Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eroaminen ja ammattiliiton vaihtaminen.

Vierailija
11.11.2014 |

Ollaan naimisissa oleva pari, jolla kaksi Lasta. Viimeistään joulukuussa aiotaan erota kirkosta vaikka ollaan ihan perususkonnolisia. Kun lapset olivat vuosi takaperin kirkkokerhossa koin ohjaajina toimivien teologien ajatusmaailman ärsyttävän suppeana ja pullossa kasvaneena. Sama tunne oli neljä vuotta takaperin vihkipapin kanssa. Oli kiva saada viettää kirkkohäät ja kastaa lapset kirkossa, mutta en vaan koe satojen eurojen syytämistä kirkolle enää mielekkäänä, koska emme käy koskaan kirkossa tai viihdy tippaakaan seurakunnantyöntekijöiden seurassa kuuntelemassa kankeita juttuja. Lapset jätämme ilman muuta evlutin jäseniksi, mutta itse eroamme. Säästöön jää tämän ansiosta yli tuhat euroa vuodessa. Alamme laitamaan kuukausittain rahaa unisefille ja järjestöille, jotka ovat mukana Ebolan vastaisessa taistelussa. Mitä mieltä olette tästä itsekkäästä ratkaisusta ?

Sitten kuulun Ekonomiliittoon vielä hetken opiskelijajäsenenä. Kun pian siirryn ekonomijäseneksi, onko aidosti käytönnössä väliä mihin Ekonomiliiton paikallisyhdistukseen itsensä ilmoittaa? Ekspatriaattien yhdistyshän oli lähes ilmainen. Tuleeko lopulta edes seurattua oman aleen esim Helsingin paikallisyhdistyksen toimintaa ja kannattaako siitä maksaa muutama kymppi extraa vuodessa?

Tuleeko teillä mieleen muita konkreettisia tapoja säästää rahaa vastaavanlaisissa jäsenyys - ja vakuutussopimuksissa? Tiedän - tekstissä on typoja.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todellakaan ole muuta kuin kankeaa, suppeaa ja muuta vastaavaa tarjonta kotipaikkakunnallasi? Oletko ottanut asian esille työntekijöiden kanssa?  Auttaisi enemmän kuin täällä puiminen.

Vihkipappikin tuntuu oudolta, yleensä ennakkotapaamisessa ja harjoittelussa keskustellaan niin paljon että se yhteinen sävel löytyy.

Käyttämäsi termit eivät myöskään vakuuta.

Vierailija
42/45 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:34"]

minä ja mies erosimme kirkosta kun lapsi oli 10 v, ja lapsi kyllä jäi kirkkoon, halusin että hän saa itse aikuisena päättää, kuuluako kirkkoon vai ei. Eli todellakin voi ainoastaan vanhemmat erota.

[/quote]

Eikö olisi fiksunpaa antaa lapsen päättää vanhempana että haluaako liittyä vai ei? Kai liitit lapsesi myös kokoomukseen ja vasemmistoliittoon, jotta voi sitten vanhempana päättää että eroaako niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:10"]

Ollaan naimisissa oleva pari, jolla kaksi Lasta. Viimeistään joulukuussa aiotaan erota kirkosta vaikka ollaan ihan perususkonnolisia. Kun lapset olivat vuosi takaperin kirkkokerhossa koin ohjaajina toimivien teologien ajatusmaailman ärsyttävän suppeana ja pullossa kasvaneena. Sama tunne oli neljä vuotta takaperin vihkipapin kanssa. Oli kiva saada viettää kirkkohäät ja kastaa lapset kirkossa, mutta en vaan koe satojen eurojen syytämistä kirkolle enää mielekkäänä, koska emme käy koskaan kirkossa tai viihdy tippaakaan seurakunnantyöntekijöiden seurassa kuuntelemassa kankeita juttuja. Lapset jätämme ilman muuta evlutin jäseniksi, mutta itse eroamme. Säästöön jää tämän ansiosta yli tuhat euroa vuodessa. Alamme laitamaan kuukausittain rahaa unisefille ja järjestöille, jotka ovat mukana Ebolan vastaisessa taistelussa. Mitä mieltä olette tästä itsekkäästä ratkaisusta ?

Sitten kuulun Ekonomiliittoon vielä hetken opiskelijajäsenenä. Kun pian siirryn ekonomijäseneksi, onko aidosti käytönnössä väliä mihin Ekonomiliiton paikallisyhdistukseen itsensä ilmoittaa? Ekspatriaattien yhdistyshän oli lähes ilmainen. Tuleeko lopulta edes seurattua oman aleen esim Helsingin paikallisyhdistyksen toimintaa ja kannattaako siitä maksaa muutama kymppi extraa vuodessa?

Tuleeko teillä mieleen muita konkreettisia tapoja säästää rahaa vastaavanlaisissa jäsenyys - ja vakuutussopimuksissa? Tiedän - tekstissä on typoja.

[/quote]

Rahaa säästyy kun vielä jätät liittymättä ammattiliittoon ja liityt vain työttömyyskassaa, esim YTK:aan. Näin itse olen menetellyt. Melko paljon olen säästänyt vuodessa.

Sitten lopetin sanomalehden ja luemme lehdet verkossa.

Vierailija
44/45 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:39"]

Jotenkin arvasin, että joku evlutin nuorisohjaa siellä kurjoittelee. Tätä juuri tarkoitin en pidä heistä..pilkun viilausta ja vastaavaa koko ajan. Onko ihan oikeasti niin, että kirkon nuoriso-ohjaaja ei tiedä mitä kansan kielellä seurakunnan kirkkokerho tarkoittaa? Argg!! Anteeksi olen hieman sinua tyhmenpi, kun en käyttänyt virallista nimikettä: seurakunnan päiväkerho... T:ap

[/quote]Haloo, mä en ole srkn työntekijä eikä kukaan ole koskaan puhunut mistään kirkkokerhosta :D ai teidän lapset kävi kirkkokerhossa? Ne on lastenohjaajia jotka niitä pitää. Ei mitkään teologit. Paitaa läpi että keksit jutut kun tommosen nimikkeen laitoit. Jos nuoriso-ohjaajaksi on opiskellut ja vielä teologiksi ei mitään päiväkerhoja lähde pitämään, siihen on ihan omat työntekijänsä. Ja ne lastenohjaajatkaan ei ole pullossa kasvaneita ja kangistuneita, sulla ei taida olla aavistustakaan mitä niiden koulutus pitää sisällään.

Vierailija
45/45 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirjottaja teki hyvän valinnan. Jos haluaa antaa uskonnollisen maksuttoman peruskasvatuksen on ihan ok, että lapset jäävät kirkkoon. Me vanhemmat emme todellakaan ole ateisteja, joten miksi jättää lapselta tärkeä uskonnollinen kasvatus pois vain sen takia, että me uskovat vanhemmat eroamme. t:ao

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä