Minusta tuntuu, ettei vaimoni lapsi ole minun
Olemme siis vaimoni kanssa 25-vuotiaita. Meillä on nyt parin viikon ikäinen poika (sekä ennestään kaksi lasta, tyttö 1v ja poika 7v). Minulla ja vaimollani on molemmilla blondit hiukset ja vaimollani on haaleansiniset silmät ja minulla vihreät. Muilla lapsillamme on myös blondit hiukset ja sinivihreät silmät molemmilla. Minä olen täysin suomalainen ja vaimoni on tanskalainen. Mutta tällä pojallamme taas on keskimääräistä tummempi iho ja tummat silmät (ja joo, olen kuullut että kaikilla vauvoilla on syntyessään siniset silmät, mutta tällä ei ole). Pojallamme on myös mustat hiukset. Ei näytä olevan eurooppalaista alkuperää. Vaimoni kasvonpiirteitä hänellä vähän on, tai sen verran mitä vauvasta näkee.
Eli minusta tuntuu, että vaimoni on pettänyt minua jonkun mamun kanssa. Ja tullut raskaaksi. Nyt varmaan yrittää huijata minua, että olen lapsen isä. Ja joutuisin elättämään täysin vieraan ihmisen lapsen! Mitä teen? Kysynkö vaimolta asiasta?
Kommentit (68)
Voit tehdä vaimolta testin salaa. Tilaa kotitesti, lähetä vaimo vaikka kauppaan (tosin joudut vahtimaan postia sitten, jos et halua että vaimo saa tietää, en tiedä pystyykö niitä ostamaan jostain suoraan). Otat sylkinäytteet (tulee testin mukana) sinulta ja vauvalta, lähetät takas ja odotat viikon pari jännityksellä.
Mitäs jos vaikka kysyisit vaimoltasi, tuntuuko hänestäkin samalta kuin sinusta?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:12"]Voit tehdä vaimolta testin salaa. Tilaa kotitesti, lähetä vaimo vaikka kauppaan (tosin joudut vahtimaan postia sitten, jos et halua että vaimo saa tietää, en tiedä pystyykö niitä ostamaan jostain suoraan). Otat sylkinäytteet (tulee testin mukana) sinulta ja vauvalta, lähetät takas ja odotat viikon pari jännityksellä.
[/quote]
Ja olemme siis itse miehen kanssa aikoinaan tilattu sellainen. Tulos oli positiivinen niin kuin pitikin ja tehtiin kuitenkin se ilmainen virallinen testi myöhemmim (lastenvalvoja puhui ympäri) :D ja sekin tulos oli positiivinen
Tästä tuli mieleen esikoinen. Syntyi päässään musta kihara tukka. Tukka alkoi vaalenemaan mutta muuttuikin aivan punaiseksi alle 1-vuotiaana. Sitten se muuttuikin täysin blondiksi :D Ja jos en olisi nähnyt mistä toi lapsi tuli niin en uskoisi omaksi, ei ole yhtään omia piirteitä ja olen sentään sen äiti. Sama kuopuksen kanssa, ei muistuta mua yhtään eikä kyllä isäkään. Keskimmäinen on aivan kuin mä pienenä.
Pettänyt jonkun mamun kanssa? Eikös se sun tanskalainen vaimosikin ole mamu? ;)
No mamun lapsihan se on ilman muuta. Jos sun vaimos on muuttanut Tanskasta Suomeen se on mamu, jos sä oot muuttanut Suomesta Tanskaan sä oot mamu.
Vihreäsilmäiset ovat samaa kaliberia kuin ruskeasilmäiset, siinä voi olla silmien värin selitys. Vauvan iho voi näyttää tummemmalta vaikka bilirubini-arvojen ollessa koholla. Relaa nyt vähän ja seuraile tilannetta.
Kuka puhuu lapsestaan tyyliin vaimoni lapsi? Tämä jo paljasti jutun trolliksi.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:00"]
eikö ihan tutkimuksenkin mukaan miehistä 20% kasvattaa käenpoikaa omanaan
[/quote]
Kyllä se luku on hieman pienempi. Tutkimukset vähän vaihtelee, mutta on arveltu että oikea luku on siinä 5% luokkaa.
Mullekin tuli mieleen bilirubiini. Oma lapseni oli ihan ruskeaihoinen ekat pari-kolme viikkoa bilirubiinin vuoksi, myös ensitukka oli ihan tumma, mutta muuttui sittemmin blondiksi. Kun mies näytti vauvan kuvaa töissä, häneltä kysyttiin onko vaimo eksoottista syntyperää... (no en tosiaan ole)
Helvetin kallis testi. Mieluummin kasvatan käenpoikasen, kuin ostan tuollaisen testin jonka hinnalla saa 160 tölkkiä kaljaa.
Minun esikoinen oli täysin mustatukkainen ja ihan ulkomaalaisen näköinen vauvana, sittemmin hänestä tuli ihan vaalea ja sinisilmäinen. Kätilön kysyi onko mies tumma ja meni vaikeaksi kun näki vaalean mieheni.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:41"]Saattaahan tuo väritys hypätä sukupolvien yli. Mutta kai sun kannattaa se isyystesti tehdä, että saat mielenrauhan.
[/quote]
Ai tuo hyppii sukupolvien yli, että lapsi näyttää joltain tšetšeenimulatilta? ap
[/quote] tunnen perheen jossa vanhemmat mustasukkaisia ja ruskeasilmäisiä. Silti heille syntyi vaaleatukkainen sinisilmäinen poika, vaikka kaksi muuta lasta olivat tummia. Syynä oli juuri sukupolven yli periytyminen. Isän äiti oli blondi ja sinisilmäinen.