Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

_Ehkä_ raskaana, ja pikkujoulut edessä.

Vierailija
12.11.2014 |

Elikkä saatan olla raskaana. Menkkojen pitäisi tosin alkaa vasta tän viikon lopulla tai ens viikon alussa. Mutta hätähousuna tein jo testin ja haalea positiivinen sieltä tuli. Perjantaina olisi työporukan pikkujoulut, ja siellä takuuvarmasti herättää kysymyksiä jos en mitään juo. Eli mitä keksin "alibiksi"?! Auttakee! Ja joo tiedän, saattaa olla myös kemiallinen raskaus.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miesvaltaisen alalla, meitä on kaksi naista ja kymmenen miestä toimistolla. Ja kaikki nämä vuodet jotka olen tuolla töissä ollut niin osallistunut lukuisiin "kinkereihin" ja aina käyttänyt alkoholia niissä ihan reippaasti.

Jos nyt yhtäkkiä olisinkin pikkujouluissa ihan vesilinjalla, niin tasan varmasti tuota kummasteltaisiin eli tuo "ei siihen mitään selitystä tarvita" -osasto ei toimisi ainakaan meillä. 

Eli täytyypä muistaa tuo Flagyl jos joskus on tarvetta olla limulinjalla - saisipa pojat kerrankin hiljaisiksi... :) 

Vierailija
22/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa on aina sama ongelma. Monet ei tajua ja ap ei kehtaa sanoa. Siis sitä että on olemassa myös muunlaisia ihmisiä ja muunlaisia pikkujouluja kuin että pönötetään iltapuvussa ja siemaillaan pari lasia viiniä. Vaan on myös sellaisia että koko työporukka, ap mukaanlukien, on odottanut jo kuukausia pikkujouluja, juomat on kimpassa tilattu Tallinnasta ja niistä haaveiltu yhdessä jo viikkoja, ja sit on aikomus olla kännissä kuin peikot. Ja kaikki tasan tietää ettei ap sylje kuppiin, aina on ensimmäisenä pöydällä tanssinut muinakin vuosina ja aamulla löytynyt sieltä pöydän alta..
(En siis puhu nyt erityisesti juuri tästä ap:stä)

Niin kyllä siinä vaan tarttee muille selittää jos ei juokaan. Ja kyllä sen muut huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ginger ale näyttää ihan siideriltä/oluelta tuopissa. Hyvää hämäykseen. Ja Ei se ole vaarallista ottaa hörppyä tai kahta alkumaljasta, jos siinä vaiheessa ei pääse vielä livistämään muiden katseiden alta.

Vierailija
24/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:18"]

Näissä keskusteluissa on aina sama ongelma. Monet ei tajua ja ap ei kehtaa sanoa. Siis sitä että on olemassa myös muunlaisia ihmisiä ja muunlaisia pikkujouluja kuin että pönötetään iltapuvussa ja siemaillaan pari lasia viiniä. Vaan on myös sellaisia että koko työporukka, ap mukaanlukien, on odottanut jo kuukausia pikkujouluja, juomat on kimpassa tilattu Tallinnasta ja niistä haaveiltu yhdessä jo viikkoja, ja sit on aikomus olla kännissä kuin peikot. Ja kaikki tasan tietää ettei ap sylje kuppiin, aina on ensimmäisenä pöydällä tanssinut muinakin vuosina ja aamulla löytynyt sieltä pöydän alta.. (En siis puhu nyt erityisesti juuri tästä ap:stä) Niin kyllä siinä vaan tarttee muille selittää jos ei juokaan. Ja kyllä sen muut huomaa.

[/quote]

Kuullostaa todellisilta WT-pikkujouluilta nämä! *huutonaurua*

Vierailija
25/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:20"]

Ginger ale näyttää ihan siideriltä/oluelta tuopissa. Hyvää hämäykseen. Ja Ei se ole vaarallista ottaa hörppyä tai kahta alkumaljasta, jos siinä vaiheessa ei pääse vielä livistämään muiden katseiden alta.

[/quote]

Alkumalja? Meillä pannaan konttorin sauna lämpimäksi ja aletaan tempoa bisseä, siideriä ja lonkeroa iltapäivästä. 

Vierailija
26/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin raskauteni on ollut alkuvaiheessa pikkujouluaikaan. Itse en todellakaan ymmärrä tätä ongelmaa. Olen mennyt pikkujouluihin, ottanut tarjotut juomat ja jättänyt ne yksinkertaisesti juomatta. Isoissa juhlissa on helppo lasi kädessä siirtyä porukasta toiseen ja jättää lasit lojumaan jonnekin. Intiimimmissäkin juhlissa löytyy hiljaisempia paikkoja, jonne lasi jättää (tai antaa puolisolle/luottoystävälle ja ottaa hänen tyhjä lasinsa). Baarissa olen käynyt tiskillä yksin ja hakenut alkoholittoman drinkin. 

Ainoa hankala tilanne, jonka keksin, olisi hienot illalliset, jossa joka ruokalajille olisi oma viininsä tms. 

Vierailija
28/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot alkuillasta ihan himona alkoholittomia juomia. Naurat paljon.

Sit yhtäkkiä teet katoamistempun ja laitat jollekin työkaverille viestin, että häippäsit himaan taksilla, kun tuli niin huono olo.

Vierailija
29/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla emätintulehdus. Fagyl comp puikkojen kanssa ei saa käyttää alkoa.

Vierailija
30/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:18"]

Näissä keskusteluissa on aina sama ongelma. Monet ei tajua ja ap ei kehtaa sanoa. Siis sitä että on olemassa myös muunlaisia ihmisiä ja muunlaisia pikkujouluja kuin että pönötetään iltapuvussa ja siemaillaan pari lasia viiniä. Vaan on myös sellaisia että koko työporukka, ap mukaanlukien, on odottanut jo kuukausia pikkujouluja, juomat on kimpassa tilattu Tallinnasta ja niistä haaveiltu yhdessä jo viikkoja, ja sit on aikomus olla kännissä kuin peikot. Ja kaikki tasan tietää ettei ap sylje kuppiin, aina on ensimmäisenä pöydällä tanssinut muinakin vuosina ja aamulla löytynyt sieltä pöydän alta.. (En siis puhu nyt erityisesti juuri tästä ap:stä) Niin kyllä siinä vaan tarttee muille selittää jos ei juokaan. Ja kyllä sen muut huomaa.

[/quote]

Kuullostaa todellisilta WT-pikkujouluilta nämä! *huutonaurua*

[/quote]

Eikun noi on just parhaita! Ollaan pari kertaan käyty konsernin järjestämissä "virallisissa" pikkujouluissa pönöttämässä puvut ja iltakoltut päällä, kuunneltu jonninjoutavia johdon horinoita, surkeaa stand up -koomikkoa ja bilebändiä, jonka tahdissa kukaan ei tanssi -  ja todettu, että ei todellakaan ole meidän juttu.

Mieluummin ollaan oman toimiston väellä: varataan saunatila, haetaan lähikaupasta kaljaa ja Alkosta pari viinitönkkää, tilataan ruoat, jaetaan lahjat, kettuillaan lämpimästi toisillemme, lähdetään paikalliseen yökerhoon (kaikki ei aina jaksa sinne saakka), tanssitaan pöydillä, vedetään kimpassa shotteja, käydään yhdessä kebabilla ja kimppatakseilla kotiin. Ja pari viikkoa naureskellaan kahvipöydässä illan sattumuksille, moniin palataan vuosienkin jälkeen. Hitsit, että mulla onkin kiva työporukka! :) 

Vierailija
31/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo rauhassa pari mietoa alkoholijuomaa. Sikiöllähän ei ole edes yhteistä verenkiertoa vielä jos kerta menkatkaan ei ole vielä myöhässä eli se alkoholi ei mene sikiölle kun sillä on se ruskuaispussi. Ymmärrän kyllä että perskännit voi tuntua pahalta ajatukselta vaikka olis tieto siitä että sikiö ei altistu alkoholille. 

Vierailija
32/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehtaat, niin kerrot olevasi Flagyl antibiootilla. Se aiheuttaa antabusreaktion. Määrätään mm. emättimen bakteeritulehdukseen.

Vierailija
33/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:27"]Tuota lääkekuuria mietin kanssa, mutta mikä kuuri se vois olla kun ei mua mikään ulkoisesti vaivaa; jos olis flunssaa tai jotain niin sepittäisin ehkä keuhkoputkentulehus/ -poskiontelontulehduskuurin...

-ap

[/quote]

Poskiontelo-/korva-/virtsatietulehdus menee heittämällä läpi, tarvittaessa googlaa joku vaivaasi sopivan antibiootin nimi, vahvuus ja annostus että voit sitten kysyjälle sen kertoa. Kunhan et oma-aloitteisesti heti mennessäsi ala selitellä juomattomuuden syystä yhtään mitään, sitten vasta kun joku huomaa ja/tai alkaa kysellä jotain.

Jos kyseessä on oma pullo mukaan -pikkujoulut, osta vaikka alkoholitonta olutta/sidua jonka kaadat heti mukiin ja hävität tölkin/pullon mahdollisimman pian pois käsistäsi.

Vierailija
34/51 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:30"]Ei jaksa näitä ääliöitä juttuja vuodesta toiseen! Jos et juo niin et, ei kuulu kenellekään!
[/quote]

No kuule, olin ystäväni häissä ja raskaus aivan alussa. Takana yksi keskenmeno eli en todellakaan halunnut vielä kertoa asiasta. En sanonut sanaakaan siitä, että en joisi, mutta niin vaan se huomattiin ja puolituttu nainen kovaan ääneen alkoi onnitella.

Kukaan ei miettisi tällaisia jos ihmiset olisivat fiksumpia. Juomattomuuden ei pitäisi kuulua kenellekään, mutta niin ääliöitä ihmiset tuntuvat olevan, että "alibia" on pakko miettiä.

Vierailija
35/51 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa, että tyhmä on aina se, joka asiaa ääneen ihmettelee.

Mä kuulun näihin, jotka ei ymmärrä tätä ongelmaa. Kuuluin ennen itse näihin "pöydillä tanssijoihin", ja loetin juomisen kuin seinään tultuani raskaaksi kolme vuotta sitten. En edelleenkään juo, sille ei vain ole tarvetta. Ei mulla koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Johtuneeko siitä, että mulla on tavallista fiksumpia tuttuja vai siitä, että voin tanssia pöydällä ihan selvinkin päin. Riippuu varmaan siitäkin siis millainen itse olet; jos pälyilet vain hiljaisena miettien sitä, kuinka moni nyt näkee ettet juo, et vaikuta ihmiseltä, jolla on kovin hauskaa selvin päin.

Sulle myös alkoholittomat voivat tosiaan toimia apuna. Jos ei nimittäin itsetunto kestä sanoa, ettet vaan halua juoda. Itsetunnostahan se tosiaan ainoastaan on kiinni, ei muusta.

Vierailija
36/51 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 07:47"]

Pitää muistaa, että tyhmä on aina se, joka asiaa ääneen ihmettelee. Mä kuulun näihin, jotka ei ymmärrä tätä ongelmaa. Kuuluin ennen itse näihin "pöydillä tanssijoihin", ja loetin juomisen kuin seinään tultuani raskaaksi kolme vuotta sitten. En edelleenkään juo, sille ei vain ole tarvetta. Ei mulla koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Johtuneeko siitä, että mulla on tavallista fiksumpia tuttuja vai siitä, että voin tanssia pöydällä ihan selvinkin päin. Riippuu varmaan siitäkin siis millainen itse olet; jos pälyilet vain hiljaisena miettien sitä, kuinka moni nyt näkee ettet juo, et vaikuta ihmiseltä, jolla on kovin hauskaa selvin päin. Sulle myös alkoholittomat voivat tosiaan toimia apuna. Jos ei nimittäin itsetunto kestä sanoa, ettet vaan halua juoda. Itsetunnostahan se tosiaan ainoastaan on kiinni, ei muusta.

[/quote]

On siinä sekin, että porukassa jossa muut juovat vesilinjalaista kavahdetaan, koska hän ei ole osa samaa porukkaa. Eli on yksi, joka ei ehkä heitä samalla tavalla vähän estottomampaa huumoria ja ikäänkuin on "valvojana" tilanteessa. Silloin on parempi jättäytyä pois ja antaa muiden nauttia rauhassa.

Vierailija
37/51 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 07:47"]

Pitää muistaa, että tyhmä on aina se, joka asiaa ääneen ihmettelee. Mä kuulun näihin, jotka ei ymmärrä tätä ongelmaa. Kuuluin ennen itse näihin "pöydillä tanssijoihin", ja loetin juomisen kuin seinään tultuani raskaaksi kolme vuotta sitten. En edelleenkään juo, sille ei vain ole tarvetta. Ei mulla koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Johtuneeko siitä, että mulla on tavallista fiksumpia tuttuja vai siitä, että voin tanssia pöydällä ihan selvinkin päin. Riippuu varmaan siitäkin siis millainen itse olet; jos pälyilet vain hiljaisena miettien sitä, kuinka moni nyt näkee ettet juo, et vaikuta ihmiseltä, jolla on kovin hauskaa selvin päin. Sulle myös alkoholittomat voivat tosiaan toimia apuna. Jos ei nimittäin itsetunto kestä sanoa, ettet vaan halua juoda. Itsetunnostahan se tosiaan ainoastaan on kiinni, ei muusta.

[/quote]

On siinä sekin, että porukassa jossa muut juovat vesilinjalaista kavahdetaan, koska hän ei ole osa samaa porukkaa. Eli on yksi, joka ei ehkä heitä samalla tavalla vähän estottomampaa huumoria ja ikäänkuin on "valvojana" tilanteessa. Silloin on parempi jättäytyä pois ja antaa muiden nauttia rauhassa.
[/quote]

Joo ei, ei tarvitse. Kuinka paljon alkoholi oikein säätelee sun elämää, jos juomattoman pitää lähteä seurastasi pois? :-D

Vierailija
38/51 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kylmänviileesti vaan alkoholittomia juomia ja sit kun joku rupee jurrissa kyselemään et mikset juo niin sanot että viimeksi kun joit niin sait paniikkikohtauksen etkä aio kännätä tänään. Saattaa tosin johtaa siihen että joudut vähän valehtelemaan mutta niin joutuisit silloinkin jos joku kyselis vaginatulehduksesta, kyllä ihmiset humalaspäissään puhuu vaikka serkkujen panemisesta.

Vierailija
39/51 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/51 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis se perinteinen selitys että sulla on päällä sellainen antibioottikuuri jonka aikana ei voi juoda? Entäs jos olisit kuskina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi