Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salakavala lihominen (miten se on mahdollista)

Vierailija
24.09.2021 |

Monesti ihmetellään, miten voi salakavalasti lihoa paljonkin. Minäpä kerron esimerkin:

Painoin vuonna 2006 71 kg (olin normaalipainon rajoissa). Painoni on aina hieman heilahdellut vaikka en ole muuttanut (huonoja) elintapojani tai liikuntatottumuksiani. Salaisuus on siinä, että painoa on aina tullut muutama kilo lisää ja sitten lähtenyt vastaavasti pois, kuitenkin niin että keskimäärin vähemmän lähtenyt kuin tullut. Vuosien saatossa vaatemallit ovat vaihtuneet ja vaatteiden koot huomaamatta kasvaneet. Eräänä vuonna painoin 80 kg, luulin sen olevan huippulukema. Sitten muutaman vuoden päästä meni rikki 90 kg.

Viime talvena painoin 99 kg ja ajattelin sen olleen huippujen huippu. Tunsin taas oloni kevyemmäksi ja ajattelin painon lähteneen tippumaan, kuten olikin. Nyt kuitenkin kesän jälkeen vaatteet kiristivät pahemman kerran. Kävin vaa'alla peläten 100 kg haamurajaa, ja se näytti 106 kg.

Viisitoista vuotta ja 35 kiloa.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka! Osta se nyt heti ja ala punnita itsesi aamupissan jäleen alastomana ja tyhjällä vatsalla!

Sitäpaitsi salakavalasti se ei tapahdu, sillä jo 5 kiloa lisää tuntuu vaatteissa! Eli olet sulkenut tahallasi silmäsi siitä, että housujen vetoketju ei mene kiinni ja että pusero kiristää!! Näitä satuja ei tänne tarvitse tulla kertomaan!

Vierailija
2/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää farkkuja, jos on tapana salakavalasti kerätä painoa. Kyllä huomaa, kun alkaa puristamaan.

Yleensä nämä pallerot kulkevat trikoissa ja verkkareissa. Ne kannattaa pitää vain koti- tai urheiluvaatteina. Ei tule salaa kiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, käytän vielä yli 15 vuotta sitten ostettuja vaatteita.

Huomaisin kyllä jos lihoisin.

Vierailija
4/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole minusta salakavalaa lihomista. Olet lihonut koko ajan lisää ja ollut siitä tietoinen, mutta päättänyt olla piittaamatta vaikka vaaka on koko ajan näyttänyt lisää painoa.

Vierailija
5/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakavalaa on se, että töissä on ns vähän stressiä ja kahden kuukauden päästä lomamatkalla huomaat, että mekko ei mene enää päälle.

Kotona menet vaa'alle ja toteat +8 kiloa.

En syönyt stressiin, ennemminkin jätin syömättä. Mutta kun vetää pari kertaa pitsaa viikossa ynnättynä stressihormonien vaikutukseen...

Vierailija
6/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi peili?

Kannattaa hankkia ja mielellään sellainen kokovartalopeili.

Vierailija
7/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salakavalaa on se, että töissä on ns vähän stressiä ja kahden kuukauden päästä lomamatkalla huomaat, että mekko ei mene enää päälle.

Kotona menet vaa'alle ja toteat +8 kiloa.

En syönyt stressiin, ennemminkin jätin syömättä. Mutta kun vetää pari kertaa pitsaa viikossa ynnättynä stressihormonien vaikutukseen...

Siis vetää pari kertaa viikossa pitsaa ja ihmettelee, kun paino nousee 🙄

Tuskin olivat viikon ainoat ateriat ja anna kun arvaan, että teet toimistotyötä etkä liiku.

Joo, mistä ihmeestä nää kilot on tullu. Stressihormonit voit kyllä unohtaa. Kyllä se on ne huonot ruokailut.

Vierailija
8/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapäiväkirja.

Jos taipumusta on, niin ainoa keinoa on muuttaa tavat.

Nuorena kilot ei karttuneet, joten kuvittelin että olen niitä joita on siunattu vilkkaalla aineenvaihdunnalla. No enpä ollut.

Jos haluan pysytellä näissä mitoissa (normaalipainossa, mutta melko ylärajalla) niin kirjaan päivän kalorit puhelimen äppiin.

Ihan päivittäin joudun myös tekemään valintoja, joissa sanon EI. En syö tuota, en syö enempää, en osaa toista palaa kakkua. Mutta syön kyllä kakkua, jos on joku kakkua vaativa tilaisuus. Ja silloin syön ja nautin (paitsi jos kakkua on pahaa, niin sitten en. Elämä on liian lyhyt pahaan kakkuun)

Vierailija
9/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaatteiden koot huomaamatta kasvaneet" Ei. Ei ne kasva huomaamatta. Kyllä sä ihan tiedostaen olet ostanut isompaa kokoa. Ei tuossa mitään salakavalaa ole. Huomaahan sen normaali ihminen heti jos on tullut painoa kaksikin kiloa lisää, housut puristaa. 

Vierailija
10/93 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, käytän vielä yli 15 vuotta sitten ostettuja vaatteita.

Huomaisin kyllä jos lihoisin.

Olen hyvin hankalan mallinen, aina ollut hieman tasapaksu (kun olin alipainoinenkin). Minulla on edelleen 15v sitten ostettuja vaatteita, paidoissahan sitä ei edes huomaa, farkuissa nappi kiristää. Ja painoa on kuitenkin tullut melkein 20kg lisää. No, laihduin yli 10 kiloa ja ilahtuneena ajattelin, että voin sitten ostaa uusia pienempia vaatteita - ja pöh, samaa kokoa olisi pitänyt edelleen olla. Jätin ostamatta ja kaivoin niitä 15+ vanhoja vaatteita käyttöön.

Vierailija
11/93 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on itseä helppoa tavallaan huijata. Olen kans lihonut sen jälkeen kun muutettiin miehen kans yhteen yli 30kg. Tottakai sitä jokainen tietää asian mutta se on helppoa unohtaa .

Vierailija
12/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä on itseä helppoa tavallaan huijata. Olen kans lihonut sen jälkeen kun muutettiin miehen kans yhteen yli 30kg. Tottakai sitä jokainen tietää asian mutta se on helppoa unohtaa .

Its okay.

Vierailija
13/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä vyötä? Siitähän huomaa jos se ei enää mahdu entiseen reikään. Helppohan se on "huomaamatta" paisua, jos käyttää venyviä vaatteita. Olen kohta nelikymppinen mies, mutta olen samankokoinen kuin parikymppisenä.

Vierailija
14/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se virallinen selitys menee. Itsellä tuumakoko farkuissa on kasvanut yhdellä teini-iästä ja pysynyt täsmälleen samana 20+ vuotta.

Vierailija
15/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat pehmeältä.... :)

Vierailija
16/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon tähän "salakavaluuteen". Olen itse pienikokoinen, jopa laiha. Puolisoni on tukevoitunut parisuhteemme aikana, yhtä rakas hän silti on. Olen kyllä hänen terveydestä huolestunut. Tuntuu ettei hän itse huomaa kilojen kertymistä tai sitä että hän syö liikaa. Vitsailee kiloistaan. Haluaisi olla paremmassa kunnossa mutta aina löytyy joku syy herkutella tai olla lähtemättä lenkille. Jotenkin tuntuu että lääkäreilläkin on vaikeuksia sanoa ylipainoiselle potilaalle että pitäisi liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin. Minulle on parin vuoden aikana määrätty jumppaa, kuntosalia, sauvakävelyä ja sitä että pitää olla liikunnallinen esimerkki lapselle. Tosiasia taitaa kuitenkin olla se että olen lenkkeillyt ja pyöräillyt kehoni ylikuntoon ja luut näkyvät kun syöminen on jäänyt liian vähälle :(

Vierailija
17/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähemmän ja lähdet liikkumaan, juoksu on parasta painonpudottajalle.

Vierailija
18/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin samalla tavalla. Mutta ei se mitenkään salakavalasti tapahtunut. Kyllä mä huomasin että vaatekoot vaihtui ja paisuin. Lihoin vain 15kg kylläkin.

Ainoa mysteeriksi jäänyt asia oli, että miksi. En muuttanut elintapojani ollenkaan. Paitsi että jätin e-pillerit pois. Mutta pilleritkin yleensä lihottaa niin en tiedä oliko sekään syy painonnousuun. Ja edelleen on se 15kg vyötäröllä.

Vierailija
19/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tuossa oli se salakavaluus? Se, että huomaa lihoneensa ja päättää olla välittämättä siitä kerta toisensa jälkeen on ihan vaan rehellistä itsepetosta.

Vierailija
20/93 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuntee vatsaan kertyneet muutamatkin kilot. Istuessa tuntee ja näkee makkarat. Ei rasva yllättäen ilmesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi