Kuinka moni muu aikoo jatkaa maskin käyttöä, vaikka suositus poistuisi?
Itse ainakin aion jatkaa, en tiedä vielä kuinka pitkään. Mahdollisesti loppuikäni tai sitten esimerkiksi vielä vuoden tai kaksi. Ihannetilanne minusta olisi, että maskeja käytettäisiin, kunnes koronavirus on kokonaan kadonnut maapallolta.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita?
Miksi minun pitäisi "suojella" muita? Oletko sinä valmis ottamaan minulta poskeen tai silittelemään minua, tehdäkseni oloni mukavaksi? Et ole. En käytä maskia koska et tee minulle mitään.
Väärin - käytän maskia ja pelastan sillä juuri sinun elämäsi!
Pelastat elämäni? Luuletko olevasi Jeesus? En tarvitse sinun "pelastuksiasi".
No, maskeja käyttävät ihmiset kuitenkin pelastivat tämänkin kansakunnan koronalta. Italian kaltaiset joukkokuolemat, ruumisrekat ja arkkupinot olisivat muuten olleet totisinta totta. Vältyimme kaikelta tältä vain, koska käytimme maskeja. Ja nyt rajoituksia voidaan purkaa vain siksi, että käytimme ja käytämme maskeja. Ajatelkaa, jos ei olisi ollut maskeja! Meillä olisi tuhansia, ehkä miljoonia kuolleita, eikä yhteiskuntaa voisi ikinä avata. Tässä yksi syy, miksi maskisuositusta ei pitäisi ikinä lopettaa. Koronapendemia voi alkaa uudestaan.
Höpö höpö. Vuosi sitten kukaan ei käyttänyt maskeja ja koronatilanne oli silloin paljon parempi Suomessa. Maskien laajamittaisen käytön aloitus näyttää pikemminkin korreloivan kohonneiden koronatilastojen kanssa.
Jatkan käyttämistä, koska olin kuolemassa syöpään, minulle on tehty elinsiirto enkä halua infektioita.
Matkustan töihin bussilla, jossa on mm. maskittomia työläispersuja ja runsaslapsisia ja perheitä, joissa vanhempi ei käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita?
Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.
Maskia on helppo käyttää oikein.
Mutta valtaosa ei siltä käytä sitä oikein. Esim. maskin laittaminen taskuun ja sen uudelleenkäyttäminen tai maskin laittaminen ruokailun ajaksi pöydän reunalle ja sen uudelleenkäyttäminen ei ole käyttämistä oikein. Myöskään se ei ole maskin käyttämistä oikein, että jatketaan sama maski naamalla, vaikka se maski olisi jo kostunut.
Onko tästä muka jotain oikeaa tilastoa kuinka.moni käyttää väärin. Itse en ainakaan tee virheitä maskin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.
Mutta valtaosa ei siltä käytä sitä oikein. Esim. maskin laittaminen taskuun ja sen uudelleenkäyttäminen tai maskin laittaminen ruokailun ajaksi pöydän reunalle ja sen uudelleenkäyttäminen ei ole käyttämistä oikein. Myöskään se ei ole maskin käyttämistä oikein, että jatketaan sama maski naamalla, vaikka se maski olisi jo kostunut.
Onko tästä muka jotain oikeaa tilastoa kuinka.moni käyttää väärin. Itse en ainakaan tee virheitä maskin kanssa.
Yle uutisoi aiheesta joskus viime talvena ja muistaakseni siinä sanottiin, että jotain yli 90% vastaajista sanoi laittavansa maskin taskuun ja käyttävänsä sitä uudelleen.
Ainakin Oulussa maskisuositus poistui jo tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi "suojella" muita? Oletko sinä valmis ottamaan minulta poskeen tai silittelemään minua, tehdäkseni oloni mukavaksi? Et ole. En käytä maskia koska et tee minulle mitään.
No, maskeja käyttävät ihmiset kuitenkin pelastivat tämänkin kansakunnan koronalta. Italian kaltaiset joukkokuolemat, ruumisrekat ja arkkupinot olisivat muuten olleet totisinta totta. Vältyimme kaikelta tältä vain, koska käytimme maskeja. Ja nyt rajoituksia voidaan purkaa vain siksi, että käytimme ja käytämme maskeja. Ajatelkaa, jos ei olisi ollut maskeja! Meillä olisi tuhansia, ehkä miljoonia kuolleita, eikä yhteiskuntaa voisi ikinä avata. Tässä yksi syy, miksi maskisuositusta ei pitäisi ikinä lopettaa. Koronapendemia voi alkaa uudestaan.
Höpö höpö. Vuosi sitten kukaan ei käyttänyt maskeja ja koronatilanne oli silloin paljon parempi Suomessa. Maskien laajamittaisen käytön aloitus näyttää pikemminkin korreloivan kohonneiden koronatilastojen kanssa.
Kyllä jo vuosi sitten käytettiin maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItä maskin käyttäjät peittelee, häpeääkö ne ulkonäköään.
Ei vaan me SUOJELEMME MUITA, miten tätä nyt on vaikea käsittää. Ja lisäksi maskilla viestitämme sitä, että suojelemme muita.
Luuletko, etten itse osaa suojella itseäni riittävillä tavoilla? Luuletko, etten osaa esim. hakeutua rokotettavaksi?
Ihan pikkuvauvoissakin on niitä, joilla on immuunipuutteita jonkun syyn vuoksi. Pikkulapsilla on tauteja, joihin joutuu syömään immuniteettia lamaavaa lääkitystä. Tämä suojeluasia koskee muitakin luin perusterveitä aikuisia. Kuinka itsekeskeinen ihminen voi olla, ettei tajua olevan varsin suojattomassa tilanteessa olevia pikkuisiakin? Puhumattakaan sitten nuorista ja aikuisista.
Lasten terveydestä huolehtiminen kuuluu heidän vanhemmilleen. Ja kuinka tyhmä ihminen voi olla, että tieten tahtoen vie sellaisen lapsen kohonneen tartuntariskin paikkaan, jos lasta pitää tartunnalta erityisesti varjella? Sitten syyttelee muita, vaikka ihan itsellään olisi peiliin katsomisen paikka.
Koulut ja päiväkodit, jos mitkä ovat korkean tartuntariskin paikkoja eli lapset olisi parempi pitää kotona varsinkin, kun meillä on päätetty olla suojelematta heitä oikein mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan aio käyttää maskia kun joskus LOPULTAKIN siitä vapauduttaisiin. Ihan turha kapistus, ei suojaa muita eikä käyttäjää. Töissä (siivousala) helvetillistä käyttää maskia!
Ai jaa? Minä myös siivousalalla ja tykkään kovasti käyttää maskia, koska se suojaa pölyltä. Ei aivastuta edes mopin putsaus. Olisi kyllä kiva jatkaa pandemian jälkeenkin sellaisissa kohteissa, joissa on paljon pölyä. En vaan tiedä, mitä asiakkaat siitä ajattelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle uutisoi aiheesta joskus viime talvena ja muistaakseni siinä sanottiin, että jotain yli 90% vastaajista sanoi laittavansa maskin taskuun ja käyttävänsä sitä uudelleen.
Ei siinä kuulkaa alapeukutukset auta karun todellisuuden edessä.
https://yle.fi/uutiset/3-11843635
"Raha, ympäristö ja sosiaalinen paine – tuhannet suomalaiset kertoivat Ylelle, miksi eivät käytä maskeja oikein vaan valitsevat "taskumaskin""
"Yle kysyi maskin käytöstä verkkosivuillamme julkaistussa jutussa ja vastauksia tuli yhteensä 6 198. Miltei 94 prosenttia vastanneista kertoi käyttäneensä kasvomaskia joskus tietoisesti väärin."
"Syyt siihen, miksi maskia käytettiin tietoisesti väärin, olivat hyvin samankaltaisia.
Ihmiset kertoivat olevansa väsyneitä maskin käyttöön, eikä niiden tehoon uskota. Myös maskien hinta vaikuttaa siihen, ettei niitä haluta vaihtaa niin usein kuin oikeasti olisi tarpeen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti tarttuvammat variantit, kuten nykyinen delta ja koronasuojaustoimien löysääminen muuttivat tilanteen, joten maskeilla on syytäkin suojautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.
Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.
Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.
Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.
Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?
Ne, joille korona on haitallinen, niin he ovat voineet hakea rokotteensa jo pitkään! Ei ole minun ongelmani, jos eivät ole sitä tehneet! On sitäpaitsi vahvaa näyttöä siitä, että kaksi rokoteannosta suojaa lähes täydellisesti myös riskiryhmäläisiä esim. tehohoidolta. Suomessa kun tehohoitoon on joutunut vain muutama täysin rokotettu.
Toiseksi, miksi sellaiset ihmiset tieten tahtoen pyörivät korkeamman tartuntariskin paikoissa, joille korona on haitallinen?
Kolmanneksi, ennen koronaakin tiettyjä vakavia sairauksia sairastavat joutuivat ihan itse huolehtimaan suojaamisestaan. Miksi nyt pitäisi olla toisin?
Kaikki eivät pysty ottamaan rokotetta terveyssyistä ja kaikki eivät saa terveyssyistä riittävää rokotussuojaa kahdesta rokotteesta. Riskiryhmäläiset pysyttelevät enimmäkseen kotona, mutta harva heistäkään ei joudu käymään lääkärissä jne. tai hoitamaan pakollisia asioita paikan päällä.
ohis
Niitä, jotka eivät voi terveyssyistä ottaa rokotetta, on oikeasti todella vähän ja heistäkin valtaosa on aivan muualla kuin ihmisten ilmoilla pyörimässä. Esim. hoitolaitoksissa tai sairaaloissa vakavan sairauden vuoksi hoidettavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan me SUOJELEMME MUITA, miten tätä nyt on vaikea käsittää. Ja lisäksi maskilla viestitämme sitä, että suojelemme muita.
Luuletko, etten itse osaa suojella itseäni riittävillä tavoilla? Luuletko, etten osaa esim. hakeutua rokotettavaksi?
Ihan pikkuvauvoissakin on niitä, joilla on immuunipuutteita jonkun syyn vuoksi. Pikkulapsilla on tauteja, joihin joutuu syömään immuniteettia lamaavaa lääkitystä. Tämä suojeluasia koskee muitakin luin perusterveitä aikuisia. Kuinka itsekeskeinen ihminen voi olla, ettei tajua olevan varsin suojattomassa tilanteessa olevia pikkuisiakin? Puhumattakaan sitten nuorista ja aikuisista.
Lasten terveydestä huolehtiminen kuuluu heidän vanhemmilleen. Ja kuinka tyhmä ihminen voi olla, että tieten tahtoen vie sellaisen lapsen kohonneen tartuntariskin paikkaan, jos lasta pitää tartunnalta erityisesti varjella? Sitten syyttelee muita, vaikka ihan itsellään olisi peiliin katsomisen paikka.
Koulut ja päiväkodit, jos mitkä ovat korkean tartuntariskin paikkoja eli lapset olisi parempi pitää kotona varsinkin, kun meillä on päätetty olla suojelematta heitä oikein mitenkään.
Niin, kyllö vauvoillakin olisi hyvä olla maskit. Miksiköhän Suomessa ei lapsille laiteta maskeja?
Lääkärilehti: FFP-maski suojaa koronalta terveydenhuollossa: ”Suomalaistutkimuksen mukaan FFP2- ja FFP3-hengityssuojaimet ehkäisivät kaikki tartunnat terveydenhuollon henkilökunnalla. Kirurgista maskia käyttäneet saivat tartuntoja. Tutkimus tehtiin HUS:ssa ensimmäisen korona-aallon aikana.
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/uutiset/tuore-suomalaistutkimus-f…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.
Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.
Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.
Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.
Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?
Ne, joille korona on haitallinen, niin he ovat voineet hakea rokotteensa jo pitkään! Ei ole minun ongelmani, jos eivät ole sitä tehneet! On sitäpaitsi vahvaa näyttöä siitä, että kaksi rokoteannosta suojaa lähes täydellisesti myös riskiryhmäläisiä esim. tehohoidolta. Suomessa kun tehohoitoon on joutunut vain muutama täysin rokotettu.
Toiseksi, miksi sellaiset ihmiset tieten tahtoen pyörivät korkeamman tartuntariskin paikoissa, joille korona on haitallinen?
Kolmanneksi, ennen koronaakin tiettyjä vakavia sairauksia sairastavat joutuivat ihan itse huolehtimaan suojaamisestaan. Miksi nyt pitäisi olla toisin?
Kaikki eivät pysty ottamaan rokotetta terveyssyistä ja kaikki eivät saa terveyssyistä riittävää rokotussuojaa kahdesta rokotteesta. Riskiryhmäläiset pysyttelevät enimmäkseen kotona, mutta harva heistäkään ei joudu käymään lääkärissä jne. tai hoitamaan pakollisia asioita paikan päällä.
ohis
Riskiryhmäläisiä käy päiväkodissa, koulussa, opiskelee ja käy töissä. He ovat tavallisia ihmisiä, joilla on vakava perussairaus ja se altistaa heidät koronalle. Ei hyvin hoidettu vakavakaan perussairaus tee ihmisestä oppimis- tai työkyvytöntä. Ei myöskään ole oikein painostaa heitä erakoitumaan. Erityisen julmaa korona-aikana on ollut riskiryhmäläisten painostaminen kotiin, yhteiskunnasta syrjään ja heidän epäinhimillistämisensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä, että vuosi sitten Suomessa oli Deltaa kiltimpi variantti liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolta kysyit, mutta jos olet komea mies, ottaisin sinulta mielelläni poskeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Ylen kyselyyn vastanneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan aio käyttää maskia kun joskus LOPULTAKIN siitä vapauduttaisiin. Ihan turha kapistus, ei suojaa muita eikä käyttäjää. Töissä (siivousala) helvetillistä käyttää maskia!
Ai jaa? Minä myös siivousalalla ja tykkään kovasti käyttää maskia, koska se suojaa pölyltä. Ei aivastuta edes mopin putsaus. Olisi kyllä kiva jatkaa pandemian jälkeenkin sellaisissa kohteissa, joissa on paljon pölyä. En vaan tiedä, mitä asiakkaat siitä ajattelisivat.
Ymmärtäisivät pointtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllö vauvoillakin olisi hyvä olla maskit. Miksiköhän Suomessa ei lapsille laiteta maskeja?
Mm. Yhdysvalloissa lastenlääkärit suosittelevat 2-vuotiaasta alkaen. Meillä ei syystä tai toisesta haluta suojella lapsia sairastumiselta. Mahtaisiko jotain yhteyttä olla ehkä meneillään oleviin rokote- ja muihin koronainfektiotutkimuksiin. Laumasuojan ajaminen sairastuttamalla osalle lapsista vakaviakin pitkäaikaisvaikutuksia aiheuttavaan virukseen tuntuu järjettömältä ja vakuuttavaa kansainvälistä tutkimusnäyttöä on kertynyt lapsilta sairastamalla saadun vasta-ainesuojan tehottomuudesta ja lyhytkestoisuudesta https://twitter.com/dgurdasani1/status/1439905644409245696
En, inhoan kaikkea ulkokultaisuutta ja oman hyveellisyyden viestimistä ulkoisesti.