Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huono-osaiset polttavat tupakkaa?

Vierailija
11.11.2014 |

Olen pohtinut tätä sen vuoksi, että sen on hirveän kallista. Siltikin moni matalapalkka-alalla töitä tekevä polttaa tupakkaa. Aivan käsittämätöntä, jos tarkemmin miettii.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:52"]Muutenkin koulutetut elävät pidempään. Joku yhteyshän tässä on.
[/quote]
Miksi alapeukku? Tämä ei ollut mielipide vaan ihan tilastoista tarkastettavissa oleva fakta.

Vierailija
22/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä usein pohtinut tuota. Mietin, että miten minulla keskituloisena on varaa laittaa 5 euroa päivässä ruokaan, mutta että jotkut oikeasti köyhät laittavat sen summan jo tupakka-askiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:58"]

Olen kyllä usein pohtinut tuota. Mietin, että miten minulla keskituloisena on varaa laittaa 5 euroa päivässä ruokaan, mutta että jotkut oikeasti köyhät laittavat sen summan jo tupakka-askiin.

[/quote]

Kyllä sulla on itselläsi elämänhallinnassa jotain vikaa, jos todella olet keskituloinen, eikä ruokaan irtoa enempää kuin 5 euroa päivässä.

Vierailija
24/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä mm kotoa opittu tapa ja asenne. Kun muut läheiset ja työtoveritkin polttaa ja sopii imagoon. Korkeamman koulutuksen saanut on usein tavoitteellisempi keskimäärin ja terveys intoinen,eikä tupakointi sovi hänen imagoonsa yhtä hyvin. Koska tupakointi liitetään myös huono-osaisuuteen,Se itse todentaa näin itseään. Huonompi osaisten alakulttuurissa on iät ajat pössytelty enemmän ns rööki huulessa. Ja ei tietenkään päde kaikkiin mutta näin meille eräässä opuksessa kerrottiin suurin piirtein t. Yhteiskuntatieteiden maisteri

Vierailija
25/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se johtuu osittain ryhmän paineesta: kahvitauoilla käydään tupakalla yhdessä ja se nostaa yhteenkuuluvuuden tunnetta. Toisinpäin se ainakin menee varmaankin näin. Vaikka jossain yliopistolla työskenteleviä katsottaisiin pahasti, jos kävisi työpäivän aikana tupakalla - saati, että siellä professorit oikein joukolla hengailisi rööki suussa. :)

Vierailija
26/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky kieltäytyä houkutuksista ja hyvä ruumiinkuri eivät koskaan ole olleet rahvaan vahvoja puolia historiassa. Olen ollut työpaikassa sellaisen ihmisen kanssa, joka laittoi yhden kuukauden koko palkkansa vuoden tupakkeihin. Se kertoo jonkinlaisesta arvomaailmaerosta. Ehkä se on vähän vastaava sijoitus kuin toisille vaikkapa kirjakerhon vuosijäsenyys, ulkomaanmatka yms.

Vierailija
27/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy ja mikä on seuraus? Työpaikallani on n 50 ihmistä joista kymmenkunta polttaa. Kukaan johtajista ei polta, vain duunarit. Minulla on todella iso ystäväpiiri. Koko ystäväpiirissäni polttaa vain yksi ihminen, eronnut nainen, jolle viinakin maistuu vähän liikaa.

Vierailija
28/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointihan vaikuttaa rauhoittavasti sekä aineena että tomintana, eli kun menee oikein huonostinniin tupakka on eräänlaista itselääkitystä (kuten viinakin). Itse en ole tupakkaa ikinä edes kokeillut ja alkoakaan en käytä vaikka olenkin köyhä ja sairastelen paljon...eli elämä on ollut ruusunpiikeillä tanssimista, mutta järkikin sen sanoo, että kun menee hyvin on varaa ostella vaatteita, autoja, hierontoja, käydä ravintoloissa, ostella koruja, matkustaa...noihin verrattuna tupakka on kumminkin aika halpa huvitus.

Vierailija
29/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:20"]

Tupakointihan vaikuttaa rauhoittavasti sekä aineena että tomintana, eli kun menee oikein huonostinniin tupakka on eräänlaista itselääkitystä (kuten viinakin). Itse en ole tupakkaa ikinä edes kokeillut ja alkoakaan en käytä vaikka olenkin köyhä ja sairastelen paljon...eli elämä on ollut ruusunpiikeillä tanssimista, mutta järkikin sen sanoo, että kun menee hyvin on varaa ostella vaatteita, autoja, hierontoja, käydä ravintoloissa, ostella koruja, matkustaa...noihin verrattuna tupakka on kumminkin aika halpa huvitus.

[/quote]

HALPA! Joo, tosi halpaa. NOT.

Vierailija
30/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:20"]Tupakointihan vaikuttaa rauhoittavasti sekä aineena että tomintana, eli kun menee oikein huonostinniin tupakka on eräänlaista itselääkitystä (kuten viinakin). Itse en ole tupakkaa ikinä edes kokeillut ja alkoakaan en käytä vaikka olenkin köyhä ja sairastelen paljon...eli elämä on ollut ruusunpiikeillä tanssimista, mutta järkikin sen sanoo, että kun menee hyvin on varaa ostella vaatteita, autoja, hierontoja, käydä ravintoloissa, ostella koruja, matkustaa...noihin verrattuna tupakka on kumminkin aika halpa huvitus.
[/quote]
Moni laittaa tupakointiin semmosen Audin hinnan rahaa. Ei se ole halpaa. Siihen vielä päälle kulut sairastamisesta mitä tupakka aiheuttaa.

Vierailija
31/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Usassa maahanmuuttajat, kuten meksikolaiset ja latinot+tummat polttavat marihuonaa kuten tupakkaa.

Siksi usein kyseinen ryhmä ei ole kovinkaan suosittua työelämässä.

Vierailija
32/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taas voi kuin nauraa tällekin ketjulle :D:D:D

Vierailija
33/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:36"]

Ainakin Usassa maahanmuuttajat, kuten meksikolaiset ja latinot+tummat polttavat marihuonaa kuten tupakkaa.

Siksi usein kyseinen ryhmä ei ole kovinkaan suosittua työelämässä.

[/quote]

Sielä marihuona on halvempaa, kuin tupakka. Marihuona on roskasakin tupakkaa. Hienot miehet polttaa sikaareita.

Vierailija
34/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mä oon ainaki ihan persaukinen enkä juo tai polta :D

Vierailija
35/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:20"]Tupakointihan vaikuttaa rauhoittavasti sekä aineena että tomintana, eli kun menee oikein huonostinniin tupakka on eräänlaista itselääkitystä (kuten viinakin). Itse en ole tupakkaa ikinä edes kokeillut ja alkoakaan en käytä vaikka olenkin köyhä ja sairastelen paljon...eli elämä on ollut ruusunpiikeillä tanssimista, mutta järkikin sen sanoo, että kun menee hyvin on varaa ostella vaatteita, autoja, hierontoja, käydä ravintoloissa, ostella koruja, matkustaa...noihin verrattuna tupakka on kumminkin aika halpa huvitus. [/quote] Moni laittaa tupakointiin semmosen Audin hinnan rahaa. Ei se ole halpaa. Siihen vielä päälle kulut sairastamisesta mitä tupakka aiheuttaa.

[/quote] Laittaa joo, VUOSIEN MITTAAN! Mutta ei tupakkarahoilla autoa vaihdeta edes vuosittain, eli halpaa se on rikkaiden shoppailuihin nähden!

Vierailija
36/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien mittaan se omakotitalokin maksetaan. Mutta joku valitsee mieluummin tukea tupakkateollisuutta. Valinta sekin.

Vierailija
37/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin tupakoinnin ja huomasin jääneeni ulkopuoliseksi. Olen yleensä ainoa joka ei polta. Toisinaan kurjaa vaikka terveys kiittää. :/

Vierailija
38/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys, näköalattomuus ja jatkuva vitutus, siinä syitä.

Vierailija
39/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka maksaa 1000-1900e VUOSI. Osta tuolla summalla autoja ja omakotitalo.... NOT.

Vierailija
40/42 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:56"]

Tyhmyys, näköalattomuus ja jatkuva vitutus, siinä syitä.

[/quote] Meinasin kommentoida tuota samaa, paitsi tuota tyhmyyttä. Olen pitkälle kouluttautunut mutta köyhä kuin mikä, ja ollut iät ajat. En polta tupakkaa, mutta ymmärrän tasan lyhyen nautinnon ajatuksen tässä näköalattomassa tilanteessa. Kun vuosi toisensa perään on aivan turha voivansa säästää yhtään mistään, niin ajatusmaailma muuttuu aivan omanlaisekseen. Kun joskus joku antaa rahaa, niin sen kuluttaa usein johonkin typerään kertajuttuun. Ihan sama pistääkö sitä säästöön, sillä seuraavassa kuussa olen joka tapauksessa taas miinuksella. Ikuinen työttömyys tai hyvin satunnaiset työpätkät eivät suoranaisesti mahdollista vaikkapa säästämistä kivaan ulkomaanmatkaan. Ihan jo siitä syystä ettei ikiköyhällä ole lomia, aina pitää olla valmiina jos se työ tuleekin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi