ne ovat todella pinnassa, muuttuu todella punaiseksi. Itse olen SM-tason urheilija, eli kunto ei todellakaan ole huono, mutta menen tulipunaiseksi. Sama tapahtuu saunassa, kun pintaverisuonet aktivoituvat.
N22
Minulla on rosacea ja saatan olla punainen muutenkin kuin juostessani. Asia ei kuitenkaan kuulu muille v*ttuakaan.
Käytkö ap kysymässä esim. syöpäpotilailta, miksi he ovat sairastuneet? Niin, onhan se kumma kun joillain on sairaus ja toisilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen aidosti vaaleahiuksinen, siis todella blondi. Kulmakarvat valkoiset, samoin ripset. Tähän kuuluu haittapuolena se, että pintaverisuonet ovat täysin pinnassa, paljon enemmän kuin ihmisillä tavallisesti. Kaikkien pintaverisuonet aktivoituvat liikkuessa, mutta jos ne eivät ole pinnassa, eivät kasvot muutu punaiseksi. Jos ne ovat todella pinnassa, muuttuu todella punaiseksi. Itse olen SM-tason urheilija, eli kunto ei todellakaan ole huono, mutta menen tulipunaiseksi. Sama tapahtuu saunassa, kun pintaverisuonet aktivoituvat.
N22
Kiitos, että selitit asian kansantajuisesti. T: Pigmentitön
Ei kannata urheilla jos naama punottaa. On merkki jostain heikkoudesta tai piilevästä sairaudesta
Kenties jonkinlainen sydänsairaus?
Vierailija kirjoitti:
N22
Ei hiusten värillä ole mitään merkitystä. Mä muutun tulipunaiseksi naamasta myös jos urheilen ja olen tummahiuksinen.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti alkoholisti.
Mä olen absolutisti ja urheillessa naama on punainen kuin paloauto.
Ylipainoinen alkoholisti lähtenyt krapulassa lenkille. Siitä ei seuraa mitään hyvää.
Eikö toi kerro siitä että kroppa/aineenvaihdunta todella toimii? Samoinhan jotkut kovakuntoiset hikoilevat ihan hitosti harjoitellessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22
Ei hiusten värillä ole mitään merkitystä. Mä muutun tulipunaiseksi naamasta myös jos urheilen ja olen tummahiuksinen.
Kyse on pintaverisuonista ja ihonväristä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata urheilla jos naama punottaa. On merkki jostain heikkoudesta tai piilevästä sairaudesta
Joo, on parempi olla liikkumatta. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22
Vaaleahiuksisilla ja punahiuksisilla pigmentin takia ilmiö on paljon yleisempi kuin muilla. Sinulla on punahiuksisen tai vaaleahiuksisen geenejä piilossa, eli ei näy ulkoasussasi eli hiuksissa, mutta näkyy verisuonistossa. Näin meille ainakin yliopistossa opetettiin.
N22
Mulla rosacea saa kasvot hehkumaan punaisena, kylmä tuuli ja pakkanen sekä kesällä auringonpaiste. Liikunta hehkuttaa naamaa vielä enempi.
Saman asian vuoksi työyhteisössä alettiin vihjailla alkoholinkäytöstäni. En käytä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on parempi olla liikkumatta. Eiku...
Ei kaikissa sydänsairauksissa suositella raskasta liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Saman asian vuoksi työyhteisössä alettiin vihjailla alkoholinkäytöstäni. En käytä alkoholia.
Alkoholistit yleensä kieltävät juomisensa.
Huvittavan näköisiä. Onko nää samoja jotka punastuu kun hermoilevat?
Minä ja Cooperin testi.