Mitä teit tai missä olit, kun kuulit 911 tapahtumista?
Kommentit (25)
olin siis Etelä-Ranskassa kaupungilla kävelemässä ja ihmettelin miksi kaikki baarit oli täynnä ihmisiä katsomassa televisiota. Noh, pian olin minäkin...
ja siinä vaiheessa osui sitten toiseenkin torniin.
Mulla oli telkkari (taustalla) auki ja puhuin puhelimessa miehenki kanssa, joka oli juuri odottamassa pääsyä lentokoneeseen muistaakseni Frankfurtissa (jossain Euroopan kaupungissa kuitenkin).
Näin telkkarista ensin sivusilmällä kun lentokone kaarsi suoraan päin WTC-tornia ja sitten kun kiinnitein telkkarin tapahtumiin huomiota, niin joku amerikkalainen jota haastateltiin sanoi, että kyseessä täytyy olla terroristi-isku, koska molempiin WTC-torneihin on törmätty.
yritin äkkiä toistaa juuri kuulemiani ja näkemiäni juttuja miehelleni (joka siis oli siellä lentokentällä).
kertoi myöhemmin, että sielläkin oli ollut sekavaa ja ihmisillä valtava epätietoisuus siitä mitä oli tapahtunut (nousi koneeseen aika pian meidän puhelun jälkeen).
Olin (silloinkin) onnellinen, kun katsoin tekstiteeveestä hänen laskeutuneen Helsinki-Vantaan kentälle ilman ongelmia jokusen tunnin päästä.
Sattumalta törmäsin Ykköselle, missä näytettiin suorana Nykin tapahtumia. Toinen torni savusi ja näin kuinka se toinen kone törmäsi toiseen torniin.
Muistan kuinka huusin isälleni ja naapurin isännälle, jotka istuivat keittiössä kahvilla, että tulkaas kattomaan mitä Nykissä tapahtuu. Kumpikin ukko väitti kiven kovaa, että mitäs leffaa sä nyt oikein kattot?? Pakko niidenkin oli sitten uskoa, kun tornit sortuivat ja koko illan tuli aiheesta uutisia.
Mulla on muuten tatuoitu tuo 911 käsivarteen, mulla asui yksi kaveri Etelä-Manhattanilla ja hänen äitinsä työskenteli WTC torneissa, äiti oli tuona aamuna työpaikallaan eikä koskaan palannut kotiin.
Olin Lapissa vaeltamassa kaverin kanssa, kännykkä oli mukana, mutta alueella ei ollut kuuluvuutta.
Olin just menossa takaisin töihin (äitiyslomalta) lokakuussa ja ammattina lentoemäntä...
koska kaverisi äiti sattui kuolemaan tuolla??????????
Sattumalta törmäsin Ykköselle, missä näytettiin suorana Nykin tapahtumia. Toinen torni savusi ja näin kuinka se toinen kone törmäsi toiseen torniin.
Muistan kuinka huusin isälleni ja naapurin isännälle, jotka istuivat keittiössä kahvilla, että tulkaas kattomaan mitä Nykissä tapahtuu. Kumpikin ukko väitti kiven kovaa, että mitäs leffaa sä nyt oikein kattot?? Pakko niidenkin oli sitten uskoa, kun tornit sortuivat ja koko illan tuli aiheesta uutisia.
Mulla on muuten tatuoitu tuo 911 käsivarteen, mulla asui yksi kaveri Etelä-Manhattanilla ja hänen äitinsä työskenteli WTC torneissa, äiti oli tuona aamuna työpaikallaan eikä koskaan palannut kotiin.
Naurettavalta huomionhaulta kuulostaa... Noloa.
Ja joo, on mullakin se delfiini. Ollut 11 vuotta.
Et sä sitä kuitenkaan tajuaisi. Mulla on tuon lisäksi tuohon olkapäähän tatuoitu delfiini (=toivo), rauhanmerkki (=rauha) + kiinalaisin merkein rauha + isäni kuolinpäivä.
T:se, jolla on tuo tatska.
Et sä sitä kuitenkaan tajuaisi. Mulla on tuon lisäksi tuohon olkapäähän tatuoitu delfiini (=toivo), rauhanmerkki (=rauha) + kiinalaisin merkein rauha + isäni kuolinpäivä.
että päästään uimahalliin.
Uimahalliin meno pikkasen venyi, ja jopa se esikoinen (silloin 1,5v) muistaa vieläkin, miten aika oli pitkä odotellessa kun äiti ja isi vaan kattoo telkkaria.
Ja tuo on niin pienelle, ettei tuota edes huomaa. On mulla muitakin tatuointeja, mutta ei niistä sen enempää. Eikä tuo ole mitään huomionhakua. Nuo kaksi päivää (911 + isäni kuolinpäivä) ovat molemmat sellaisia päiviä, joita en unohda ikinä.
T: edelleenkin se, jolla on se tatska
Nähtiin uutiskanavalta suorana se kun toinen kone törmäsi.
ja autoon jossa mies odotti, "oli kaikki muuttunut" ja miehellä hirveä kiirepaniikki töihin (sijoitusalalla).
Miehelle iski migreeni aiemmin päivällä, ja olimme poikkeuksellisesti hotellihuoneessa. Kun migreenin pahin särky alkoi hälvetä, laitoimme television päälle ja kanavaksi jokin ulkomainen uutiskanava (n. kymmenen minuuttia eka lennon jälkeen). Tunnelma oli hyvin epätodellinen.
Ensimmäisellä (edellisellä) Tallinnan-reissullani lensi Ranskassa se Concorde johonkin hotelliin/motelliin.
kuulin radiosta (NRJ tai vast. kanava) ja luulin vitsiksi kunnes kuulin uutiset samalta kanavalta. Onneksi olin melkein kotona - pysäkiltä melkein juoksujalkaa kotiin telkkarin ääreen ja ehdin näkemään kun toinen kone törmäsi.
Täältä sitten luin uutiset ja ihmiset keskustelivat ihan vauhkoina.
Nyt tuo tisuvauva lähti ekaluokalle:)
Näimme ensimmäiset kuvat pikaisesti televisiosta ja luulimme huonoksi tieteiselokuvaksi. Menimme uima-altaalle ja siellä vasta selvisi naapureilta, mitä päivän aikana oikeasti on tapahtunut.
Lähdin siitä heti meilailemaan entisille tutuille USAssa, oliko onnettomuudet koskettaneet heitä.
Siinä vaiheessa uutisissa sanottiin, että yksi kuollut toistaiseksi (kun kone törmäsi torniin)!?