APUA! Laparoskopiassa käyneet!!
Mikähän tarkoitus on, kun minulla on keskiviikkona ko. toimenpide. Huomenna pitää mennä sairaalaal. Lapussa lukee, että minulle on varattu aika naistentautien vuodeosastolta ja huomiseksi. Siinä lukee, että sairaalaan(tulo)päivä ja "tulon" yläpuolella lukee "käynti". Siis mikä tuon huomisen tulon/käynnin tarkoitus on???
Keskiviikolle, jolloin leikkaus on, ei ole ilmoitettu ollenkaan kellonaikaa. Ainoastaan paikka, mihin ilmoittautua (naistentautien poliklinikka).
Kommentit (17)
Mitä ihmettähän tämä on???
t. kummastunut ap
Se kyseli allergioista sun muista.
Sitten kävin fysioterapeutin tms ryhmäkäynnillä, jossa kerrottiin esim. miten sängystä kannattaa nousta leikkauksen jälkeen ja annettiin ohjeet sellaisen puhalluspullon käytöstä, jos leikkauskaasut (tai jotkut sellaiset) aiheuttaa kipuja poistuessaan.
sain mennä ihan omia aikojani labraan.
Voi olla että haluavat ultrata ensin tai jotain. Mulla oli ylimääräinen polikäynti ennen laparoskopiaa sitä varten, että leikkaava lääkäri sai suunnitella miten poisto tehdään. Mitä ne aikovat sulle tehdä?
Mitä katsovat? Tulopäivä on lapussa kuitenkin sulkeissa, niin ehkä päästävät käynnin jälkeen kotiin!? Toivottavasti! Saankohan leikkausajan vasta huomenna?
ap
yhteydessä.
Mitä katsovat? Tulopäivä on lapussa kuitenkin sulkeissa, niin ehkä päästävät käynnin jälkeen kotiin!? Toivottavasti! Saankohan leikkausajan vasta huomenna?
ap
Tuli muuten aika tyhmä kysymys mieleen. Eli tekeekö ne siellä huomenna jotain esim painelee mahaa tms. Minulla jäi höylä kylään, jossa oltiin yötä, enkä ole muistanut ostaa uutta. Nyt jos joudun housuja ottamaan pois, niin kyllä hävettää! Mietin, että pitäisikö äkkiä aamulla lähteä ostamaan uutta höylää, ette tarvitse hävetä...
ap
Mitä tarkoita kun kysyit, että mitä ne aikovat minulle tehdä? Sain vain ajan laparoskopiaan ja siinä on kaikki hoito-ohjeet leikkauksen jälkeen yms.
ap
Onko tarkoitus poistaa kysta tai tuumori, tehdäänkö laparoskopia koska diagnoosi on epäselvä, liittyykö se lapsettomuustutkimuksiin jne?
Laparoskopia on tähystystekniikka mutta ei vielä kerro sitä mikä leikkauksen tarkoitus on.
mutta kyllä olo on paljon varmenpi kun ei tarvitse hävetä itseään. Varsinkin kun muutenkin jännittää.
ap
Itse vahvasti ole epäillyt, että endoa on. Myös IVF:t tehnyt lääkäri toisesse kaupungissa, ei siis varsinaisesti oma lääkärini) on joka kerta sanonut, että näyttää ihan siltä. Kaikki muut vain ihmetelleet, että mitäs sinulla täällä on. Nyt sanoin, että asialle on tehtävä jotain ja tässä sitä ollaan. Selittämättömiä ollaan. Nyt pari kuukautta sitten tulin ensimmäistä kertaa raskaakis monien vuosien yrittämien jälkeen. Toivoisin niin kovasti, että sitä endoa tosiaan löytyy, etten ole vainoharhainen.
ap
että miksi vuodeosastopaikka? Jos haluavat vain kysellä allergioista ja ottaa muutamia kokeita tms.
ap
Itselleni tehtiin Porvoon sairaalassa päiväkirurgisena. Aamulla sisään ja iltapäivällä ulos.
Tein juuri positiivisen raskaustestin!!!!! Vuosia ja taas vuosia yritetty vauvaa. Ikinä ei ole edes yrittänyt tapahtu mitään. Pari kuukautta sitten sain alkionsiirrosta elämäni ensimmäisen plussa, joka selvisi minulle vasta siinä vaiheessa kun se jo vuoti pois. Nyt tein TOISEN positiivisen testin!!!!! Ja ihmeellisintä tässä on se, että se on täysin luomu!!!!!!!!!! En tideä mieten päin olisin :) No, laparoskopiaan en nyt menekkään, vaan veritestiin ihan muusta syystä :) :) :) !!!!!!!!!
ap
sieltä kaikki noi täällä kysymäsi kysymykset. Miten kukaan täällä voisi noihin tietää varmaa vastausta? Ootko vähän yksinkertainen?
Kirjoitin nuo viestit eilen illalla kun rupesin asiaa ihmettelemään. Että en ole mitenkään vajaa, kiitos vaan
ap
ja seuraavana päivänä toimenpiteeseen. Käytäntö riippuu sairaalasta.