Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni muu aikoo jatkaa maskin käyttöä, vaikka suositus poistuisi?

Vierailija
24.09.2021 |

Itse ainakin aion jatkaa, en tiedä vielä kuinka pitkään. Mahdollisesti loppuikäni tai sitten esimerkiksi vielä vuoden tai kaksi. Ihannetilanne minusta olisi, että maskeja käytettäisiin, kunnes koronavirus on kokonaan kadonnut maapallolta.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita? 

Vierailija
42/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä maskin käyttäjät peittelee, häpeääkö ne ulkonäköään.

Ei vaan me SUOJELEMME MUITA, miten tätä nyt on vaikea käsittää. Ja lisäksi maskilla viestitämme sitä, että suojelemme muita.

Luuletko, etten itse osaa suojella itseäni riittävillä tavoilla? Luuletko, etten osaa esim. hakeutua rokotettavaksi?

Ei se rokotus sinua suojaa. Olet täysin suojaton, vaikka kuinka olisit rokotettu. Vain kanssaihmisten maskit sinua suojelevat. Ja toivon kyllä, että itse suojelet myös kaikkia muita. Lähimmäisen rakkaus on ihanaa, ja itse ainakin saan todella paljon siitä, että joka päivä suojelen muita. Muiden suojelu ontodella tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä. Kankaisista ei kuulemma ole oikein hyötyä ja kertakäyttöiset ovat tuhonneet nenäni limakalvot. Pitäisikö silti käyttää kankaista?

Lue Katy-Anne Thompsonin tutkimuksen yhteenveto ihan keittiöpyyhkeestä tehdystä maskista. Hän on bioturvallisuusihmisiä.

Vierailija
44/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita? 

Miksi minun pitäisi "suojella" muita? Oletko sinä valmis ottamaan minulta poskeen tai silittelemään minua, tehdäkseni oloni mukavaksi? Et ole. En käytä maskia koska et tee minulle mitään.

Vierailija
45/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.

Vierailija
46/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.

Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.

Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.

Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.

Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?

Vierailija
47/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan me SUOJELEMME MUITA, miten tätä nyt on vaikea käsittää. Ja lisäksi maskilla viestitämme sitä, että suojelemme muita.

Luuletko, etten itse osaa suojella itseäni riittävillä tavoilla? Luuletko, etten osaa esim. hakeutua rokotettavaksi?

Ei se rokotus sinua suojaa. Olet täysin suojaton, vaikka kuinka olisit rokotettu. Vain kanssaihmisten maskit sinua suojelevat. Ja toivon kyllä, että itse suojelet myös kaikkia muita. Lähimmäisen rakkaus on ihanaa, ja itse ainakin saan todella paljon siitä, että joka päivä suojelen muita. Muiden suojelu ontodella tärkeää.

Rokotus suojaa minua hyvin. Sen sijaan esim. kangasmaskit tai kirurgiset maskit eivät suojaa minua lainkaan. Ja sinä rouva/herra Hellämieli voisit muutenkin lopettaa tuon paskanlässyttämisen! Aikuisen ihmisen pitää itse huolehtia omista asioistaan, eikä olla mikään hyysättävä uusavuton kakara! Minä huolehdin itse omista asioistani ja oletan muiden tekevän samoin. Tai jos eivät tee, niin ei ole minun ongelmani.

Vierailija
48/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.

Juuri tuollaisen itkkyyden vuoksi korona leviää. Meidän kaikkien pitäisi suojata muita maskeillamme. Milloin tajuatte, että eivät ne rokotteet tässä koronataistelussa mitään auta? Itsekin kyllä otin rokotteet, kun käskettiin, mutta en todellakaan luota niiden tehoon. Maski on ainoa koronatoimi, jonka uskon auttavan. Mikään muu ei vaan yksinkertaisesti VOI tehota koronaan - miten muka voisi? Sano yksikin syy, miten muka sinun itseesi ottama rokote suojelee muita? Sinun pärskeesi ja roiskeeesi levittävät koronaa edelleen - ajattele, kuinka monta tartutat vuoden aikana! Mutta JOS sinulla on maski, et voi tartuttaa KETÄÄN, muut ovat täysin suojassa, kun vaan tunnollisesti pidät sitä maskia.

Vierailija
49/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi "suojella" muita? Oletko sinä valmis ottamaan minulta poskeen tai silittelemään minua, tehdäkseni oloni mukavaksi? Et ole. En käytä maskia koska et tee minulle mitään.

Väärin - käytän maskia ja pelastan sillä juuri sinun elämäsi!

Vierailija
50/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkuvauvoissakin on niitä, joilla on immuunipuutteita jonkun syyn vuoksi. Pikkulapsilla on tauteja, joihin joutuu syömään immuniteettia lamaavaa lääkitystä. Tämä suojeluasia koskee muitakin luin perusterveitä aikuisia. Kuinka itsekeskeinen ihminen voi olla, ettei tajua olevan varsin suojattomassa tilanteessa olevia pikkuisiakin? Puhumattakaan sitten nuorista ja aikuisista.

Vierailija
51/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Voisin luopua, jos ihmiset eivät olisi esim. kaupoissa jo nyt unohtaneet lahjakkaasti kaikkia turvavälisuosituksia. Kassajonoissa höngitään puoliväkisin iholle ihan niin kuin se muka jollain tapaa nopeuttaisi hommaa.

Vierailija
52/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.

Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.

Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.

Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.

Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?

Ne, joille korona on haitallinen, niin he ovat voineet hakea rokotteensa jo pitkään! Ei ole minun ongelmani, jos eivät ole sitä tehneet! On sitäpaitsi vahvaa näyttöä siitä, että kaksi rokoteannosta suojaa lähes täydellisesti myös riskiryhmäläisiä esim. tehohoidolta. Suomessa kun tehohoitoon on joutunut vain muutama täysin rokotettu.

Toiseksi, miksi sellaiset ihmiset tieten tahtoen pyörivät korkeamman tartuntariskin paikoissa, joille korona on haitallinen?

Kolmanneksi, ennen koronaakin tiettyjä vakavia sairauksia sairastavat joutuivat ihan itse huolehtimaan suojaamisestaan. Miksi nyt pitäisi olla toisin?

Vierailija
53/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko niin, että emme edes ajattele suojelevamme sinua? Me suojelemme niitä MUITA, jotka tarvitsevat suojelua. Jos sinä huolehtisit itsestäsi vain, ja pysyisit kaukana ihmisistä, jotka ärsyttävät sinua?

Vierailija
54/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs kai ensin alottaa koko hömppärätin käyttö että sitä vois jatkaa. Kyllä vaan aina huvittaa nuo rätit naamalla kulkevat varsinkin kun yrittävät vielä tuijottaa jotenkin paheksuvasti. osottelen aina sormella takasin ja alan nauraa

Vierailija
55/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio käyttää maskia kun joskus LOPULTAKIN siitä vapauduttaisiin. Ihan turha kapistus, ei suojaa muita eikä käyttäjää. Töissä (siivousala) helvetillistä käyttää maskia!

Vierailija
56/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin - käytän maskia ja pelastan sillä juuri sinun elämäsi!

Pelastat elämäni? Luuletko olevasi Jeesus? En tarvitse sinun "pelastuksiasi".

Vierailija
57/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan. Ei kiinnosta muitten suojelut yhtään.

Vierailija
58/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkuvauvoissakin on niitä, joilla on immuunipuutteita jonkun syyn vuoksi. Pikkulapsilla on tauteja, joihin joutuu syömään immuniteettia lamaavaa lääkitystä. Tämä suojeluasia koskee muitakin luin perusterveitä aikuisia. Kuinka itsekeskeinen ihminen voi olla, ettei tajua olevan varsin suojattomassa tilanteessa olevia pikkuisiakin? Puhumattakaan sitten nuorista ja aikuisista.

Lasten terveydestä huolehtiminen kuuluu heidän vanhemmilleen. Ja kuinka tyhmä ihminen voi olla, että tieten tahtoen vie sellaisen lapsen kohonneen tartuntariskin paikkaan, jos lasta pitää tartunnalta erityisesti varjella? Sitten syyttelee muita, vaikka ihan itsellään olisi peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
59/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt maskia ollenkaan kaupassa enkä liikenteessä linja- autossa. Minusta älytöntä hommaa koko maskin käyttö. Ihmiset hysteriassa.

Voitteko keksiä uuden sanan tuon hysterian tilalle. Et taida edes tietää, mitä hysteerisyys tarkoittaa. Jos menen rauhassa kauppaan, ohimennen luikautan maskin naamalle ja teen rauhassa ostokseni, ei siinä ole hysterian hiventäkään. Elän todella leppoisaa ja lunkia elämää. Maskinvastustajat ne todellisia hysteerikkoja ovat.

Vierailija
60/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla, kuljen joukkoliikenteellä. Viestini poistuu, kun kirjoitan tämän. Itse käytän bussissa ff-2 maskia, mutta nämä muualta tulleet eivät maskeja käytä. Tosin poikkeuksia on. Täällä Hakunilassa bussinkuljettajilla ei ole maskeja. Bussinkuljettajat ovat kaikki nykyään muualta tulleita. Joten, on pakko käyttää työmatkalla maskia, kun olen hoitajana vanhuspuolella ja myös iäkkään omainen Ei ole vaihtoehtoja. En halua tuoda virusta hoivakotiin, enkä omaiselleni.