HS: "Suomi on naisille Euroopan väkivaltaisimpia maita"
Lähde: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008265201.html
Tämä on kyllä meiltä aikamoinen saavutus, kun vertailukohtana on mm. Valko-Venäjä, Romania, Bulgaria, Latvia, Serbia, Albania...
Kommentit (867)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että Suomessa nainen päätyy sairaalaan hakattuna useammin. Silloin on kyseessä vaara jonka peittely on käytännössä mahdotonta.
Asia on kylläkin täysin päinvastoin. Suomessa raportoidaan ja tilastoidaan lievempikin väkivalta ja se ei ole edes osapuolten käsissä, kun noissa monessa verrokkimaissa tietoa saadaan vasta kun sitä ei pysty osapuolet piilottamaan. Ja jos on uhrin päätettävissä nostaako juttua, niin ei moni mene poliisille.
Vähän sama kuin täällä miesten kokema lähisuhdeväkivalta. Sitä selvästi koetaan huomattavasti enemmän kuin miltä tiomiot ja rikosilmoitukset kertovat. Vain jäävuoren huiput tulevat ilmi.Sori vaan mutta totuus on juuri se mitä minä kerroin. Siihen nämä tilastot perustuvat. Ei mihinkään satuihisi. Terveisin mies joka on kokenut väkivaltaa parisuhteessa. Kyse on tilastoista joita ei voi peitellä kyse on opikeasta väkivallasta jossa henkeä uhataan ei saduista joilla yrität selitellä tätä.
Et ehkä ymmärtänyt oikein nyt...
Niin tiedän että sinusta tilastoilla ei ole merkitystä vain sillä mitä sinä esität todeksi. Todella surkeaa argumentointia. Nämä tilastot perustuvat juurikin väkivaltaan jota ei voi piilotetta sen hengenvaaraa aihettavan luonteen takia. Kyse ei ole mistää kunhan keksit että sinua lyötiin tilasto. Muissa maissa argumenttisi kertoo ettet ymmärrä että muissakin maissa tutkitaan vastaavia rikoksia, kuin suomessa. Esitä ja vähättelet ja olet ymmärtämätön, vika on sinusta silloinkin muissa.
Voi huoh... Varmaan itsekin epäselvästi ilmaisin itseäni, mutta skarppaa sinäkin vähän.
A. Tilastoilla on merkitystä.
B. Kaikki tapaukset eivät tule tilastoihin
C. Eri yhteiskunnissa on lukuisia eri syitä sille, miksi näin on (B) jo alkaen laista. Jossain laki on huomattavasti ankarampi sen suhteen mikä on väkivaltaa ja mikä ei, miten todistetaaan, oikeuskäyntikulujen jakautuminen, jotka kaikki nostaa ilmoituskynnystä. Kulttuurista: suvun merkitys, katolinen usko, etcetcetc...
D. Suomessa kynnys on selvästi matalampi kuin monissa muissa maissa. Syitä tähänkin on useita mm. uhrien tukipalvelut, poliisin uudet velvollisuudet, oikeudellinen apu, yleinen kulttuuri (tunnustetaan lähisuhdeväkivalta erityisen vahingollisena ilmiönä) jne jne jne
E. Miehille tämä kynnys on edelleen korkeampi kuin naisille (tämän vahvistaa tutkimustieto) Syitä tähänkin varmasti monia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että miehet saavat osakseen enemmän väkivaltaa niin suomihan on varsinainen helvetinloukko. Täällä on melkeinpä siis sisällissota ja kansanmurha menossa. Tai sitten hesarin vasuripropaganda yrittää taas epätoivoisesti maalailla kallisarvoista narratiiviaan pahasta valkoisesta miehestä...
Pääosa MIESTEN kokemasta väkivallasta on MIESTEN tekemää. Pitäisiköhän MIESTEN alkaa uhriutumisen sijaan pohtia, miten tilannetta voitaisiin muuttaa.
En kiistä tuota, mutta nyt avasit uuden sivuaiheen. Ja unohdat sen perustotuuden, että ne toksiset väkivaltaiset miehet tulevat käytöksestään palkituiksi naisten taholta - muutoin he eivät käyttäytyisi samoin. Tuossa juurikin sattumoisin tapasin hyvin nuoren naisihmisen, joka oli juuri löytänyt itselleen neljännen erittäin väkivaltaisen miehen... ei tule kyllä elämään keski-ikään tuota menoa jännityksenhakuisuudessaan.
Eli miesten tekemä väkivalta on aina naisten syy, oli sen kohde kuka tai mikä tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että miehet saavat osakseen enemmän väkivaltaa niin suomihan on varsinainen helvetinloukko. Täällä on melkeinpä siis sisällissota ja kansanmurha menossa. Tai sitten hesarin vasuripropaganda yrittää taas epätoivoisesti maalailla kallisarvoista narratiiviaan pahasta valkoisesta miehestä...
Pääosa MIESTEN kokemasta väkivallasta on MIESTEN tekemää. Pitäisiköhän MIESTEN alkaa uhriutumisen sijaan pohtia, miten tilannetta voitaisiin muuttaa.
En kiistä tuota, mutta nyt avasit uuden sivuaiheen. Ja unohdat sen perustotuuden, että ne toksiset väkivaltaiset miehet tulevat käytöksestään palkituiksi naisten taholta - muutoin he eivät käyttäytyisi samoin. Tuossa juurikin sattumoisin tapasin hyvin nuoren naisihmisen, joka oli juuri löytänyt itselleen neljännen erittäin väkivaltaisen miehen... ei tule kyllä elämään keski-ikään tuota menoa jännityksenhakuisuudessaan.
Eli miesten tekemä väkivalta on aina naisten syy, oli sen kohde kuka tai mikä tahansa?
Ei. Sinun tarvitsee kyllä varmaan käydä välillä kaapilla nappaamassa pari rauhoittavaa naamariin, että pystyt tulkitsemaan lukemaasi olematta hysteerinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mikä on suomalaista, niin median ja näiden keskustelupalstojen loputon suomalaisen miehen mollaaminen. Tämä on maailman tasa-arvoisin maa eikä se tilanne ole syntynyt ns. miehistä huolimatta vaan nimenomaan miesten tahdosta ja myötävaikutuksesta. Ja tämän kansan miehet sitten nostetaan tikun nokkaan jonkun täysin vääristyneen tilastointimenetelmän vuoksi. Tietenkin HS:n naistoimittaja juhlii tällä "uutisella" mutta laskee kyllä samalla kyseisen toimituksen arvostusta, jos se on mahdollista, vieläkin alemmaksi.
No ei todellakaan ole maailman tasa-arvoisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että Suomessa nainen päätyy sairaalaan hakattuna useammin. Silloin on kyseessä vaara jonka peittely on käytännössä mahdotonta.
Asia on kylläkin täysin päinvastoin. Suomessa raportoidaan ja tilastoidaan lievempikin väkivalta ja se ei ole edes osapuolten käsissä, kun noissa monessa verrokkimaissa tietoa saadaan vasta kun sitä ei pysty osapuolet piilottamaan. Ja jos on uhrin päätettävissä nostaako juttua, niin ei moni mene poliisille.
Vähän sama kuin täällä miesten kokema lähisuhdeväkivalta. Sitä selvästi koetaan huomattavasti enemmän kuin miltä tiomiot ja rikosilmoitukset kertovat. Vain jäävuoren huiput tulevat ilmi.Sori vaan mutta totuus on juuri se mitä minä kerroin. Siihen nämä tilastot perustuvat. Ei mihinkään satuihisi. Terveisin mies joka on kokenut väkivaltaa parisuhteessa. Kyse on tilastoista joita ei voi peitellä kyse on opikeasta väkivallasta jossa henkeä uhataan ei saduista joilla yrität selitellä tätä.
Et ehkä ymmärtänyt oikein nyt...
Niin tiedän että sinusta tilastoilla ei ole merkitystä vain sillä mitä sinä esität todeksi. Todella surkeaa argumentointia. Nämä tilastot perustuvat juurikin väkivaltaan jota ei voi piilotetta sen hengenvaaraa aihettavan luonteen takia. Kyse ei ole mistää kunhan keksit että sinua lyötiin tilasto. Muissa maissa argumenttisi kertoo ettet ymmärrä että muissakin maissa tutkitaan vastaavia rikoksia, kuin suomessa. Esitä ja vähättelet ja olet ymmärtämätön, vika on sinusta silloinkin muissa.
Voi huoh... Varmaan itsekin epäselvästi ilmaisin itseäni, mutta skarppaa sinäkin vähän.
A. Tilastoilla on merkitystä.
B. Kaikki tapaukset eivät tule tilastoihin
C. Eri yhteiskunnissa on lukuisia eri syitä sille, miksi näin on (B) jo alkaen laista. Jossain laki on huomattavasti ankarampi sen suhteen mikä on väkivaltaa ja mikä ei, miten todistetaaan, oikeuskäyntikulujen jakautuminen, jotka kaikki nostaa ilmoituskynnystä. Kulttuurista: suvun merkitys, katolinen usko, etcetcetc...
D. Suomessa kynnys on selvästi matalampi kuin monissa muissa maissa. Syitä tähänkin on useita mm. uhrien tukipalvelut, poliisin uudet velvollisuudet, oikeudellinen apu, yleinen kulttuuri (tunnustetaan lähisuhdeväkivalta erityisen vahingollisena ilmiönä) jne jne jne
E. Miehille tämä kynnys on edelleen korkeampi kuin naisille (tämän vahvistaa tutkimustieto) Syitä tähänkin varmasti monia
A. Tämä tilasto perustuu oikeaan vakavaan väkivaltaan jossa tilastoa ei voi peitellä vaan se tulee esiin konkreettisena. Ei mistään saduista että koin joutuneenin vaan konkreettisesta oikeasta tapahtuneesta väkivallsta, jolla on uhattu henkeä ja joka vaatii sairaalahoitoa. Ei mistää auttamispalveluista tai yhteiskunnallisesta tuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosia kestävää henkistä ja fyysistä raakaa väkivaltaa. Puolustin itseäni kerran veitsellä ja sain tuomion. Mies meni heti poliisille. Hyvä niin, sillä pääsin viimein suhteesta pois.
Eli tilastoon pääsi minun kerran kymmenen vuoden suhteessa tekemäni väkivalta. Mieheni tekemät sadat kerrat eivät. Menetin hampaan, hiuksia, sain murtumia yms.
Usein asia on toisinpäin. Jos olet seurannut uhritutkimustilastoja, tiedät että miesten kohdalla on usein juuri noin. On tunnettu fakta, että miehet eivät hae matalalla kynnyksellä apua. Ja tiedän sen kyllä itse pitkäaikaisesta kokemuksestakin näiden asioiden parissa työskennelleenä.
Itse taas tiedän työni kautta, että usein naiset alkavat väkivaltaiseksi vasta pitkän aikaa kestäneen uhrina olon jälkeen. Ja silloin nainen ottaa kättä pidempää.
Mitähän työtä teet? Varmaan todella objektiivisesta näkökulmasta?
Mites selität sitten nuo aiemmin ketjussa mainitut nuorten kokemukset. Lähes yhtä paljon nuorilla noita parisuhteeseen liittyviä väkivaltakokemuksia. Keksitkö jotain äkkiä siihenkin?
Johtuu siitä että meillä on niin paljon enemmän tulijoita kuin muissa maissa. Äänestäkää Perussuomalaisia jos haluatte lopun tälle hulluudelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmasti tietää jonkun naisen jota on hakattu. Yleensä mies on ollut humalassa.
Isäisäni hakkasi isoäitiäni vuosikausia. Tämä loppui vasta kun isoäidin veljet pieksivät kunnolla isoisän.
Parhaan kaverini poikaystävä mukiloi tämän verille lukioiässä.
Itse asiassa ei tiedä. Mietin pitkälle nuoruusvuosiin, ja muistan kyllä vain niitä tapauksia joissa nainen on pahoinpiodellyt miestään/poikakaveriaan. Syy näihin lyömisiin on lähes aina ollut se että mies on pettänyt. Ja tietenkin entisaikojen tapaan "se oli sille sialle ihan oikein" ja näin kaikkien mielesät. Sai kuulemma mitä ansaitsi.
Milloin tulee tilastoja siitä, miten vaarallinen maa tämä on lapselle, kun oma äiti t appa a?
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tähän ketjuun tarttuu heti joku mies ulisemaan, että "kyllä miehetkin kokevat väkivaltaa!!!!". Tässä puhutaankin nyt NAISTEN kokemasta väkivallasta, pälli.
Miksi tehdä asiasta sukupuolikysymys? Miksei voi karsia kaikkea parisuhdeväkivaltaa riippumatta tekijän tai uhrin sukupuolesta? Mikäli suhtautuminen on vähättelevää, niin onko ihme että polisiitkin nauraa rikosilmoitusta tekevälle miehelle? "Saatko sä akalta turpaan?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmasti tietää jonkun naisen jota on hakattu. Yleensä mies on ollut humalassa.
Isäisäni hakkasi isoäitiäni vuosikausia. Tämä loppui vasta kun isoäidin veljet pieksivät kunnolla isoisän.
Parhaan kaverini poikaystävä mukiloi tämän verille lukioiässä.
Itse asiassa ei tiedä. Mietin pitkälle nuoruusvuosiin, ja muistan kyllä vain niitä tapauksia joissa nainen on pahoinpiodellyt miestään/poikakaveriaan. Syy näihin lyömisiin on lähes aina ollut se että mies on pettänyt. Ja tietenkin entisaikojen tapaan "se oli sille sialle ihan oikein" ja näin kaikkien mielesät. Sai kuulemma mitä ansaitsi.
Joo ja ei tuo asenne ole tuosta kovinkaan muuttunut, eikä muutukaan niin kauan kun asenne- ja keskusteluilmapiiri on mitä on.
Jo lapsesta asti opetetaan viihdeohjelmissa miten nainen saa lyödä miestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on kokenut väkivaltaa exänsä toimesta, ihan jopa julkisella paikalla, jossa myös minä olen nähnyt tilanteen monen muun muassa. Juttu käänty loppupeleissä niin että tämä exä väitti eron jälkeen että mieheni on lyönyt häntä, eikä toisinpäin. Onneksi siihen aikaan vielä kyseenalaistettiin kertomukset vertaamalla niitä omiin käsityksiin ihmisistä, koska miehelläni olisi varmaan mennyt työt, jos tuollainen valhe olisi tullut työnanatajan korviin. Nythän kukaan ei kyseenalaista mitään, vaan se on aina totuus mitä miehestä sanotaan, vaikka se olisi valhe.
Tässä tilastossa ei ole kyse siitä mitä joku väitää
Siitähän tässä juuri on kyse.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä väkivaltaa vaan on nimenomaan Suomessa. Minulla ystävillä monilla ulkolaiset puolisot ja eivät näiden vuosien saatossa ole kättään kohottaneet. Toisin on suomalaisilla puolisoilla. Viinaa ja pilveä menee ja rikotaan tavaroita ja pahimmillaan lyödään kumppania. Lapsille huudetaan ja "isukit" pitävät perhettä vain jonain kulissina ja riesana. Mulla 3 suhdetta päättynyt väkivallan takia, isäni pahoinpiteli äitiäni, ystäväni mies hakkasi ystävälleni aivovamman. Yhdstäkän pahoinpitelystä en uskaltanut kertoa poliisille, eikä kukaan muukan läheiseni ikinä. Aivovamma ystäväni mies joutui ongelmiin vasta, kun aiheutti pysyvää tuhoa.
Uskon että se liittyy juuri alkoholiin, jota Suomessa käytetään paljon ja nimenomaan humalahakuisesti. Esimerkiksi oma isäni oli ihan leppoisa tyyppi selvin päin, mutta kännissä siitä tuli ihan hullu. Myös Venäjällä juodaan paljon, siksi sielläkin miehet on väkivaltaisia. Telkkarista tuli vähän aikaa sitten ohjelma, jossa kerrottiin ettei venäläiset naiset enää halua suomalaisia miehiä, koska ne eivät ole sen parempia. He haluavat nykyään aasialaisia miehiä, koska he ovat ahkeria ja perhekeskeisiä.
Juuri näin! Suomessa miehet järjestäen suurkuluttajia ja huumeetkin maistuu. Pilvenpolttokin mielletän leppoisaksi touhuksi, mutta minua on hakannut nimenomaan sen suurkuluttaja. Jos ei polteltavaa saanut oli pinnat viulunkielenä ja astiat lensi kaaressa ja tönittiin ja puristettiin vaikka käsistä ja ravisteltiin. Toinen mieheni joi liikaa ja ihan löi nyrkillä vatsaan vaikka olin raskaana. Nyt olen vuosia ollut suhteessa ulkomaalaisen miehen kanssa ja meillä 2 yhteistä lasta. Vanhin lapseni kuin oma hänelle. juomme joskus juhlissa parit lasilliset ja muuten elämme selvinpäin. Ihanaa, kun ei tarvitse enää pelätä!
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että meillä on niin paljon enemmän tulijoita kuin muissa maissa. Äänestäkää Perussuomalaisia jos haluatte lopun tälle hulluudelle!
Ei koskaan ääntä persuille. Vihreät saa ääneni seuraavissakin vaaleissa ja samoin aikoo toimia oulussa asuvat tututkin.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole maailman tasa-arvoisin maa.
Ainekin top10 maa ja vähässä on todelliset tasa-arvo-ongelmat Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on kokenut väkivaltaa exänsä toimesta, ihan jopa julkisella paikalla, jossa myös minä olen nähnyt tilanteen monen muun muassa. Juttu käänty loppupeleissä niin että tämä exä väitti eron jälkeen että mieheni on lyönyt häntä, eikä toisinpäin. Onneksi siihen aikaan vielä kyseenalaistettiin kertomukset vertaamalla niitä omiin käsityksiin ihmisistä, koska miehelläni olisi varmaan mennyt työt, jos tuollainen valhe olisi tullut työnanatajan korviin. Nythän kukaan ei kyseenalaista mitään, vaan se on aina totuus mitä miehestä sanotaan, vaikka se olisi valhe.
Tässä tilastossa ei ole kyse siitä mitä joku väitää
Siitähän tässä juuri on kyse.
eri
Ei tilastossa jota tässä uutisessa käsitellään. Tilastosta joka kertoo vain faktat, sekoitat nyt tilaston siihen mitä itse väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen taipuvainen uskomaan, että kyllä se tulos ihan oikea on. Itsekin olen joutunut kohtaamaan miehiltä väkivaltaa, seks. väkivaltaa, t-uhkauksen kahdesti. Mutta en ajattele niitä hirveästi, koska niitä ei halua ottaa osaksi omaa identiteettiä. Suomessa on todella paljon naisvihaa. Yksi osa sitä on, että ei nähdä naisia uhreina edes silloin kun he sitä ovat. ”Jotain vikaa on itsessäsikin, kun olet tuohon joutunut.” Erityisesti miehet eivät osoita myötätuntoa.
On kyllä aika hemmetin hankala ymmärtää naista, joka vapaaehtoisesti jää suhteeseen vielä senkin jälkeen kun on saanut ensimmäistä kertaa kunnolla nyrkistä.
Musliminaiset sentään eivät omaa muuta vaihtoehtoa, koska ovat yhteisönsä ja sukunsa vankeja, mutta suomalaisella naisella on useimiten vapaus valita itse.
Itse olen kyllä lähtenyt niistä, mutta ymmärrän myös erittäin hyvin, miksi se on vaikeaa ja miten asiat tulevat pikku hiljaa ja vievät uhrin kaiken omanarvontunnon ja vääristävät käsityksen siitä, kenen vika se on.
Osa sitä empatian puutetta ja että ei haluta/pystytä näkemään nimenomaan suomalaista naista uhrina, on just tuo, että ei halua ymmärtää. Muiden maiden naisia kohtaan kyllä voi riittää ymmärrystä, mutta ei suomalaisia, vaikka se on sitä samaa pahaa. Halutaan ajatella, että oikea paha on aina jossain muualla, ei Suomessa. Ei koske Suomea!
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole enemmän tulijoita, vaan pikemminkin päinvastoin. Suomessa on äärimmäisen pieni tulijaväestö eurooppalaisittain verrattuna. Suurimmassa osassa Länsi-Euroopain maita tulijoita on yli 10% väestöstä. Esim. naapurimaassamme Ruotsissa yli 25% väestöstä on tulijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole enemmän tulijoita, vaan pikemminkin päinvastoin. Suomessa on äärimmäisen pieni tulijaväestö eurooppalaisittain verrattuna. Suurimmassa osassa Länsi-Euroopain maita tulijoita on yli 10% väestöstä. Esim. naapurimaassamme Ruotsissa yli 25% väestöstä on tulijoita.
Venäjälläkin on 10 miljoonaa tulijaa. Että silleen.
Älä nyt viitsi. Tottakai väkivalta on rangaistavaa Venäjän lainsäädännössä.