XXL Tampere urheilu naismyyjät
Kävin XXL Tampere urheiluliikkeessä katsomassa tarjouksia.Ihmetytti suuresti urheiluliikkeen naismyyjien vaatetus?!Juoksukenkä osastolla esim.oli kaksi vaaleaa blondia myyjänä,todella kauniin näköisiä,mutta heidän työvaatteensa :( Päällä heillä oli XXL t-paita ja jalassa tiukat ja ihonmyötäiset juoksutrikoot/jumppatrikoot??!! Molemmilla tytöillä oli hyvin treenattu peppu ja kun vielä oli tiukat trikoot jalassa,niin ne toi vielä paremmin esille peppua.Ei jääny kyllä arvailujen varaan mitkä alushousut oli alla toisella,kun trikoot oli törkeesti peppuvaossa(stringit).Mitä mahtaa vähän vanhemmat ihmiset ajatella 50v-> tyttöjen työpukeutumisesta etenkin naiset.Miehille kyllä on silmanruokaa katsottavaksi.....
Kommentit (166)
Ai kauheeta:( kyllä mä niin mieleni pahoitin...nääs...nääs ja kyynel.
Ei kuulu asiakaspalvelu ammattiin työskennellä tiukissa trikoissa. Itse en tosiaankaan suostuisi laittamaan tiukkoja trikoita jalkaan, niin että peppu loistaa. Olen itse nuori urheilumyyjä 6 vuotta. Fyysisesti hyvässä kunnossa. Haluan että minut otetaan vakavasti ja asiantuntevasti. Enkä niin että tarvitsee ajatella että ihmiset katsovat persettäni, ei kuulu asiaan.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:49"]Ei kuulu asiakaspalvelu ammattiin työskennellä tiukissa trikoissa. Itse en tosiaankaan suostuisi laittamaan tiukkoja trikoita jalkaan, niin että peppu loistaa. Olen itse nuori urheilumyyjä 6 vuotta. Fyysisesti hyvässä kunnossa. Haluan että minut otetaan vakavasti ja asiantuntevasti. Enkä niin että tarvitsee ajatella että ihmiset katsovat persettäni, ei kuulu asiaan.
[/quote]
Lisään vielä että lenkillä tottakai trikoot mutta töissä EI !
Ei todellakaan kuulu olla myyjillä tiukkoja trikoita töissä.Mä aikakin käyn urheilukaupoissa siksi,että saan hyvää palvelua ja osaamista ostamiini vaatteisiin.Itsekkään en suostuisi laittamaan trikoita töihin,vaikka peppu kyllä on hyvässä kuosissa...
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:19"]ainoastaan naisia jotka eivät itse ole timmissä kunnossa harmittaa tyttöjen pukeutuminen, koska kokevat heidät uhkana kun oma mies kuolaa..mars salille siitä!
[/quote]
Miksi vitussa naisten pitää esitellä persettään, mutta miesten ei? Vaadin miehille kanssa tiukat housut jalkaan että heppi paistaa läpi.
Törkeetä esineellistämistä! Miks naiset ei vastusta tällaista?! Täällähän on paljon feministejä paikalla!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:49"]Ei kuulu asiakaspalvelu ammattiin työskennellä tiukissa trikoissa. Itse en tosiaankaan suostuisi laittamaan tiukkoja trikoita jalkaan, niin että peppu loistaa. Olen itse nuori urheilumyyjä 6 vuotta. Fyysisesti hyvässä kunnossa. Haluan että minut otetaan vakavasti ja asiantuntevasti. Enkä niin että tarvitsee ajatella että ihmiset katsovat persettäni, ei kuulu asiaan.
[/quote]
6-vuotias ja jo töissä?!
Sais kyllä pukee ne miesmyyjätkin esineellistämisvaatteisiin, ei mua akkojen perseet ja kamelinvarpaat niin kiinnosta. On se kumma että miehet ei ikinä tollaseen joudu suostuun, tavarat tiskiin niiltäkin! Vois joskus ostaakin jotain niiltä ärsyttäviltä urheilukauppojen miesmyyjiltä jos olis hyvä pullotus meneillään.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:54"]
Saakohan myyjä pitää myös väljempiä housuja halutessaan? Kokemani mukaan myyjänä joutuu kaikenlaisten puristeluyritysten, asiattomien ehdotusten ja tuijotuksen kohteeksi ihan tavallisissahousuissa, enkä itse todellakaan suostuisi haahuilemaan työpaikalla kireissä trikoissa.
[/quote]
Kyllä mä luulisin että voi pitää muitakin housuja kun tiukkoja trikoita jos haluaa,tai sitten XXL ketjulla on sellainen töihin otto pakko että täytyy pitää tiukkoja trikoita tai muuten ei töihin pääse...Tampereen XXL liikkeessä kyllä kaikilla naismyyjillä oli trikoot päällä ja kyllä ne sen hyvin kesti,kun kaikilla oli kiinteät peput :)
[/quote]
Siis jos on kiinteä peppu, pitää kestää esitellä sitä työpaikalla kaikille?! Ja mistä tiedät että "kestivät hyvin"? Tuskin ne siellä ääneen valittaa, vaikka tuntuisi epämukavalta.
Toivottavasti työnantaja on antanut työasuksi edes kunnollisia vaihtoehtoja. En tiedä, kummat itse valitsisin, jos työnantaja ilmoittaisi, että vaihtoehdot on lököttävät miesten verkkarit tai persvakoon uppoavat trikoot, oloani en tuntisi asiakkaiden edessä mukavaksi kummissakaan (vaikkei takapuolessani mitään vikaa olekaan) ;)
Jos työntekijä lihoo reippaasti, pakottaakohan työnantaja vaihtamaan joihinkin lökäreihin, koska ei ehkä ole kovin hyvää mainetta urheiluliikkeelle, jos 100-kiloinen myyjä esittelee sellulliittejaan makkarankuoreen pukeutuneena :P
En ole asioinut aloituksessa mainitussa liikkeissä, muttaen todellakaan alkaisi vakiasiakkaaksi liikkeelle, jonka työntekijät ovat mielestäni asiattomasti pukeutuneita. Jos se, että ainoastaan naiset on puettu esittelemään muotojaan (miksei naispuoliset kävijät saa ihastella miesten reisilihaksia ja pullotuksia, jos miehillekin on silmänruokaa?!), antaa mulle viestin, että siinä puljussa suhtaudutaan naisiin alistavasti esineinä.
Olen töissä kilpailevassa ketjussa ja työasuuni kuuluu firman paita ja omat vapaavalintaiset housut. Suurimman osan ajasta jalassa on trikoot sillä niissä on ihan käsittämättömän mukava työskennellä (mm kiipeillä ja kyykistellä varastossa) ja voi harmi jos jotakuta harmittaa nähdä treenattu perseeni.
Taidampa käydä huomenna liikkeessä enää kertaa..
Kuulostaa törkeälle, että miehillä ihan normihousut. Kai he ovat saaneet itse valita laittavatko kalsarit vai normaalit housut? Boikottiin liike, jos vain naisten on käsketty pukeutua jumppatrikoisiin. Itseäni ei kiinnosta myyjän timmeys vaan asiantuntemus ja palvelu.
Huomasin kanssa saman asian, että naismyyjillä oli tiukat trikoot työvaatteina.Ei mua kyllä haitannu,mut ukkoni ei meinannu saada silmiä pois tyttöjen pepuista avajaistarjouspäivänä :)
Kiinnitin huomiota samaan, mutta positiivisella tavalla. Tytöt olivat tosi timmissä kunnossa, kuten urheilukaupan myyjän kuuluukin :) Ja olen kohta nelikymppinen heteronainen.
Miehille tiukat trikoopaidat ja housut myös treenattua kroppaa korostamaan!
Olen kyllä nähnyt siellä yhden vähän rehevämmänkin naismyyjän, joten ei timmi pylly kyllä ole työhönottokriteerinä ollut.
Muuten ihmettelen näitä kommentteja, kivannäköistähän se on että naismyyjillä on urheilulliset vaatteet päällä, trikoothan ovat tosiaan nykyään ihan tavallista katumuotia. Ja tosi mukavatkin ne ovat päällä!
Eiköhän kaikille ole selvää, ettei niillä naisilla ole trikoita vain siksi, jotta ne näyttäisi urheilullisilta. Tässäkin on jo tullut muutama viesti, että olipa kiva timmi perse myyjällä ja onpa kiva katsella timmejä myyjiä (yök). Eikö siellä myyjän tärkein ominaisuus olekaan asiakaspalvelualttius ja tuotteiden tuntemus?