Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela teki musta terveen.

Vierailija
11.11.2014 |

Hain väliaikaista eläkettä, koska olin saanut sairaspäivärahaa maksimiajan enkä edelleenkään kykene töihin.Taustalla toistuva masennus ja traumaperäinen stressihäiriö..tänään tuli sitten päätös: heidän mukaansa olen kykenevä itse hankkimaan elantoni eli päätös hylättiin.

En tiedä mitä tehdä, haluais vaan kuolla pois :/ En saa nukuttua, en syötyä, ahdistaa vaan joka päivä. Parisuhdekkin on kuolemassa, sairastaminen on ajanut meidät erilleen..en kestä! Ja nyt vielä tämä..toivon, että kaikki on vaan painajaista ja kohta herään :'(

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nykyään tulee tosi paljon ihan ihmeellisiä päätöksiä Kelalta. Itselläkin meni talous aivan perseelleen kun sairastuin ja Kelan kiva lääkäri päätti, että pyh töihin siitä. Onko nyt joku säästökausi..

Vierailija
22/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt liity aloitukseen, mutta miten pitkään sulla meni, että sait päätöksen sairaspäivärahoista? Itse kävin eilen viemässä paperit, ja mietin että millonkohan saan päätöksen.. Mulla sairasloma alkoi viime kuun alussa, tässä kuussa sain vasta aikaiseksi viedä paperit yms, tietääkö kukaan saanko tässä kuussa siis edellisen ja tämän kuukauden tuet, jos siis tulee hyväksytty päätös? Vai vaan tämän kk? Pitää huomenna soitella ja kysellä, oon ihan pihalla tästä hommasta.. :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän se eu on antanut Suomelle nootteja. Yksityis ihmisellä ei ole mitää keinoa taistella valtion väärää päätöstä vastaan. Jos menet siviilioikeuteen, juttua venytetään ja venytetään ja jos häviät joudut sen takia vararikkoon.

Vierailija
24/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uusi hakemus, uudella todistuksella ja omalla selvityksellÄ, parempi kuin valitus pÄÄtÖksestÄ. Omaakin kokemusta asiasta. Jos taas tulee kielteinen pÄÄtÖs niin ilmoittaudut vajaakunt.tyÖnhakijaksi

Vierailija
25/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:36"]

Ei nyt liity aloitukseen, mutta miten pitkään sulla meni, että sait päätöksen sairaspäivärahoista? Itse kävin eilen viemässä paperit, ja mietin että millonkohan saan päätöksen.. Mulla sairasloma alkoi viime kuun alussa, tässä kuussa sain vasta aikaiseksi viedä paperit yms, tietääkö kukaan saanko tässä kuussa siis edellisen ja tämän kuukauden tuet, jos siis tulee hyväksytty päätös? Vai vaan tämän kk? Pitää huomenna soitella ja kysellä, oon ihan pihalla tästä hommasta.. :( 

[/quote]

Hakemus ei ollut varsinaisesti myöhässä, joten päätös tehdään viime kuullekin.

Vierailija
26/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja taistelen kelan kanssa.Lääkärin mielestä hyötyisin päiväsairaalasta mt-ongelmat. Kelan mielestä olen osittain työkykyinen. Olisin siis itse sairaalassa 8-16 ja tekisin sh työtä iltaisin. Uskomatonta mutta täysin totta.

Vierailija
27/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu oli kun tuttava todettiin täysin työkykyiseksi, uudelle alalle suosittelivat kouluttautumaan kun ei voinut enää tietokonehommia tehdä. Mikähän ala olisi ollut sopiva henkilölle jolta on amputoitu sekä kädet että jalat??? Korjasivat kuitenkin päätöksen valituksen jälkeen.

Vierailija
28/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Finlexista työttömyysturvalain §3 ja ilmoittaudu TE-toimistoon. Työkkärissä kannattaa olla työttömänä kunnes on eläkepäätös on tehty. Jos päätös on kielteinen, on jo työkkärin rahat juoksemassa eikä tule monen kuukauden odotusaikaa työttömyysetuuteen. Jos taas eläke myönnetään takautuvasti, tulkitaan jo saadut työttömyysetuudet ikäänkuin eläkemaksuiksi.

Vierailija
29/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:36"]Ei nyt liity aloitukseen, mutta miten pitkään sulla meni, että sait päätöksen sairaspäivärahoista? Itse kävin eilen viemässä paperit, ja mietin että millonkohan saan päätöksen.. Mulla sairasloma alkoi viime kuun alussa, tässä kuussa sain vasta aikaiseksi viedä paperit yms, tietääkö kukaan saanko tässä kuussa siis edellisen ja tämän kuukauden tuet, jos siis tulee hyväksytty päätös? Vai vaan tämän kk? Pitää huomenna soitella ja kysellä, oon ihan pihalla tästä hommasta.. :( 
[/quote]

Aika nopeesti tais päätös tulla, ihan muutamassa viikossa (jos oikein muistelen). Kela ei kai kauheesti hankaa vastaan sairauspäivärahan kanssa, ainakin mulla kaikki päätökset meni läpi. Väliaikainen eläke on sitten toinen juttu..mutta kannattaa kelaan soittaa ja kysyä miten pitkään päätöksessä menee ja miten maksut tulee :)

-Ap

Vierailija
30/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:46"]

Lue Finlexista työttömyysturvalain §3 ja ilmoittaudu TE-toimistoon. Työkkärissä kannattaa olla työttömänä kunnes on eläkepäätös on tehty. Jos päätös on kielteinen, on jo työkkärin rahat juoksemassa eikä tule monen kuukauden odotusaikaa työttömyysetuuteen. Jos taas eläke myönnetään takautuvasti, tulkitaan jo saadut työttömyysetuudet ikäänkuin eläkemaksuiksi.

Sori, kolmannen luvun kolmas pykälä:

Työnhakijalla, joka on saanut enimmäisajan sairausvakuutuslain mukaista päivärahaa ja jonka edelleen on katsottu olevan terveydellisistä syistä kykenemätön työhönsä, on oikeus työttömyysetuuteen, jos hänen työkyvyttömyyseläkehakemuksensa on vireillä tai hylätty. Jos työnhakija on työ- tai virkasuhteessa edellytetään lisäksi, ettei hänen työnantajallaan ole tarjota hänelle hänen työkykynsä mukaista työtä. Työnhakijalla, joka saa työnantajalta sairausajan palkkaa tai muuta vastaavaa korvausta kokoaikatyön perusteella, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen.

[/quote]

Vierailija
32/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pummit helpolla pääse eläkkeelle lornvimaan enää

Vierailija
33/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kelan kuuluisi auttaa Suomen kansalaisia jotka apua tarvitsee? Ei jaksa joka asiasta vääntää..

Vierailija
35/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:46"]Lue Finlexista työttömyysturvalain §3 ja ilmoittaudu TE-toimistoon. Työkkärissä kannattaa olla työttömänä kunnes on eläkepäätös on tehty. Jos päätös on kielteinen, on jo työkkärin rahat juoksemassa eikä tule monen kuukauden odotusaikaa työttömyysetuuteen. Jos taas eläke myönnetään takautuvasti, tulkitaan jo saadut työttömyysetuudet ikäänkuin eläkemaksuiksi.
[/quote]

Kiitos vinkistä, mutta olen jo työkkärin kirjoilla. Sain ansiosidonnaistapäivärahaa eläkkeen odotus ajalta..ja nyt kela on päättänyt, että eläkettä ei myönnetä :/ Tämmöstä..

-Ap

Vierailija
36/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:52"]

Ei pummit helpolla pääse eläkkeelle lornvimaan enää

[/quote]Jos tietäisit mistä puhutaan et nolaisi itseäsi tuollaisella kommentilla.

Vierailija
37/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi" muillakin on vaikeaa. Sisko opiskelee ja on töissä. Sairastui. Ei kuitenkaan niin pahasti, että olisi saanut olla koulusta poissa (Kelan mielestä ei pätevä syy), mutta kuitenkin niin pahasti ettei voi töitä tehdä. Tulos: ei oikeutettu sairauspäivärahaan ja opintotuki pois kun ei ole opinnot edenneet. Ja Kelalla hoettiin koko ajan, että kaikki kunnossa. Huoh..

Vierailija
38/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks helpompaa olis olla työttömänä?

Vierailija
39/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:39"]Laita uusi hakemus, uudella todistuksella ja omalla selvityksellÄ, parempi kuin valitus pÄÄtÖksestÄ. Omaakin kokemusta asiasta. Jos taas tulee kielteinen pÄÄtÖs niin ilmoittaudut vajaakunt.tyÖnhakijaksi
[/quote]
Ilmoittautuu työnhakijaksi ja samalla luovuttaa ja myöntää että kelan väärä päätös on oikea.

Vierailija
40/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U