Mitä teit sormuksille eron jälkeen?
Erosin reilut puoli vuotta sitten ja sormukset on yöpöydän laatikossa. Mitä te olette niille tehneet? Romukullasta ei makseta ja eron syyn eli pettämisen takia en halua niitä säästää lapsillekaan.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:32"]
Mieheni exä on näköjään palauttanut sormukset miehelleni. Ne on lipaston laatikossa. Minusta niistä voi hyvin teettää tyttärelleen sormuksen tai muun korun, puhdasta kultaa kuitenkin ovat.
[/quote]
Puhdasta kultaako? Kannattaa tosiaan vaalia ja arvostaa niitä. Suomessa myytävät kultakorut ovat yleensä 14 karaattia.
[/quote]Meidän sormukset on 18 karaattia. Oltais otettu 24:n mutta siihen ei olisi voinut istuttaa kiveä. Et on niitä muitakin kuin 14.
Annoin tyttärelle sormukset ja samoin vihkikuvat,hän halusi ne muistoksi.
Onko kukaan myynyt timanttisormuksia romukullaksi? Ex halusi pröystäillä isoilla timanteilla (minulla vaatimaton sormus) Kun erottiin jäi ex tuhansia euroja velkaa ja sain tuon sormuksen. Laatikon pohjalla on nyt. Mistä siitä saisi parhaan hinnan?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:11"]
Onko kukaan myynyt timanttisormuksia romukullaksi? Ex halusi pröystäillä isoilla timanteilla (minulla vaatimaton sormus) Kun erottiin jäi ex tuhansia euroja velkaa ja sain tuon sormuksen. Laatikon pohjalla on nyt. Mistä siitä saisi parhaan hinnan?
[/quoteTampereella Suokko, kuulemma. Muualta en tiedä.
Heitin sormuksella eksää otsaan ja erotilanteessa. Eksä piti sitä puolisen vuotta kaulassakaulakorussaan ja kerran baarissa sitten hukkasi.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:32"]
Mieheni exä on näköjään palauttanut sormukset miehelleni. Ne on lipaston laatikossa. Minusta niistä voi hyvin teettää tyttärelleen sormuksen tai muun korun, puhdasta kultaa kuitenkin ovat.
[/quote]
Puhdasta kultaako? Kannattaa tosiaan vaalia ja arvostaa niitä. Suomessa myytävät kultakorut ovat yleensä 14 karaattia.
[/quote]Meidän sormukset on 18 karaattia. Oltais otettu 24:n mutta siihen ei olisi voinut istuttaa kiveä. Et on niitä muitakin kuin 14.
[/quote]
Jaa että on muitakin, ihanko totta? Kirjoitin että yleensä, en että aina. No puhdasta kultaa ne ei siis ole kuitenkaan, mutta korkeampi pitoisuus kuin Suomessa yleensä. Arvotavaraa siis.
Myin korukauppaan ja siitä Alkoon ostamaan viinaa ja rellestin :)
En mitään, tuolla ne ovat vieläkin korulaatikossa. Erosta on 10 vuotta aikaa ja olen uusissa naimisissakin jo. Muistona ajattelin pitää ja lapset saavat aikoinaan sitten päättää mitä tekevät niille (eivät siis ole eksäni lapsia). Ensimmäinen avioliittoni ei onnistunut monista syistä, mutta en vihaa eksääni, eikä hänkään (toivottavasti ainakaan) minua. Vaikka liitto loppuikin, muistot hänestä ovat suurimmaksi osaksi ihan hyvät. En kuitenkaan halua itse pitää missään muodossa (siis muokattunakaan) noita sormuksia. Tuntuisi väärälle nykyistä miestäni kohtaan.
Myin romukullaksi, ja lahjoitin rahat ensimmäiseen hyväntekeväisyyslippaaseen, mikä tuli vastaan. Oli muuten pirun vaikea löytää yhtään hyväntekeväisyyskeräystä silloin kun sellaista kaipasi!!!
Kuinka paljon kultarahaksi.fi maksaa vanhoista sormuksistani? Vihkisormukseni maksoi aikoinaan 850 euroa (keltakultainen, viisi isohkoa timanttia). Kihlasormus maksoi noin sata euroa (keltakultainen).
En todellakaan halua säästää niitä. Avioliitto päättyi miehen syrjähyppyihin.
Ajattelin, että lähtisin sormuksistani saamilla rahoilla johonkin lämpimään kohteeseen lomamatkalle hermoja lepuuttamaan.
Älkää pliis heittäkö mereen/jokeen/järveen yms vaikka tuntuisikin kivan dramaattiselta. Kullalle on kuitenkin kysyntää ja uutta etsitään kokoajan ja ihmisiä on hengenvaarassa kaivoksilla töissä kehitysmaissa jotta saataisiin kultaa. Viekää mieluummin juuri kierrätykseen sulatettavaksi.