Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni muu aikoo jatkaa maskin käyttöä, vaikka suositus poistuisi?

Vierailija
24.09.2021 |

Itse ainakin aion jatkaa, en tiedä vielä kuinka pitkään. Mahdollisesti loppuikäni tai sitten esimerkiksi vielä vuoden tai kaksi. Ihannetilanne minusta olisi, että maskeja käytettäisiin, kunnes koronavirus on kokonaan kadonnut maapallolta.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihannetilanne minusta olisi, että maskeja käytettäisiin, kunnes koronavirus on kokonaan kadonnut maapallolta.

Eipä paljon kannata odotella viruksen katoamista. Ei se mihinkään katoa näillä näkymin.

Vierailija
102/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän maskin helvettiin heti kun mahdollista. Töissä pakko pitää. Saatan puhua monta tuntia putkeen maski päällä: kurkku kuivuu vaikka välillä joisikin vettä, ja seuraavana päivänä ääni on paineessa. En koe, että maskeista on mitään hyötyä, kun lähes kaikki käyttävät niitä väärin: ei pestä käsiä kun maski laitetaan kasvoille tai otetaan pois. Otetaan maski taskusta rytistettynä ja laitetaan se takaisin. Kertakäyttömaskeja käytetään useamman kerran. Kun sitä ei tarvitse, se lasketaan leuan alle. Jos maski ei istu, sitä nostellaan koko ajan keskiosasta takaisin nenälle. Yritän itse käyttää maskia parhaani mukaan oikein, mutta kun ei kukaan muu välitä, niin olen väsynyt itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käyttänyt rättiä naamalla pitkään aikaan,ihanaa kun voi hengittää vapaasti,ihmisten hysteria on typerää kun eivät noudata edes turvaväliä, käsien pesua yms,luulevat että pelkkä halpis maski suojaa ,kaiken lisäksi jos ottavat sen vähäksi aikaa pois,niin pistävät sen leuan alle ja takas naamalle,vaikka sitä ei voisi käyttää kun käynyt leuan alla.

Vierailija
104/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan maskin käytön samalla sekunnilla, kun suositus poistuu. Toivon, että maskipakko töissäkin poistuisi... Ei varmaan poistu koskaan... Olen töissä sosiaalialalla ja asiakkaat ovat pääosin perusterveitä aikuisia ja lapsia. Silti varmaan maskipakko jatkuu yhtä kauan, kun niilläkin SoTe alan ihmisillä, jotka työskentelevät riskiryhmien kanssa. Tyhmältä tuntuu

Vierailija
105/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita? 

Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.

Juuri tuollaisen itkkyyden vuoksi korona leviää. Meidän kaikkien pitäisi suojata muita maskeillamme. Milloin tajuatte, että eivät ne rokotteet tässä koronataistelussa mitään auta? Itsekin kyllä otin rokotteet, kun käskettiin, mutta en todellakaan luota niiden tehoon. Maski on ainoa koronatoimi, jonka uskon auttavan. Mikään muu ei vaan yksinkertaisesti VOI tehota koronaan - miten muka voisi? Sano yksikin syy, miten muka sinun itseesi ottama rokote suojelee muita? Sinun pärskeesi ja roiskeeesi levittävät koronaa edelleen - ajattele, kuinka monta tartutat vuoden aikana! Mutta JOS sinulla on maski, et voi tartuttaa KETÄÄN, muut ovat täysin suojassa, kun vaan tunnollisesti pidät sitä maskia.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Jos puhutaan kirurginmaskista, se suojaa parhaiten suorilta pärskeiltä. Viruksilta se suojaa vähän, ne läpäisevät maskin.

Jokainen meistä saa koronatartunnan jossain vaiheessa. Käytän maskia, mutta en usko että se olisi mikään taika koronaa vastaan.

Se vähentää viruskuormaa ja siten keventää taudin sairastamista.

Vierailija
106/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita? 

En, inhoan kaikkea ulkokultaisuutta ja oman hyveellisyyden viestimistä ulkoisesti.

Tämä! Ihan kuin maskien pitäjät ja rokotteen ottajat oikeasti ajattelisivat muita kuin itseään:D turha valehdella että suojelisi muita,historia on opettanut että harva ihminen haluaa toiselle osapuolelle mitään hyvää!

Vierailija
107/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maskit on nykyajan uskonto. niidenkään hyötyä ei voi todistaa, eikä toisaalta hyödyttömyyttäkään. eli kaikki on puhtaasti uskon asiaa. ja vaikeina aikoina ihmiset ovat kautta aikain etsineet uskonnoista turvaa.

eli ehkä maskit - vaikka oikeasti olisivatkin ihan huuhaata - ovat psykologisesti monelle tärkeitä.

Vierailija
108/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadun koronatartunnan vakavuus on pitkälti riippuvainen siitä, minkä verran niitä viruksia hengityksen mukana sisäänsä hönkii. 

It's been about inhalation dose from day 1.  We have not kept our eye on the ball. Critical pre-vaccination. Critical post-vaccination. Been writing & speaking about this for nearly 20 months. Reducing inhalation dose is a must. https://twitter.com/CorsIAQ/status/1439386096148779011

Vierailija
109/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette käytä maskia, eikö se tunnu teistä luonnottomalta? Itse koen, että maskin kanssa on paljon luontevampi ja mukavampi olla kuin ilman. Nyt en edes käsitä, miten olen joskus voinut liikkua ilman. Tuntuu jotenkin väärältä ja luonnottomalta, ettei kasvojen päällä olisi mitään peitettä.[/quot

Jos rokotevastaiset viestit tulee Pietarista niin tuliko tämä nyt Kabulista?

Vierailija
110/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskiton kirjoitti:

Oletteko te niitä lihavia sohvaperunoita, jotka ette harrasta hikiliikuntaa? Eihän maskia lenkillä voi käyttää. Tai voi, kuten teistä hulluimmat ovat jo osoittaneet.

Miksi jättäisin maskin pois lenkillä? En todellakaan halua a) levittää koronaa, b) antaa vaikutelmaa vastuuttomuudesta ja siitä, etten suojelisi muita. Maski naamalla viestitän, että suojelen kaikkia muita ihmisiä pöpöiltäni, pärskeiltäni, roiskeiltani yms.  Maskini viestittää, että olen vastuullinen kansalainen joka noudattaa annettuja ohjeita.

Siis mitä vittttua? Kuka käyttää maskia lenkillä? Aika päästään sekaisin saa olla. Ja ei se maski estä virusten läpipääsyä.

Vierailija
111/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiinnosta yhtään tuntemattomien suojelu.

Vierailija
112/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken tän vouhotuksen keskellä on hyvä muistaa, että tutkimukset ovat ennemminkin todistaneet maskien hyödyttömyyden kuin hyödyllisyyden.  maskien "teho" on ihan vaan joukkomutuilua

Vierailija
113/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette käytä maskia, eikö se tunnu teistä luonnottomalta? Itse koen, että maskin kanssa on paljon luontevampi ja mukavampi olla kuin ilman. Nyt en edes käsitä, miten olen joskus voinut liikkua ilman. Tuntuu jotenkin väärältä ja luonnottomalta, ettei kasvojen päällä olisi mitään peitettä.[/quot

Jos rokotevastaiset viestit tulee Pietarista niin tuliko tämä nyt Kabulista?

Kaikki eivät pidä meikkaamisesta tai osaa meikata. Onhan se ollut helpotus kun on saanut kerrankin olla rauhassa ilman sosiaalista painetta täyteen meikkiin vuodenpäivät.

Vierailija
114/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käyttänyt rättiä naamalla pitkään aikaan,ihanaa kun voi hengittää vapaasti,ihmisten hysteria on typerää kun eivät noudata edes turvaväliä, käsien pesua yms,luulevat että pelkkä halpis maski suojaa ,kaiken lisäksi jos ottavat sen vähäksi aikaa pois,niin pistävät sen leuan alle ja takas naamalle,vaikka sitä ei voisi käyttää kun käynyt leuan alla.

Tämä pyyhkii ainakin oman ymmärryksen yli, ettei voi edes metrin hajurakoa pitää jonossa. Miten ihmeessä tällainen voi olla niin monelle täysin ylivoimainen tehtävä?

Vierailija
115/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.

Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.

Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.

Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.

Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?

Ne, joille korona on haitallinen, niin he ovat voineet hakea rokotteensa jo pitkään! Ei ole minun ongelmani, jos eivät ole sitä tehneet! On sitäpaitsi vahvaa näyttöä siitä, että kaksi rokoteannosta suojaa lähes täydellisesti myös riskiryhmäläisiä esim. tehohoidolta. Suomessa kun tehohoitoon on joutunut vain muutama täysin rokotettu.

Toiseksi, miksi sellaiset ihmiset tieten tahtoen pyörivät korkeamman tartuntariskin paikoissa, joille korona on haitallinen?

Kolmanneksi, ennen koronaakin tiettyjä vakavia sairauksia sairastavat joutuivat ihan itse huolehtimaan suojaamisestaan. Miksi nyt pitäisi olla toisin?

Kaikki eivät pysty ottamaan rokotetta terveyssyistä ja kaikki eivät saa terveyssyistä riittävää rokotussuojaa kahdesta rokotteesta. Riskiryhmäläiset pysyttelevät enimmäkseen kotona, mutta harva heistäkään ei joudu käymään lääkärissä jne. tai hoitamaan pakollisia asioita paikan päällä.

ohis

Niitä, jotka eivät voi terveyssyistä ottaa rokotetta, on oikeasti todella vähän ja heistäkin valtaosa on aivan muualla kuin ihmisten ilmoilla pyörimässä. Esim. hoitolaitoksissa tai sairaaloissa vakavan sairauden vuoksi hoidettavina.

Nimenomaan näin. Mutta ilmeisesti valtava joukko suomalaisia on juuri sairastunut polyetyleeniglycoli-allergiaan.

Tanskassa on hiukan enemmän ihmisiä kuin Suomessa; 30:llä henkilöllä on todellinen vasta-aihe olla kokonaan ottamatta rokotetta.

Muille se saadaan kyllä sopimaan esim. vakavien muiden tautien hoitoon ja lääkitykseen sopivasti ajoittamalla.

Vierailija
116/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkan käyttöä.

Vierailija
117/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan käyttöä. Olen käyttänyt jo yli 10v flunssakausina maskia julkisissa ahtaissa tiloissa kuten bussissa tai ruuhka-aikaan kaupassa, miksi siis lopettaisin nytkään?

Olen todella huono sairastamaan mitään tauteja, jokainen flunssa on 40 astetta kuumetta viikon verran kaikkine oireineen, jokainen vastatauti samoin. Edelliset noro ja influenssa sairastettiin sairaalassa tiputuksessa. Viiteen vuoteen en ole ollut edes pikkunuhassa, joten tiedän että maskista on ollut kohdallani todistettua hyötyä jo aiemmin, joten minun  ei tarvinnut arpoa koronankaan kanssa että suojaanko itseäni vai en. 

Vierailija
118/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Tanskassa, jossa maskipakko poistui kesäkuun puolivälissä, jolloin lähestulkoon kaikki luopuivat maskista, ja maata avattiin huomattavasti Suomea enemmän, ihan kaikki rajoitukset poistuivat syyskuun alussa. Isoja juhlia on järjestetty, on konsertteja jne. Lentokoneet etelään ovat täynnä ja ihmiset elävät kuten ennenkin.

Ja mitä on tapahtunut? Tartuntaluvut ovat laskeneet koko ajan, sairaalassa on tällä hetkellä n. 80 ihmistä..

Vierailija
119/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.

Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.

Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.

Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.

Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?

Ne, joille korona on haitallinen, niin he ovat voineet hakea rokotteensa jo pitkään! Ei ole minun ongelmani, jos eivät ole sitä tehneet! On sitäpaitsi vahvaa näyttöä siitä, että kaksi rokoteannosta suojaa lähes täydellisesti myös riskiryhmäläisiä esim. tehohoidolta. Suomessa kun tehohoitoon on joutunut vain muutama täysin rokotettu.

Toiseksi, miksi sellaiset ihmiset tieten tahtoen pyörivät korkeamman tartuntariskin paikoissa, joille korona on haitallinen?

Kolmanneksi, ennen koronaakin tiettyjä vakavia sairauksia sairastavat joutuivat ihan itse huolehtimaan suojaamisestaan. Miksi nyt pitäisi olla toisin?

Kaikki eivät pysty ottamaan rokotetta terveyssyistä ja kaikki eivät saa terveyssyistä riittävää rokotussuojaa kahdesta rokotteesta. Riskiryhmäläiset pysyttelevät enimmäkseen kotona, mutta harva heistäkään ei joudu käymään lääkärissä jne. tai hoitamaan pakollisia asioita paikan päällä.

ohis

Jep ja juuri siksi käytän ffp3-hengityssuojainta, kun joudun käymään lääkärissä tai hoitamassa pakollisia asioita paikan päällä. Mulle on aivan sama, käyttävätkö muut ihmiset maskai vai eivät. 

Aloittajan kysymykseen: lopetan ffp3-hengityssuojainten käytön, kun sytostaattihoitoni loppuu. 

t. kahdesti rokotettu riskiryhmäläinen

Vierailija
120/131 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa, kioskeissa jne.on nytkin rykijöitä ja yskijiä samassa jonossa. Maskin käyttö ja käsien pesu on ehkäissyt muitakin tautiepidemioita huomattavasti ja on siis järkevää ilman koronaakin.