Kuinka moni muu aikoo jatkaa maskin käyttöä, vaikka suositus poistuisi?
Itse ainakin aion jatkaa, en tiedä vielä kuinka pitkään. Mahdollisesti loppuikäni tai sitten esimerkiksi vielä vuoden tai kaksi. Ihannetilanne minusta olisi, että maskeja käytettäisiin, kunnes koronavirus on kokonaan kadonnut maapallolta.
Kommentit (131)
Minä aion, voin muutenkin niin huonosti puolentoista vuoden maskin käytön takia. En saa happea, mutta pelkään, että mikrobit, alienit yms valtaavat kehoni, jollen suojaudu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita?
Miksi minun pitäisi "suojella" muita? Oletko sinä valmis ottamaan minulta poskeen tai silittelemään minua, tehdäkseni oloni mukavaksi? Et ole. En käytä maskia koska et tee minulle mitään.
Väärin - käytän maskia ja pelastan sillä juuri sinun elämäsi!
Pelastat elämäni? Luuletko olevasi Jeesus? En tarvitse sinun "pelastuksiasi".
No, maskeja käyttävät ihmiset kuitenkin pelastivat tämänkin kansakunnan koronalta. Italian kaltaiset joukkokuolemat, ruumisrekat ja arkkupinot olisivat muuten olleet totisinta totta. Vältyimme kaikelta tältä vain, koska käytimme maskeja. Ja nyt rajoituksia voidaan purkaa vain siksi, että käytimme ja käytämme maskeja. Ajatelkaa, jos ei olisi ollut maskeja! Meillä olisi tuhansia, ehkä miljoonia kuolleita, eikä yhteiskuntaa voisi ikinä avata. Tässä yksi syy, miksi maskisuositusta ei pitäisi ikinä lopettaa. Koronapendemia voi alkaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun Vantaalla, kuljen joukkoliikenteellä. Viestini poistuu, kun kirjoitan tämän. Itse käytän bussissa ff-2 maskia, mutta nämä muualta tulleet eivät maskeja käytä. Tosin poikkeuksia on. Täällä Hakunilassa bussinkuljettajilla ei ole maskeja. Bussinkuljettajat ovat kaikki nykyään muualta tulleita. Joten, on pakko käyttää työmatkalla maskia, kun olen hoitajana vanhuspuolella ja myös iäkkään omainen Ei ole vaihtoehtoja. En halua tuoda virusta hoivakotiin, enkä omaiselleni.
Ei ole monilla kantasuomalaisilla bussikuskeillakaan. Ja siinä on kyse liikenneturvallisuustekijästä. Jos bussikuskilla on silmälasit ja maski saa ne huurtumaan, se on silloin liikenneturvallisuutta vaarantava tekijä, sekä kaikille bussissa oleville että sivullisille. Se on ainakin joillakin bussikuskeilla syy, miksi eivät käytä maskia.
Käytän ainakin raskauteni loppuun asti. Kun en paljon muualla edes käy kuin lääkärissä ja neuvolassa.
Aion mutta vain sen takia että naamani on ruma. Ihanaa ollut kulkea maski naamalla kun näyttää ihmiseltä, silmät mulla on kuitenkin ihan kauniit.
Miksi joku haluaisi käyttää maskia myös jos koronaa ei olisi? Aidosti haluan kuulla perustelun
Luultavasti jatkan koska olen perussairas ja työskentelen idioottien kanssa jotka tulevat edelleen sairaana töihin tartuttamaan muut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi käyttää maskia myös jos koronaa ei olisi? Aidosti haluan kuulla perustelun
Mä käytän, koska haluan käyttää.
Ei mun tarvitse perustella sitä sen enempää sinulle kuin muillekaan.
Turhaa. Se on alistumisen symboli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski on kätevä:
Pakkasella
Siitepölyaikaan
Flunssien aikaan
Katupölyn aikaanJos joku ei tykkää, ei kuulu minulle.
Siitepölyaikaan antihistamiini on paljon kätevämpi ja halvempi. Yhden tabletin hinta on 20 senttiä ja se vaikuttaa 24 tuntia. Allergiaoireet loppuu vaikutusajaksi kokonaan, mutta ilman mitään maskin aiheuttamia haittavaikutuksia, kuten raskaampi hengittäminen, ihon hikoaminen maskin alla jne.
Hikoaako ihosi vaatteiden alla?
Vaatteiden alta ei hengitetä.
Itse käytän maskia terveyssyistä lääkärin suosituksesta. Jos joku tästä asiasta häiriintyy, niin omapa on ongelmansa.
Vain aivopestyt idiootit käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.
Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.
Miten joku voi olla näin tyhmä? Tahallisesta sairauden levittämisestä pitäisi olla seuraamuksia.
Tottakai käytän. Ei korona ole mihinkään hävinnyt, käyrät on paljon korkeammalla , kuin vuosi sitten, vaikka vähemmän testataan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette käytä maskia - ettekö halua lähettää signaalia pandemiasta sekä viestiä siitä, että suojelette muita?
Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.
Maskia on helppo käyttää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut rokotteet, joten suojaan muita paremmin, kuin esim. vääränlaisia maskeja tai oikeitakin maskeja väärin käyttävät rokottamattomat. Mutta rokotteetkin otin silti ajatuksella vain omaksi suojaksi. Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen tulee itse huolehtia riittävästä suojautumisestaan, eikä olla uusavuton kakara, joka vaatii suojelua muilta.
Maskia on helppo käyttää oikein.
Mutta valtaosa ei siltä käytä sitä oikein. Esim. maskin laittaminen taskuun ja sen uudelleenkäyttäminen tai maskin laittaminen ruokailun ajaksi pöydän reunalle ja sen uudelleenkäyttäminen ei ole käyttämistä oikein. Myöskään se ei ole maskin käyttämistä oikein, että jatketaan sama maski naamalla, vaikka se maski olisi jo kostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.
Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.
Maskit suojaavat muita. Niitä, joille korona on haitallinen.
Sori siitä, että suojaan maskillani sinua samalla kun suojaan niitä, jotka haluavat olla suojassa.
Voisitko nyt mitenkään hyväksyä sen, että kaikki ei vauhkoa sinun kanssasi maskin käytön typeryydestä?
Ne, joille korona on haitallinen, niin he ovat voineet hakea rokotteensa jo pitkään! Ei ole minun ongelmani, jos eivät ole sitä tehneet! On sitäpaitsi vahvaa näyttöä siitä, että kaksi rokoteannosta suojaa lähes täydellisesti myös riskiryhmäläisiä esim. tehohoidolta. Suomessa kun tehohoitoon on joutunut vain muutama täysin rokotettu.
Toiseksi, miksi sellaiset ihmiset tieten tahtoen pyörivät korkeamman tartuntariskin paikoissa, joille korona on haitallinen?
Kolmanneksi, ennen koronaakin tiettyjä vakavia sairauksia sairastavat joutuivat ihan itse huolehtimaan suojaamisestaan. Miksi nyt pitäisi olla toisin?
Kaikki eivät pysty ottamaan rokotetta terveyssyistä ja kaikki eivät saa terveyssyistä riittävää rokotussuojaa kahdesta rokotteesta. Riskiryhmäläiset pysyttelevät enimmäkseen kotona, mutta harva heistäkään ei joudu käymään lääkärissä jne. tai hoitamaan pakollisia asioita paikan päällä.
ohis
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Jos puhutaan kirurginmaskista, se suojaa parhaiten suorilta pärskeiltä. Viruksilta se suojaa vähän, ne läpäisevät maskin.
Jokainen meistä saa koronatartunnan jossain vaiheessa. Käytän maskia, mutta en usko että se olisi mikään taika koronaa vastaan.