Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäis tehdä, kun vaimo on päivät kotona lapsen kanssa mutta ei tee mitään kotitöitä?

Vierailija
23.09.2021 |

Sovittiin mm että vsimo hoitaa ruokapuolen, mutta eihän se osaa tehdä mitään. Kaksi vuotta syöty eineksia tai nakkikeittoa tai makaroonilaatikkoa ilman edes munamaitoa.
Ja ne einekset on jotain tyyliin pakastepitsa tai kinkkukiusaus.
Suututtaa oikeesti kun itse oon hyvä kokki ja tykkäisin syödä oikeaa ruokaa kun tulen kotiin. Mutta pitää tehdä kaikki ylityöt mitä vaan saa, et vaimo voi istua sohvalla ja katsoa netflixiä. Lapsi on päiväkodissa osa-aikaisesti koska kehitys hidasta (en halua mennä detaljeihin). Vien lapsen päiväkotiin aamulla ja vaimo hakee päivällä. Hänellä olis hyvin aikaa tehdä ruuat ja siivota mut kun ei.
Laitan kohta vaimon pihalle, kyrsii niin paljon itsen ja lapsen puolesta.
M29

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta aiheutunut raudanpuute? Sillon väsyttää niin,että mitään ei jaksaisi.

Ferritiini olis hyvä mitata. Myös d-vit ja b12-tc2. 

Vierailija
142/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä patteriin.exe

Siinä ratkaisu, ja toistetaan niin kauan että alkaa tulla liikettä niveliin. Yksikin maininta jostain vtun meta-töistä, niin Päätä patteriin.exe tuplana ja pikanttina twistinä Päätä ovenkarmiin.exe & Päätä uuninkylkeen.exe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä patteriin.exe

Siinä ratkaisu, ja toistetaan niin kauan että alkaa tulla liikettä niveliin. Yksikin maininta jostain vtun meta-töistä, niin Päätä patteriin.exe tuplana ja pikanttina twistinä Päätä ovenkarmiin.exe & Päätä uuninkylkeen.exe.

Ois ollut hauska mutta tuo sun mukanokkela vammainen exe-toisto pilasi koko jutun

Vierailija
144/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä viet päiväkotiin?

Vaimo nukkuu.

Potkaise ylös ! Sano " tulos, tai ulos "

Mitä tuollaisella vaimolla teet ?

t, Nainen, 3 lasta

Vierailija
145/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä patteriin.exe

Ja sitten kun sitä päätä on hakattu tarpeeksi niin ollaankin haudassa.exe ja vankilassa.exe

Lapsesta tuli orpo.exe

Vierailija
146/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaihtamalla paranee.

No, tässä on kylläkin tilanne, jossa vaimo on masentunut, eikä mies ymmärrä sitä. Ihana mies, joka huolehtii.

Veikkaan, ettei kumpikaan tajua vaimon tilannetta, ei hän itsekään.

Vaimo tarvitsee nyt ulkopuolista apua. Hakeutumaan neuvolan kautta. Tai suoraan lääkäriin. Vaimosi tarvitsee tukesi. Hän on nyt siellä kaiken alla. Surullinen. Masentunut. Merkityksetön olo.

Apuja tarvitaan.

Lopeta tämä paskan jauhaminen kun et mitään tiedä

Vierailija
147/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaudesta aiheutunut raudanpuute? Sillon väsyttää niin,että mitään ei jaksaisi.

Ferritiini olis hyvä mitata. Myös d-vit ja b12-tc2. 

Laiskamato vaivaa

Vierailija
148/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus on vuodelta 2021 joten luultavasti provo on jo vanhentuntut, mutta sen verran pitää sanoa, että ei meilläkään mies, joka jäi lasten kanssa kotiin, kun minä lähdin töihin siellä kotona mitään kotitöitä tehnyt, vaan minä tein ne, kun tulin kotiin töistä. 

Olin itse ollut  4 lapsen kanssa kotona, kun he oli alle kouluikäisiä ja aina oli vauvakin hoidettavana , mutta lapset oli paljon isompia ja pari vanhinta jo koulussa, kun mies jäi kotiin, mutta silti mies ei ehtinyt kotitöitä tehdä. 

Taisi kyllä olla päivät äitinsä luona ja hoidattaa lapset tällä ja itse huidella omilla teillään.

Mutta onhan se toki paljon pahempaa, jos mielikuvitus vaimo ei tekisi kotitöitä, vaikka on kotona. 

Vierailija
149/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se noin toimi. Vaimo voi mennä töihin jos kotona olemisesta ei ole mitään hyötyä ja iloa. Itse olin kotona 2 lapsen kanssa ja mies teki paljon töitä. Todellakin tein kaikki kotityöt päivisin siinä sivussa ja joka päivä jotain järjestelmällisesti. Aina oli siisti ja kaunis koti mistä tykkään. Ja rauhalliset ja tyytyväiset lapset. Sitten oli illat ja viikonloput vapaita perhe-aikaa, harrastuksia, kyläilyä tai vaan laiskottelua. Oli kyllä helppo ja mukava pikkulapsiaika ja elämä. Tasa-arvoinen suhde, talous ok ja molemmat arvostimme toisen panosta yhteiseen elämään. 

Vierailija
150/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi käy jakamassa tavaraansa kun olet töissä :D ei siinä paljon jaksa sellaisen päälle ruokaa laittaa

Vierailija
151/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ihan muualla kuin tälläähän tuosta pitäisi keakustella.

Mutta syitä voi olla monia. Itse ainakin olin pikkulapsiaikana niin tolkuttoman väsynyt kärsittyäni unettomuudesta ensin melkein koko raskausajan, ja sitten vielä sen vauvavuoden valvomiset siihen päälle ja vielä pitkään sen jälkeenkin joitain heräilyjä per yö, että hyvä kun selviydyin päivän (ja yön) aikana sen lapsen hoitamisesta. 

Sitten kun lapsi alkoi nukkua yöt, meni päivähoitoon ja palasin töihin ja sitä myötä sain yöt nukuttua ja päiviin tuli rytmi takaisin, alkoi ne kotityötkin ja muut arjen jutut sujua taas. Toki meillä ne jaetaan ja tehdään yhdessä.

Vierailija
152/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella olet oikeassa. tuttuni vaimo ollut liki 30 v kotona ,ei  lapsia,mutta aamulla nousee kuin töihin, hoitaa aamupalan ,varaa vaihtovaatteet alusvaatteita myöten mihelleen, sukkia myöten. hoitaa pesulat, juoksevat asiat, pesee ulko-ovenkin 4x vuosi, miltei kaikki ruuat, toki mies antaa viikonloppuisin myös parkin vp vaimolleen, pääsee kampaamoon, saa vaimo vaihteeksi ruokaa vaikka vuoteeseen.

eli katosta lattiaan hoitaa naisihminen ja jos koti tip top hommaa riittää, kuin työpäivä. varaa parturinkin mihelleen, ikkunat, seinät, kaivaa lattiakaivotkin myös syvimpiä osia myöten-ei vain ritilän alta.

kuorii perunat ukolleen,laittaa kaiken valmiiksi usein annoksetkin lautaselle, vitamiinit valitsee ja ohje milloin ottaa ja mikä sopii minkäkin kanssa. mies käy valmiin suunnitelman mukaan kaupassa n 2x vko,koska vaimolla ei ajokorttia,mutta muuten ihan kaiken hoitaa tuo akkaihmine. mies uraorientoitunut, vaimo tykkää hoitaa sihteeri-kodinhoitajatyötä ja voivat hyvin. ai niin joulukinkun ukko tahtoo hoitaa ja joskus grillaamista. et on niitä hyviäkin muijia jotka jaksaa.

mites teidän piltti vaavi siis,, laaturavintoa pitäis saada, monipuolista kotiruokaa kasvavalle ja oppisi makuja. noloa tuo sun vaimon touhu, siis laiska. vakava keskustelu nyt. hyvää syksyä sulle. jälkiviisautta-mutta olisit seurannut häntä seurusteluaikana,miten toimii,touhuu,hotaa huushollia jne.

Vierailija
153/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi on päiväkodissa, jos äiti on kotona?

sepä se,kun muija lösöö,laiskaa, saa omaa aikaa tsiikata sarjoja . mutta aappi kertoo,että kehityksellisesti koska lapsella haasteita ja saa täten ohjatumpaa hoitoa. no toi on hyvä, sillä tuskin äidillä on edellytyksiä erityistason kotihoitoon ..

Vierailija
154/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi on päiväkodissa, jos äiti on kotona?

Lue aloitus, eli lapsella on ihan hyvä syy käydä osa-aikaisesti päiväkodissa!

Vierailija
155/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

marttyyri ulvoo täällä, oohan apina hilijaa ja anna vaimon olla rauhassa.

että sääää ooot tyhmääää, mee pois nurkkaan pärstä kiinni seinään. liitossa on kuule työnjako, kotona oleva-se on hänen kokopäiväistä työtä. jos täydellisesti hoitaa huushollin ja kunnon kotiruuat,lapsen hoidon vaativasti,niin se on kokotyötä. molemmat tekee osansa. 

Vierailija
156/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt jotain isompiakin ongelmia. Miksi ihmeessä et itse tee ruokaa? Aivan hassua odottaa palvelua, vaikka toinen olisikin lapsen kanssa kotona. Miksi muuten vaimo ei ole töissä?

eiks toi oo työnjakoa, se joka jää himaan -hoitaa siellä sen työpäivänsä,se on hänen duunia, eikä vaan katso tv sarjoja ja väsynyt työmies tulee kotiin alkaa sytäämään akkaa ja pentua ja siivoo jne kaupat väsyksissä. akan pitää laittaa -hyvät- ruuat valmiiksi, sauna päälle jne puhdas koti  toiselle. vain viikonloppuna on vuorostaan vaimon vapaata. kotityö on työtä jos hoitaa sen sektorin hyvin. mieskin on tehnyt päivän omaa duuniaan väsyksissä.

Vierailija
157/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kuulostaa masentuneelta.

nykyakat on niin laiskoja lehmiiiii että hävettää vrt ennen vanhaan miten naiset hoiti kodin,ei moisia äippälomia,ei mukavuuksia. potutkin kuorittiin ukoilleen valmiiksi, oli työnjako ja aamulla alkoi kotitö kun mies lähti. ei suinkaan viltin alle netflixin pariin odottamaan milloin ukko tulee tekee meille ruokaaaa

Vierailija
158/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kuulostaa masentuneelta.

nykyakat on niin laiskoja lehmiiiii että hävettää vrt ennen vanhaan miten naiset hoiti kodin,ei moisia äippälomia,ei mukavuuksia. potutkin kuorittiin ukoilleen valmiiksi, oli työnjako ja aamulla alkoi kotitö kun mies lähti. ei suinkaan viltin alle netflixin pariin odottamaan milloin ukko tulee tekee meille ruokaaaa

Minua hävettää sinun typeryytesi.

Vierailija
159/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan aihetta keskustella vaimon kanssa asiasta? Ehkä hänelle vain maistuu einekset, eikä vain huomaa sinun tyytymättömyyttä tarjontaan. Ehkä hän kokee erityislapsen hoitamisen raskaaksi ja käyttää ne muutamat tunnit palautumiseen. Ehkä taustalla on jopa masennusta. Ehkä sinä et vain näe mitä kaikkea hän tekeekään päivän aikana. Vain vaimosi osaa kertoa mistä on oikeasti kyse. Laitatko itse tikkua ristiin kotona? 

Joo oli yks samanlainen akka, vaikka joka pv käytti valokatkaisinta, ei nähnyt kuin  paskainen se oli, rätti ei pysynyt kädessä,odotti voi kun x tulis jo himaan- mulll on nälkäääää ja vaati mitä syö milloinkin ja kaiken teetti miehellään. mies ryhtyi yksinhuoltajaksi ja osti kotiapuakin. laiskoja akkoja on nykyään, leggins vetelykset soffalla lojuuuuuu,

Vierailija
160/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset opimukset on pidettävä, kuin myös koti (riittävän/ kohtuullisen) siistinä, pyykit puhtaina jne. Kotona lasten kanssa ollessa ehtii hyvin valmistaa itse ruuan alusta loppuun saakka useimmiten, vaikka välillä toki eineksetkin ovat ok.

Onko vaimosi liian kuormittunut/ masentunut/ väsynyt, vaiko oikeasti laiska/ saamaton?

Kuormittunut Netflixistä? Johan on selitys taas mammoilla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi