Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi minua harmittaa tiskata, jos mies istuu samalla hetkellä sohvalla?

Vierailija
12.11.2014 |

Miksi minua harmittaa tehdä kotitöitä, jos mies istuu samalla hetkellä sohvalla? Kyse siis ajanhetkestä. Miksi minua potuttaa tiskata, vaikka tietäisin, että mies tekee jonkun muun kotityön myöhemmin illalla, mutta rentoutuu sillä hetkellä?

Miten pääsisin tästä ominaisuudestani eroon?

Maija

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita keittiön ovi kiinni.

Vierailija
2/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan miehen aina ulos kun teen kotitöitä. Tosin mieheni rentoutuminen on ihan jotain muuta kuin sohvalla makoillu niin ei tarvitse paljoa käskeä, kun hän on esim. veneensä kimpussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:50"]

Haloooooo! Eletään 2000-lukua. Kuka enää edes tiskaa käsin??!!!

[/quote]

Sinä et tiskaa = ketään ei enää tiskaa!!!

Mitä ihmettä, eikö kaikki tekään niin kuin sinä.

Vierailija
4/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä äärettömän raivostuttava piirre omassakin vaimossa tuo. Silloin harvoin kun tuo sattuu jotain kotitöitä tekemään, niin heti pitäisi vetää kättä lippaan ja ilmottautua talkoisiin, tai sitten homma jää puolitiehen ("että voisit säkin vähän osallistua") ja saa koko loppupäivän kuunnella änkyröintiä mitättömistä asioista.

Vierailija
5/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!

Vierailija
6/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sillain että kysyn mieheltä: tarttis tiskata ja imuroida, kumman otat? Pistän hei kahvia tippuun ni on sitten valmiina kun on nää tehty.

Mää ittekin toimisin helpommin kotiaskareissa jos mies tarjoo kahdesta hommasta. Molemmat tekee ja sitten ehtii rötvätä.

TAI menet sinne sohvalle hetkeksi ja katsotte sen loppuun mitä siellä tulee ja sovitte kumpi tekee kumman jutun. Ei sen kummempaa. Toimii meillä, yhdessä 15 vuotta.

Vierailija
7/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä, siksi usein pyydänkin miehen huuhtelemaan. Kai se on vaan tavallaan kateus ja ajatus siitä, että tuo vaan laiskottelee kun minä teen kaiken :D vaikka tietääkin ettei se niin ole.

Vierailija
8/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu avarasta tupakeittiöstä ja hanki asunto jossa on erillinen keittiö eikä näkymää olohuoneeseen ja sohvalle.

Itse tein tämän rakaisun ja on toiminut. Ukkokin tiskaa nykyisin.

Vierailija
9/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuttahan tämä kyllä on joo.

Teen siis kotitöitä paremmalla mielellä, jos mies ei ole vaikka kotona.

ap

p.s. Yhtä aikaa tekeminen ei usein onnistu, koska mies on tarkka että saa rentoutua palkkatyönsä jälkeen. Itse taas aloitan iltatoimet aikaisin, koska menen nukkumaan ja lähden aamulla liikkeelle varhain. Iltaisin ei ole kovin paljon ylimääräistä aikaa. Ja en ehkä itsekään tykkäisi, jos minua vaadittaisiin tekemään kotitöitä tietyllä ajanhetkellä; tietty vapausaste mielestäni parempi.

Vierailija
10/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloooooo! Eletään 2000-lukua. Kuka enää edes tiskaa käsin??!!!

Vierailija
11/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä auttaisi tähän?

Ap

Vierailija
12/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee vaikka lista töistä jotka sinä teet ja mies tekee. Sitten huomaat miten tasa-arvoisia olette suhteuttuna esim. päivätöiden määrään. Esim. tänään sinä: tiskasit koko päivän tiskit, pesit+kuivasit valkopyykit. Mies: imuroi kämpän, siivosi lattiakaivon. = Aika tasa-arvoista. Jos se menee taas näin: sinä: imuroit, tiskaat, mies: pesee sen valkopyykin = ei kovin tasa-arvoista. En saanut selvää käytkö itse päivätöissä vai onko se vaan mies joka teillä käy päivätöissä. Jos näin, oikein hyvillä mielillä hoitaisin kaikki edellämainitut mäkättämättä ellen olisi sairas/todella väsynyt.

Vierailija
13/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennemuutos auttaa, ei muu.

Vierailija
14/14 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tiskaat? Tai miksi tiskaat ja teet kotitöitä niin, että ne ärsyttävät? Mä katson esim. ruokaa tehdessäni samalla telkkaria tai juttelen puhelimessa. Imuroidessa kuuntelen napeilla musiikkia, laulelen mukana tai juttelen puhelimessa jne. eikä ärsytä ollenkaan. Enkä oleta, että kun teen jotakin pitäisi kaikkien muidenkin perheessä olla samaan aikaan tehokkaita ja aikaansaavia. Tosin tykkään tehdä kotitöitä ja teen niitä mielelläni, lapseni olen opettanut samanlaisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi