Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut on tulipunaisia naamasta juostessaan?

Vierailija
25.09.2021 |

Olin itse kävelyllä ja näin jonkun naisen juoksemassa naama tulipunaisena ja mietin, että onkohan vähän liian kova vauhti. Vai ehkä joku sairaus? Suurin osa ihmisistä on normaalin värisiä juostessaan, varsinkin näin viileällä säällä.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten helteillä naama voi olla hikinen ja tulipunainen liikkumattakin. Mutta varmaan iholle eduksi, että on hyvä pintaverenkierto?

Vierailija
22/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa iho, eli kun olen ulkona vaikka 10 min TEKEMÄTTÄ MITÄÄN niin kasvot ovat ihan tummanpunaiset. Sauna ym kaikki lämpötilanvaihdokset muuttaa ihon kamalaksi.

Samoin jos juoksen niin iho on kamala.

Pitkään jatkuva helle on pahinta, edellisnä kesänä iho hautui niin että sain nenän alle ruusufinnin joka meni

onneksi ohi.

Muita tästä kärsiviä: prinssit William ja Harry, prinsessa Diana, Jussi Halla-aho, Hollannin kuningas Willem-Alexander, BB/Selviytyjät Helmeri.

Syksy ja kevät ovat hyvää aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman asian vuoksi työyhteisössä alettiin vihjailla alkoholinkäytöstäni. En käytä alkoholia.

Minulta on punaisten poskien vuoksi kysytty verenpainetaudistakin. Verenpaine vuodesta toiseen alalukemilla niin, että välillä nopeasti noustessa pyörryttää. Kolesteroli testattiin kolme vuotta sitten ja se oli alle neljä. LDL oli alle 3. Lääkäri sanoi, ettei ihan heti tarvi testata uudestaan jos syön samaan malliin.

Vierailija
24/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata urheilla jos naama punottaa. On merkki jostain heikkoudesta tai piilevästä sairaudesta

Joo, on parempi olla liikkumatta. Eiku...

Ei kaikissa sydänsairauksissa suositella raskasta liikuntaa.

Ei niin. Mutta eiköhän tuo ole ihan selvitettävissä, onko kyseessä sydänsairaus vai esim. rosacea. Minulla on tuo jälkimmäinen.

Vierailija
25/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aidosti vaaleahiuksinen, siis todella blondi. Kulmakarvat valkoiset, samoin ripset. Tähän kuuluu haittapuolena se, että pintaverisuonet ovat täysin pinnassa, paljon enemmän kuin ihmisillä tavallisesti. Kaikkien pintaverisuonet aktivoituvat liikkuessa, mutta jos ne eivät ole pinnassa, eivät kasvot muutu punaiseksi. Jos ne ovat todella pinnassa, muuttuu todella punaiseksi. Itse olen SM-tason urheilija, eli kunto ei todellakaan ole huono, mutta menen tulipunaiseksi. Sama tapahtuu saunassa, kun pintaverisuonet aktivoituvat.

N22

Itse en ole blondi, mutta silti pintaverisuonet myös pinnassa. Helle, sauna, juoksu, hieronta.. kaikki nostaa punan kasvoille sekä muualle kehoon, riippuen toki aktivoinnin määrästä.

Vierailija
26/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavan näköisiä. Onko nää samoja jotka punastuu kun hermoilevat?

Tää on just se, juoksen koska olen ihan raivona.

Vierailija
27/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rosacea ja saatan olla punainen muutenkin kuin juostessani. Asia ei kuitenkaan kuulu muille v*ttuakaan.

Käytkö ap kysymässä esim. syöpäpotilailta, miksi he ovat sairastuneet? Niin, onhan se kumma kun joillain on sairaus ja toisilla ei.

Minusta kysyminen on parempaa kuin tuijottelu ja kuiskuttelu:)

Eli ap tosiaan, meillä punanaaamaisilla saattaa olla ruusufinni tai couperosa-iho. Esim se jo vaikuttaa itsellä että astun sisältä ulos tuuliseen syyssäähän.

Tämä on tyypillistä punahiuksisille tai erittäin vaaleille ihmisille. Suvussani on esimerkiksi myös yksi niin vaalea ihminen että se lasketaan sairaudeksi. Oli joku termikin mutta en nyt muista sitä.

Vierailija
28/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista p*aska. Kävele sinä jatkossakin ja minä juoksen kovaa ohi.

Vierailija
29/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että jollakulla on niin paljon ylimääräistä aikaa, että jaksaa kytätä ohikulkijoiden naaman väriä. Prioriteetit kohdillaan.

Bonuksena ei nähtävästi itse harrasta mitään liikuntaa, kun ei tiedä mitä se tekee verenkierrolle.

Vierailija
30/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Naama menee punaiseksi jos juon kuumaa juomaa, lasin viiniä, tulen kylmästä lämpöiseen tilaan, liikun... yms. Olen ruskeahiuksinen, mutta huomattavan kalpea.

Vierailija
31/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aidosti vaaleahiuksinen, siis todella blondi. Kulmakarvat valkoiset, samoin ripset. Tähän kuuluu haittapuolena se, että pintaverisuonet ovat täysin pinnassa, paljon enemmän kuin ihmisillä tavallisesti. Kaikkien pintaverisuonet aktivoituvat liikkuessa, mutta jos ne eivät ole pinnassa, eivät kasvot muutu punaiseksi. Jos ne ovat todella pinnassa, muuttuu todella punaiseksi. Itse olen SM-tason urheilija, eli kunto ei todellakaan ole huono, mutta menen tulipunaiseksi. Sama tapahtuu saunassa, kun pintaverisuonet aktivoituvat.

N22

Ei hiusten värillä ole mitään merkitystä. Mä muutun tulipunaiseksi naamasta myös jos urheilen ja olen tummahiuksinen.

Kyse on pintaverisuonista ja ihonväristä.

Ei ollut, jos lukee tuon vistin mihin vastasin. Boldasin sen oikein varmuuden vuoksi.

Vierailija
32/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

Ei hiusten värillä ole mitään merkitystä. Mä muutun tulipunaiseksi naamasta myös jos urheilen ja olen tummahiuksinen.

Vaaleahiuksisilla ja punahiuksisilla pigmentin takia ilmiö on paljon yleisempi kuin muilla. Sinulla on punahiuksisen tai vaaleahiuksisen geenejä piilossa, eli ei näy ulkoasussasi eli hiuksissa, mutta näkyy verisuonistossa. Näin meille ainakin yliopistossa opetettiin.

N22

Sun viestistä sai kuitenkin sen käsityksen, että tämä olisi vain blondien ongelma.

Vierailija
33/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman asian vuoksi työyhteisössä alettiin vihjailla alkoholinkäytöstäni. En käytä alkoholia.

Alkoholistit yleensä kieltävät juomisensa. 

Se olisi itselleen valehtelua. Sama.

Vierailija
34/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pieniä pintaverisuonia naamassa.

Vierailija
35/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan punoittaa jo ennen kuin alan hikoilla. Olen voimakkasti punapigmenttinen ja olen myös huomannut, että blondeilla ja punaveriköillä käy helposti näin. 

Olen aika yllättänyt, että jossain on joku, jonka mieltä tämä ilmiö on näin paljon vaivannut. Itseäni ei punakkuus ei ole ikinä haitannut.

Vierailija
36/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rosacea ja saatan olla punainen muutenkin kuin juostessani. Asia ei kuitenkaan kuulu muille v*ttuakaan.

Käytkö ap kysymässä esim. syöpäpotilailta, miksi he ovat sairastuneet? Niin, onhan se kumma kun joillain on sairaus ja toisilla ei.

Minusta kysyminen on parempaa kuin tuijottelu ja kuiskuttelu:)

Eli ap tosiaan, meillä punanaaamaisilla saattaa olla ruusufinni tai couperosa-iho. Esim se jo vaikuttaa itsellä että astun sisältä ulos tuuliseen syyssäähän.

Tämä on tyypillistä punahiuksisille tai erittäin vaaleille ihmisille. Suvussani on esimerkiksi myös yksi niin vaalea ihminen että se lasketaan sairaudeksi. Oli joku termikin mutta en nyt muista sitä.

Albinismi?

Vierailija
37/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois alkaa käyttämään huivia kasvoilla tai sitä missä on vaan silmänreiät!

Vierailija
38/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lopetin salilla käymisen. Tuttava siellä koilotti suureen ääneen, että miten punoitan ja hän ei yhtään. Kaikki kääntyivät katsomaan, enkä ole sen jälkeen käynyt. 😳

Ei ylipainoa, ei huono kunto. Silti huono itsetunto ja muutenkin oli vaikeaa käydä salilla muiden seassa. Juuri kun aloin tottua ja tykätä, niin siihen jäi.

Vierailija
39/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nii suatanan kuuma.

Vierailija
40/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia lopetin salilla käymisen. Tuttava siellä koilotti suureen ääneen, että miten punoitan ja hän ei yhtään. Kaikki kääntyivät katsomaan, enkä ole sen jälkeen käynyt. 😳

Ei ylipainoa, ei huono kunto. Silti huono itsetunto ja muutenkin oli vaikeaa käydä salilla muiden seassa. Juuri kun aloin tottua ja tykätä, niin siihen jäi.

Käytätkö liikaa alkoholia?