Chisu tajusi tehneensä valtavan virheen Vain elämää -ohjelmassa – pahoittelee asiaa jo etukäteen
https://www.is.fi/viihde/art-2000008286222.html
Nyt loppui Chisun kuunteleminen! Pahoittelee pikkulettien käyttöä kulttuurinomimisena koska letit kuuluu mustille. Nyt ihan oikeasti! aina kun luulen, että ei voi mitään typerämpää kukaan enää keksiä niin aina tulee se seuraava "taiteilija" tai "artisti" joka keksii olla pahoillaan jonkun todella typerän asian takia.
Mikä v**** ihmisiä vaivaa? Onko tosiaan noin moni menettänyt viimeisenkin järjenhivenen?
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina röyhtäissyt kun olen syönyt, pyydän sitä nyt anteeksi kun ymmärrän että se tapa kuulu vain lihaville. T:mies 62kg
Pyydäpä anteeksi kiinalaisilta! Kiinassa röyhtäisy on osoitus maistuvasta ateriasta, kiitos emännälle. Mitä äänekkäämpi röyhtäisy, sen parempaa ruokaa 👍.
En lue kaikkia kommentteja. Mutta tosi tyhmää Chisulta pahoitella ja nostaa taas esiin näin typerä asia. Ihan voisi itsekkin jonku jutun joku keksiä, että laitanpa vaikka nenään renkaan kun näyttää niin kivalta ja sitten joku kävisi syyttään kultturin omimisesta. Kun ehkäpä joku heimo on ennenkin laittanut renkaan nokkaansa. Entä se kun afro hiuksia myös suoristetaan, ja luonnostaan mustia valkaistaan. Jotku julkkikset ei ole ollut pitkään aikaan lehdissä tai esiintynyt niin kaipa sitten tullee mieleen ottaa lehteen yhteyttä tai julkaista joku tämän luokan päivitys toivoen että joku media siihen tarttuisi.
Chisussa ihmettelen myös sitä kun kuulostaa viihtyvän joidenkin roudarien ja bändäreiden kanssa hyvin, vaikka lienee naimisissa? miksi viettää mieluummin aikaansa muiden kuin oman miehen kanssa, tai ainakin paljon aikaa?
Maailma on mennyt ihan naurettavaksi 🙄 Tai en tiedä maailma mut jotkut ihmiset.
Samaan aikaan kun Yhdysvaltoihin vietiin afrikkalaisia orjalaivoilla, Suomen alueella oli Isoviha, jonka aikana täkäläisiä kidutettiin, murhattiin ja jopa kymmeniä tuhansia suomalaisia vietiin orjaksi Venäjälle. Tämä on vain yksi esimerkki siitä, että ihan jokaisella ihmisellä, kaikkialla maailmassa, on isovanhempia, jotka ovat joutuneet osalliseksi johonkin historian kauhuihin - niin uhrina kuin sortajanakin. Kollektiivinen, ylisukupolvinen trauma koskettaa kaikkia, eikä pelkästään mustia. Tämä on yksi asia mikä mua häiritsee tässä kirjaimellisesti mustavalkoisessa Jenkkilästä kopioidussa "valtarakenneanalyysissä" ja uhritumiskulttuurissa.
"
Vierailija kirjoitti:
En aio ostaa enää ikinä mitään Lappi-krääsää pohjoisen reissuillani, niin paljon tämä kyseinen aihepiiri ja sen käsittely häiritsee.
Kerran löysin pienen putiikin, joka möi aivan ihania saamelaistyylisiä laukkuja (tekijä tietenkin itse saamelainen). En ostanut."Valitettavasti tunnistan saaneeni saman reaktion: matkamuistomyymälässä katselin ihaillen taitavasti käsityönä tehtyä kuksaa - siten iski yhtäkkiä sama voimakas vastareaktio jostain miisasta ja kiinnostus lopahti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitäisi tehdä just päinvastoin ja normaaliuttaa ne letit jos ne letit aiheuttaa eriarvoisuutta jne.
Mutta enemmän häiritsi kun hän puhui "mustista tai ruskeista"...
Mua häiritsee kun puhutaan valkoisista tai keltaisista.
Miksi kukaan ei puhu siitä kun mustat suoristaa hiuksiaan ja blondaa niitä. Eikö sekin ole sitten kulttuurista omimista kun yritetään näyttää valkoisilta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei puhu siitä kun mustat suoristaa hiuksiaan ja blondaa niitä. Eikö sekin ole sitten kulttuurista omimista kun yritetään näyttää valkoisilta?
Tätä perustellaan sillä, että mustien on ollut pakko suoristaa hiuksensa, koska valkoiset ovat pitäneet afrotyyliä (tai lettejä, rastoja...) epäsiistin ja villin näköisenä. Monet mustat eivät hyväksy sitä, että heille ominaisia kampauksia on pidetty alkukantaisina ja epäsiisteinä heidän päässään, mutta valkoinen voi niitä pitäessään olla trendikäs ja cool. Tämä on se logiikka tuon takana.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Flow-festarin lettikampaus ei ole afrikkalaiskampaus. Kyllä Suomessakin on lettejä käytetty.
Koko kiista tulee jenkeistä ja sitä kautta Suomeen. Lukuisia julkkiksia on hiillostettu ja tuomittu aiheesta. Chisu teki ihan järkevästi kun toi asian esiin.
Totta, että kanariallakin sai ennen pikkulettejä. Jenkeissä corn row -letit on varattu mustille. En tiedä, kritisoidaanko lattareita, aasialaisia tms. niiden käytöstä. Kim Kardashiania osin armenialaistaustaisena ainakin.
Melko tarpeetonta. Eivätkö letit ole mieluummin solidaarisuutta? Kenen tummaihoisen paikan Chisu vei ja valittiinko hänet muka lettikampauksen perusteella? Haluttiinko juuri letit ohjelmaan?
Toki ensi kerralla voi pyytää kulttuurisesti moninaisia osallistujia. Sepä olisi kiinnostavaa, tutustuisin mielelläni.
Sitä besserwisseröintiä ei jaksaisi katsoa.
Eikö Chisun nykyään niin niin "taiteellinen" musiikki myy?
Vierailija kirjoitti:
Maailma on mennyt ihan naurettavaksi 🙄 Tai en tiedä maailma mut jotkut ihmiset.
Jos annat vallan seinähulluille niin saat seinähulluja päätöksiä. - vanha sananlasku
Aurinkovoiteet myös kieltoon. Sekä ruskettavat voiteet. Jokainen eläköön omalla "syntymäihollaan".
Alusta asti ärsyttänyt tuo feikkien feikki.
On mm. huolissaan siitä, osaavatko ihmiset ääntää hänen nimensä oikein. Erikoinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Chisun nykyään niin niin "taiteellinen" musiikki myy?
Aina sen musiikki on ollut hirveää paskaa, niin uusi kuin vanhakin. Mutta minkäs teet...radioasemat soittavat ja mammat ostavat/kuuntelevat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen pitää pakkomielteisesti matkia näitä amerikkalaisia sosiaalisia ristiriitoja? Suomessa pitäisi selvästi vähentää Yhdysvalloissa tuotetujen ohjelmien näyttämistä, kun näin negatiivinen vaikutus on suomalaiseen keskustelukulttuuriin. Aivan kuin suomalaiset olisivat amerikkalaisten jatke ja kaikki amerikkalaisten tekemät pahuudet ovat myös suomalaisten tekemiä pahuuksia.
Siksi koska suurin osa on alistuvia luusereita jotka ovat itse sallineet tämän tai sitten itse kannattavat tätä. Katso vaikka eduskuntaa. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu näihin ihmisiiin, jotka julkisesti pahoittelevat milloin mitäkin ja "raivoavat" tai tuovat muuten erinomaisuuttaan esille, jotta voivat tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Maija Vilkkumaa, Anssi Kela, Krista Kosonen, Paleface, Chisu.... tässä liuta taiteilijoita, mitä en voi sietää heidän kuplansa takia. Ovat erkaantuneet todellisuudesta aika kauas.
Jokainen yläpeukku viestissäsi on ansaittu, olen täysin samaa mieltä.
Olen todella yllättynyt tämän ketjun sisällöstä. Kiitos teille, en olekaan yksin ajatellessani, että nämä ihmiset ovat joko täysin sekaisin tai pelkästään julkisuushakuisia.
Ajatelkaa ennen muinoin lapset saivat leikkiä inkkaria ja länkkäriä eikä kukaan edes paheksunut sitä.