Onko Linkedin tarkoitettu rajattomasti kaikille??
Olen ollut siinä käsityksessä että Linkedinissä olisi tarkoitus olla korkeakoulutuettuja, hyvässä asemassa olevia ammattilaisia joilla on jotain osaamista oikeasti ja jotka haluavat järkevästi hankkia kontakteja.
Onko siis näin vai ei? Ilmeisesti sitten ei kun opiskelijat ja wanna-be-persekärpäset kirjoittelee sinne jotain huimia cv:tä. Työkokemuksena joku opiskelijayhdistys josta tarkoitus ponnistaa pääministerin erityisavustajaksi.
Mitä siellä tekee Kauppaopiston vuonna 1989 käynyt työkkärin (suojatyö)virassa oleva tyhjäntekijä?? Ei helevata. Eikä ihmisillä ole itsellä mitään kritiikkiä mihin kaikkeen ne ittensä työntää.
Miten viestittää ko. virkatätille, että ota nyt ihmeessä ittes pois sieltä väkisin tehdyillä meriiteillä kun ei sulla kertakaikkiaan ole mitään tarjottavaa kenellekään.
Onko tää jotain itsensä korostamista? Vähän samaa kuin nakkikioskin omistaja haluaa nuorkauppakamarin jäseneksi.
Kommentit (4)
On tarkoitettu rajattomasti kaikille minusta.
Mutta tokihan se on että merkitystä sillä on enemmän asiantuntijoiden kannalta. Itse olen IT-alalla, ja minuun on useita kertoja otettu yhteyttä LinkedIn-profiilini perusteella ja tarjottu hommia, joten minä pidän kyllä kanavaa varsin hyödyllisenä itselleni. Mutta jos työkokemus on vaikka kaupan kassana niin ei se varmasti työn saantia juuri edistä se LinkedIn profiili. Silti minusta sisellä saa olla ihan kuka vaan.
On siellä monia minun tuttuja jotka työskentelevät it-alalla vailla koulutusta. Eli ilmeisesti enemmänkin it-alan ihmisten juttu, riippumatta koulutustaustasta. Moni it-tradenomituttunikin on siellä.
Kyllä se on ihan kaikille avoin ja vapaasti saa jokainen tietonsa laittaa sinne ilman etukäteisseulontaa. Onko siitä mitään hyötyä tai onko se edes järkevää, se on tietysti jokaisen omassa harkinnassa. Itse en tarvitse Linkedin-yhteyksiä mihinkään, joten en ole sinne tietoja laittanut. Osallahan omat tiedot on siellä vain siksi, että saa vakoiltua muiden tietoja helpommin (näistä sitten on kiva juoruilla, vaikka kuulijaa ei yhtään kiinnostaisi missä perähikiällä stalkattava on opiskellut vuonna -85).
Ei, ovat vetäneet rajan Porista Jyväskylän kautta Joensuuhun. Sitä pohjoisempaa ei saa tulla mukaan.