Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokotteen vastustaja: missä muissa asioissa olet lääkäreitä ja tieteilijöitä viisaampi?

Vierailija
24.09.2021 |

Heistä kun valtaosa suosittelee koronarokotteen ottamista, sillä rokotteet ovat yhtä turvallisia kuin muutkin rokotteet ja lääkkeet. Hyödyt ylittävät mahdolliset haitat ja vakavat haittavaikutukset ovat hyvin harvinaisia. Rokote ehkäisee hyvin tehokkaasti koronan vaikean tautimuodon, vaikka ei estä sairastumista eikä viruksen leviämistä.

Moni kuitenkin jättää rokotteen ottamatta, koska ei usko lääkäreitä vaan "omaa ajatteluaan", jonka perusteella koronarokote on vaarallinen.

Siispä haluaisin tietää, missä muissa asioissa te olette viisaampia kuin lääkärit, virologit ja epidemiologit?

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjähän nämä salaliittoteoreetikot ovat. Ei kannata välittää, mennään me muut eteenpäin. 

Mistä ihmeen salaliitosta te höpötätte? Onhan se nyt päivänselvää, että en piikitä itseeni enkä varsinkaan lapsiini myrkkyä, mikä tuhoaa oman immuniteetin ja toimii vielä 2 vuotta hätäluvalla. Jos ja kun rokotteet saavat oikean myyntiluvan, voin harkita asiaa, mutta lapset sitä tuskin tarvitsevat silloinkaan.

-

Euroopalaisessa järjestelmässä mitään "hätälupia ei ole käytössä. Rokotteet ovat saaneet ihan normaalin myyntiluvan.

Faasi 3 päättyi joulukuussa 2020, vertaisarvioidut julkaisut ovat olemassa. 

Et vissiin tiennyt? Mitä ihmettä jankkaat koko ajan?

Älä valehtele. Euroopassa ei ole hätälupaa, vaan ehdollinen myyntilupa vuoteen 2023. Sen ehtona on jatkuvan seurantatiedon raportointi.

https://www.laaketeollisuus.fi/tietoa-laakkeista/rokotteet/koronarokote…

Tuotekohtainen myyntilupatilanne:

Pfizer/BioNTech (2 annosta) – ehdollinen myyntilupa myönnetty 21.12.2020

Moderna (2 annosta) – ehdollinen myyntilupa myönnetty 6.1.2021

AstraZeneca (2 annosta) – ehdollinen myyntilupa myönnetty 29.1.2021

Janssen (Johnson&Johnson) (1 annos) – ehdollinen myyntilupa myönnetty 11.3.2021

CureVac (2 annosta) – aikataulu ei tiedossa

- - -

Kuten itsekin tuossa myönsit, Euroopassa ei ole mitään jankattua hätälupaa. Mikä nyt mättää??

- "Vaikka Covid-rokotteiden kehitystyö on tehty ennätysajassa, niiden myyntilupavaatimukset ovat samat kuin minkä tahansa muunkin lääkkeen. Niiden valmistusta ja laatua arvioidaan ja valvotaan samoin kriteerein."

-

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe…

-

Niin että voisiko lopulta jo lopettaa sen jankkaamisen "hätäluvasta". Tai kerro edes, mitä kohtaa et ymmärrä?

Laaketehtaat on vapautettu vastuusta rokotehaittojen osalta kuten Pandemrix-rokotteenkin kanssa. https://yle.fi/uutiset/3-11700240

https://yle.fi/uutiset/3-11700240

Vierailija
142/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Administrator kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko olevani viisaampi. Uskon että rokotteet ehkäisevät epidemiaa ja yksilön kohdalla vakavia tautimuotoja (jotka tosin terveillä, normaalipainoisilla ja nuorilla/nuorehkoilla ei ole kovin todennäköisiä ilmankaan). 

Mutta olen Linkolan linjoilla ja minusta jokainen ihmiskuntaa harventava sairaus, sota tai katastrofi on toivottava. Meitä on täällä liikaa eikä ympäristö kestä. Itse olen mielelläni vapaaehtoinen vähennettävä, eli en mitenkään yritä ennaltaehkäistä sairauksia. Kuulun kahteen koronan riskiryhmään.

Minä olen myös katsonut valtavan tyytyväisenä, kun matalamman äö:n "do your own research"-porukka on alkanut vuosien saatossa yhä enemmän vastustaa lääketieteellisiä hoitoja, hoitaa syöpiään pakurikäävällä, jättänyt kolesterolilääkkensä pois ja nyt viimeisimpänä sitten kieltäytyä rokotteista. Ja mikä hienointa, jopa jättää jälkikasvunsa rokottamatta! Kiitos luonnonvalinta!

On upeaa, miten evoluutio on keksinyt keinot karsia heikomman aineksen pois ihmiskunnasta ja myhäilen aina tyytyväisenä, kun näen näiden yksinkertaisten ihmisten avautumisia, miten rokotteet ovat salaliitto ja ruokavaliolla se syöpäkin hoituu. Miksi ihmeessä haluaisimme pitää tämän heikomman geeniperimän omaavan, yleensä matalasti koulutetun väestön väkisin mukana menossa? Luonnonvalintaa ei voi estää ja hiljokseen paremmat geenit ottavat vallan ihmiskunnassa. Kaunista, sanon minä.

Oiskohan tää sittenkin se "end game".Eliitti tai mikäikinäonkaan, haluaa näin karsia heikomman aineksen pois?? Tekisi teoria salaliitoista näin huomattavasti enemmän järkeä, kuin tämä nykyinen teoria, että se rokote tappaa kaikki ihmiset.

Jos uskot Great resetiin, olet jo valmiiksi heikompaa ainesta.

Etkö itse sitten usko, vaikka se on julkista tietoa?

Arvaan, että olet helluntailainen.

Tämä uskomus pyörii niissä piireissä, ei muualla.

Kyllä on piikkilampaat saaneet sinusta melkoisen johtotähden tähän väittelyyn, kun kiistät ylenkin uutisoiman faktan. Et taida paljon maailmantapahtumia seurata palstan ulkopuolelta. 😂

Arvaan senkin, että tämän äärettömän arvokkaan tiedon lähteenä on surullisenkuuluisa rapsodia.fi.

Sitä voisi joskus miettiä mistä tiedon poimii. Että onko se oikea uutislähde, vai jokin helluntailaisten valeinfo-sivusto.

Et näköjään ymmärrä tai halua ymmärtää lukemaasi. YLE vasta kirjoitti GR:stä, joka on tosin ollut julkista tietoa koko ajan. Äänen päässäsikö tuosta pitäisi sinulle kertoa ennen kuin myönnät YLEnkin myöntämän?

Laita ihmeessä linkki sellaiseen ylen sivustoon, missä sanotaan, että great reset on totta. Haluan nähdä.

Luultavasti tarkoitat jotain uutista, missä yle kirjoittaa tietyissä piireissä pyörivästä teoriasta, mitä ei ole oikeaksi todistettu.

Mutta laita linkki, niin nähdään.

Tässä tämä mainittu uutinen: https://yle.fi/uutiset/3-11902107

Hyvä, että linkki löytyi.

Tuon perusteella kyse on lähinnä ympäristönsuojelusta ja pysyvästä kehityksestä.

Jutussa mainitaan salaliittoteoriat maailman valloituksesta, joten ainakaan yle ei tue noita uskomuksia.

Tulkitse nyt miten haluat, mutta minusta tuossa aika selvästi kerrotaan, mistä on kyse. Ja nähdäkseni aika objektiivisesti: aiemmin asiaa olisi pidetty salaliittoteoriana mutta ei enää.

Ehkä sinun kannattaisi opetella ymmärtämään lukemaasi. Sitä ei tosin varmaan pysty opettamaan edes koulussa, mikäli kognitiiviset kyvyt ovat alunperinkinkin heikot. Ehkä sinun kaltaisten tosiaan kannattaa kieltäytyä rokotteista ja pysyäksesi linjassa samalla myös kaikesta muusta lääketieteellisestä hoidosta. Ne ovat varmasti osa salaliittoa, ihan luomuna pärjäät paremmin. Tosin saatat kuolla johonkin pneumoniaan, mikä yleensä paranee viikon antibioottikuurilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään tätä samaa asiaa vaikka Pohjois-Korean lääkäreiltä ja mieti millaisia vastauksia "tiede" siellä tuottaa.

Tai mieti 1940-luvun Saksan lääkäreitä ja tiedemiehiä ja mieti millaisia vastauksia he olisivat sinulle antaneet.

Lääkärit ja tiedemiehet ovat vahvasti alisteisia vallitsevalle kulttuurille. Varsinkin kun siitä tehdään pelon kulttuuri.

Vierailija
144/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensimmäinen kosketus tähän yleisen narratiivin valheellisuuteen oli 2000-luvun taitteen huumevalistus. Kun itse oli varsin läheisissä tekemisissä kyseisen aineen kanssa, niin lievästi nauratti propaganda tyyliin "yksikin kannabispiikki voi tappaa". Siitä alkoi elämän mittainen skeptisyys massanarratiiveja kohtaan ja se on osoittautunut useimmiten oikeaksi linjaksi aikaa myöten.

Vierailija
145/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten sinä kuolet ensin.

Vierailija
146/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Administrator kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko olevani viisaampi. Uskon että rokotteet ehkäisevät epidemiaa ja yksilön kohdalla vakavia tautimuotoja (jotka tosin terveillä, normaalipainoisilla ja nuorilla/nuorehkoilla ei ole kovin todennäköisiä ilmankaan). 

Mutta olen Linkolan linjoilla ja minusta jokainen ihmiskuntaa harventava sairaus, sota tai katastrofi on toivottava. Meitä on täällä liikaa eikä ympäristö kestä. Itse olen mielelläni vapaaehtoinen vähennettävä, eli en mitenkään yritä ennaltaehkäistä sairauksia. Kuulun kahteen koronan riskiryhmään.

Minä olen myös katsonut valtavan tyytyväisenä, kun matalamman äö:n "do your own research"-porukka on alkanut vuosien saatossa yhä enemmän vastustaa lääketieteellisiä hoitoja, hoitaa syöpiään pakurikäävällä, jättänyt kolesterolilääkkensä pois ja nyt viimeisimpänä sitten kieltäytyä rokotteista. Ja mikä hienointa, jopa jättää jälkikasvunsa rokottamatta! Kiitos luonnonvalinta!

On upeaa, miten evoluutio on keksinyt keinot karsia heikomman aineksen pois ihmiskunnasta ja myhäilen aina tyytyväisenä, kun näen näiden yksinkertaisten ihmisten avautumisia, miten rokotteet ovat salaliitto ja ruokavaliolla se syöpäkin hoituu. Miksi ihmeessä haluaisimme pitää tämän heikomman geeniperimän omaavan, yleensä matalasti koulutetun väestön väkisin mukana menossa? Luonnonvalintaa ei voi estää ja hiljokseen paremmat geenit ottavat vallan ihmiskunnassa. Kaunista, sanon minä.

Oiskohan tää sittenkin se "end game".Eliitti tai mikäikinäonkaan, haluaa näin karsia heikomman aineksen pois?? Tekisi teoria salaliitoista näin huomattavasti enemmän järkeä, kuin tämä nykyinen teoria, että se rokote tappaa kaikki ihmiset.

Kyllä on piikkilampaat saaneet sinusta melkoisen johtotähden tähän väittelyyn, kun kiistät ylenkin uutisoiman faktan. Et taida paljon maailmantapahtumia seurata palstan ulkopuolelta. 😂

Arvaan senkin, että tämän äärettömän arvokkaan tiedon lähteenä on surullisenkuuluisa rapsodia.fi.

Sitä voisi joskus miettiä mistä tiedon poimii. Että onko se oikea uutislähde, vai jokin helluntailaisten valeinfo-sivusto.

Et näköjään ymmärrä tai halua ymmärtää lukemaasi. YLE vasta kirjoitti GR:stä, joka on tosin ollut julkista tietoa koko ajan. Äänen päässäsikö tuosta pitäisi sinulle kertoa ennen kuin myönnät YLEnkin myöntämän?

Laita ihmeessä linkki sellaiseen ylen sivustoon, missä sanotaan, että great reset on totta. Haluan nähdä.

Luultavasti tarkoitat jotain uutista, missä yle kirjoittaa tietyissä piireissä pyörivästä teoriasta, mitä ei ole oikeaksi todistettu.

Tuon perusteella kyse on lähinnä ympäristönsuojelusta ja pysyvästä kehityksestä.

Jutussa mainitaan salaliittoteoriat maailman valloituksesta, joten ainakaan yle ei tue noita uskomuksia.

Tulkitse nyt miten haluat, mutta minusta tuossa aika selvästi kerrotaan, mistä on kyse. Ja nähdäkseni aika objektiivisesti: aiemmin asiaa olisi pidetty salaliittoteoriana mutta ei enää.

Ehkä sinun kannattaisi opetella ymmärtämään lukemaasi. Sitä ei tosin varmaan pysty opettamaan edes koulussa, mikäli kognitiiviset kyvyt ovat alunperinkinkin heikot. Ehkä sinun kaltaisten tosiaan kannattaa kieltäytyä rokotteista ja pysyäksesi linjassa samalla myös kaikesta muusta lääketieteellisestä hoidosta. Ne ovat varmasti osa salaliittoa, ihan luomuna pärjäät paremmin. Tosin saatat kuolla johonkin pneumoniaan, mikä yleensä paranee viikon antibioottikuurilla.

Ehkäpä sinun kannattaisi opetella ymmärtämään lukemaasi. Minun kommenttini ei ottanut mitään kantaa rokotteisiin, vaan tuohon ylen artikkeliin. Mutta kuten joku toinen tuossa jo sanoi: ehkäpä sinä olet meistä kahdesta se, joka kuolee ensin? Aika ihmeellinen ainakin oli tuo kommenttisi, viittaa vahvoihin kognitiivisiin häiriöihin... Kannattaisi käydä lääkärissä! Enkä viittaa nyt yleislääkäreihin ollenkaan...

Vierailija
147/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monessakin asiassa. Esim hopeavesi toimii paljon paremmin eri sairauksiin kuin lääkkeet. Samoin yksisarvisenergia, ja reiki. Olen itse tutkinut asiaa. DO YOUR OWN RESERCH!!!

Eikö kannattaisi kokeilla lyijyvettä. Lyijy on raskaampaa kuin hopea ja siksi tehokkaampaa.

Vielä lyijyvettäkin tehokkaampi on lyijypilleri, tunnetaan myös nimellä 9 mm Burana. Sen voi ottaa myös ruiskeena, tunnettuja tuotemerkkejä ovat mm. Colt ja SigSauer. Ja rokotekriittisen helpotukseksi voin vahvistaa, että näillä on pysyvä, lopullinen käyttölupa. 

Nettivinkkasin uhkailuna. Ehkäpä kannattaa katsoa, mitä kirjoittelee.

Mitäkummaa, missä kohti tuossa puhuttiin uhkaamisesta? Näitä koronan itsehoitolääkkeitähän suomalaisten koronadenialistien ameriikanserkut pitävät niin suuressa arvossa, että kaikki yritykset rajoittaa lääkkeen ostamista ja kantamista johtavat raivoisiin syytöksiin fasismista/kommunismista.

Vierailija
148/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottamassa sitä lopetuspiikkiä, ottakaa itse jos haluatte ja jättäkää muut rauhaan

Vierailija
149/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääpäs katsomassa montako haittavaikutus ilmoitusta on jonossa fimeassa. Yli 12 000!!

Vain koronan tuomat haitat on hyväksyttyjä. Vain koronan tuomia haittoja saa säälitellä. Rokotteen tuomia haittoja saa nauraa ja ivailla. Koronasta jos oot saanut oireita tai jopa kuoleman oot kingi. Rokotehaittaiset ei oo mitään siihen verrattuna.

Vierailija
150/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te piikin ottaneet vain jätätte rokottamattomat rauhaan, tämä sota päättyy!

Vierailija
151/242 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kysymään tätä samaa asiaa vaikka Pohjois-Korean lääkäreiltä ja mieti millaisia vastauksia "tiede" siellä tuottaa.

Tai mieti 1940-luvun Saksan lääkäreitä ja tiedemiehiä ja mieti millaisia vastauksia he olisivat sinulle antaneet.

Lääkärit ja tiedemiehet ovat vahvasti alisteisia vallitsevalle kulttuurille. Varsinkin kun siitä tehdään pelon kulttuuri.

Kyllä rahalla saa oikeaa tiedettä. Ja pelolla.

Vierailija
152/242 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Administrator kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tuolla Great Resetillä ole muuta tekemistä salaliittoteoria- Great Resetin kanssa kuin nimi? Tai siis, tuo YGL (meniköhän kirjaimet oikeaan järjestykseen, kun luin jutun yöllä) Maailman Talousfoorumin alla visioi radikaalejakin tulevaisuuden kuvia ja ajaa vasemmistolaishenkistä muutosta, jossa "hyvä" jakautuisi tasaisemmin. Sit on se toinen Great Reset, jossa Bill Gates eliitteineen tappaa rokotteilla valtaosan maapallon väestöstä ajaakseen omaa etuaan tjsp.

Vierailija
153/242 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman kehoni asiantuntija. Elimistöni reagoi poikkeuksellisen voimakkaasti kemikaaleihin ja lääkeaineisiin. Sen lisäksi vastustuskykyni on hyvä enkä juurikaan sairastele mitään, kuumetta on viimeksi ollut lapsena. Epäilen rokotteen olevan suurempi riski juuri minulle.

Vierailija
154/242 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, Briteissä 1. helmikuuta ja 12. syyskuuta välillä laaditun raportin mukaan rokotettuja kuoli enemmän kuin rokottamattomia.

Kuolleista oli:

- 1613 kaksi kertaa rokotettua (toisesta rokotteesta yli kaksi viikkoa)

- 149 yhden rokoteannoksen saanutta (rokotteesta yli kolme viikkoa)

- 17 yhden rokotteen saanutta (rokote saatu alle kolme viikkoa ennen sairastumista)

- yhteensä rokotettuja koronaan kuolleita oli siis 1779

Samana aikana rokottamattomia kuolleita oli vain 772 ihmistä.

Ylipäätään tuona aikana 278.212 rokotettua ihmistä (yksi tai kaksi rokotetta) sairastui koronaan, kun taas rokottamattomia sairastui 257.357 ihmistä. Kaksi kertaa rokotettujen osuus sairastuneista oli yli 157.000 ihmistä.

Nämä tiedot saadaan Ison-Britannian terveysviranomaisten laatimasta raportista:

Fully vaccinated account for a huge 74% of Covid-19 deaths in the UK summer wave according to latest Public Health England report

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…

Luuletko olevasi terveysviranomaisia viisaampi kun väität että koronarokote ehkäisee tehokkaasti sairastumista ja vakavaa tautimuotoa? Oletko joku tieteenvastainen hörhö kun et usko mitä asiantuntijat sanovat??

Vai olisiko sittenkin niin, että tilastot ja faktat ovat mielestäsi luotettavia vain silloin, kun ne tukevat omaa narratiivia?

Vale, emävale, tilasto. Et tarjonnut linkkiä lähteeseesi, niin en voi käydä tarkistamassa, mutta mainitsemaan luvut eivät ole (todennäköisesti) relevantteja. Jos 100 % väestöstä on rokotettu, 100 % sairastuneista on rokotettuja, eikä se fakta kerro mitään rokotuksen toimivuudesta. Olennaisempaa on aina se, kuinka monta prosenttia rokotetuista sairastuu, joutuu sairaalaan tai kuolee, ja mikä on vastaava osuus rokottamattomista.

Asuinpaikassani (ulkomailla) noin 70 % aikuisista on rokotettu. Koronatapauksista noin 20 % on rokotetuilla. Lukuna se on iso (tuhansia viikossa), mutta silti rokotetun todennäköisyys sairastua (siis edes sairastua, sairaalaan joutumisen ja kuolemisen riski on vielä paljon pienempi) on huomattavasti pienempi kuin rokottamattoman.

Mitä ihmettä? En muka laittanut linkkiä josta voisi käydä tarkistamassa?! Laitoinhan - nämä luvut ovat tuosta Ison-Britannian terveysviranomaisten/hallituksen raportista jonka linkki on viestissäni jokaisen saatavilla. Luvut ovat taulukosta sivuilta 19-20, joten jos osaat lukea niin voit käydä tarkistamassa omin silmin.

Mutta näköjään on kivempi sulkea silmät totuudelta ja väittää mustaa valkoiseksi.

Vierailija
155/242 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, Briteissä 1. helmikuuta ja 12. syyskuuta välillä laaditun raportin mukaan rokotettuja kuoli enemmän kuin rokottamattomia.

Kuolleista oli:

- 1613 kaksi kertaa rokotettua (toisesta rokotteesta yli kaksi viikkoa)

- 149 yhden rokoteannoksen saanutta (rokotteesta yli kolme viikkoa)

- 17 yhden rokotteen saanutta (rokote saatu alle kolme viikkoa ennen sairastumista)

- yhteensä rokotettuja koronaan kuolleita oli siis 1779

Samana aikana rokottamattomia kuolleita oli vain 772 ihmistä.

Ylipäätään tuona aikana 278.212 rokotettua ihmistä (yksi tai kaksi rokotetta) sairastui koronaan, kun taas rokottamattomia sairastui 257.357 ihmistä. Kaksi kertaa rokotettujen osuus sairastuneista oli yli 157.000 ihmistä.

Nämä tiedot saadaan Ison-Britannian terveysviranomaisten laatimasta raportista:

Fully vaccinated account for a huge 74% of Covid-19 deaths in the UK summer wave according to latest Public Health England report

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…

Luuletko olevasi terveysviranomaisia viisaampi kun väität että koronarokote ehkäisee tehokkaasti sairastumista ja vakavaa tautimuotoa? Oletko joku tieteenvastainen hörhö kun et usko mitä asiantuntijat sanovat??

Vai olisiko sittenkin niin, että tilastot ja faktat ovat mielestäsi luotettavia vain silloin, kun ne tukevat omaa narratiivia?

Vale, emävale, tilasto. Et tarjonnut linkkiä lähteeseesi, niin en voi käydä tarkistamassa, mutta mainitsemaan luvut eivät ole (todennäköisesti) relevantteja. Jos 100 % väestöstä on rokotettu, 100 % sairastuneista on rokotettuja, eikä se fakta kerro mitään rokotuksen toimivuudesta. Olennaisempaa on aina se, kuinka monta prosenttia rokotetuista sairastuu, joutuu sairaalaan tai kuolee, ja mikä on vastaava osuus rokottamattomista.

Asuinpaikassani (ulkomailla) noin 70 % aikuisista on rokotettu. Koronatapauksista noin 20 % on rokotetuilla. Lukuna se on iso (tuhansia viikossa), mutta silti rokotetun todennäköisyys sairastua (siis edes sairastua, sairaalaan joutumisen ja kuolemisen riski on vielä paljon pienempi) on huomattavasti pienempi kuin rokottamattoman.

Mitä ihmettä? En muka laittanut linkkiä josta voisi käydä tarkistamassa?! Laitoinhan - nämä luvut ovat tuosta Ison-Britannian terveysviranomaisten/hallituksen raportista jonka linkki on viestissäni jokaisen saatavilla. Luvut ovat taulukosta sivuilta 19-20, joten jos osaat lukea niin voit käydä tarkistamassa omin silmin.

Mutta näköjään on kivempi sulkea silmät totuudelta ja väittää mustaa valkoiseksi.

Jestas sentään, että olen ollut puusilmä! Mielestäni vielä tarkistin, ettei linkkiä ollut...

Kävin tutkimassa tuota linkittämääsi dokumenttia, tai oikeammin noita sivuja 19-20. Niiden taulukoiden ongelma on siinä, että missään ei mainita, mikä on rokotettujen ja rokottamattomien suhde. Ja mahdotontahan se olisi mainitakin, koska se suhde on muuttunut aivan hirvittävästi helmikuusta syyskuuhun. Mistään emme siis tiedä, vaikka kyseisillä luvuilla 100 % rokottamattomista olisi sairastettu, ja 10 % rokotetuista. Ja tämähän oli juuri se asia mitä yritin sanoa: absoluuttisilla luvuilla ei ole merkitystä, kun arvioidaan rokotteiden tehoa, vaan sillä, kuinka iso osuus rokotetuista/rokottamattomista sairastuu.

Joka tapauksessa, yritin vähän saada selkoa noista luvuista. Ensinnäkin, tuo s. 19-20 taulukko koskee vain deltavarianttia, ei siis kaikkia koronatapauksia. Siitä on sellainen seuraus, että koska me nyt tiedetään jo, että vain täysi rokotussarja (kaksi annosta + 2 viikkoa) antaa kunnollisen suojan deltaa vastaan (ensimmäinen annos Pfizeria taitaa olla noin 33 % teholtaan, toinen 88 %, ja muistaakseni muilla rokotteilla prosentit ovat samaa luokkaa tai vähemmän), ei ole mitään järkeä laskea kaikkia rokotettuja samaan lukuun, vaan nimenomaan totuudenmukaisempaa on erotella täysin rokotetut rokottamattomista ja osittain rokotetuista. Vaikka osittain rokotetut jättäisi kokonaan pois laskelmasta, täysin rokotettuja on noin 25 % koronaan sairastuneista. Jos osittain rokotetut lasketaan kokonaislukuun mukaan, on sairastuneista noin 19 % täysin rokotettuja. Kuolleista vastaavat prosentit ovat 25 - 26.

Mutta tämä ei toki siis kerro vielä mitään, koska emme tiedä, paljonko rokotettuja ja rokottamattomia on suhteessa koko väestöön (näiden lukujen näkökulmasta). Jos rokotettuja on vaikkapa 10 %, nuohan olisivat aivan murskaavat luvut. Jos rokotettuja olisi neljännes, rokote olisi jotakuinkin yhdentekevä. Deltavariantti on saapunut Isoon-Britanniaan maaliskuun loppupuolella ja noussut valtavariantiksi noin suunnilleen kesäkuun alkupuolella (https://www.bbc.com/news/health-57489740). Maaliskuun loppupuolella briteistä on ollut täysin rokotettuja noin 7 %, ja tuon tuomasi tilaston aikana prosenttiosuus on noussut lähes 65 %:iin (https://ourworldindata.org/grapher/share-people-fully-vaccinated-covid?…). Valitettavasti taitaa olla ihan mahdoton tehtävä yhdistää tuota linkittämääsi taulukkoa rokotettujen määrään mitenkään järkevästi.

Tuo iäkkäämpien rokotettujen kuolemien jakautuminen noin tasan rokotettujen ja rokottamattomien välille (yli 50-vuotiaista on deltan saapuessa Isoon-Britanniaan ollut Englannissa rokotettu yli 80 %: https://www.bbc.com/news/health-55274833) on kieltämättä vähän yllättävää. Kyseisessä ryhmässä toki on todella korkea rokotusprosentti ollut sieltä huhtikuulta asti, mutta en tiedä, voiko se jotenkin selittää tätä ilmiötä.

Olisi todella mielenkiintoista nähdä esimerkiksi viikkotason numeroita tuosta Ison-Britannian tilanteesta (en löytänyt kohtuulisen nopealla googletuksella), jotta niissä voisi relevantilla tavalla huomioda rokotuskattavuuden. Tässä on täältä meiltäpäin viikkotason raportti, jossa kyllä käsitellään myös kumulatiivisia lukuja: https://www.oregon.gov/oha/covid19/Documents/DataReports/Breakthrough-C… . Nämä voi siis suhteuttaa sellaisiin rokotuslukuihin, että täysin rokotettuja koko väestöstä on 60%, yli 12-vuotiaista 70 % ja yli 65-vuotiaista 86 % (https://www.nytimes.com/interactive/2021/us/oregon-covid-cases.html).

Vierailija
156/242 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tossaja laskelmuksen. Piikittämättömiä on tällä hetkellä n. 1 127 450 kippaletta, heistä 56,7 prosenttia alle 18-vuotiaita ja n. 80 prosenttia alle 40 vuotiaita.

Vierailija
157/242 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ketä lääkäreitä ja tieteilijöitä? Karvan niistä eivät suinkaan ajattele samalla tavalla.

Vierailija
158/242 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä rokotteen vastustajat ota esille mitään oikeita lääketieteellisiä perusteita, he vain katsovat olevansa viisaampia, piste.

Se, että katsoo olevansa muita viisaampi, vaikka on jotain ihan muuta, on syy aika moneen ikävään asiaan maailmanhistoriassa.

Nämä kääntävät netin ylösalaisin löytääkseen yhden lääkärien kanssa eri mieltä olevan, ja sitten tuovat sen esille kuin kissa hiiren: löysinpä! Vaikka ei olisi todisteita, tai vain kuviteltuja todisteita.

Vierailija
159/242 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aikamoista arpapeliä. Eniten näyttäisi vaikuttavan se, onko tekemisissä koulu- tai päiväkoti-ikäisten lasten kanssa. Tässä otos lähipiiristäni:

- 80v kaikki rokotteet, normaali korona (pienten lasten kanssa tekemisissä)

- 65v kaikki rokotteet, 2 kertaa korona (matkustaa paljon)

- 65v kaikki rokotteet, ei koronaa (ei poistu kotoa)

- 60v kaikki rokotteet, 3 kertaa korona (matkustaa paljon)

- 35v kaikki rokotteet, ei koronaa (ei lapsia, tekee töitä kotoa käsin)

- 35v ei rokotteita, ei koronaa (sama kuin edellä)

- 35v ei rokotteita, lievä korona (kouluikäisiä lapsia)

- 33v yksi rokote, lievä korona (koulu- ja pk-ikäisiä lapsia)

- 30v yksi rokote, lievä korona (lapsia)

- 30v yksi rokote, ei koronaa (ei lapsia).

Vierailija
160/242 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaikki lääkärit tai tieteilijätkään aina ole yleisen mielipiteen linjalla. Enemmistökin voi olla väärässä.

Samat virologin ja epidemiologin koulutuksen saaneet tutkijat ovat kehittäneet homeopaattisen rokotteen koronaa vastaan ja tiedän muutaman, jotka porskuttelee ilman tautia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi