Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö räkää? Sairastatko flunssia?

Vierailija
12.11.2014 |

Radiosta kuulin just mielenkiintoisen jutun että ihmisen räkä sisältää jopa 10 prossaa jotain vasta-aineita. Räkänsä syöminen saattaisi siis olla terveellistä! Tunnusta, syötkö vai et. Ja kuinka usien sairastat flunssan

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Syökää paskaakin, pysyy ripulit loitolla.

Vierailija
2/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt räkää ihan pienestä asti. Hyvin terve olen ollut aina. Yhtään antibioottikuuria en ole syönyt 20 vuoteen ja eläissänikin vain noin 2-3. Pesen käsiäni huolella, sillä uskon, että ei ole terveellistä kantaa julkiilta paikoilta kotiin mitä tahansa pöpöjä, kuten sairaalabakteereja ja tuberkuloosia. kaivan nenää vain puhtailla käsillä ja pesen sormeni räänsyömisen jälkeen. Flunssaisten pärskeille olen mekein immuuni. Jos sairatun, niin lievänä. Siitä onkin aikaa, kun viimeksi olen ollut kuumeessa. Vatsatautejakaan en saa, mitä nyt joskus kertaripuleja olen kokenut, kun toisilla on täysi rota tai noro. Syön maitohappobakteerivalmisteita ja raakoja kasviksia joka päivä, joten suolisto on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaisemme syö. Se inhottaa minua ja olen sanonut ettei saa niin tehdä, koska pöpöjä menee suuhun... ilmeisesti ei olekaan sitten huono juttu vaikkakin ällöttävä. Ehkä neuvon häntä sitten tekemään niin vain salaa yksin ollessaan, sillä eipä minun neuvojani tässä asiassa olla kuunneltu, sillä "räkä on hyvää". :)

Vierailija
4/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 11:43"]Joku evoluution kehittämä syyhän rään syömiseen täytyy olla. Eli räkäpallojen rouskuttelijat ovat selvinneet vähemmillä flunssilla ja siten jatkaneet sukuaan vahvempina!
[/quote]
Joku puutostilahan muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan liittyi siihen, että haluaa syödä jääpaloja tai imeskellä heinää ja verta.

Vierailija
5/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Flunssia tosi harvoin, samoin mahatauteja. Viimeisen vuoden aikana olen ollut saikulla yhden päivän.

Vierailija
6/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Viimeksi olin nuhassa syksyllä 2005 mutta silloinkaan ei ollut kuumetta. Muistaakseni v 2001 olin pari viikkoa tosi kipeänä ja korkeaa kuumetta. Luulen, että rään syöntiä tärkeämpiä seikkoja ovat hyvä peruskunto (nimenomaan peruskunto - lihaskunto, josta ihmiset nykyään huolehtivat, on sitten ihan asia erikseen), terveelliset elämäntavat (riittävä uni, stressittömyys sekä säännöllinen ja monipuolinen ruokavalio) sekä asianmukainen vaatetus (pakkasella pipoa päähän, tarvittaessa veden pitävät jalkineet jne).

Vierailija
7/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti en!!! Enkä ole syönyty koskaan.

Vierailija
8/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan näköjään perustaa anonyymit räänsyöjät -kerho :D

Vierailija
9/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Välillä on flunssia, sitten on taas kahden vuoden tauko. Eniten apua olen huomannut saavani sinkistä ja C-vitamiinista. Mutta on mulla silti keskimääräistä vähemmän flunssia, ei puhettakaan, että 5 vuodessa, kuten on kuulemma muka vielä normaalia suomalaisilla. Kun syön sinkkiä, en saa flunssia.

Vierailija
10/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:59"]

Hyi yök, en tiedä paljon mitään pahempaa, kuin rään syöminen =/. Olette kuvottavia! Mä EN syö ja en sairasta ikinä flunssia. Tai mitään muutakaan. No, ehkä mulla oli yksi nuha vuonna 2013, tänä vuonna ei vielä yhtään, vaikka tietty ehtii vielä...

[/quote]

Minusta kuvottavaa on ihminen, joka ei tiedä mitään kauheampaa kuin jonkun siirtämässä räkää ulkokautta sinne, mihin se menisi muuten sisäkautta. Maailmassa tapahtuu aidosti kuvottavia asioita enemmän kuin sielu sietää uutisista kuulla, mutta joku näköalaton juuttuu tuohon.

Meillä syödään räkää, yleensä ollaan terveitä oltu mutta nyt on joku tuhannentauti kimpussa. Ja pistää närkästelemään pöljiä, kun on pahalla tuulella.

Vierailija
11/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä syön räkää (täällä sen kehtaa tunnustaa :D). Olen tosi harvoin kipeä.  Jonkun pienen flunssan saan ehkä kerran vuodessa. Lapsena ollut viimeksi esim. vatsatauti ja kuumeessa olen ollut joskus kahdeksan vuotta sitten.

Vierailija
12/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän outo suhtautuminen tähän. Pidän sitä todella ällöttävänä, mutta teen sitä silti. Joskus oksettaa, mutten voi itselleni mitään :D

Se tuntuu vähemmän oksettavalta silloin, kun saan vedettyä sen nielun kautta suuhun, vaikka se onkin tietysti täysin sama asia...

Mutta joo, olen aika harvoin kipeänä kyllä. Monta vuotta meni, etten saanut flunssaa ollenkaan. Vasta kun elämästä tuli stressaavampaa, aloin silloin tällöin sairastella.

Vierailija
13/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Flunssa tulee kerran vuodessa. Siitäkin huolimatta, että pikkulapsena istuin hiekkalaatikolla ja vetelin hiekkaa sisuksiini niin urakalla, että se ulostullessaan repi koko suoliston rikki ja hiekkalaatikko sitten hävitettiin kokonaan. Ei auttanut minua se hiekan syöminen, jota täällä hehkutetaan parhaimmaksi vastustuskyvyn antajaksi.

Vierailija
14/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA minäku mietin miksi en ole ikinä sairaana...no nyt löyty syy

Vierailija
15/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Pieniä kuumeettomia flunssia vasn.

Vierailija
16/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään tuntuisi, että asia olisi just päinvastoin! Eli jos vaikka kaupungilla availet ovia, nojaat liukuportaiden kaiteeseen, hypistelet kaupoissa esillä olevia tavaroita, pidät tangosta kiinni ratikassa.. ja sitten työnnätkin sormen nenään!?! Eikö siinä nimenomaan kulje kaikki bakteerit suoraan nenän limakalvoille?

Vai tarkoitetaanko rään syömisellä sitä, että ensin niistetään paperiin ja sitten nuolaistaan siitä? Hhrrr.. yök!

Vierailija
17/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan syö räkää. Flunssassa 1-2 kertaa vuodessa yleensä.

Vierailija
18/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mutta mieheni syö (luulee varmaan etten ole huomannut) eikä ole juuri koskaan kipeänä. Tässä siis selitys. :D

Vierailija
19/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja sairstan yhden lievän flunssan vuodessa :)

Vierailija
20/50 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja harvoin flunssia.