Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäis tehdä, kun vaimo on päivät kotona lapsen kanssa mutta ei tee mitään kotitöitä?

Vierailija
23.09.2021 |

Sovittiin mm että vsimo hoitaa ruokapuolen, mutta eihän se osaa tehdä mitään. Kaksi vuotta syöty eineksia tai nakkikeittoa tai makaroonilaatikkoa ilman edes munamaitoa.
Ja ne einekset on jotain tyyliin pakastepitsa tai kinkkukiusaus.
Suututtaa oikeesti kun itse oon hyvä kokki ja tykkäisin syödä oikeaa ruokaa kun tulen kotiin. Mutta pitää tehdä kaikki ylityöt mitä vaan saa, et vaimo voi istua sohvalla ja katsoa netflixiä. Lapsi on päiväkodissa osa-aikaisesti koska kehitys hidasta (en halua mennä detaljeihin). Vien lapsen päiväkotiin aamulla ja vaimo hakee päivällä. Hänellä olis hyvin aikaa tehdä ruuat ja siivota mut kun ei.
Laitan kohta vaimon pihalle, kyrsii niin paljon itsen ja lapsen puolesta.
M29

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko vaimo on masentunut, tai sitten hän on yksinkertaisesti laiska ja mukavuudenhaluinen. :D Kyllä naisetkin voivat olla laiskoja. Mutta hän voi ihan tosissaan olla myös masentunut ja tarvitsee sinua.

Ap, sinuna selvittäisin ensin ensimmäisen vaihtoehdon epäilemättä laiskuutta. Joko sinulle pienemmät työtunnit ja enemmän yhteistä aikaa häntä piristämään, tai palkkaat kotiin apua. Ja vaimo ammattiapuun. Jos hän on masentunut, tuossa on hänelle ihan liikaa hommaa.

Se vielä kyllä että jos SINÄ tykkäät ruoanlaitosta, ei tarkoita että vaimon tarvitsisi siitä tykätä. Jos hänen vastuulla on tehdä ruoka niin hän päättää aivan itse mitä ruokaa tekee tai valmistaa mikrossa. Eli ainoa mistä hän luistaa on siivous.

Ottakaapa tämä kommentti talteen niitä ketjuja varten kun se onkin mies joka syöttää perheelle epäterveellistä moskaa laiskuuttaan.

Nyt se onkin ihan ok myrkyttää lapsi epäterveellisillä lisäaineilla. Onpa ihme!

Tuleeko sinulle jotenkin yllätyksenä että keskustelupalstoilla on monenlaisia mielipiteitä, eikä konsensus ole kovin yleinen?

Vierailija
182/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, ap.

Ja: itsepä hänet valitsit, oletettavasti tissien perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niitä, jotka haukkuu jokaisen aterian jonka vaimo itse valmistaa? Aina jotain sanomista. En syö tätä ja tätä, eikö ole mitään muuta? Ehkä vaimo näkee helpommaksi ostaa eineksiä jos jokainen hänen tekemänsä ruoka on haukuttu lyttyyn. 

Jep. Minä tein tasan yhden (1) kerran nykyiselle miehelle ruokaa. Hän antoi "rakentavaa palautetta", miten siitä saisi ensi kerralla parempaa. Sen jälkeen en ole tehnyt hänelle ruokaa. Ihan oikeasti, kertaakaan. :) Joko olemme tehneet yhdessä tai hän on tehnyt minulle.

Miksi olen ollut näin tiukka? No kun näen hänen vanhempiensa kotona ettei hänen suvussaan ole tapana arvostaa naisten vaivannäköä keittiössä. En ala aikuisen kasvattajaksi, vaan sitten en yksinkertaisesti tee ruokaa.

Todennäköisesti sinä saat kuitenkin huomautella asioista hänelle? Eikö niin? Sinähän saat sanoa kaikesta mihin olet tyytymätön?

Kunpa mies älyäis lähteä. Sairasta miten moni mies alentaa itsensä tossun alle. Kyllä meidän perheessä ruoasta saa puhua. Kuka tahansa. Joskus ruoka voi kaivata jotain maustetta tai olla vaikka liian tulista. Miksi ihmeessä ei saisi sanoa???? Toki tunnen noita marttyyreja, joille ei saisi mitään sanoa, koska se on ihan hirveä henkilökohtainen loukkaus. Sairasta elää sellaisessa ilmapiirissä ja toivottavasti ei lapsille näytetä tuollaista mallia kotityrannista.

En tietenkään huomauttele hänelle, minulla on käytöstavat. Jos joku on niin ystävällinen että tekee minulle ruokaa, kiittelen vuolaasti. Kylläpä opetatte lapsille huonoja käytöstapoja. Ainoastaan silloin jos ruoanlaittaja pyytää palautetta, voi kohteliaasti sitä antaa.