Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teidän mielestä on soveliasta netissä, parisuhteessa olevalta?

Vierailija
12.11.2014 |

Onko mielestänne soveliasta puhua tuntemattomille eri sukupuolen edustajille anonyymisti tai nimimerkillä oman parisuhteen asioista, ongelmista tai kumppanin ominaisuuksista tai omista toiveistanne? Täälläkin on paljon erilaisia seksiaiheita, niin onko soveliasta kertoa vaikka omasta seksielämästään anonyymisti tai nimimerkillä toiselle/toisille miehille/naisille? Vastailetteko sellaisiin ihan reippaasti ja vapaasti ja mietittekö mitä puoliso sanoisi jos tietäisi mitä kirjoitatte, vai ajatteletteko ettei se haittaa kun ei se ikinä saa selville?

Entä kun on kaikenlaisia some-juttuja, nettipelejä, blogeja sun muita, joissa saattaa olla nimimerkit tai pelihahmot ja mahdollisuus käydä chat-keskustelua, päteekö niihin samat säännöt kuin keskustelupalstoille? Millaiset keskustelut menisivät överiksi, vai teettekö aina selväksi että olette parisuhteessa ettekä kiinnostuneita mistään seksijutuista edes puheenaiheena.

Entä onko teillä samat "säännöt" oikean elämän keskusteluille, suhtautuisitteko samoin jos puoliso (tai itse) puhuisi vaikka seksiasioista kavereille?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:26"]

Olen pitänyt sitä linjaa, että voin vaikka pelichatissa puhua ihan mitä vaan hyvin intiimiäkin jopa siitä seksistäkin, ja kyllä kiinnostaakin puhua, jos on asiallisen oloisia miehiä keskustelemassa, mutta en lähde mihinkään flirttailuun tai sellaiseen herutteluun.  Niissä keskusteluissa myös sanon että mulla on mies. Joskus sopivassa mielentilassa tekisi mieli vastata kun kysytään vaikka mittoja, mutta yritän silti muistaa sanoa että et tarvitse sitä tietoa.

Joskus on vaikea ajoissa vetää liinat kiinni, kun ihan peruskeskusteluissakin saatetaan kysyä ikää ja paikkakuntaa jne. ilman taka-ajatuksia, enkä heti viitsisi olla että HEIHEIHEI mihinkäs tää on menossa, et kai vaan kuvittele siellä että...!!!1 Jos keskustelu etenee niin että jotkut fyysiset piirteet voi tulla luontevasti puheenaiheeksi ja silloin saatan niistä kertoa, mutta selkeisiin uteluihin vaatetuksesta tai tissien koosta en yleensä vastaa. Jos vastaan niin yleensä kaduttaa jälkikäteen että tulin antaneeksi ymmärtää jotakin.

Ja monesti miesten kanssa ei pääse noissa peleissä puheisiin ilman että ne aina jotenkin yrittää silmäniskuhymiöillä testata maaperää. Vähäsen siedän sitä, mutta jos ei juttu ala kulkea ilman sitä vokottelua, niin antaa olla ja etsin parempaa seuraa. Kun puhutaan tasaveroisesti niin voi huumoriakin ja kaksimielisyyksiä olla seassa, mutta se on silti ihan eri asia kuin sellainen "panettaa...." tai "haluaisitko ##### mun ##### ja sitten mä voisin ##### sulle" tasoinen keskustelu.

[/quote]

missä pelissä moista harrastetaan ja oletko ihan varma että juttukumppanit ovat "miehiä" jos jutut ovat tuota tasoa?

Vierailija
2/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen tässä vähän suuntaa että reagoinko itse överisti :/. Ei ole kyse mistään selvästä nettiseksistä tai tapaamisen suunnittelusta, mutta vähän vaikealta tuntuu huomata että oma kumppani pelaillessa puhuu parisuhdeasioista ulkopuolisille, vaikkakin anonyymisti mutta kuitenkin, onhan se pelihahmokin jonkinlainen alter ego tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suhteessa ja teen heti selväksi olevani varattu.. Seksijuttuja en suostu puhumaan(en saa mitään kiksejä niistä) yleensä poistun paikalta tai keskustelen jonkun toisen kanssa jos alkaa tuntua "nettipettämiseltä"

Vierailija
4/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei keskustelupalstoilla voi puhua anonyymisti ihan mistä huvittaa. Treffipalstat ovat sitten ihan eri juttu. Jos niillä roikutaan, niin asia kuuluu kumppanillekin.

Vierailija
5/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämmöiset keskustelupalstat haittaa mitään. Hyvä vaan että johonkin voi purkaa omia ajatuksia anonyymisti.

Vierailija
6/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta voi olla ihan hyväkin puhua yksityisasioista, jos saa anonyyminä puhua asioista, joista ei muuten puhuisi.

Musta nettiin ei välttämättä päde se, mikä on "soveliasta". "Soveliashan" viittaa siihen, että mikä on ok, kun tunnet ihmisen ja hän on enemmän tai vähemmän vastuussa tai pitää yllä kunniaansa. Netissähän taas noita jälkimmäisiä ei ole, kun anonyymejä ollaan. Ei tarvi suojella puolison kunniaa tai miettiä, että mitä tutut ajattelis jos tietäis.

Eli jos ei mitään salasuhdetta kuitenkaan harjoita niin minusta taas puhuminen voi olla hyvä tapa jäsennellä asioita, ehkä jopa saada niihin perspektiiviä.

Vierailija
7/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on joku nimimerkki tai vastaavaa enkä kerro kuka olen tai etsi seuraa sieltä niin en näe siinä mitään pahaa eikä haittaa jos mies jossain palstalla pyörii jos ei ole lähdössä hakemaan seuraa. Ajatuksien vaihto on ihan ok.

Minun mies on sosiaalinen ja menee juttelemaan tuntemattomille baarissa tai juhlissa, tuskin kasvokkain seksi olisi puheenaihe mutta netissä voisi ja jos siinä ei ole taka-ajatusta niin antaa mennä.

Vierailija
8/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen pari tekee itse omat sääntönsä ja rajansa, ei kai sitä oikein näin ulkopuolelta voi sanoa. Ei minua haittaisi jos mies puhuisi parisuhdeasioita netissä, kunhan tekisi sen asiallisesti. En tosin toivoisi hänen ruotivan mitää parisuhdeongelmiamme kenenkään muun kuin minun kanssani, mutta kyllä nyt noin yleisesti saa parisuhteesta ja siihen liittyvistä asioista jutella.

Jutteluaiheista noin yleisesti ottaen, en kävisi sellaisia keskusteluita joita en voisi käydä myös puolison ollessa läsnä.

Vierailija
9/22 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa ap, nostit esiin mielenkiintoisen kysymyksen ja esitit sen hyvin. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että juuri sitähän sinä teet: avaudut henkilökohtaisesta, miestäsi koskevasta asiasta nettipalstalla nimettömänä. Joten millä perusteella miehelläsi pitäisi olla eri säännöt?

Vierailija
10/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle edelliselle kirjoittajalle nro 20.

"Miehiä". Opiskelen uutta alaa aikuisopiskeluna ja olen luokkani ainut nainen. Miehet luokallani ovat pääasiassa 30-50 vuotiaita perheellisiä miehiä ja voin sanoa, että hyvin on teinimäistä puhetta näillä aikuisilla miehillä. Alapäähuumori kukoistaa ja puheet hyvinkin ronskeja, myös niillä kilteillä perheenisillä.

Ja en nyt tarkoita toisista naisista haaveilua tai pettämistä tmv, mutta hyvin voi todeta sanonnan pojat on poikia. Iästä riippumatta.

Vierailija
11/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no tuotakin kyllä mietin, 9. Mutta katsoisin että nyt viimeistään minulla on oikeus tehdä näin... Mielestäni se joku blogin taustalla oleva "hahmo" tai pelissä luotu "hahmo" tai jopa keskustelupalstalle tehty nimimerkki, jos siihen liittyy jotakin mitä tahansa ns. yksilöivää lisätietoa, tyyliin ikää ja sukupuolta ja sellaista, ehkä jotakin kuvaa, niin on jo siinä ja siinä. JA että jos hakeutuu sinä nettipersoonanan keskusteluihin vastakkaisen sukupuolen kanssa ja siinä selvittää myös totuudenmukaisia tai jopa kaunisteltuja yksityiskohtia itsestään, niin tuntuu tarkoitushakuiselta vaikka ilmoittaisikin olevansa parisuhteessa. Ja entä jos on jotakin ns. viatonta mutta kuitenkin, flirttiä, mukana? Vaikka ei itse olisi mitenkään pettämismielellä niin onhan siellä netissä kaikenlaista seuranhakijaa. Ja vaikka olisikin jotenkin asiallisesti keskusteltu vaikka jostakin teknisestä seksiin tai rakkauselämään liittyvästä asiasta, niin ihan varmasti anonyymeissä mutta yksityisissä keskusteluissa voi homma lipsahtaa tuhmien puheiden puolelle, kun on tutustuttu.

Vierailija
12/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis piti sanoa että jos teen ketjun ihan ilman nimimerkkiä enkä anna itsestäni muita tietoja kuin enintään että saatan olla nainen joka parisuhteessa miehen kanssa, niin ei ole sama asia kuin luoda nettipersoona virtuaalimaailmaan.

Vierailija
13/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kontrolloiva voi ihminen olla?! Jessus, alkaa ihan henkeä ahdistaa kun miettii omalle kohdalle. Onneksi oma puoliso on täyspäinen.

Vierailija
14/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotenkin asiallisesti keskustelulla tarkoitan sitä, että onhan seksi jo aiheena jo arkaluontoinen eikä ihan peruskahvipöytäaihe. No en tiedä, sekavaa ja sekavat ajatukset itsellänikin. Kertoisitteko vaikka mistä järkyttyisitte jos saisitte selville kumppanin tekevän netissä? Oisko se vaan ihan oikeat treffisivustot, oisko se jotkut alastonkuvat, oisko se joku intiimien ajatusten jako muiden kanssa, oisko se lirkuttelu "kavereille" kun pelaa jotakin mitä niitä nyt, maanviljelyspeliä, oisko se teidän seksielämästä tai romanttisesta elämästä yksityiskohtien kertominen ns. asiallisesti sillä varjolla että varattunahan tässä molemmat joten ei vaaraa..?

Vierailija
15/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nro 20, osa tietysti voi olla vaikka teinejä, mutta ihan samanlaista settiä se tuntuu olevan vanhemmillakin ja tuskin järjestelmällisestä monella vuodella valehtelevat ikäänsä ylöspäin. Siitä kököstä alkutunnustelusta huolimatta saattaa keskustelu muuttua ihan antoisaksi ja asialliseksi, kun huomaavat etten lämpene sille. Tykkään kuitenkin muuten keskustella niin en välttämättä heti pane liinoja kiinni ekoista alapäätyylisistä läpistä jos ei ihan älyttömäksi mene. En kuitenkaan mitenkään yllytä, jos juttu alkaa jotenkin seksiin (tai seksinpuutteeseen) viittaavasti niin saatan sanoa jotenkin että en voi auttaa mutta jos haluat siitä asiasta puhua niin voin kuunnella. Tai jotain sellaista. En ehkä ihan noin terapeuttisesti, vaan kuittaan jotain takaisin ja sitten hetken hiljaisuuden jälkeen kysyn vähän sitä sivuavan suoran kysymyksen. Pysyvät sillä ihan hyvin ruodussa.

Samoin olen miesvaltaisella alalla opiskelija itse kuten nro 21 ja toki siellä missä olen on opiskelijat melko nuoria, 19 v. - 30 v., mutta väsyneenä varsinkin samanlaista juttua heillä. Ei kaikilla mutta monella. Itseasiassa nuoremmat taitaa olla ujompia ainakaan naisten kuullen. Olen kai tottunut siis.

Vierailija
16/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, kuulisin mielelläni lisää yksityiskohtaisia pohdintoja :(.

Vierailija
17/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että välillä kun on kipukohtia parisuhteessa niin ainakin minua auttaa keskustella asiasta anonyymisti. Käytän esim. chatti-kaveria kaikupohjana jolloin saan järkeistettyä asioita ennenkuin keskustelen puolison kanssa.

Olen huomannut että jo ihan se että voi "sanoa" että nyt tuo puoliso kettuttaa auttaa siinä että osan keskustella sitten rauhallisesti kumpanin kanssa asiasta.

Mutta mikä on soveliasta on ihan kumpaneiden päätettävissä, jos ajattelet että asia loukaisi jos kumpani saisi tietää, se ei ole soveliasta tai jos roolit olisi päinvastoin ja hän tekisi mitä sinä teet, jos se loukkaisi sinua se ei ole soveliasta.

Vierailija
18/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen sitä mieltä että nimettömälle nettipalstalle kirjoittaminen on täysin ok, vaikka seksijutuista. Täällähän kyllä moni provoaakin vaikka kuinka joten koskaan ei tiedä mikä edes on todellista pohdintaa.

Vierailija
19/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uups

Vierailija
20/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt sitä linjaa, että voin vaikka pelichatissa puhua ihan mitä vaan hyvin intiimiäkin jopa siitä seksistäkin, ja kyllä kiinnostaakin puhua, jos on asiallisen oloisia miehiä keskustelemassa, mutta en lähde mihinkään flirttailuun tai sellaiseen herutteluun.  Niissä keskusteluissa myös sanon että mulla on mies. Joskus sopivassa mielentilassa tekisi mieli vastata kun kysytään vaikka mittoja, mutta yritän silti muistaa sanoa että et tarvitse sitä tietoa.

Joskus on vaikea ajoissa vetää liinat kiinni, kun ihan peruskeskusteluissakin saatetaan kysyä ikää ja paikkakuntaa jne. ilman taka-ajatuksia, enkä heti viitsisi olla että HEIHEIHEI mihinkäs tää on menossa, et kai vaan kuvittele siellä että...!!!1 Jos keskustelu etenee niin että jotkut fyysiset piirteet voi tulla luontevasti puheenaiheeksi ja silloin saatan niistä kertoa, mutta selkeisiin uteluihin vaatetuksesta tai tissien koosta en yleensä vastaa. Jos vastaan niin yleensä kaduttaa jälkikäteen että tulin antaneeksi ymmärtää jotakin.

Ja monesti miesten kanssa ei pääse noissa peleissä puheisiin ilman että ne aina jotenkin yrittää silmäniskuhymiöillä testata maaperää. Vähäsen siedän sitä, mutta jos ei juttu ala kulkea ilman sitä vokottelua, niin antaa olla ja etsin parempaa seuraa. Kun puhutaan tasaveroisesti niin voi huumoriakin ja kaksimielisyyksiä olla seassa, mutta se on silti ihan eri asia kuin sellainen "panettaa...." tai "haluaisitko ##### mun ##### ja sitten mä voisin ##### sulle" tasoinen keskustelu.